tweede zoon wordt twee... cadeautips?

27-03-2009 22:28 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste zoon wordt in april 2. Hoera.

Kleine cadeaus weet ik genoeg te vragen, het lijstje is gemaakt.

Maar: wat krijgt onze man van papa en mama?

Driewielers, buitenspeelgoed, duplo, auto's, keukentje, garage, houten trein, tentje etc... alles hebben we al.

Iemand nog een briljant idee? Het gaat dus om een groot cadeau
Ik kan me zeepjes in de vorm van walvisjes herinneren. Ze waren lichtblauw.

En een poppekast met poppen!
Nou ja kleindochter, wil je niet allemaal privéinfo van me op het forum zetten?
Ik snap dat wel. Kind 1 is ooit overladen met kado's die nu ook voor kind 2 voor handen zijn. Je wilt kind 2 net zo blij maken met iets nieuws, alleen voor hem. Maar kind 2 is zich daar nog helemaal niet bewust van.

Wat je kan doen, is een bedragje op een spaarrekening zetten elk jaar met zijn verjaardag. Zodat als kind 2 het besef heeft dat hij altijd met het speelgoed voor kind 1 heeft gespeeld, je samen iets moois kan kopen wat echt voor hem is en wat echt bij hem past.

Voor nu:

Iets moois of leuks voor op zijn slaapkamer?

Of een tentje, wat je inricht met zijn favo knuffels en speelgoed?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 28 maart 2009 @ 02:23:

Wat je kan doen, is een bedragje op een spaarrekening zetten elk jaar met zijn verjaardag. Zodat als kind 2 het besef heeft dat hij altijd met het speelgoed voor kind 1 heeft gespeeld, je samen iets moois kan kopen wat echt voor hem is en wat echt bij hem past.

Ja, en dan wordt kind 1 weer jaloers
The time is now
Tjonge, dit is wel mijn bestlopende topic ever...

Voor alle duidelijkheid:

wij hebben een kast vol boeken (ik ben docente Nederlands, zegt genoeg denk ik) en we hebben gewoon heel veel spullen waar hij momenteel mee speelt, zie de opsomming in mijn eerste post.

Ik wil niet perse een duur cadeau voor mijn zoon, maar wel iets heel leuks, waar hij iets aan heeft en waar hij lekker mee kan spelen. De kruiptunnel van Ikea vind ik een leuk idee.

Het is dus niet zo dat ik niets voor mijn eigen kinderen kan verzinnen, ik hoop gewoon op een soort gouden tip, iets wat fantastisch is voor kinderen van 2 jaar en we nog niet in t assortiment hebben.
quote:Zamirah schreef op 27 maart 2009 @ 23:06:

Ik vind het best wel erg, dat je geen kadootje voor je zoon van twee weet. Is ie al zo verwend dat ie "alles" al heeft?

Jesus Christus, waar eindigt dit.

Onze jongens krijgen alleen cadeaus voor sinterklaas en hun verjaardag. Tussendoor krijgen ze nooit iets. We zijn dus absoluut niet een gezin waar je struikelt over het speelgoed. Voor mijn oudste zoon van 4 jaar kan ik wel voor 6 verjaardagen cadeaus verzinnen, maar in spul voor tweejarigen ben ik niet zo creatief.

Als je persé je post wilt ontkrachten met een vloek, doe het dan goed. Dus: of Jezus Christus, of Jesus Christ.
Oh, heb je al een zwembadje? Ook leuk...
The time is now
Je zus??????
Ik had hetzelfde toen mijn zoon twee werd, snap het goed. Wij hebben hem goudvissen gegeven. Vond hij op de creche altijd heel erg leuk, 'visjes kijken' en het was (is) best een succes. Om de dag even voeren, helpen met schoonmaken van de kom.
Een groot kado voor je kind betekent een kado wat hij superleuk vindt, niet iets wat heel erg duur is voor jou of groot in omvang. Heb jij al duplo music makers in huis? Zijn erg leuk. Kan je niet nieuw in de winkel kopen maar wel nieuw op marktplaats.
Klimklauterding?
Duplo music maker:

Little tikes vrachtwagen met oplegger. Kunnen ze op zitten.

Ik zit ook met dit "probleem". Jongste zoon wordt in april ook twee. Hij heeft twee oudere broers. Wij weten dus ook eigenlijk niet wat we hem moeten geven.

Duplo, houten trein, lego, auto's alles is hier voorhanden. Ook fietsjes, een tractor enz. Spul voor in de zandbak, een badje. Het is er allemaal.

Wij zijn dus gisteren naar Ikea geweest en hij krijgt voor zijn verjaardag een nieuw bed met dekbed en een nieuwe kast. Misschien niet erg leuk want hij had het natuurlijk toch wel gekregen, maar ja. Tuurlijk krijgt hij ook nog een cadeautje op zijn verjaardag. Hij is gek van Boemba dus daar heb ik een leuk boekje van gekocht. En van zijn broers krijgt hij natuurlijk ook iets.

Zijn oma koopt een klein cadeautje en stort geld op zijn spaarrekening. Vind ik ook een heel goed idee
Toevallig was ik zelf op zoek naar leuke pluche poppenkastpoppen voor mijn kindje (dat overigens nog lekker veilig in mijn buik zit). Op de onderstaande site vond ik een heleboel leuke... Misschien is het ook leuk voor je zoontje... Je ziet ze niet zo vaak, dus jullie hebben het vast nog niet:

http://www.beleduc.de/eng/index.html

Verder vond ik deze verhalenvertel handschoenen erg leuk...

http://www.esdoorn.com/co ... om_virtuemart/Itemid,195/
Oh, deze zijn trouwens ook geweldig:

http://www.fiestacrafts.co.uk/productli ... ategory=38
Sosofie, je schrijft dat je kinderen buiten de feestdagen nooit kadootjes krijgen, geldt dat ook voor boeken (die ik eigenlijk niet als kadootjes zie...)?
Een boek krijgen ze vaak als ze ziek zijn, of van oma zomaar tussendoor. Dat is idd de uitzondering op de regel.

Boeken hebben we ook heel veel als kraamcadeau gekregen.
Dat little tikes oplegger geval! Dat vind ik nou echt een goed idee!

Even opzoeken op internet.
Kost nieuw 49.95 op marktplaats rond de 15. Je kan ze net zo goed tweedehands kopen. Die dingen zijn niet kapot te krijgen! Wordt gebruikt op elke creche, dus crechebestendig.
quote:sosofie schreef op 28 maart 2009 @ 10:22:

Een boek krijgen ze vaak als ze ziek zijn, of van oma zomaar tussendoor. Dat is idd de uitzondering op de regel.

Boeken hebben we ook heel veel als kraamcadeau gekregen.Ah ok. Ik heb bedacht dat ik de boeken niet als kadootje geef, ik leg ze gewoon bij de rest. Bedacht me dat boeken er gewoon bij horen, net als kleren en een eetstoel.....
Inderdaad, boeken zijn geen kadootjes maar horen m.i. gewoon bij de opvoeding.

Waarom geef je je zoontje trouwens geen pop of iets anders meisjesachtigs? Heb je vast nog niet met alleen jongens. Misschien vindt hij dat wel hartstikke leuk!

Of een politiek correcte allochtonenpop.
Een parkeergarage, die wilde ik als kind (meisje) heel graag hebben (en ik heb hem uiteindelijk ook gekregen). Ik was neit zo'n poppenkind en ik heb hier uren meegespeeld.
Ons zoontje heeft van opa en oma een binnenglijbaantje (Virre) van Ikea gekregen, dat is ook een groot succes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Max kreeg voor zijn tweede verjaardag deze garage. (Derde zoon, dus ook hier al het speelgoed wel voor handen). En hij vindt hem helemaal geweldig. Er zitten een aantal geluiden in met de echte sesamstraat stemmen (nou ja, de echte nederlandse stemmen dan). Voor een kind dat autootjes en sesamstraat leuk vindt, de ideale combinatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven