uitgerekend april 2008 - deel II

24-10-2007 09:24 1782 berichten
Alle reacties Link kopieren
april-mama's kletsen hier verder!

Eindelijk een nieuwe tabel: dankzij Pink Lady!!
Hallo allemaal

Gister op kraambezoek bij mijn vriendin en haar man. Ze hebben een dochter, Sophie en was 3300 gram. Voglens de gynaecoloog zou ze vorige week nog ongeveeer 2500 gram zijn, dus volgens mij is dat toen niet helemaal goed gegaan. Ze is geboren met een keizersnee. Moeder en kind maken het goed, moeder heeft wel veel pijn, maar dat is logisch met zo'n zware operatie.

Ik had de kleine op schoot en mijn eigen kleine begon gelijk heel erg te draaien. Het is heel maf om een babytje van ong 6 uur op schoot te hebben en je eigen kind in je buik te voelen. Was wel erg ontroerd door dit kleine meisje, en dan is het nog niet eens van mezelf.

Verder gister ook de nieuwe auto opgehaald, hij is heel mooi en rijd heel erg lekker. Ben er erg blij mee. Ook de instap is minder laag dan de oude en ik moet zeggen dat dat heerlijk is.

Vandaag nog bij de fysio geweest ivm veel pijn in mijn bekken. het blijkt dat de beenspier die aan de binnenkant van mijn been naar de voorkant van mijn bekken loopt, continue strak gespannen staat en dat er daardoor erg aan mijn banden van de baarmoeder wordt getrokken. Dus, veel masseren en dat is niet een prettig iets. maar als het beter ervan wordt...

't Is inderdaad wel lastig, ook de MSN bijhouden. En dat is nieuw voor mij, dus ik ga daar eens even neuzen nu. Moet over 3 kwartier weer de deur uit, heb een intervieuw op mijn werk, stond al 3kwartjaar afgesproken, en krijg leuke financiele bonus ervoor. En dan moet ik alleen vertellen waarom ik mijn beroep zo leuk vind en wat ik zou willen veranderen en wat er in de opleiding zou kunnen veranderen. Ach, een uurtje praten voor 100 euro is niet verkeerd, toch? En effe op bezoek op het werk is ook leuk.

Nou, ga eens op de msn kijken.
@Kooltje, ja het is ineens anders he een babytje op schoot? dat heb ik dus ok, echt vreemd! vervelend van je been, ik heb ook meer last van 1 been, die is veel dikker en slaapt ook nog eens vaak...

@VK, ik mag dinsdag weer, maar tot nog toe 'maar' eens in de 2 weken...

Vanaf vgl week ga ik ook shoppen, foto's inplakken, kaartjes maken, adressen schrijven, kamertje afmaken, wassen etc etc, want dan heb ik eindelijk verlof!!!

Mij zullen jullie niet op de msn tegenkomen, want nadat het 1 x is gelukt lukt het niet meer om erop te komen, het ligt dus niet aan mn ww ofzo, want anders had het die een x ook niet moeten lukken..ik word daar alleen maar saggerijnig van...

Hoop dus dat hier ook nog af ent toe word geschreven en anders allemaal veel succes met bevallen!!!

doeiiiiiiiiiiiiiiiii
Meis: we zullen je zeker niet vergeten hoor . Ik zal elke dag, indien mogelijk, even kijken of d'r nog nieuws is...

Selma: en, en, en? Gek, ben toch een beetje "zenuwachtig" voor je. En inderdaad, dáár zit je niet op te wachten qua grootte...

Pink: zooo, nog even winkelen? Lekker zeg. Ik kan dat niet meer. Als ik ff naar de supermarkt ga, ben ik blij als ik weer op een stoel kan ploffen. Ik kijk wel uit naar het winkelen, is mijn favo hobby . Straks, als ik weer hersteld ben, mag ik van mezelf flink inslaan (en hopelijk kan ik een maatje kleiner inkopen). Goeie zet trouwens van die laarzen!

Fyrin: is het gelukt om 't ding in elkaar te zetten? Ik weet nog hoe zo'n gehannes het was om de de wagen te transformeren van kinderwagen naar wandelwagen. En als wandelwagen dus netjes op zolder gezet, zodat ik vorige week weer terug moest transformeren naar kinderwagen (en ook weer gehannes ). Maar 't staat klaar!

Kooltje: ja, onbegrijpelijk is dat toch. Ik vind het ook heel bijzonder dat ik een kindje bij me draag dat al klaar is voor gebruik. Dus je vriendin heeft veel pijn (van de ks neem ik aan). Hoop voor haar dat de pijn met de dag afneemt. En wat klein is zo'n nieuwe baby hè??

Ik had vannacht 1.5 uur lang weeën, dus ik was al helemaal in de stemming: hoera, 't gaat komen. Maar toen viel ik in slaap en was het weg. Wel een zware dag vandaag. Gelukkig dat m'n dochter door oma werd opgehaald (stond al in de planning), zodat ik nog even weer in het bed kon. Toen, ook al had ik geen zin, mezelf maar even opgeknapt door m'n haar in fatsoen brengen en make-up op te doen. Zometeen dochter ophalen en eten bij mijn ouders. Ik hoop dat 't vannacht wil doorzetten, maar dat zal wel niet. Moet officieel ook nog 5 dagen uitzitten .

Dus; bis morgen!

Liefs

Kooltje das mooi verdiend.

meis, maak anders even een hotmail adres voor de onzin aan zeg maar, ik zie het wel gebeuren dat iedereen straks op de msn zit, en daar moet jij natuurlijk ook bij.

Nog 1 dagje werken voor jou dus.

Brendy, jee al weeen. Ja het kan ook nooit lang meer duren voor jou natuurlijk.Spannend, als jij graag wilt dat het vannacht doorzet dan duim ik met je mee.

Ben benieuwd.

Vanmiddag naar de vk geweest, alles weer ok, over 2 week weer en dan iedere week....

Veel aan het klussen boven, schuren en verfen op de babykamer.

Tot gauw.
Hee dames! Gisteren de hele dag voor niets gewacht, zowel bij de bezorging van de wagen als de klossen 'was iets mis gegaan'. Grauwel, wat denken ze, dat als je verlof hebt dat je voor je lol de hele dag binnen gaat zitten!!!
Verloskundige: tja, soms zijn het inderdaad bliksembezoekjes, maar ik vind het wel leuker dan in het begin. Wij hebben net een filmcamera gekocht, voor als de kleine spruit er straks is, dus manlief heeft laatst het consult helemaal gefilmd, hoe ze voelt, hoe het kindje nu ligt, de hartslag en dergelijke. is toch erg leuk om ook weer terug te zien. En leuk van de kleine later.

@ shoppen: ik hou ook van shoppen, maar bezoekje supermarkt is vaak al lang genoeg. Wel balen, maar helaas is het niet anders. Zag wel weer allemaal leuke zomerkleding in de krantjes, tja, dat zit er nu even niet in, baal baal baal.

@ meis: tuurlijk probeer ik zoveel mogelijk hier te komen als iedereen bevallen is, maar ik heb gewoon een hotmail adres aangemaakt dat ik alleen voor msn gebruik. En verder niet. Is voor jou misschien ook een optie, want we willen wel dat je er bij blijft schrijven.

@ brendy: naar de weeen snachts en voor jou balen dat het niet is doorgezet. Is het nu al een beetje op gang, want dat wilde je wel graag.

@ fyrin: balen van de niet geleverde spullen zeg. Ja, als je met verlof bent zit je natuurlijk de hele dag op de bank niets te doen. Soms zou dat natuurlijk wel lekker zijn, maar je wilt toch ook af en toe even een blokje om of gewoon iets gaan doen.

wanneer wordt het nu geleverd?

Hier verder alles lekker. Gister voor mijn been gemasseeerd door de fysio, nu blauwe plekken en veel pijn in de zin van beurs gevoel. Jippie, maar dat zou maar 2 dagen duren zij ze, en dan mag ik donderdag weer terug. Moet proberen om veel te blijven lopen en fietsen, dus ik doe daar mijn best maar voor.

Verder slaap ik sinds een nacht of 3 weer een stuk beter. Ik probeer nu smiddags niet te slapen, ook al ben ik doodmoe, maar dan ga ik bijv. wandelen (een blokje om van 10 minuten) en dat geeft weer wat energie. Ik lig dan wel vaak om half 9 op bed, maar hoef er maar 2x uit om te plassen en wordt ook minder vaak wakker. Dus dat is fijn.

Ga de msn even checken.

Tot gauw
grappig hoe blij we zijn als we er 'maar' twee keer uit moeten om te plassen!

had gehoopt dat er al nieuws van selma zou zijn... nog maar even in spanning zitten

@shoppen: ook ik zie al die leuke zomerkleren en vraag me af wanneer ik er weer een beetje in ga passen...

@brendy: wow, dus bij jou komt de baby ook al een beetje in actie! hoop voor je dat het doorzet één deze dagen!

@ meis: succes met de laatste loodjes! gelukkig hoef je je tijdens je verlof ook niet te vervelen... Dat is het fijne van dingen op het laatst doen (hier nog zo iemand!)

@goofy: ik had eerst ook alles wit. Inmiddels toch maar veranderd naar 2 kleuren groen. en dan nog twee wanden wit. anders werd het wel erg wit met ook nog een witte commode! en nee, logeerkamer is nog niet af. maar ik hoop dat vriendlief dit weekend extra hard doorwerkt zonder mijn afleiding... komt vast wel goed! ik maak me niet druk!

alvast een fijn weekend. ik ben er weer een weekend tussenuit, lekker weg met vriendinnetjes in een uberluxe bungalow!
***Effe stiekem loeren vanuit het maart 2008 topic, of hier de eerste baby's zich al gemeld hebben... Nog niks dus, maar wle spannend! Ik ben gewoon een valsspeler, want ik hoor eigenlijk in dit topic thuis. 2 april uitgerekend. Was eerst echter 26 maart vandaar. Hoop dat jullie snel de eerste baby's in de armen kunnen sluiten! Ik denk dat er bij ons nog 1 officiële maartbaby geboren moet worden. Die van Repelsteeltje zal er zo langzamerhand wel zijn en ik zelf tel eigenlijk gewoon niet mee. Ik duim voor jullie dames!***

Oh ja p.s.: Wat een vriendin laatst zei: Alle pijn is tijdelijk! Hou dat maar in het hoofd!
Gisteren een erg onrustige dag gehad.

Vrolijk en nietsvermoedend ging ik (alleen) naar de vk. Echter de VK vond Wuppie wat klein van formaat, iets dat ze eerder ook al eens opmerkte.

Daar kwam bij dat ik Wuppie woensdag nauwelijks gevoeld had...Ik moest er steeds tijd voor maken en alert wachten op een schopje f andere beweging. Toch maar ff een verwijzing naar de gyn. Vriendlief gebeld en gelukkig kwam hij snel.

GELUKKIG was alles goed. Wuppie lijkt toch een 6 ponder te worden en dat hij 2 dagen nauwelijks bewogen heeft, kan te maken hebben met zijn ruimte te kort...

We hebben een echo gehad en een hartfilmpje gamaakt.

Toch wel onrustig zulke bezoekjes naar de vk. Maar goed, ze kunnen je beter een keer te veel contoleren, dan 1 keer te weinig. Vriendlief heeft mooi even in mijn buik kunnen spieken tijdens de echo.

Fyrin, balen dat die levering niet gewoon doorging zeg....

brendy; al voorweeen!!!!!!! Het wordt nu toch wel echt super spannend. Ik hoop dat het (dit weekend ofzo) lekker doorzet!

Meis; fijn dat je eindelijk verlof hebt. het typische vind ik dat ik, in tegenstelling tot anders, hele dagen 'niets' kan doen. Ik verveel me plotseling helemaal niet!!!!! heb zelfs nauwelijks behoefte aan vriendinnen. Waggel hooguit een keer naar de winkel en ben dan al tevreden.

Ik ben benieuwd hoe lang jij nog zo actief blijft, hihi. Lekker genieten!!!!

Kooltje; ik laat alle nieuwe beichten ook in mijn mailbox van hotmail komen. Das een stukken makkelijk, omdat ik dan die berichtjes meteen ff door kan lezen en niet op hoef te zoeken 'of-er-nog-nieuwe-berichten-zijn'.

groetjes meiden!!!
joh, Riantje, schrikken zeg! maar een 6 ponder lijkt mij prima! Veel groter hoeft van mij echt niet, hihi, dat doet ie maar buiten de baarmoeder!

Marielle: dus in Maart is al bijna iedereen bevallen? Da's mooi op tijd! Ik ben ook zeer benieuwd wanneer het bij ons goed gaat losbarsten!

HNK: jeu! verlof!! Wel lekker, dat je nu ook meteen het kamertje gevertd hebt!

Kooltje: leuk idee, om het consult te filmen! vrijdag gaat mijn moeder mee naar de vk, vind ik ook wel heel erg leuk!

vandaag even een minne dag: heb het wiegje in elkaar gezet, maar nu heb ik helemaal pijnlijke handen, alsof ik artrose heb, dik en pijnlijk met hele dikke aders erboven op. ook waren mijn benen vanmorgen paars, dus maar weer even stevige pantykousen aangedaan.

en als ergste heb ik het boek veilig door de kraamtijd gelezen. goed boek, maar NIET LEZEN! ik heb vanmorgen helemaal verdrietig vriend en moeder gebeld omdat het allemaal zo verschrikkelijk gaat zijn na de bevalling! (nu volgt spoiler, dus als je het niet wilt weten, volgende stukje overslaan!!)

omdat je uitgescheurd bent, heb je wondvocht, veeeeel bloederig maandverband, en naar de wc gaan moet dat met spoelend water, anders doet het pijn, en als de ontlasting eindelijk weer op gang komt, krijg je last van je aambeien. Ja, de aambeien kun je zelf leegdrukken, maar dat mag je ook je vriend laten doen . verder ga je je pas na 5 weken weer een beetje normaal voelen, want tot die tijd is je hele romp verrot en stink je naar rottend vlees (want de wond aan je vagina) en kun je niets. Daarenboven heb je een baby waar je niets van snapt en die je borstvoeding moet geven, terwijl je kloven hebt en stuwing en borstontsteking.

dit is dus ons geweldige toekomstscenario. Vandaag ben ik er dus even helemaal af, en vraag me af of ik nog terug kan.....
Hee Piba, ik ga m'n man ook vragen om straks de evt. aanwezige aambeien uit te drukken. Haha, hij ziet me aankomen . Maar goed, wat moet dat moet! Het zullen ook de hormonen zijn die je zo verdrietig maken hoor.

Riantje: gelukkig dat 't een normaal formaat baby is, 6 pond is keurig. Dus vanaf nu maar niet meer groeien kindje! Haha. Fijn dat jullie direct werden doorgestuurd.

HNK & Kooltje: ja, maar 2x plassen is een weelde, op de mindere nachten zit ik er wel 5 x op (met ogen dicht ofcourse). Kun je nagaan hoe fijn je het had toen je niet zwanger was. En hoe dankbaar je straks bent als je van het nachtflesje af bent. OOO, dat duurt nog zo lang...

Kooltje: leuk dat je het vk-bezoek op tape hebt staan.

Dus, hier nog geen melding gehad van een Selmababy. Ben toch benieuwd hoor. En ik heb vannacht dus helemaal geen gerommel gehad, baal, baal. Merk wel dat het met de week zwaarder wordt. Gut, en stel je voor dat ik ook nog eens 2 weken langer doorsjouw. Mén, dat wil je toch niet meemaken? Nee, ik ga voor vannacht, of morgen, of zondag, of maandag..

Allemaal veel sterkte/succes/fijn weekend!

Liefs Brendy
Selma, ben benieuwd of er al wat meer bekend is...

kooltje, hopeliljk heeft je vriendin snel minder pijn! Ontroerend he, zo'n kleintje op schoot! Vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken.

meis, ik zou ook een nieuw hotmail-adres aanmaken. Dan zou het toch haast moeten lukken, lijkt me!

Brendy, leuk he die voorweeen die niet doorzetten. De vk zei al dat dit bij een tweede (derde, vierde,...) vaker voorkomt. Enige geluk is dat je langzaam aan hopelijk al wat verstrijkt en ontsluit!

Fyrin, fijn zeg dat je je de hele dag opgesloten hebt gevoeld voor niks! Irritant is dat he!

kooltje, leuk idee van dat filmen van bezoek bij de vk.

HNK, veel plezier in de bungalow!

Marielle, ook veel sterkte met de komende bevalling!

Riantje, lekker schrikken zeg! Gelukkig is alles goed met de kleine! Mijn vk reageerde ook heel serieus toen ik zei dat de dag ervoor de baby best rustig was. Gelukkig nemen ze je altijd serieus en doen ze niet laconiek.

piba, niet lezen indien niet gewenst, want dit is een reactie op haar boekverslag ;-):

wondvocht: zal best, maar heb ik echt niets van gemerkt hoor.

maandverband/kraamverband: tja, geen commentaar.

plassen met spoelend water: klopt als een bus.

ontlasting: een dag later ging ik weer elke dag braaf (maar heb ook nooit problemen met stoelgang), raar en eng is het wel de eerste dagen (wegens gekneusde onderkant, sorry).

aambeien: nooit van mijn leven gehad.

na 5 weken pas normaal voelen: hmmm, je voelt je na een paar dagen al een stuk beter (kun je je de eerste dag niet voorstellen), maar het duurt inderdaad wel even, voordat je je echt weer 100% fit voelt. Maar na 7 dagen heb ik weer lekker gewandeld hoor en na 2 weken weer gewinkeld .

stinken: nee zeg, wat een onzin, rottend vlees, bah. Dan heb je een ontsteking lijkt me. Da's echt niet waar hoor.

baby: die moet je leren kennen en soms weet je het echt niet meer, maar het is ook leuk, spannend, ingrijpend en ontroerend.

kloven en borstonsteking: kloven hebben de meeste wel in het begin, maar na een week waren die bij mij wel weg en borstontsteking heb ik ook gehad, maar door cursusje wist ik het snel te herkennen en binnen 2 dagen was ik er vanaf.

Ach het is niet allemaal fantastisch, maar het is zeker niet verschrikkelijk hoor. Als ik iets wel het minst vond, dan was het wel de kraamweek, omdat je dan duizelig bent en je slapjes voelt en alles nieuw is en je je moet laten verzorgen (bleh). Maar verder is er vooral een heleboel heel leuk!

Zo, hier rommelt het elke dag weer lekker (heel lichtjes hoor, maar wel vaak). Ben benieuwd of er al wat verstreken/ontsloten is. En vooral, wanneer het echt doorzet...zul je zien, pas over 4 weken of nog langer....:-( Ach ja, we zien het wel! Vandaag nog lekker geshopt (op m'n nieuwe laarsen :-)) en een nieuwe zomerjas voor mijn zoontje gekocht. Wederom korting (15%) dus uiteindelijk 15 euro bij de Hema. En hij staat zo leuk bij het ventje!! Verder gisteren uit eten geweest, was ook erg lekker en gezellig. Zoon sliep alleen pas om 21:45 bij mijn ouders, dus zoon was vandaag een beetje snel geirriteerd. Maar die ligt nu alweer een uur heerlijk te pitten!
*ik breek ff in*

Ik zie dat er nog niemand is geweest om jullie op de hoogte te stellen van Selma?

Nou bij deze:

Selma is gisteren rond 14.15 bevallen van een zoon van maar liefst 9 pond!

Met Selma gaat alles goed (tot zover ik weet) maar met haar zoontje wil het nog niet echt.

Hij heeft waarschijnlijk een longontsteking en wilde vandaag niet goed drinken.

Misschien dat hij aan de sondevoeding moet.

Volgens mij moet hij iig 5 dagen in het ziekenhuis blijven.

Maar helaas heb ik verder ook geen informatie.

Mocht er meer duidelijk worden, laat ik het wel weten!

*ben weer weg*
Dank voor de update, Maresol.

Wat ontzettend vervelend dat nog niet alles goed is met haar jongetje!! hopelijk herstelt hij snel!! Wil je haar alle liefs geven als je haar spreekt?
hoi allemaal,

wat een stralend weer vandaag! Echt het begin van de lente??

@ Maresol: bedankt voor de update. Hopelijk is haar zoontje snel weer beter en kunnen ze beide lekker naar huis!

@ Fyrin: balen is dat he als je een hele dag thuis zit te wachten op mensen die niet komen. Net of je niks beters hebt te doen dan daar maar zitten.

@ meis: probeer het ff met een ander msn adres want je hoort er gewoon bij! We kunnen niet zomaar zonder jou hoor.........

@ Piba: kop op meid, zo erg kan het allemaal niet zijn toch? Waarschijnlijk vandaag gewoon even een baaldagje wat btreft de hormoontjes....

@ kooltje: leuk he zo'n kleine frummel? 6 hr oud dat is echt nog piep. Wij zijn gisteren naar mijn collega geweest de kleine is nu 2.5 week oud en die was echt zo rustig en lief. Een voorbeeld kind haha

@ brendy: spannend zeg hopelijk gaat het snel doorzetten. Ik heb nog steeds geen idee wat ik straks moet gaan voelen, heb nog steeds geen harde buiken gehad (voor zover ik weet tenminste).

@ Raintje: dat was wel even schrikken zeg! Gelukkig toch alles goed en 6 pond is toch niet echt mini. Hier schatte de vk Pukkie nu al op 7 pond dus als het nog 4 weken duurt is het zeker geen kleintje ben ik bang......

@ Pink: bij jou ook al lekker aan de rommel, wat een baby actie ineens hier op het forum.

Hier is nu eindelijk de kinderkamer klaar. heb vanmiddag alle spullen van zolder uitgezocht en toch nog een wasmand met lakens etc bij elkaar gesprokkeld (nu hopelijk echt de laatste!). Ik zat er aan te denken om het bedje maar niet op te maken, hoor van veel mensen dat het toch direct de wasmand ingesmeten wordt door de kraamverzorgster dus ook een beetje zonde. Verder heb ik nu eindelijk de matrasbeschermer op het matras gelegd, maar jemig wat kraakt dat ding zeg! Dat wordt echt niet leuk vannacht als ik me ga omdraaien, is meteen het hele huis wakker!

Ik was trouwens van plan om de flessen eerst door de vaatwasser te doen en dan te steriliseren in de magnetron, maar nu las ik ergens dat je ze dan binnen 3 dagen moet gebruiken, klopt dat? Anders laat ik dat steriliseren nog maar even zitten en gaan ze maar gewoon schoongewassen de kast in tot ze nodig zijn........
He wat schrikken van het zoontje van Selma! Zo'n grote knul en toch zo ziek! Hopen dat hij snel beter wordt!
Dat is dan best snel gegaan zeg, de bevalling van Selma! Gefeliciteerd en ik hoop dat hij heel snel opknapt!!! Hoe gaat het met Selma zelf?

Piba, dat was wel een heel erg negatief stuk! Ik voelde me na de 1e week echt al veel beter en na 2 weken, bijna weer mezelf, echt!

Er zijn idd een aantal vervelende en genante dingen, maar alles is tijdelijk!

Meis nog ff proberen hoor, die msn!!!

Ben je dan vanaf maandag met verlof? Ik moet ook nog heel veel doen en ik heb er niet veel vertrouwen meer in dat t gaat lukken! Man heeft nergens zin in en ik heb m toch bij veel dingen nodig, helaas!

Fyrin die dagen van wachten ken ik ook, krijg ook erg veel pakjes voor de buren tegenwoordig!

Bij de vk was alles goed, mag ook weer een weekje overslaan.

Gister sinds zo'n 10 maanden met mn man uit eten geweest, was jarig. Triest eigenlijk vroeger deden we veel vaker leuke dingen, weekendjes weg e.d.! Vond t gewoon een beetje vreemd. Van te voren hadden we afgesproken toch zeker 1x per 6 mnd samen weg te gaan, maar daar komt dus niets van.

Ben benieuwd bij wie het rommelen doorzet!
Selma, van harte.Hopelijk gaat het wat beter met jullie zoontje ondertussen...Schrikken hoor, een longontsteking

Brendy, nog niets bij jou dus, even afwachten.

Fyrin,ondertussen de spullen geleverd of gaat dat morgenh gebeuren???

kooltje, leuk idee van dat filmen van vk.

HNK, veel plezier dit weekend.Heerlijk, weekendje weg, Doe ik over 2 weken..

Marielle, ook veel succes met de naderende bevalling!

Riantje, schrikken! Gelukkig is alles goed met de baby!

piba, ik heb t boek ook gelezen, maar dat is ondertussen alweer een maandje geleden geloof ik. Nu is alles al weer wat verder weg geebt...

Maar het doet me altijd goed dat de ervaren moeders de boel weer een beetje relativeren!!!!Dankjewel

Pink lady, ook gerommel bij jou dus, ik ben benieuwd
@ Riantje: schrikken zeg, gelijk een echo en bezoek aan de gynaecoloog. Gelukkig dat dat kan en dat alles goed is. Geniet er nog lekker van.

@ piba: lekker positief stukje schrijf jij zeg. Kijken wij zwangere meiden allemaal flink naar uit. Maar om eerlijk te zijn, ik heb er wel om moeten lachen hoe je het zo allemaal beschreef. Hoop dat het straks allemaal meevalt.

@ maresol: bedankt voor het berichtje van Selma. Een zoon, feliciteer haar maar. Wel balen dat die kleine misschien gelijk een longontsteking heeft. Je wilt toch onbezorgd genieten en nu gelijk al die extra zorgen. Wens haar maar sterkte.

Bij mij is de baby ook lekker in actie en ik vind er niets aan. heb nu al 2 nachten zo'n 1.5 uur tot 2 uur lang rugweeen gehad, zeer pijnlijk, je weet niet meer hoe je moet liggen. Douchen hielp wel iets, maar niet zo veel. En overdag heb ik steeds menstruatie krampjes onder in mijn buik, zo'n 6-10 harde buiken per uur en dan wordt ik er ook misselijk bij. Duurt dan maar 1-2 minuten, maar dat is lang genoeg. Moet dinsdag naar de verloskundige, dus ben erg benieuwd. Maar de spruit moet nog effe wachten, want ik ben nu 36.3 weken. Maar voorweeen en zo kunnen wel 2 weken aanhouden.

Vandaag wel een productieve dag. Heb op internet uitgezocht wat je allemaal nodig hebt voor de aangifte van de spruit, heb een lijst gemaakt van wat manlief allemaal moet doen als spruit er is. En ik heb net een lijst uitgeprint wat ik allemaal mee wil voor de bevalling, dus ga straks mijn tas inpakken.
Bed staat op klossen! Is een boxspring dus na alle berichten hier dat die dingen niet op klossen gezet kunnen worden was ik wel even benieuwd hoe dat zou gaan. Maar met het hoofdbord er af en 8 klossen onder alle poten was het goed te doen. Maar goed, het staat nu en het is HOOG!! Heb trapje nodig denk ik...

Verder geen gerommel, denk zelf dat die kleine eerder te laat dan te vroeg zal komen, maar goed, het kan zo maar vannacht gebeuren, je weet het niet. Morgen gynaecoloog, en lekkere massage, dus weer een prima dagje.
@Piba, haha, tja omdat ik dat allemaal al eerder had gelezen zag en zie ik er ook zo tegen op! Ik ben al aan het oefenen met de epi-no, maar je wil niet weten wat een pijn 6cm al doet zeg, aaaaaaaaaaaaaaaaaa, branden! snap wel dat het daar uitscheurt ja....

Ik heb nu al met 2 mensen gesproken die zeiden dat je zo lang mogelijk moet wachten met persen, iig tot je echte persweeen hebt en niet als je 10 cm ontsl hebt, zo ben je minder moe en hou je t langer vol, schijnt, ik ben nl bang dat je uitgeput bent en dat je dan dus gaat scheuren of knippen....

JAAAA vanaf maandag verlof! eindelijk.....

Ik kom niet op demsn, maar wel via de link die hier in 1 van carries berichtjes staat, en dan hoe fik ook geen ww in te voeren, errug vreemd....

Ik voel hier niks hoor, nog geen krampje niks, en harde buiken? de buik is sinds 6 maanden eindelijk es wat zachter!!!

Bene rrug benieuwd hoe het met iedereen verloopt, wel vervelend voor selma, hoe kan dat nou, dat je kindje een longontseking heeft??
He Meiden,

M'n zus Selma heeft gevraagd om jullie even te vertellen hoe het met haar en Tijn gaat, maar ik zie dat Maresol (ben nu wel benieuwd wie jij bent, haha!) dat al gedaan heeft.

Met Tijn gaat het nog niet zo lekker, hij moet nog tot minimaal dinsdag maar ws tot donderdag aan het infuus blijven voor de longontsteking. Hij vergeet ook af en toe te ademen tijdens het drinken, dus dat is ook niet goed. Ook zit hij op het randje qua leverwaarden, dus misschien moet hij ook nog lichttherapie. Tijn is zo groot en lang dat hij niet in een couveusebedje past

Het is echt een lekker binkie!

Succes allemaal meiden!
quote:Mette Mare schreef op 30 maart 2008 @ 21:11:

M'n zus Selma heeft gevraagd om jullie even te vertellen hoe het met haar en Tijn gaat, maar ik zie dat Maresol (ben nu wel benieuwd wie jij bent, haha!) dat al gedaan heeft.

Ik ben 1 van haar ooievaarsvriendinnetjes

Ik zag ze hier zich afvragen hoe het met dr ging, dus ik heb maar even een berichtje achtergelaten voor de geruststelling.

*en nu laat ik jullie verder met rust hoor...suc6 met jullie aankomende bevallingen en vast prachtige kindertjes!!)*
Mette Mare: bedankt voor je informatie. We zijn toch met ons allen een beetje bezorgd om 't kleine ding en Selma zelf natuurlijk. Hopen dat Tijn (leuke naam!) dinsdag ook echt naar huis mag en dan kan 't echte genieten beginnen.

Hier ook wel al steeds menstr.krampen, maar echt doorzetten wil 't niet. Zal ons kindje nu echt wachten op 1 april???? Voor mij hoeft dat echt niet hoor. Maar goed, wat verander je d'r aan.

Vanmiddag naar vk, maar dat zal weinig nieuws met zich meebrengen denk ik.

Liefs!
dag allemaal,

ben weer terug van het weekendje! Was erg leuk...

Selma: enorm gefeliciteerd en heel veel geluk gewenst! wat een leuke naam: Tijn! Maar wel naar dat hij opstartproblemen heeft. Heel hard duimen dat hij snel weer aan de beterende hand is!

Meis: lekker genieten van de eerste officiele dagen verlof! Fijn dat je buik weer wat zachter lijkt te zijn geworden...

Al die actie van de babies... Hier nog geen opzienbarendheden.

Gisteravond kwam ik thuis, wilde samen met vriend gaan koken. Snijdt hij zich in zijn hand. Echt behoorlijk diep ook. De bikkel zegt natuurlijk eerst dat het wel meevalt, maar langzaamaan verdween alle kleur uit de lippen. Snel huisartsenpost gebeld, daarheen gereden en uiteindelijk na een half uur en 5 hechtingen later toch nog aan het koken kunnen beginnen... Lekker welkom thuis!

Wel leuk is dat zijn vrienden dit weekend als verrassing een ooievaarsnest bij ons in de tuin hebben geplant, met daarbij het bordje landingsbaan... Had iemand anders hier toch ook?

Vanmiddag ook naar de vk. Verwacht weinig nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven