uitgerekend april 2008 - deel II

24-10-2007 09:24 1782 berichten
Alle reacties Link kopieren
april-mama's kletsen hier verder!

Eindelijk een nieuwe tabel: dankzij Pink Lady!!
Iedereen weer redelijk het weekend doorgekomen dus, fijn.

Ik ga hier ook even laminaat erin leggen, is de bedoeling.Was het eerst vanmorgen al van plan, maar de morgen is al bijna weer om, vanmiddag beter...

Nog even doorzetten, voor ons allemaal.
Hier alles nog rustig.

@ Polleke: geniet toch lekker van je kindje, meeschrijven komt straks wel weer. Die eerste dagen lijken me toch erg bijzonder. Vooral van genieten.

@ Annie Ooi: bedankt voor je berichtje over je neeftje Tomas. Geniet ervan

@ Riantje: gefeliciteerd met je zoon Tomas.

Hier blijft alles rustig. Kindje is zeer actief wat tot gevolg blijvende harde buiken geeft. Vannacht ontzettend slecht geslapen, heb vanaf 5 uur wakker gelegen en naar plafond en vent liggen kijken. om half 7 eruit gegaan, manlief stond ook op want moest werken, dus ik heb maar ontbijtje gemaakt voor ons en zijn broodjes voor op het werk. Om 8 uur even op bed tv gaan kijken en om half 11 wakker gebeld door mijn moeder. Gelukkig, want ik moest om 1130 bij de fysio zijn. Daar ging ook alles goed.

Besloot om gelijk maar wat boodschapjes te halen, sta ik bij de karretjes heb ik mijn portemonnee vergeten. Balen. Had nog precies 3 euro in mijn jaszak dus wel een gebaktje gekocht en een puddingbroodje.

Dus ga zo even lekker een mokkapunt eten. Heerlijk. En ik ga een cake of boterkoek bakken, weet nog niet wat. Of misschien een chocolade taart. Maar is afhankelijk hoeveel boter ik nog heb. Heb nu namelijk geen zin meer om naar de supermarkt terug te gaan en boodschappen te doen.
kooltje, ik werd vannacht ook wakker, maar dan om half 4. Van kramp in mijn buik. Maar na 2 loze krampen hield het weer op, maar tja, dan lig je weer lekker wakker he!

Ik heb vandaag bij de bakker trouwens 3 (!!) hamkaascroissants gekocht en ... opgegeten. Gnagna
Florijn net hielprik gehad, huilen als een speenvarken en ik ook hier is het ook lekker druk dames, spannende dagen voor iedereen!
In verband met 'bloemetjesjurkerij' wil ik hier even geen nieuws plaatsen, maar ik heb een stuk op de msn-groep gezet......

Groetjes,

Carrrie.
@ pink lady: ik ben ook bij de bakker geweest, heb puddingbroodje en croissant gekocht en heerlijk opgegeten en van genoten.

Van middag weer een middag weeen gehad, van half 3 tot half 5, elke 20 minuten. Ach, het is weer gestopt. Heb wel veel last van mijn buik, tis duidelijk aan het rommelen, maar de kleine vind het nog erg fijn binnen geloof ik.
Riantje: gefeliciteerd met jullie kersverse zoon Tomas! Ben je de bevalling een beetje goed doorgekomen? En 8-ponder, wauw! En Tomas wordt dus het nieuwe CocaCola-gezicht haha. Nou, lekker genieten van het manneke!~

Het feest van zaterdag was supergezellig, heerlijk gedanst en laat 't nest in. De volgende morgen zo brak als een tierelier, maar dat was het waard!

OOO, meiden, heb geduld. 't Komt echt goed hoor. Die baby's komen er straks echt uit! Succes!
Volle maan heeft niks voor me gedaan, helaas!

Vandaag was blijkbaar puddingbroodjesdag want ook ik heb er eentje gescoord bij de bakker (en de laatste keer dat ík die op had is echt jaaaaaaaaaaren geleden....wat een toeval dus!).

Anyway, hier geen gerommel of wat dan ook. Drukke dagen gehad en morgen is zoon weer op de creche dus dan een langer stukkie...denk ik.

Trusten!
Hallo allemaal

Jeetje Kooltje, wat een lang gerommel daar bij jou. Hopelijk snel beter nieuws. Enne, wie weet richt dat gerommel stiekem toch wel wat aan en valt de bevalling mee!

Wat een lekkere snacks voor iedereen: croissants, puddingsbroodjes, jummie!

Zoon is naar de creche, lekker rustig hier! Ga straks denk ik even slapen want 's nachts valt dat tegen, heb ook mijn plafond al goed bekeken!
Tja, dat gerommel is niet altijd fijn. Heb gister maar een boterkoek gebakken voor de afleiding. Doe ik vaak als ik het even niet lekker in mijn velletje zit. Manlief heeft boterkoek mee naar het werk, anders vreet ik hem helemaal op. Maar.... hij heeft gister boodschappen gedaan. ik had geen fut na 2 uur weeen. En hij heeft een bonbonbloc met pure choco meegenomen voor mij. Lief he? En een zak wokkels naturel. Daar ben ik zo dol op de laatste tijd.

Mijn moeder belde net, of de kleine spruit al in aantocht is. Ze heeft vanavond een utije met haar werk en daar geen zin in, dus als spruit nou komt heeft ze goed excuus om niet te gaan. maar helaas voor mam, nog geen activiteit vandaag.

Sinds gisteravond verkouden en hoofdpijn. En helaas, paracetamol heeft weinig effect. Ook misselijk, dus hopelijk wordt het geen migraine. Maar ik denk dat het meer met stress te maken heeft. op 24 april was mijn oma jarig, ze is nu ruim 5 jaar overleden, maar het was mijn maatje. Ik was daar zeker 3x per week, we hadden goede band. En altijd voor haar verjaardag en sterfdag heb ik last van hoofdpijn. Dus dat zal de reden wel zijn. Ik hoop ook dat onze spruit de 24e komt, want dat vind ik een mooie herinnering aan mijn omi.

Ga nu strijken, dan kan ik straks nog even de zon in. Trouwens, ik heb vannacht van 21 uur tot 10 uur geslapen en maar 3x wakker. Was helemaal blij, ondanks de hoofdpijn.
Wat lees ik hier, hoofdpijn? ook ik had de zondag voordat het begon hoofdpijn, vast hormonaal, dus wie weet kooltje!
Kooltje: ik blijf enorm voor je duimen! misselijkheid is toch ook een teken? ik snap dat je niet meer naar de mogelijke tekenen uitkijkt... succes in ieder geval! en blijf goed voor jezelf (en de kleine spruit) zorgen!

Maddie: heb je een beetje lekker kunnen bijslapen?

die puddingbroodjes brachten me wel op een idee... maar ik heb me in kunnen houden. in plaats daarvan vanillevla met hagelslag gegeten... yummie!

net naar de vk geweest. en de baby is eindelijk ingedaald. hoezee en hoera! dus laat de vliezen maar breken in de hema, hihi.

die pijn in m'n darmen van de afgelopen dagen was dus blijkbaar indalingspijn... ach ja!

m'n afsprakenkaart is inmiddels ook vol, dus ik moest maar gewoon gaan bevallen van de vk... nou ik ga m'n best doen! maar ik vrees dat dit een laatkomertje wordt!

hoe gaat het met de rest van de dames?
Kooltje: dat zou inderdaad een mooie datum zijn (moet je nog wel ff wachten). Jayden is geboren op de sterfdag van mijn lievelingsoom (was eigenlijk meer een opa voor me). Hij is vorig jaar overleden.
Hmmm.

Ik heb nu heeeeeeeeeeeeel ver weg wat krampen onderin mijn buik. Voelt als ergens in Australië zeg maar. Het straalt ook een beetje door naar mijn bovenbenen dus dat zal toch niet van rommelende darmen zijn deze keer.........................of toch????
@HNK: fijn dat je kleintje is ingedaald. Weer een zorg minder.

@ ananas: ja, herkenbaar. Mijn vk noemt het beenweeen, dus toch ook voorpret bij jou.

@ Fyrin: ik hoop het voor mezelf. En voor mijn vent, want ook voor hem is het vermoeidend.

Nou, hier weer een story van mij. Heb trouwens alweer vanaf 17 uur zeer onregelmatige buik en beenweeen, ook toen ik op reguliere controle bij de vk was.

Lees de kooltje-soap hieronder maar.

Vandaag weer bij de verloskundige geweest. Heb trouwens een goede nacht gehad, alleen wakker met hoofdpijn en dat is hele dag gebleven.

Vanaf 17 uur weer weeen, zeer onregelmatig, dus geen peil op te trekken. Baal baal. Om 1820 uur bij de vk, kreeg daar in de gang net een wee, dus bloeddruk was te hoog bij het meten. Later nogmaals gemeten, toen was hij goed. Gelukkig. Het hartje klopte nog goed, spruit is prima ingedaald en het is nu afwachten tot de weeen goed doorzetten.

Ik heb aangegeven dat het eigenlijk sinds vrijdag aan het rommelen is en dat ik dat zeer vermoeiend vind. Aan de ene kant geniet ik nog van het leventje in mijn buik, het schoppen en trappen. Maar aan de andere kant kost het megaveel energie. Ook omdat ik slecht slaap. Nu heb ik een afspraak met de vk gemaakt. Ze gaf zelf al aan dat ik in principe nog 2 weken overtijd mag zijn, maar als dit gerommel doorgaat ik dat waarschijnlijk zelf niet volhoud, omdat ik dan ook niet uitgerust de bevalling in kan gaan. Dus hebben we afgesproken dat als ik denk dat ik het niet meer aankan, zowel geestelijk of lichamelijk, ik kan bellen. Dan gaan we gelijk kijken wat de mogelijkheden op dat moment zijn om het voor mij dragelijker te maken. Ten tweede als ik volgende week nog zwanger ben en op het spreekuur kom, dan gaan we waarschijnlijk een afspraak maken om nog voor het weekend ingeleid te worden. Dus ik hoop gewoon dat ik deze week nog beval. De kans hierop was wel erg groot zij de vk, maar ja, zeker weten doe je het nooit.
Goeiemorgen,

Tis best rustig hier en op de msn, maar ik heb zelf ook weinig te melden, waarschijnlij ztten we dus gewoon maar ene beetje af te wachten! Gister naar de VK, inwendig onderzoek maar nog niks ah handje, balen dus, wel helemaal ingedaalt, vgl week srippen, dat had nu nog geen zin...Ook geen vruchtwater verloren wat ik hopte, dus daarna maar wezen zwemmen! wel 30 baantje,s ik stond van mezelf verbaasd....rest vd dag gelijk bar weinig gedaan, behalve uitzending gemist gekeken!

Mijn uitgerekende datum ging stilletjes voorbij, en ik zei nog wel tegen die kleine, ik zou er maar uitkomen want het is je verjaardag!

@Kooltje, jij moet die weeen idd toch wel megazat zijn zeg, hoop dat het snel gebeurt bij je!

Irene & Riantje gefeliciteerd!!!

Ik heb verder het idee dat die kleine zich wil afzetten in mn ribben en zij om zo door de uitgang te duiken! IK douw altijd maar heel hard terug want ik vind het nogal pijnlijk!
Meis, hier ook niets op de uitgerekende datum... maar 23 april is ook een leuke verjaardagsdatum, heb ik mijn smurf verteld. Misschien helpt het!

Gister een volledige lamlendige dag! tot een uur in bed gelegen en daarna voor de tv gaan zitten met een pak bastognes en een deel van de dvd-box Gilmore Girls laastste seizoen gekeken. Vandaag heb ik mijzelf een actievere dag beloofd! Sowieso omdat ik naar de VK moet, haha...

Kooltje: ik hoop idd dat het nu allemaal wat opschiet, hoor! het houdt een keer op met de hoeveelheid voorpret je kunt hebben voor je echt aan de slag gaat, toch??

En Ananas, ik zie dat jij online bent op het forum, dat betekent ws dat het niet heeft doorgezet gisteravond!?

hier NUL voorpret, daar baal ik ook een beetje van...
Hier ook nog niks, morgen ook hier de verjaardag van onze beeb, maar ik ben bang dat ook die stilletjes weer voorbijgaat. Nou ja van alle 24 april beebs, moet we toch wel eentje geboren worden morgen, hoop ik.

Ik ga voor vrijdag 25 april, vind ik wel een mooie dag. Nu maar hopen dat baby dat ook vindt.

Verder ook echt niks te melden, het is weer bewolkt hier en daar baal ik van want zoonlief is vandaag gewoon thuis en ik had eigenlijk een dagje ind e tuin in gedachten. Nu kan hij wel ik de tuin spelen, maar voor mij is het niet zo lekker om erbij te gaan zitten met die wind en geen zon.

Nou ja we zien wel weer......
Ik wilde Kooltje even sterkte wensen met al die stoppende (heftige, uitputtende) weeen! Gelukkig laten ze jou niet nog 2 weken zo lopen zeg!

Nou jongens, ook ik loop nog "vrolijk" rond! Heb net de assistente van de vk gebeld met de vraag hoe het nu verder gaat. Nou, zaterdag zou ik in ieder geval een CTG etc krijgen bij de gyn. En de assistente dacht dat ze je toch niet langer dan 42 weken lieten lopen, dus niet 43 weken of zo. Buiten dat willen de meeste dames dat ook niet, zei ze ook.

Nu ga ik, als ik inderdaad de zaterdag "ga halen", ook wel op mijn strepen staan, dat ik max die maandag ingeleid wordt! Ik vind het dan toch wel riskant en een naar idee om zo af te wachten. Heb mijn man ook gevraagd om mij daarin te helpen, omdat ik mezelf nogal eens laat overrompelen.

Ik ga er maar vanuit dat ik begin volgende week op zijn laatst toch wel de kleine in de armen mag houden. God, wat duurt het allemaal lang...

Vannacht werd ik wel weer wakker van gerommel, maar dat is zo zwakjes allemaal. Op zich heb ik dan een aantal "weeen" om de 10 minuten, maar dat is allemaal zo zwak. Ik hoef alleen maar diep adem te halen en dan is het weer weg! Wat een afknapper elke ochtend!
Piba, ik was net idd online maar net toen ik wilde posten zag ik dat het tijd was voor sbs6. Niet dat ik daar nu veel lol aan beleefd heb, ik vond het een erg suffe aflevering. Vind ik wel vaker overigens, en dan toch blijven kijken he... Maar je had gelijk hoor, die krampjes van gisterenavond waren na een uur weer verdwenen en sindsdien is alles weer rustig.

Ook ik heb weinig te melden, ik doe dan ook geen ene fluit meer. Zo te lezen zitten we met een hele hoop in hetzelfde (lamlendige wachtende) schuitje. Hopelijk kan er iemand de komende dagen toch babynieuws brengen. Aan het schema te zien zou dat toch moeten lukken. Misschien moeten we nog een paar extra puddingbroodjes eten?

Pink Lady & Kooltje, spannend allemaal hoor. Tijd voor een eind aan al het gedonder!
Pfff, we zouden wel een lamlendige vreet & TV club kunnen oprichten he? haha! Nou ik ben trotst op mezelf, heb net 1,5 uur gewerkt aan een artikel, dus erg nuttig geweest! Nu maar even douchen en bedenken wat we de rest van de tijd gaan doen (misschien weer es een beetje internetshoppen haha)
pfff, ook hier niets nieuws te melden. af en toe wat krampen in de onderbuik...

heb vriendlief net maar naar de supermarkt gestuurd zodat ik straks wat kan gaan bakken...

eerst maar met een boek in de zon (hier schijnt de zon wel!).

succes met het doorstaan van deze dag
Kooltje/ Fryin: hier ook hoofdpijn terwijl ik dat weinig had in mijn hele zwangerschap, wie weet?

HNK: bij mij brachten de kaascroissants me op een idee, heerlijk waren ze!

Kooltje: fijn dat je mag bellen als je het niet meer volhoudt! Kun je in elk geval je eigen grens bepalen!

Ik sluit me aan bij de lamlendige vreet en tv club. Wat maak je weinig mee zeg!

Ben jarig vandaag, 30.... Voel me absoluut niet zo en had er heel sterk op gerekend (9 maanden lang) dat de beeb vandaag geboren zou worden... Loop nu een beetje met mijn ziel onder m'n arm rond. Morgen oplevering van onze woning, zal ik het halen? Vriend en ik hadden gisteren beide visioenen dat ik daar met weeen rondloop of mijn vliezen breken, ben benieuwd!

Sterkte allemaal~!
Hier weer een slechte nacht. Lees (zeeeeeeeeeeeeeer slecht). Heb erg veel last van de nawerking van mijn Pethidine injectie. Blijkt toch een soort van morfine te zijn en ik had al aangegeven dat ik daar niet tegen kan. Dan ga ik hallucineren en heb ik weken erna hoofdpijn en nachtmerries. Maar.... dat zou hiermee niet zo zijn. Nou, vannacht had ik een mega-nachtmerrie dat mijn man mij wakker maakte omdat ik lag te gillen in mijn slaap. Droomde dat ik hoogzwanger was en moest vluchten want iemand met geweer ging mij doodschieten. Dus om 230 uur was ik wakker, nat van het zweet en doodsbang. Dus ik de douche onder en toen was ik klaarwakker en had ik trek. Dus naar beneden, bak vla gemaakt en na een uur weer terug in bed. Kon ik niet meer slapen. UIteindelijk tot 5 uur geslapen en weer wakker. Echt gewoon megarot. Nadat man weg was nog wel terug gekropen en tot half 10 geslapen, toen belde mijn moeder me wakker.

Verder bleek dat we vandaag geen warm water hebben, want er wordt een aantal huizen verder een nieuwe ketel geplaatst. En we hebben stadsverwarming en dan gaan gewoon van een hele wijk het warm water eraf. Maar gelukkig is het geen hartje winter, anders had ik ook geen verwarming.

Net nog even in het zonnetje gezeten, heb een wikkelbroek aan, dus lekker luchtig en het past. En een positietopje. Voelde me gelijk lekker. En kreeg met de post een kaartje van mijn collega om me sterkte te wensen met de laatste loodjes. erop stonden allemaal positieve teksten. Zo lief. Kwam op goed moment.

Nou, genoeg gemopperd. Heb even geen zin om te reageren. Ga nu een beetje rommelen voor mijn kleine spruit, hoop dat hij morgen komt.
Hier schijnt inmiddels gelukkig ook lekker de zon, en voor de rest sluit ik me aan bij de rest.

Oh ja en de wasmachine is ook nog kapot gegaan, wat een timing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven