** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Zo ik heb hier al heel lang niet meer gereageerd. Ik lees gelukkig vooral goeie verhalen. Wat gaat het snel zeg. De oudste kindjes alweer meer dan zes maanden oud. Wauw. Maar heel vervelend dat RS-virus en andere kwaaltjes. Met die van ons gaat het heel goed, alleen jeuk in haar nek, en giga luieruitslag opeens, zielig. Kijk het nog even aan, anders even naar de huisarts. Misschien met doorkomend tandje te maken. Geen idee, zie nog niks wat op een tandje lijkt....

Verder nu vier weken gewerkt, ben wel erg blij dat ik wat langer verlof had. Ben wel uitgerust begonnen daardoor. En een hele leuke kleine crèche gevonden om de hoek. Erg relaxed.

Nou blijf vooral genieten hè van jullie kleintjes!

:-)
Kan iemand mij vertellen wanneer je naar de huisarts gaat en wanneer naar de kinderarts? Met marzoon ben ik alleen nog maar naar de kinderarts geweest (die ook je inentingen doet trouwens) en geen huisarts gezien, maar hoor jullie alleen maar over CB en huisarts.
Marjan denk dat je hier via de Ha wordt doorgestuurd naar de kinderarts.

Zelf ben ik nog niet met Jari naar de ha geweest maar mijn gevoel zegt als er iets met hem is dan ga ik liever naar de Ha dan naar de CBarts, puur gevoel maar heb het idee dat de ha iets kundiger is (heb ook wel een leuke ha en de cbarts vindt ik stom, mss dat dat scheelt)

Gaat het nog steed sniet goed met Marzoon?

Ik wens iedereen een fijn weekend, ga nu snel mn huis opruimen en snel schoonmaken...mn ouders komen een daagje en nachtje over. En morgenvroeg stappen we in de auto naar mn schoonzusje in Tilburg die nu 36 weken zwanger is.

xxx
Hoi!

Summel, lang niet "gezien" alles goed met je kindje? Fijn dat je opvang naar je zin is. Zo belangrijk als je op je werk zit!

Marjan, volgens mij heb je waar jij woont niet echt een huisarts. Ik weet dat er in veel buitenlanden de kinderen allemaal een kinderarts hebben, ookal zijn ze niet ziek. De kinderarts doet ook de groei/vaccinaties etc. Maar geen idee hoe het bij jou zit. Als je je zorgen maakt moet je wel gewoon gaan hoor!

Ik heb ook lang niet s van me laten horen, maar wij zitten nog steeds met het (niet) slapen van dochter van ruim 2. Ze komt de hele tijd haar bed uit. We blijven er nu bij tot ze slaapt, maar als dat 6 keer per nacht is, is dat nogal vermoeiend. Nu heeft bellyman er maar naast geslapen, want we zijn op, we kunnen echt niet meer. Met baby en werken ging het allemaal net, maar als je dan echt weer van die gebroken nachten hebt vind ik het weer superzwaar. Ik hoop dat het een fase is, hoor ook wel in mij omgeving dat kinderen rond de 2 jaar ineens weer slecht gaan doorslapen. Verder gaat ze vannacht lekker bij opa en oma slapen, even rust voor ons. (zul je zien dan Nicolaas gaat spoken, nou dat zien we dan wel)

Verder ben ik met 1 been uit de borstvoeding gestapt, helaas. Na mijn griep en nu met het slechte slapen dendert de productie omlaag. Zelfs met extra drinken, veel aanleggen, clusterkolven en 's nachts de wekker zetten om te voeden of te kolven komt er bijna niets meer. Dus Nicolaas krijgt nu 1 fles kunstvoeding per dag sinds 2 dagen. Op het kdv is mijn hele vriezervoorraad erdoor gegaan... Aan de ene kant vind ik het jammer dat ik het niet kon volhouden met volledige BV (nou ja, bijna 5 maand is ook best lang) maar aan de andere kant vind ik dit ook heel fijn. Hij drinkt tenminste nu lekker uit een flesje en met die slechte groei moet ik niet te lang gaan kloten met extra aanleggen.

@de mol: ik kijk het niet, maar volgens mij ben ik de enige....

Iedereen fijn weekend!
@Pebbles: Ik verdenk ook Jon als mol... Ik heb overigens alle andere series ook gezien, bahalve de allereerste. Ben sindsdien echt verslaafd!

@Summel: fijn dat alles goed gaat. Hopelijk is de uitslag snel weer verdwenen.

@Marjan, hier heb je voor een kinderarts volgens mij een verwijzing van de huisarts nodig. Of bedoel je de arts van het CB. Ik heb geen idee hoe dat bij jullie geregeld is.

@Belly: ik vind het kanp hoor! dat je zo vel gekomen bent met de borstvoeding. Ben maar gewoon trots op jezelf, ik heb het zo lang niet gered.

Hopelijk hebben jullie nu dan een lekker rustig nachtje voor de boeg. Mijn zwager en schoonzus hebben een jongetje van net 2 jaar en die slaapt op het moment ook heel slecht. Schijnt rond die leeftijd idd vaker voor te komen. Hopelijk is het snel weer voorbij.
goedemorgen,

@Summel, welkom terug. Heb je gezien dat we een meeting hebben om babietjes te kijken? 15 februari bij mij (zie hyves waar ik woon). Kom je ook? En dametje, Maresol, Kimmutje, Zaza, komen jullie ook?

@Belly, shake hands, ik kijk ook geen mol, dus toch niet de enige! jammer van de BV, maar aan de andere kant weer lekker dat Nicolaas gaat drinken!

@Nut, ik heb hetzelfde gevoel als jij. Ga ook liever naar de HA dan de CB arts. Ik heb de mazzel dat ik ook naar mijn vader kan, die is internist.

@Marjan, hier ga je idd naar de HA of HA-post bij spoed en die verwijst je door naar de kinderarts. Hier ga je niet zomaar op eigen iniatief naar de kinderarts, heb het vorige week nog ondervonden.

Hier alleen maar goed nieuws. Roan doet het super, drinkt als een tierelier. Ben aan het werk, ga dus gauw aan het werk...
@niet mol kijkers: jullie missen echt wat (vind ik ).

@summel: leuk om weer wat van je te horen. Hopelijk gaat de jeuk en de luieruitslag snel weer over.

@polleke: ik heb het vanaf seizoen 3 gekeken, dus iets later ingestapt als jij. Ik ben benieuwd of we gelijk hebben met onze mol.

@belly: kan het niet zijn dat je ongesteld moet worden? Daar had ik vooral bij Floor rond 4,5 maand heel erg veel last van. Mijn productie lag toen bijna stil maar na die tijd kwam het gelukkig weer terug.

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het rust geeft als je zeker weet dat hij genoeg binnen krijgt. Normaal is dat wat minder belangrijk maar jullie zijn daar natuurlijk heel alert op.

Drinkt hij nu wel goed uit de fles dan?

En trouwens, 5 maanden is echt super goed, daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen.

@nut: fijn weekend!
@ Belly, wat fijn dat hij nu beter drinkt zeg. Kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt om op te geven maar als hij maar drinkt toch?

Hier vanmorgen naar de kinderarts geweest. CB arts ken ik trouwens niet. We hebben wel een CB maar volgens mij zijn dat geen artsen. En inderdaad Belly, elk kind heeft hier een kinderarts. Zit ook in hetzelfde gebouw als huisarts dus dat is makkelijk. Hij zag dat Marzoon een hele rode keel heeft, geen wonder dat hij zo slecht drinkt. We hebben een spray meegekregen om het te vordoven en geef hem twee keer per dag een zetpil tegen de pijn. Maandag weer terug voor inentingen en om te zien of er wat verbetering is opgetreden. maar zolang hij meer dan 400ml drinkt is dat voor een paar dagen wel ok.
@marjan: hopelijk gaat het snel beter. Maar fijn om uit betrouwbare bron te horen dat het voor een paar dagen niet zo erg is als hij minder drinkt.

Gaat het vandaag al beter met het drinken?

Iedereen lekker van de zondag aan het genieten?
Hey hey meiden ik breek even in.

Mijn zoon 5/5 maand wordt sinds 2 weken elke nacht weer wakker en gaat pas weer slapen als hij een fles heeft gehad.

Hij krijgt nu overdag 4 flessen van 250 en dan de eerste en de laaste fles met pap.Hij krijgt ook een fruit en groente hap en s'middags een liga of een bambix koekje lijkt me genoeg dacht ik zo.Maar nu is het dus dat hij over de max heen komt met drinken ik maak s'nachts een fles van 150.Wie herkent dit en hoe doen jullie dat?
Nou ik niet. Heb nog nooit gehoord dat een 5.5 maanden oud kindje zoveel drinkt en dan ook nog zoveel eet!
@sungirl: voor de niertjes is het niet goed om meer dan een liter vocht per dag te geven, die hoeveelheid kunnen ze niet verwerken.

Ik zie zelf niet zoveel kwaad in een nachtfles (of eigenlijk zou ik proberen een late avondfles te geven, dan hoef je er 's nachts niet meer uit) maar dan zou ik die andere flessen wat minder geven.

Als je die 4 flessen overdag 210-220 cc geeft en de avond/nachtfles dan 120 of 150 dan kom je niet over die liter.

Wat een lekker vreetzakje trouwens heb jij.

Die liga en bambix zou ik zelf nog niet zo vaak doen, dan liever wat meer groente of fruit.

Mijn dochter krijgt alleen borstvoeding en nog niks erbij tot ze 6 maanden is maar die heeft ook nog genoeg eraan.
Of water 's nachts. Of kan dat ook niet voor de nieren Pebbles.

Hoe krijg je eigenlijk een liga in een baby van 5.5 maand? Ze moeten toch kunnen kauwen voordat ze die kunnen eten of niet?
Volgens mij gaat het om de hoeveelheid vocht dus dan kan extra water ook niet.

Die liga's worden volgens mij wel eens door het fruit heen geprakt.

Vanaf een maand of 6 kunnen baby's trouwens al wel kauwen. Hun kaakjes zijn daar hard genoeg voor.
Ah ok, dank je. Ik kon me er al niets bij voorstellen

Hier krijg ik er nog steeds niet meer in dan 500ml. Morgen weer naar ed kinderarts voor de prikken en meten (weet eigenlijk niet of hij hem die inentingen ook gaat geven aangezien hij een beetje ziekjes is).

Fijne zondag avond allemaal. Ik hoop dat iedereen goed kan doorslapen. Wij gaan ook lekker de afgelopen paar nachten, not, maar het is natuurlijk omdat hij ziek is dus dan doe ik het graag.
Marjan, volgens mij gaat het voor de nieren om de hoeveelheid vocht. En dan zou water ook niet goed zijn, maar weet het niet helemaal zeker.

En voor baby's heb je speciale Liga koeken. Worden week als ze er op sabbelen en je kunt ze ook bijvoorbeeld verkruimelen door een fruithapje.

Hoe gaat het nu met Marzoon, drinkt hij weer wat beter?

@ Ericaatje; Wat fijn dat het zo goed gaat met Roan. Na een wat mindere periode geniet je er dan des te meer van.

@ Pebbles: Eva al weer helemaal opgeknapt?

Hier is drinken en slapen nog steeds een drama. Net heeft hij maar weer 30cc gedronken en het record van vandaag staat op 80. Vanavond nog een keer voeden, denk dat we dan in totaal vandaag op 550cc uitkomen. Hij is ook nog erg verkouden en benauwd.

Zit te twijfelen of ik niet misschien morgen al moet bellen omdat er totaal geen vooruitgang in zit en het al de zoveelste dag is dat hij zo weinig drinkt. Maar moet woensdag voor controle naar de kinderarts, misschien toch maar aanzien tot dan.

Timo is vandaag trouwens 6 maand! En heeft vandaag zijn eerste hapjes wortels op, vies dat hij het vond Na 2 hapjes deed hij zijn mondje niet meer open. Morgen maar weer opnieuw proberen.
Hoi Marjan en pebbles, zitten we gezellig tegelijk te typen.

Marjan, heb je gelijk dubbel antwoord .
@minny: je geeft dezelfde antwoorden dus dat van die liter vocht zal dan wel kloppen.

Misschien morgen toch even naar de arts, het is wel heel gek dat hij nog steeds zo benauwd is en slecht drinkt. Met Eva gaat het nu alweer stukken beter en ze drinkt alweer bijna net zoveel gok ik.

Grappig dat Timo de wortel maar niks vond (groot gelijk, heb je het zelf wel eens geproefd? ). Is stukjes (rapley) niks? Floor deed ook haar mond niet open voor de lepel dus het was bij ons echt een uitkomst.

En nog gefeliciteerd met zijn eerste halve jaar.

@marjan: balen dat hij nog steeds zo weinig drinkt. Voor langere tijd is het toch echt wel weinig.

Gisteravond flesje van 120ml gemaakt, begint hij te gillen dat hij meer wil! We lagen helemaal in een deuk en ik heb het twee keer bij moeten vullen. Uiteindelijk 240ml gedronken, zoveel heeft ie nog nooit gehad. Maar vanmorgen is het weer niets, hij wil nu helemaal niet drinken en is naast de hoest nu ook benauwd en heeft een volle neus. Vandaag moet ik toch naar de kinderarts voor de prikken (weet niet of hij die nu krijgt trouwens) en laat hem nog maar eens luisteren.
Oh en slapen is echt helemaal bagger. Moet echt minstens 20 keer de speen terug stoppen. Ben dus nu ook een beetje een zombie
Slapen is ook nog steeds niet de hobby van Roan! Helaas...

Inslapen gaat prima, om 23.00 uur de laatste fles ook, maar dan begint hij standaard om 05.00/05.30 uur zo vreselijk te huilen, dat ik hem alleen stil krijg ik als ik hem even aanleg voor BV. Dat heeft hij dus niet van mij, want slapen is wel mijn hobby!! Overdag slaapt hij ook maar max 2 x 20 minuten al heeft hij uitschieters naar wel 30 minuten. Je zou dan toch denken dat hij 's nachts een flinke ruk maakt?

Ooh gelukkig, ik dacht ik Roan al teveel gaf qua drinken, maar ik geef 4 x fles van 210 cc en nog 1-2 x BV, maar dat is maar max 50 cc, het is bijna op...

En zoooo schattig, ik heb hem hem van het weekend stukje liga gegeven. Hij vond het geweldig, maar alles zat onder!

En ik zal gelijk maar een leuke anekdote opbiechten

Toen ik hem gisterenavond naar bed bracht, schrok ik opeens, dacht dat hij enorme huiduitslag op zijn hoofdje had zitten. Hij zat zo te krabbelen en te huilen. Het zat ook helemaal vast. Ik meteen in de stress,maar bij nader onderzoek was het gewoon vast gekoekte liga Had daarna dus met mezelf de slappe lach!

Kon ik wel ff gebruiken, want mijn wasmachine heeft het begeven het weekend, flinke overstroming! Wat een drama zeg, geen wasmachine hebben...En dan vandaag ook nog eens mijn personeel ziek Kon er ook nog wel eens bij!
Ooh ja, ik heb vandaag met Roan zijn eerste feestje van een half jaar. Toch wel heel gek hoor... een half jaar alweer!
@ Ericaatje & Minny gefeliciteerd! Alweer een half jaar, wat vliegt de tijd.

Zoonlief was zaterdag alweer een half jaar maar zowel mama als papa lagen gestrekt met de griep. Vaderlief moest zelf bij iedere poepluier overgeven ik gelukkig niet want zoonlief heeft weer last van zijn tandjes dus poepluiers volop!

Afgelopen week voor het laatst naar de osteopaat geweest ivm Lucas' heup en voorkeurshouding, hij hoeft niet meer terug te komen, wij zijn super blij.

Ik had destijds trouwens een "doorverwijzing" van de CB arts voor de huisarts. De huisarts gaf op zijn beurt weer een doorverwijzing voor een echo in het ziekenhuis dus ik denk dat de CB arts niet zoveel "macht" heeft.

Wij gaan sinds kort babyzwemmen met zoonlief. (mag hier vanaf ongeveer een half jaar). De ene week gaat manlief zwemmen en de andere week ik. Wij gaan wel mee, is wel handig. De een kleedt Lucas aan en uit en de ander alleen zichzelf. Lucas vindt het volgens mij wel heel leuk!

Nog meer baby op www.ikbendeleukste.nl ? Ik dacht dat ik zoiets nooit zou doen maar ik ben ook gezwicht. Ik zet de link wel op hyves neer.

Kijk dit jaar trouwens ook geen wie-is-de-mol. Was helemaal vergeten dat het alweer begonnen is.

Ben weer ff gestopt met de bijvoeding want hij spuugde het er allemaal weer uit. De flesjes blijven gelukkig wel mooi binnen, nu alweer Nutrilon 2.
Ik ga ook babyzwemmen vanaf eind februari!! Jippie! Hoop dat hij het ook leuk vindt maar denk het wel. Even gevraagd over exceem en dat was verder prima als ik hem maar goed insmeerde erna. Enne, het is ook al een heel stuk beter, ben er erg blij mee en hoop dat het zo blijft.
Net terug van de kinderarts en hij heeft toch bronchitis. En zere keel en ook een beginnend rood oortje links. Dus allerlei medicijnen meegekregen om de hoest losser te maken en om de hoest 's nachts te onderdrukken. Kan wel 10 dagen duren zei hij maar vrijdag moet het in ieder geval beter gaan qua eten. Ik hoop dat het helpt want ik krijg er echt niet meer dan 70ml in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven