** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Marjan, wat sneu voor marzoon, bronchitis lijkt me heel naar, ook voor jullie om te zien dat je kindje last heeft/ziek is.

Moet je nu t babyzwemmen ook uitstellen?

Haha Ericaatje, liga op zn hoofdje

Fijn dat die simpele dingen toch je dag weer wat leuker maken.

Alle half jaar baby's gefeliciteerd!!!!! Alle moeders met weemoed terugdenken aan hoe het een half jaar geleden was.....

Pebbles ben al begonnen met terugkijken van het vorige seizoen. alleen weet ik al wel wie de mol is. Kijkt toch anders, niet minder leuk. Vindt die groep ook echt leuk.

Hier gaat het allemaal prima. Jari eet, slaapt, poept, plast, lacht, praat (VEEL!). Heerlijk kereltje is het eigenlijk. Zit weer helemaal goed in zn vel, dus ik ook.

Fruit is wel echt favoriet bij hem, gisteren een heel potje op en thuis stauwt ie zo een halve banaan naar binnen. En dan het liefste een banaan die ik vast hou zodat hij kan peuzelen.

Mn moeder was hier zaterdag en die had nog nooit meegemaakt dat een kindje zoveel praatte, zelf 2 meiden en mn zus 2 meiden maar een jongen kletst toch meer, oh my god dat wordt nog wat Eerst vond ze het maar gek dat ik af en toe echt de tv harder moet zetten...maar nu kon ze het zich toch wel voorstellen

Gisteren bij mn schoonzusje die 36 weken is, als ik naar die buik kijk begint het toch wel weer te kriebelen hoor. Hebben jullie nog leuke ideeën voor een leuk/origineel kraamcadeau. Ben me al suf aan het piekeren, kom er nog niet echt uit.
@Nut Spannend dat je schoonzusje gaat bevallen. Mijn zusje is ook net bevallen en heb voor hen (als de baby naar huis komt, nu nog in ziekenhuis, maar gaat gelukkig heel erg goed) een pakketje samengesteld met allerlei handige dingen erin. Een silly billyz slab (met mouwtjes), naamstickertjes besteld bij goed-gemerkt, een spiegeltje voor in de auto, een neuszuigertje, bijdehandjes etc etc).

Wat ook erg leuk kan zijn...handdoeken met de naam van de baby erop in het lettertype van het geboortekaartje....

@Weemoed na een half jaar: Ja en Nee...ik vind het toch ook wel heeeel erg leuk om meer contact met hem te hebben...in het begin zijn ze zo'n larfje dat echt niks kan....heel lief larfje, maar toch

@Ericaatje koekiemonster!!! Grappige anekdote. Balen van je wasmachine...zou nu maar even wachten met al die lekkere hapjes voor Roan tot ie weer gemaakt is....anders wordt het handwassen!!!

@Sarah Leuk babayzwemmen, wil ik ook gaan doen, maar wacht nog effies tot ie wat dikker en sterker is. Willen ook muziek op schoot gaan doen over een maand of wat.

@Belly Heel goed gedaan toch 5 maanden! Wellicht nu de ergste druk eraf is krabbelt het weer wat op? Stress is ook slecht voor je productie. En wel een goede suggestie van Pebbles...
Alle halfjaar mama's gefeliciteerd! Mooie mijlpaal vind ik het.

Prada krijgt nog volledige bv. Volgende week maandag naar het consultatiebureau en dan wil ik beginnen met de eerste groentehapjes, of zou je eerst met pap moeten beginnen? Ik verheug me er wel erg op. Ben zo benieuwd wat voor kop ze trekt.

Hier beetje chronisch slaapgebrek. Het valt allemaal wel mee snachts maar al die nachten bij elkaar.... gelukkig hadden we vannacht eindelijk weer eens een goede.
@Nut, heb je zelf leuke kraamkado's gehad? Je weet inmiddels wat handig is om te krijgen en wat je vooral niet wilt krijgen. Ik heb zelf een enorme luiertaart gekregen (3 verdiepingen) die binnenin helemaal gevuld was met allemaal kleine en handige en ook persoonlijke kadootjes voor Roan.

Van slabjes, een naambordje op zijn deur, bijtring, voorleesboekje, handdoek en washandje met zijn naam erop geborduurd enz.

@Dametje, ik geef geen pap als maaltijd. Ik doe wat pap door zijn melk heen in zijn laatste fles (in de hoop dat hij doorslaapt - we blijven hopen) Roan krijgt inmiddels pap, groente en fruithapje en een stukje liga.

@lucycat, of je gaat wassen bij de buurvrouw of je moeder :-)

Hier ook enigszins slaaptekort. Heb gisterenavond voor het eerst die Nutrilon goede nacht gegeven, hopend dat hij nu eindelijk eens lekker zou doorslapen tot half 8. Helaas, meneertje begon om 03.45 uur zo hard te huilen en te krijsen, schrok me rot, kreeg hem uiteindelijk stil met een flesje. Dus toch niet zo'n verzadigd gevoel als op het pak staat

Was weer even terug bij af...
quote:_Sungirl_ schreef op 01 februari 2009 @ 16:46:

Hey hey meiden ik breek even in.

Mijn zoon 5/5 maand wordt sinds 2 weken elke nacht weer wakker en gaat pas weer slapen als hij een fles heeft gehad.

Hij krijgt nu overdag 4 flessen van 250 en dan de eerste en de laaste fles met pap.Hij krijgt ook een fruit en groente hap en s'middags een liga of een bambix koekje lijkt me genoeg dacht ik zo.Maar nu is het dus dat hij over de max heen komt met drinken ik maak s'nachts een fles van 150.Wie herkent dit en hoe doen jullie dat?Nou ik ben gister maar even naar het weeguurtje geweest op het cb.En daar zeiden ze dat ik het moest afbouwen s'nachts anders werd het een gewoonte.En toen zei ik maar als het een gewoonte wordt dan worden ze toch elke keer op dezelfde tijd wakker.En dat doet Kayne niet altijd op verschillende tijd stippen.Toen zeiden ze dan moet je hem dus overdag meer gaan geven,potjes van 6 maand gebruiken en dan na de groentehap gewone yoghurt met een beetje diksap erdoor heen voor de iets zoetere smaak.Echt weer heel krom mogen ze geen melk voordat ze 1 zijn maar dan wel yoghurt met diksap.Dus ik heb het geprobeerd en hij vond het eten niet lekker en de yoghurt ook niet dus hij heeft gisteren niet zoveel gehad als normaal maar hij heeft wel tot 9 uur geslapen vanmorgen.En dat vond mama ook helemaal niet erg.Hahahaha.Ik heb hem vanmiddag yoghurt gegeven eerst zonder diksap een paar hapjes en toen er een beetje bij in gedaan en dat lust hij allebij nu wel.We zullen weer zien vannacht.
Ja hij is echt een vreetzakje hij woog 7440 dus ruim een kilo aangekomen in 2 maand en dat was goed nog netjes volgens de lijntjes.Hij grijpt ook echt de lepel naar de mond en als ik iets te lang wacht met het volgende hapje gaat hij krijsen.
Zit me even te vervelen,kom ik toch op een leuke site:

voor de jongetjes onder ons:

http://www.svb.nl/Images/jongensnamen_2 ... 215325.pdf

en voor de meisjes:

http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2 ... 215324.pdf

Blijk ik toch wel een unieke naam gegeven te hebben. Er zijn maar 75 "Roannetjes" geboren
Hahaha, die van mij is errug gewoontjes.
Knorrie komt 50 keer voor
@Ericaatje: lachen! die "liga-uitslag" Is je wasmachine al gerepareerd. Lijkt me echt verschrikkelijk. Dat is echt het apparaat dat ik het meest zou missen als hij stuk was...

@Nut: Ik heb van een oom en tante een bord en een beker gehad met daarop het geboortekaartje geschilderd. Sofie heeft dus nu haar eigen servies. Van haar Peetoom heeft ze bestek gekregen met haar naam en geboortedatum erin gegraveerd. Zelf vond ik dat erg leuk.

@zieke babietjes: Nog steeds "sukkelen" een paar babietjes. Wordt allemaal maar gauw weer beter!

@Sungirl: succes met het afleren van de nachtvoeding. Hopelijk hepen de tips van het CB.

Gefeliciteerd met alle kindjes die een half jaar geworden zijn. Wij zitten pas op (ruim) 5 maanden. Ook kunnen we nog niet meepraten over potjes groenten, fruithapjes en ligakoeken, want dat komt voor ons ook pas over een maandje.

Zijn er al mama's die de reiswieg vervangen hebben voor de buggyzit? (Ik heb een bugaboo en heb het idee dat dat wel kan binnenkort)
Nog 11 dagen, dan is Knorrie ook 6 maanden en kunnen we beginnen met bijvoeden. Ik denk dat ik met wortel begin. Of courgette. Ik weet het nog niet.

De reiswieg laat ik er nog op, kan nog wel denk ik. Afgelopen weekend waren we een weekend weg en toen heeft Knorrie er nog heerlijk in geslapen. Als hij het krap vond, had hij dat vast niet gedaan .

Knorrie is ook onwijs verkouden geweest afgelopen dagen. Een paar keer weigerde hij ook te drinken, ik werd daar wel een beetje onrustig van, met die verhalen van RS-virus, sondes, e.d. hier op het topic en ook in mijn omgeving. Maar gelukkig waren het maar incidenten. Sinds gisteren is hij weer helemaal opgeknapt.

Hier zitten we ook nog/weer aan nachtvoedingen. Mij put het eigenlijk niet meer zo uit. Ik voed hem en dan tukken we allemaal weer door. Mijn oudste is uiteindelijk ook door gaan slapen, dat zal deze vast ook op een dag wel doen. Ik maak me er maar niet te druk over.
Hier nu al bijna een week niet meer dan 500ml per dag, maar ik had het idee dat hij zich vandaag toch wat beter voelde. Hopelijk klaart de hoest ook snel een beetje op en wil hij weer drinken want volgens mij zie ik hem gewoon krimpen...

Ik dacht dat ik ook wel snel kon overstappen naar de bugaboo buggy maar volgens mij gaat dat toch nog wel even duren want hij kan nog niet goed zitten.

Rollen jullie kindjes eigenlijk allemaal al? Marzoon heeft het wel een keertje gedaan een paar weken geleden en probeert het ook wel eens maar tot nu verder geen succes. Volgens mij was die eerdere keer echt een lucky shot.

Marman is nu trouwens ook ziek thuis. Fijn twee van die zielige mannen. Maar ik kan dan wel weer even makkelijker de deur uit want dat wel heel erg vast thuis.
@ericaatje: haha, leuk verhaal van die liga. Om 3.45 voor het eerst wakker worden zou hier een goede nacht zijn maar als je van die speciale voeding hebt gegeven verwacht je natuurlijk wat anders.

@sungirl: door de zuren in de yoghurt is dat makkelijker te verwerken voor de darmen dan gewone melk. Daarom mag je yoghurt eerder geven dan gewone melk. 5,5 maand vind ik wel heel erg vroeg trouwens.

Heb je al voeding voor hongerig baby's geprobeerd? Ik weet niet precies hoe dat heet maar je weet vast wel wat ik bedoel.

@polleke: hier ook nog een maand wachten met bijvoeding. Ze zit nu wel vaak op schoot als we aan het eten zijn en dat vindt ze heel interessant, lekker geinen met Floor enzo.

De wagenbak vind ik nog wel makkelijk omdat we dan altijd een bedje voor haar bij ons hebben. Floor heeft er 7 maanden in gelegen en Eva is net zo groot ongeveer dus ik denk dat hij er nog wel een maand of 2 op blijft zitten. Maar ik ken ook kinderen die constant met een soort buikspieroefening overeind proberen te komen, dan zou ik het waarschijnlijk wel wat eerder doen.

@marjan: Eva rolt ook nog niet. De laatste week heeft ze wel haar voeten ontdekt waardoor ze steeds met voeten in de hand naar links of rechts rolt. Ik denk dus dat het niet zo heel erg lang meer gaat duren.

@dametje: als je BV geeft hoef je geen pap te geven. Is ook een boel gedoe met afkolven enzo. Je kunt met groente en fruit beginnen en vanaf 7 maanden een broodkorstje en dan met 7,5 a 8 maanden een boterham bij het ontbijt en de lunch. In dat brood zitten net zoveel vezels als pap en ik vond het wat handiger met BV te combineren.

@lucycat: babyzwemmen ben ik ook pas met een maand of 8 gaan doen met Floor en Muziek op schoot doe ik nu ook sinds vorige week (met Floor dan, Eva kijkt een beetje). Ik vind die activiteiten wel heel leuk.

@nut: klinkt alsof het heel goed met Jari, lekker eten, lekker kletsen. De positiviteit straalt van je bericht af.

Wij hebben trouwens een bon gekregen voor een nieuw naambordje voor bij de voordeur. Vond ik erg leuk.

@sarah: super dat jullie niet meer naar de ostheopaat hoeven.
Goedemorgen!

@Pebbles: Hier dus inderdaad zo'n kind dat alles wil zien en zichzelf steeds omhoog probeert te trekken in de reiswieg. (ze zal wel goede buikspieren krijgen!) Vandaar de vraag over de buggy. Slapen in de reiswieg wil ze niet meer.

@babyzwemmen: Ik heb me al een tijdje terug opgegeven en ik begin volgende maand. (hier mag het vanaf 6 maanden). Sarah, ga jij ook in je / onze woonplaats? Ik ga op woendsagochtend.

Muziek op schoot klinkt ook wel erg leuk. Vanaf welke leeftijd kun je dat gaan doen?

@Sungirl: Ik gebruik ook voeding voor hongerige baby's. Ik ben daarmee begonnen omdat ik het idee had dat ze steeds te vroeg al weer honger had. (Maar Sofie was een huilbaby, dus het was steeds moeilijk in te schatten wanneer ze honger had, want huilen deed ze zo'n 7 á 8 uur per dag)

Sinds we die voeding zijn gaan gebruiken slaapt ze langer tussen de voedingen door. Wij zitten nu overdag op 3 flessen van 200 ml en 's avonds een fles van 230 ml. Ze slaapt daarna gewoon van 21:00 uur tot ongeveer 8:00 uur. Verder krijgt ze nog niks. Misschien is het de moeite om het eens te proberen. Ik gebruik de Friso extra 1.

@rollen: Hier nog steeds alleen van buik naar rug. Ik leg wel eens expres een speeltje net buiten haar bereik, zodat ze wel moet rollen om het te kunnen pakken, maar Sofie speelt liever met haar eigen handen en voeten dan dat ze moeite doet om zich om te draaien
Hahah, ja hier ook. Hij is veel te lui en speelt dan liever mijn zijn voetjes.

Marzoon is ook van de buikspieroefeningen trouwens. Hij probeert vanuit lighouding steeds te gaan zitten. Niet door aich op te trekken trouwens maar gewoon door zijn nekje en hoofd op te tillen. Natuurlijk lukt dat voor geen meter maar wel schattig om te zien en hij heeft dus al vroeg een sixpack.

Hij lijkt vandaag wat beter en heeft gister 600ml gedronken dus ik hoop dat het vanaf nu weer bergopwaarts gaat. Morgen naar het CB om te meten, ben benieuwd.
Fijn Marjan, dat het vooruit gaat met Marzoon.

Ik ben inmiddels ook weer wel benieuwd wat Sofie weegt, maar ik kan pas over 3 weken weer gaan wegen. (Moet altijd werken tijdens het weeguurtje hier, en over drie weken is het vakantie)

Ik zal straks eens met en zonder haar op de weegschaal gaan staan... Dat geeft niet zo'n heel nauwkeurig beeld, maar dan weet ik in ieder geval een beetje hoe hard ze groeit. Ik denk dat ze misschien al wel over de 7 kilo heen gaat!
@Polleke: Sten zit ook al een week of 2-3 tot zijn volle tevredenheid in de Bugaboo buggy! Hij vond het liggen niets meer aan en nu kan hij lekker rondkijken. En de voetenzak is ook heerlijk warm volgens mij (alhoewel ik nog wel en extra dekentje over zijn voetjes heb omdat hij geen schoentjes/slofjes aanheeft.

Vandaag CB geweest en Sten is nu 68,5 cm en 7330 gr. Hij mag nu alles eten (zonder zout en geen vlees) volgens CB, dus ben benieuwd. Ben alweer helemaal vergeten hoe dat toen met Jesse ging eigenlijk.

Heb nog niet bijgelezen, maar heb weinig tijd om te forummen. Straks weer op visite en voordat je het weet is mama-dag weer voorbij .

Tot gauw weer!!
Jari ligt ook nog in de reiswieg. Overdag slaapt ie daar het beste in en hij wordt nog veel gebruikt met de hond uitlaten.

Kinderwagen was toch kapot.....blijkr dat de klips niet zijn afgebroken maar die moesten gewoon worden aangedraaid met de imbus Alleen de onderste stang die het onderstel in bedwang houdt is toch wel echt kapot. Nu wilde de Prenatal wel goed helpen maar nu is t afwachten wat de fabrikant zegt.

En 7,5 kilo in de draagzak vindt ik wel zwaar hoor, voel mn schouders flink.

Jari zn rolpogingen zijn ook meer toevalstreffers hier, tis al weer even niet gebeurd.

Marjan beterschap met je mannen!

Dank je wel Pebbles voor t compliment. Jari is echt een heerlijk kereltje als ie goed in zn vel zit. En hoe cliche maar als kind gelukkig is dan is moeders dat ook.

Net terug van de kapper, mocht ook wel de laatste keer was ik 37 weken, dus de uitgroei was een hele brede landingsbaan geworden.
He Nut, Jari en Nicolaas zijn vandaag precies 5 maanden! Wij als hekkensluiters....Op naar de 6 maanden.

Vandaag lekker vrij, even bij mijn zusje langs geweest in haar nieuwe huis en een kraambezoekje afgelegd.

Ik zat net te denken of ik de Bugaboobak al moet ombouwen. Bij dochter al heel vroeg gedaan.

Nicolaas kwakkelt ook nog steeds. Drinkt belabberd. Maar verder ie heel vrolijk en lief.

Oh, ga even dochter naar bed brengen....Later meer.
@nut: draagzak kan ik ook geen vriendjes mee worden, dat is me veel te zwaar op mijn schouders. Mijn draagdoek is wel helemaal super, daar kan ik Floor van 12,5 kilo ook nog prima in dragen.

Kom je naar de meeting?? Dan neem ik de mijne wel mee, kan je proberen of het wat is.

Verder verschrikkelijk moe door mijn nieuwe baan en vandaag een drukke thuis dag. Morgen weer werken en daarna kan je me waarschijnlijk echt opvegen.
Succes op je werk morgen Pebbles. Een nieuwe baan kost altijd veel energie... Is het wel een baan naar je zin? En heb je er plezier in? Nog even volhouden en dan is het weer weekend!
@polleke

Ik ga ook op woensdagochtend en idd in onze woonplaats. Ik ga van 845-915. Soms zwem ik met de kleine man en soms manlief.

Vanochtend vertelde de zwemjuf dat een van de mama's niet meer komt omdat ze alweer zwanger is (baby van juni 08). Benieuwd wie hier op het forum de volgende baby aangekondigd gaat worden. (hint, niet bij mij, haha)

Vandaag zoonlief in de buggy gedaan, hij lag zo zielig met gekromde beentjes in de bak (niet dat normaal nou altijd gestrekt ligt). Hij vond het wel leuk volgens mij, zat echt om zich heen te kijken. Ik heb de buggy wel zo dat wij oogcontact hebben.

Heb medelijden met alle zieke babies en mama's die 's nachts nog aan de bak moeten. Hier wordt zoonlief heel af en toe 's nachts wakker maar dat ligt nu aan zijn tandjes, kan mij niet heugen wanneer wij voor het laatst een nachtvoeding gedaan hebben. Wij zitten al maanden op 4 flessen van 180+ 6 schepjes. 's Avonds gooi ik door de laatste fles 1 schepje Nutrix extra. Hij krijgt nu ook een half fruithapje (potje 4 maanden) en soms wat diksap (na het zwemmen bijvoorbeeld).

Ik wil wel zelf aan de gang gaan met fruit maar merk dat ik bang ben om een te heftig stuk fuit te pakken of zo. Een tijdje terug (voor kerst) heeft iemand zo'n handige link gepost met tijden voor voeding etc. Het was zo'n pdf boekje volgens mij. Heb heel stom die link niet opgeslagen, weet iemand het nog? Ik heb al terug zitten zoeken maar kan het niet meer vinden.

Morgen weer naar het CB, ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is.

Weltrusten allemaal!
Nou hier vannacht gewoon weer een nachtvoeding gedaan!!! Das al zeker 2 maanden geleden. Hij bleef maar jammeren en had de speen in zijn mondje. Ik dacht dat hj oorpijn had ofzo maar toch maar even een flesje van 100ml gemaakt. Wilde meneer daarna nog 100!!! Wist niet wat me overkwam, vast bijtanken van de afgelopen week.

Ik ga vanaf vandaag proberen naar 4 voedingen te gaan. Gewoon omdat hij steeds niet aangeeft dat hij honger heeft. Hoop dat hij het ook wat vindt.
Pebbles ik kom ook naar de meeting, goed idee om je draagdoek mee te nemen. Ik heb er ook een van draagdoek.nl maar ben niet zo handig in het knopen. Neem het wel mee en dan kun jij het voordoen.

Hoe was het vandaag met je nieuwe baan?

Nee Sarah niet bij jou de eerste zwangerschap weer? Wil wel graag, maar eerst nog maar even wachten, 2 jaar leeftijdsverschil vind ik wel mooi. En bovendien handiger, dan kunnen ze net even wat meer.

Net terug van baby-massage, jari ligt er heerlijk van te slapen. En zo heb ik even tijd om te internetten, zou natuurlijk ook wat in het huis kunnen doen.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven