** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
@Polleke, hihi, gelukkig maar dat elk kind wat van zijn moeder meekrijgt, zou toch ook niet leuk zijn als ze dat niet hebben,toch? Ik vind Roan ook helemaal in proportie, je voelt alleen dat hij zo zwaar is. Alleen dat ronde hoofd heeft hij van mij :( Eigenlijk lijkt hij helemaal wel op mij

Hier een waardeloze nacht gehad. Roan is binnen 1 dag snotverkouden geworden. Hij lag dus de hele nacht enorm te zagen en werd om de 1,5-2 uur wakker en lag dan vreselijk te huilen, ik denk ook wel van de benauwdheid. De enige manier om hem stil te krijgen was een fles of BV. heb vannacht maar een ui naast zijn bedje gezet, stonk verschrikkelijk maar verlichtte wel iets. Het is wel killing zo'n nacht, want meneer was om 05.00 uur ook helemaal klaar met slapen. Zit nu met kleine oogjes in de winkel. Dat wordt een vroegertje vanavond...
Zo, ik ben lekker uitgeslapen.

Donderdagavond even thuis geweest om te eten en daarna weer gaan werken tot half 10 omdat er cijfers af moesten.

Vrijdag naar een vriendin die ik van een ander topic hier ken geweest alleen woont die aan de andere kant van Nederland dus dat was een hele lange dag. Om 10 uur 's avonds kwam ik thuis en ik ben toen meteen gaan slapen tot 10 uur zaterdagochtend (manlief had ochtenddienst met de kinderen).

Gisteren nog de hele dag duf en moe geweest dus gisteren ben ik om 9 uur al naar bed gegaan. Eva kwam weer regelmatig voor een voeding vannacht dus het was maar goed dat ik er op tijd in lag.

Nu wel weer aardig bijgeslapen.

@marjan: dat was ik niet die vroeg naar de gluten in brood en aardappels. Maar degene die het wel vroeg zal het ook wel gelezen hebben.

@polleke en marjan: hoe was het zwemmen? Ik wil met Floor ook weer gaan zwemmen en met Eva eigenlijk ook maar ik weet nog even niet hoe ik dat logistiek ga aanpakken.

@bessie: fijn zeg dat de heupjes van Lucas helemaal goed waren.

@ericaatje: hier helpt van die zoutoplossing goed als Eva verkouden is.

@kind uit logeren: Floor is nu 1 keer geweest toen we een bruiloft hadden. Eva nog nooit. Vind ik ook eigenlijk niet zo erg, zeker niet omdat ze nog best veel nachtvoedingen krijgt.

Floor zou best weer een keer mogen maar het komt er steeds niet van.

@wie is de mol: In de poule heb ik Jon vanaf de eerste aflevering als Mol maar ik twijfel nu toch wel met Anniek.

Ik heb ook al drie keer de afvaller goed gehad dus als Jon het toch is dan maak ik goede kans om te winnen!!

@ericaatje: wat me vooral opviel toen ik Roan oppakte is dat hij veel "steviger" is en dan bedoel ik vooral wat spieren betreft.

Roan voelt echt als een plankje als je die oppakt, in verhouding voelt Eva dan als een lappenpopje.

@nut: geniet lekker van je "vrije" dagen.

@tori: fijn dat het al wat beter gaat maar ze heeft het wel flink te pakken gehad zeg.

@belly: je bent dit weekend dus hier in de buurt? Gezellig dat jullie daar een paar dagen heen gaan.

Eva was vanmorgen heel erg hard haar best aan het doen om om te rollen en het lukte bijna. Ze had er zelf ook de grootste lol om dus ik denk dat het niet zo heel lang meer gaat duren.
Hi ladies,

zo Jari is weer thuis hoor. Gisteren had ik er in ene genoeg van dat ie weg was, het is dat ik moest werken anders had ik hem gisteren al opgehaald. Maar nu dus weer thuis en hij heeft het prima gedaan bij mn ouders. Lekkere bolle wangen weer, denk dat ik niet wil weten wat mn moeder hem allemaal heeft gegeven
@Polleke, het lijkt me sterk dat wij elkaar gaan opmoeten op zwemles aangezien ik helemaal niet in NL woon Volgens mij bedoel je iemand anders.

@Nut, lekker hoor zo'n paar daagjes 'vrij'. Wil ik af en toe ook wel. Of gewoon 1 avondje zou al leuk zijn. Komt er vast binnenkort ook eens van.

Hier weer heel slecht aan het drinken. Volgens mij krijgt hij nog meer tanden want hij is zo aan het kwijlen en bijten. Ook helemaal niet blij de afgelopen 2 dagen. Zeurt continu en dat is echt niets voor hem.
Wat ik nog wilde vragen...wat is het voedingsschema van jullie kinderen? Ik moet nl van het CB gaan stoppen met zn 5e fles en groenten en fruit wat meer gaan geven.

Hij krijgt nu fles om 8.00, 12.00, 16.00, 20.00 en 23.00

Fruit om 9.30 en 's middags nog een beetje.

Vandaag heeft ie fles gehad om 8.00, 12.00, 16.30 en 20.30

Fruit alleen vanmiddag om 15.30.

Ik denk nl dat ie dit niet gaat halen tot morgenochtend 8.00.

Kortom hoe doen jullie het nu met voeding?????
Van de 5e fles af??

Ik probeer nog van de 6e en 7e voeding af te komen.

Het is tot nu toe 1 keer gelukt om 5 voedingen te geven maar dat is alweer een ruime maand geleden.

Zolang hij niet over het maximum per dag heen gaat zou ik me er niet te druk om maken en niet teveel forceren.
5 flessen is geen probleem, maar de avondfles van 23.00 zou die die dan op een gegeven moment niet meer willen of hoe gaat dat dan?
Met Floor (maar die kreeg net als Eva borstvoeding) werd ze op een gegeven moment niet meer wakker voor de laatste voeding. Ging dus vanzelf eigenlijk.

Je zou eventueel steeds ietsje minder kunnen geven en het steeds ietsje vroeger geven.
Tnx Pebbles, ik zal wel zien hoe het verloopt vannacht.
@Nut, dat gebeurt inderdaad vanzelf. Zaterdagnacht weer hondsberoerde nacht gehad. Roan werd iedere 1,5-2 uur wakker en hij ging alleen weer slapen als hij iets gedronken had of als ik het licht aan had. Dus ik mijn bedlampje van vroeger opgezocht, hihi, lampje in de vorm van een hondje met z'n rood lampje erin, en die aangedaan gisterenavond. Om 19,45 uur laatste fles gehad, en toen kwam hij vanmorgen zowaar om 05.30 uur weer. Hij werd wel een paar keer wakker, en aangezien ik heel licht slaap, was ik ook meteen wakker, maar hij keek even naar het lampje en hij sliep ook meteen weer verder zonder een kick te geven.

Mijn schema is als volgt: 05.30 BV, 08.00 fles, 12.00 uur fles, 16.00 fles, als we thuis komen eerst slokje BV, daarna hapje groente met aardappels of met rijst, en een beetje yoghurt (roer) toe, en dan om 19.30/20.00 flesje en dan gaat hij slapen. 's morgens of 's middags krijgt hij een fruithap.

@avondje uit. Heb ik helemaal geen behoefte aan. Ik vind het heerlijk om met Roan te keutelen 's avonds, maar ik werk natuurlijk ook best wel veel, dan is iedere minuut die ik vrij ben voor Roan en daar geniet ik enorm van. Ik vind het wel heerlijk, als Roan op de opvang zit om dan lekker een dagje naar de sauna te gaan, maar ben dan ook wel blij als ik hem dan om 18.00 uur weer kan halen. Ik ga er in ieder geval geen extra oppas voor regelen.

@Pebbles, hihi, Roan is een 'kerel" en Eva echt een meisje-meisje. Zit natuurlijk ook meer dan 3 weken verschil tussen.

Maar als je kijkt naar Lucas van Bessie, die is 1,5 week jonger, maar ook stevig aan het gewicht. Het CB maakt zich nog geen zorgen. Hij zit qua gewicht op de +1 lijn. Ik ga 10 maart weer wegen.

En nu aan het werk...
Haha, ik bedoelde inderdaad Sarah en niet Marjan toen ik het over de zwemles had...

Ik ga trouwens pas overmorgen zwemmen pebbles, dus ik kan nog niet vetellen of het leuk was

Ben net met Sofie naar het weeguurtje geweest en het resultaat: 7300 gram en 65,3 cm

Ik heb dat grafiekje eens ingevuld dat in het groeibek zit, en Sofie zit mooi gemiddeld. Ik merk wel dat de lijn nu afbuigt, ze groeit dus minder hard.

@Nut: Hier al 2 maanden 4 voedingen (8-12-16-20 uur 3 flessen van 200ml en 1 van 230 ml) Sofie krijgt geen bijvoeding. Bij ons is dit vanzelf zo ontstaan. Sofie was niet te genieten als we ze wakker maakten voor de fles van 23.30u. We hebben toen een keer geprobeerd om haar door te laten slapen. We hadden verwacht dat ze daardoor vroeger wakker zou worden, maar ze sliep gewoon door tot ongeveer 8 uur. Volgens mij gaat dit op een gegeven moment vanzelf.

Vanavond staan er voor het eerst worteltjes op het menu... Ik ben zeer benieuwd.
Leuke fotos op hyves!!

Belly, nicolaas komt op mij helemaal niet over als klein/dun. Bedoel dit niet om het te bagatelliseren hoor, maar ik had een hel klein ventje verwacht en op de fotos lijkt hij best een lekker bol toetje te hebben?

Ik ga dit weekend ook eens beginnen met bijvoeden. En zou ook de 5de fles wel willen laten vallen. Ik durf het alleen niet zo goed omdat hij dus nooit meer dan 750ml drinkt en zo groot is.
Nou, dat was nog geen succes... Sofie trok echt een enorm vies gezicht bij een hapje wortel. Na een paar hapjes wilde ze ook echt niks meer. Ik denk niet dat ze veel heeft binnengekregen. Morgen weer een poging.
Hi,

Emma krijgt 's ochtends en 's avonds een papfles van 210cc opvolgmelk en 6 scheppen bambix en om 11 en 15 uur (bij benadering) een fles van 210cc opvolgmelk. Tussendoor een paar happen fruithap. Of zoals gisteren heeft ze wat in een banaan zitten happen. Ook krijgt ze vaak een broodkorst. Vooral als ik de kids net heb opgehaald uit de crèche en moet koken vind ik het handig om haar daarmee eventjes zoet te houden. Ze eet groente mee als dat voor haar geschikt is en soms een hapje yoghurt. Anders alleen een papfles.

Hier zijn we ook 's avonds eens opgehouden met de fles en ze sliep prima door. Ik kreeg de indruk ook (net als bij Sofie) dat Emma last had van die laatste fles. Alsof het teveel was. Kreeg ze om 22.30 een fles; zaten we tot 24 uur op om de fles te laten zakken. Nu gaat ze gelijk met zoon naar bed en da's toch wel weer heerlijk. Opnieuw verworven vrijheid!

Ik zou zeggen, gewoon proberen, Nut!

Grtjs, Tori
Hoi Tori, vanaf wanneer mag je eigenlijk brood geven? Ik denk dat ik vandaag het CB eens ga bellen om te kijken of ik ook over moet schakelen naar opvolgmelk. Daar zit namelijk toch iets meer in en meneer kan wel wat extras gebruiken.

Hier een ongelukkig en ontevreden mannetje. Is de hele dafg eigenlijk aan het zeuren. Ten eerste vanwege tandjes en ten tweede heeft hij door dat hij niet overal bij kan en daar wordt hij boos om.
Hier wordt vandaag gekropen. Weliswaar alle kanten op behalve vooruit en ook langzaam maar toch. Ik sta versteld. Hij lijkt ook al echt een eigen willetje te hebben, hebben jullie dat ook? Hij wilde net niet drinken maar als ik hem afleid door over zijn haartjes te blazen dan ineens wel
Marjan NH, vanaf 6 maanden mag je brood geven. Alleen baby's die allergisch zijn voor gluten mogen vanaf 6 mndn. geen brood, maar als het daar niet op lijkt bij Marzoon, kan je gewoon een boordkorstje introduceren.

En 'gekropen'???? Emma ligt hier nog steeds alleen haar rug hol te trekken, maar verder gebeurt er niks!

Grtjs, Tori
.
@Marjan, wauw, dat is snel!! Roan is wel heel druk bezig met afzetten,maar echt vooruitkomen doet hij nog niet, andere kant op gaan trouwens ook niet.

@Tori, hoe weet je of je kind allergisch is voor gluten?

Wanneer mag je eigenlijk met vlees beginnen? Iemand zei tegen me dat je dan met gehakt begint en dat moet koken???? Lijkt me erg vies.
@ Polleke, misschien is een fruithapje een beter succes haha. Lucas vond fruit in het begin lekkerder dan groente. Inmiddels krijgt hij ’s morgens fruit en ’s middags/avond groente.

@ Marjan wat snel dat je zoontje zich al echt kan verplaatsen haha. Hier al wel probeeracties maar nog geen vooruitgang. En een eigen willetje is hier ook van toepassing. Als ik de fles geef en hij kijkt steeds van me af, dan haal ik de speen uit z’n mond tot dat hij weer naar mij kijkt (vroeg beginnen met grens aangeven :P)

Hebben hier meer dames al weer een 2e zwangerschap in gedachte?? Hier begint het al wel weer te kriebelen maar dat zullen de hormonen nog wel zijn! Het is wel zo verstandig om nog even te wachten (lichamelijk) en zie er ook erg naar uit om in de zomer eindelijk weer m’n zomerjurkjes aan te trekken! Ben gelukkig niet aangekomen in de zwangerschap.

Ben sinds 2 weken weer aan het sporten om de conditie weer op peil te krijgen en wat spierballen te kweken haha.
@bessie, als Roan dat ook doet, 'prik' ik met de speen van de fles gewoon tegen zijn wang aan, zo van, "hier kan geen speen in jongeman, even terugdraaien met dat koppie". Ik ga ook niet lopen zwaaien met die fles.

@2e zwangerschap. absoluut niet! nu niet, nooit niet, rbbrbrb. Moet er niet aan denken. Heb echt een zware zwangerschap gehad en nog veel vreselijker bevalling en ik sta er ook alleen voor, ben al bijna 40 en heb nu een gezonde zoon. Nee, het is goed zo. Ze zeggen ook je bent 9 maanden zwanger, dus je moet ook 9 maanden ontzwangeren, dat is beter voor je lichaam. Ik was 23 kilo aangekomen en heb er nog steeds 8 over

Maar misschien ben ik ze nu wel weer een beetje kwijt. Ben sinds gisteren zo ontzettend misselijk, hou niks binnen, voel me echt lamlendig.
Knorrie heeft gister al een beetje vlees gekregen, kipfilet met rijst en broccoli. Hij vond het zowaar lekker! Ik heb de kipfilet niet gekookt. Mijn vriend had het gegrild voor zichzelf en daar had hij een klein stukje van door het eten van Knorrie gedaan. Kan vast geen kwaad.

Ben al sinds vrijdag misselijk en niet lekker. Word er gek van dat die misselijkheid niet ophoudt. Denk zelfde virusje als jij Ericaatje. Ik was ook echt doodmoe steeds. Het gaat vandaag wel ietsje beter, maar dat misselijke gevoel blijft. En nee, ik ben niet zwanger . Een volgende zwangerschap komt er niet.
Haha ik las ff vlug...2e zwangerschap en marjan..zo das snel!

Tis maar goed dat ik ff beter ging lezen anders had ik je al gefeliciteerd Marjan

Maar evengoed gefeliciteerd met het kruipen

Weer zwanger worden...ja graag maar nog even wachten, als Jari op 9 maanden zit dan gaan we het weer proberen denk ik...we zien wel.

Mn schoonzusje is ip dit moment aan het bevallen en als ik daaraan denk dan voel ik de pijn weer...het hoofdje staan en maar zuchten en wachten op de volgende perswee.....

Morrie en Ericaatje beterschap!

Ik ben weer weg, uiteten met vrienden.
He wat had Pienfien hier geschreven????
Ja dat kruipen, belachelijk he. Het stelt nog niet heel veel voor hoor, gaat voornamelijk achteruit maar hij heeft door dat hij beweegt en dat is wel erg grappig om te zien. Het gaat mij eerlijk gezegd allemaal wel heel erg snel.

Nut een tweede zwangerschap bij mij. Nu al!? Ik moet er niet aan denken . Nog niet in ieder geval. Ik vind het nog steeds behoorlijk zwaar. En dan niet de zorg want dat is een eitje, maar meer het verantwoordelijkheids gevoel etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven