** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
@Morrie, viespeuk

Roan krijgt bij mij 2 x per week een schone slaapzaak. Hij ligt nog bij mij op de kamer en daar ligt hij op een boxkleed. Dat verschoon ik 1 x per 2 weken, tegelijk met mijn eigen bed.

Roan begint zich nu steeds vaker op zijn zij te draaien in zijn slaap of hij valt op zijn zijn in slaap en ik zie het nu regelmatig gebeuren dat hij zich op zijn buik draait. Is dat een probleem? Ben bang dat hij stikt omdat hij zijn hoofdje dan in het boxkleed duwt.

@Opa-dag, is niet van toepassing. Heb het al zo vaak gevraagd, maar of hij moet naar de voetbal van zijn zoon, dan naar de scouting, dan heeft ie een congres, dan zit hij op Texel, dan wil hij tijd voor zichzelf en dan moet ie weer naar de voetbal. Begin er niet meer aan om het te vragen.

@Bessie, ben ook benieuwd of ik het stokje weer aan je mag overgeven. Roan was vorige week al 9415 gram!! Dus ik heb ook een zwaargewicht.

@Pebbles voor Eva. we gaan 17 april een weekje weg. heerlijk.

@Belly, als jij overdag slaapt, hoe doe je dat dan met de kids?

@Minny, hoe gaat het nu met slapen?
ik ben dus overactief... Ik verschoon het bedje twee keer per week (op woensdag en zondag). Ons eigen bed verschoon ik 1x per week.

@Ericaatje: vervelend, zo'n botsing met je vader! Hij zal het vast goed bedoelen en hij zal graag het best willen voor zijn kleinzoon, maar moet niet vergeten dat jij de baas bent en ook de beste keuzes voor Roan probeert te maken. Bovendien zal er toch gewerkt moeten worden hè, het geld komt niet aanwaaien. Ik ben benieuwd met wat voor voorstel hij komt.

@tijgeren / kruipen / rollen: hier nog een grote achterstand op jullie. Sofie heeft wel een paar keer gerold, maar doet dat niet vaak. Ik probeer haar wel eens uit te dagen door een speeltje net buiten haar bereik te leggen, maar dan kijt ze er naar en gaat vervolgens heel tevreden met haar voeten liggen spelen.

Het bedje staat nog in de hoogste stand, want ik verwacht nog geen gevaarlijke situaties voorlopig.

@fietsen: Ik kan niet wachten tot Sofie stevig kan zitten, zodat we lekker kunnen gaan fietsen. Ik deed voorheen eigenlijk bijna alles op de fiets en ik vind het bij mooi weer ook heerlijk om lekker een fietstocht te maken.

@Ericaatje: Fijne vakantie! wanneer vertrek je?

@Nut: Leuk dat jullie zo genoten hebben van de vakantie.
Haha ik zit dus ook aan de kant van de viespeuken

Wat ik nog zeggen wilde...Pebbles jij bent echt een goede mollenvanger! Vondt alleen niet dat ie nu zoveel goede acties heeft uitgehaald, maar volgend jaar ben ik er weer bij!
even een vraag. Wij eten vanavond macaroni. Nu wilde ik eigenlijk voor sofie wat "elleboogjes" pureren met wat tomaat / tomatenpure, maar ik weet eigenlijk niet of ze dat al mag? Op de potjes met pasta in de winkel staat vanaf 8 maanden.

Anders maar weer wortelprut uit de vriezer halen...
@ Polleke, volgens mij mogen ze witte pasta wel hebben. Ik heb inderdaad ook al een paar keer wat tomaten en macaroni gepureerd. Hier zitten nog geen gluten in dus dat zou nog niet zoveel kwaad kunnen volgens mij.

@ Fietsen, Ik kan ook niet wachten. Lijkt me zo gezellig, hij voorop en alles bekijken wat hem tegemoet komt haha!

@ Ericaatje, nou dat is zeker wat gewicht haha. Ik denk dat Lucas ook in de buurt komt. Ik houd zijn gewicht in het groene boekje bij en ook hoeveel hij per keer aankomt. Het komt wel steeds iets minder bij dus dat maakt me al iets geruster... Gek he, de ene moeder is druk met haar kind op gewicht te krijgen/houden en de ander is druk met dat ze haar kind in toom houden. (hopelijk klinkt dit niet heel raar:$)
Heee meiden, kennen jullie me nog . Ik heb echt weinig tijd om te forummen of te Hyven. Begin over 2 weken aan mijn nieuwe job, zijn net terug van wintersport (heerlijk!) en lig iedere avond uiterlijk om 21.30 uur in bed (en ben pas om 18.30 uur thuis van het werk). Maar ik ga echt serieus proberen mijn leven te beteren en straks met mijn nieuwe baan ben ik iedere dag lekker om 17.30 uur thuis dus moet goedkomen! Ik lees altijd wel trouw mee met jullie, maar ga zeker wat meer proberen te schrijven, beloofd!

Ericaatje, ik hoop dat je vader inderdaad "de" oplossing heeft en anders moet hij niet zeuren. Ik vind het juist knap hoe jij het allemaal doet en je moet wel werken/geld verdienen, zeker in deze tijd. Niet schuldig voelen hoor!

Zo, ga lekker douchen en dan nog even languit.

Doeg doeg!!
In gewone paste zit wel gluten hoor, dan moet je op zoek naar speciale pasta volgens mij. Ik kon het ook niet vinden op het schema van borstvoeding.com wat iemand hier een tijdje geleden plaatste.
Hier krijg ik er trouwens nog steeds niet vast voedsel in. Maar hij kokhalst niet meer en lijkt het ook best leuk te vinden. Begrijpt alleen niet dat hij zijn mond open moet doen. Ik vind het wel grappig en ben dus ook steeds erg enthousiast.

Sinds een krappe week drinkt hij ook heel erg veel. Het zal het gekruip wel zijn, maar er gaat nu makkelijk 800 a 900ml in. Ik weet niet wat me overkomt want hij lijkt opeens ook gewoon honger te hebben en geeft dat ook aan. Terwijl ik hiervoor echt nooit merkte dat hij honger had en er ook vaak niet meer dan 650ml in kreeg, gaan de flessen nu gewoon leeg. Ben er wel erg blij mee en ik zie hem ook dikker worden. En dat in één week!
Nieuwe job Reness? Dat heb ik gemist. Wat ga je doen?

Ik gisteren ook spaghetti gegeven, we aten het zelf en ik heb er voor Knorrie een courgette doorheen gepureerd. Ik merk trouwens dat ik met de tweede veel minder 'voorzichtig' ben dan met de eerste qua eten.

Ik moet wel zeggen dat eten met aardappels hier meer succes heeft dan met pasta. Eergister hadden we een gepofte aardappel en salade nicoise. Toen heb ik voor Knorrie een beetje aardappel en wat sperciebonen gepureerd en hij smikkelde er enorm van. Geen kind van zijn ouders want wij zijn helemaal geen aardappeleters .
Ik had voor de zekerheid toch maar de wortel met aardappel gepakt. Volgende keer zal ik wel de pasta proberen.

Ik ben vanmiddag even gaan winkelen en heb voor een prikkie echt heel leuke zomerkleertjes gekocht. Twee stoere rokjes (spijker en linnen), een grijze legging met bijpassend grijze (kort) vestje en nog wat leuke shirtjes... Zit nu helemaal voldaan op de bank. Kan niet wachten tot maatje 74 past... (nu nog 62 / 68) en tot het echt mooi weer wordt!

@Marjan: Fijn dat hij nu zo goed eet /drinkt. Blijkbaar laat hij zich wel horen als hij honger heeft

@Reness: Leuk weer iets van je te horen. Alvast veel succes met je nieuwe baan. Ga je dan kortere dagen maken, of heb je minder reistijd, omdat je dan een uur eerder thuis bent?
Het vaste eten gaat hier ook steeds beter. Vandaag heeft ze een halve rijstewafel met veel enthousiasme weg zitten sabbelen.

Groente en fruit schiet er de laatste dagen nog wel eens bij in. We eten steeds iets wat Eva niet mag en daarna is ze vaak al zo moe dat ze na de gewone voeding meteen naar bed gaat.

Vandaag merkte ik wel echt dat ze graag andere dingen eet dus ik ga er nu wel voor zorgen dat ze elke dag wat gaat krijgen.

Er ligt nog een courgette in de koelkast en dat is met 5 minuutjes koken klaar.
Hier schiet het er ook weleens bij in, en vanochtend bijvoorbeeld was ik gaan winkelen en had hij daarom geen fruithap op. Wij aten vanavond pasteitjes met ragout en een restje spaghetti waar de saus al op zat. Toen heb ik voor Knorrie maar een banaan geprakt, had hij toch avondeten, en toch ook een fruithap!

Hij zit er nu ook bij aan tafel en we eten dus met zijn 4-en, zo grappig, net een echt gezin .

Geven jullie ook water oid tussendoor? Schorrie drinkt nu aan de borst als hij wakker wordt 's ochtends, en dan pas weer om 12 uur. Lijkt me zo'n lange tijd zonder drinken.
@morrie: dat is wel slim ja, banaantje prakken. Dat is helemaal snel. Eva kan nog niet goed genoeg in de kinderstoel maar ze zit wel bijna altijd op schoot en dat voelt opeens zoveel meer als een gezin dan toen we met zijn drieen waren. Stom eigenlijk.

Toen ik met Floor naar 3 voedingen ben gegaan gaf ik 's ochtends water bij het fruit en 's middags water (later diksap) bij het tussendoortje (soepstengel, rijstewafel, rozijntjes). Anders is het inderdaad wel heel lang zonder vocht.
3 voedingen , dat halen we hier niet hoor. We zitten nog op 5 en heeeeeel soms 4 . Maar die 2 extra zitten in de avond en de nacht dus overdag idd 3 voedingen. Ik heb hem vandaag een heel klein beetje water proberen te laten drinken, maar hij stak alleen zijn tong erin . Wil hem net als oudste direct uit een beker laten drinken en geen tuitbeker oid gebruiken.
Hier is vandaag echt gekokhalst bij het eten....met overgeven en al erbij. Het was zo grappig om te zien (wel zielig voor hem hoor ). Hij kreeg vandaag vis, aardappel en tomaatpotje...geen succes dus. Sowieso vindt ie t fruit lekkerder dan de groente, En favoriet is toch wel liga, en dan het leifste zodat ie m zelf kan eten....en daarna zekerweten in bad gaat, dat spul plakt nog erger dan behanglijm!

Verder heb ik olvarit fruitdiksap voor hem, en na een paar keer aanbieden klokt ie nu makkelijk 80 cc weg. Nou ja als ie gewoon z'n flesjes opdrinkt dan mag ie van mij wel wat meer drinken....zn moeder is ook een natnek, dus van een vreemde heeft ie het niet.

Polleke leuke kleertjes, waar ben je geweest? Toevallig vandaag voor t eerst mt 74 aangedaan, shirtjes zitten goed alleen de broeken die slobberen hem om de kont.

Hai Reness, nice to see you. Ook zo genoten van de wintersport..wij hebben mega veel sneeuw en zon gehad..jullie ook?

oo bw krijgen jullie ook nog weleens kraamvisite? Kreeg vandaag een vraag of ze nog op kraamviste mochten komen...nou als we even wachten dan vieren we zn 1ste verjaardag al.
@Nut, hoe geef jij hem die diksap? Dat potje klinkt als visrisotto? Roan lust er wel pap van en had hij vanavond ook. Wb kraamvisite, zeg je dan niet, lekker op tijd, hij gaat al bijna naar school of hij loopt al? Moet je dan die verbazing horen bij de mensen dat ze dan toch wel heel erg laat zijn, hihi. Maar ik krijg a.s. dinsdag ook nog een keer kraamvisite hoor.

@Reness, ik ken je nog wel hoor Welkom terug.

Van het consultatiebureau moet ik hem nu via een kopje/beker drinken gaan geven, maar ik vind dat wel een heel gedoe hoor.

Doen jullie dat al wel?

Roan trekt bij mij zulke vieze gezichten als ik hem wat anders geef dan melk, daarom alleen nog maar melk.

Hij is verder een echte smikkelaar, als ik alleen al met een potje zwaai gaat die mond al open om te happen. Erg leuk om te zien. merk wel dat hij die potjes lekkerder vindt dan wat ik voor hem kook :( en dat terwijl ik me er juist zo op liep te verheugen om lekker voor hem te koken en dat ie met de pot mee kon gaan eten. Volle yoghurt met een druppel roosvicee is hier favoriet, evenals fruit. Alles wat ik hem in zijn handje geef, wordt flink fijn geknepen, op eten, ho maar. Dat snapt ie nog niet, want alles wat niet eetbaar is, gaat wel die mond in.
Ik heb het bij mijn oudste wel zo gedaan, alleen uit een plastic beker laten drinken, en uit van die spa blauw flesjes zonder dop. Maar ik gaf alleen maar water en dat plakt en vlekt niet.

Die spa flesjes is in het begin wel handiger want dan is de opening wat kleiner en gutst er niet allemaal water langs de mond naar beneden.
Handig die tip van je Morrie van het flesje spa blauw. Ik heb van de week een beker van Avent gekocht met die handsvaten eraan die heb ik er af gehaald en om zn gewone fles gedaan. En nu kan ie de diksap zelf drinken (oke toegeven met een beetje hulp:) )

Haha Ericaatje dat is wel herkenbaar met dat mondje wat opengaat...hier wordt ie al enthausiast als ie het pingetje hoort van de magnetron
Haha, dat pingetje van de magnetron ja. Ik probeer hem er steeds op te wijzen dat dat betekent dat zijn fles klaar is maar hij begrijpt het nog niet helemaal....
He Marjan jij bent er al vroeg bij hier!

Gisteren is jari om 19.15 gaan slapen en ja dan wordt ie toch echt alweer om 6.30 wakker en dat op een dag dat je niet vroeg eruit hoeft........

Later op de ochtend babymassage, nou ja massage...tis meer gezellig met de meiden bijkletsen dan er daadwerkelijk wat gedaan wordt. En dan vanmiddag nieuwe plantjes kopen voor in de tuin...heb de voorjaarskriebels helemaal te pakken!

Fijne dag!
Ja, hier lag Marzoon ook al om 7 uur in bed vandaar dat ik er vroeg bij was

Baby zwemmen vandaag en je hebt me op een idee gebracht. Ga ook plantjes kopen voor het balkon! Leuk! Welke zijn nu het beste? Blijven lang goed enzo en kunnen tegen heel veel zon?
@ Ericaatje

Wat een kritiek idd van je vader, kan mij voorstellen dat dat rauw op je dak valt! Het is net zoals de anderen zeggen, er moet toch geld op de plank komen! Ik heb ergens wel eens gelezen dat moeders die werken kwalitatief even veel tijd aan hun kinderen besteden als de thuisblijfmoeder. Verder ga ik er niet op in want ik ben nu natuurlijk thuisblijfmoeder hihi en dan ga ik mij weer schuldig voelen. Ik heb nog een sollicitatie gedaan (notabene verzocht door een manager om te solliciteren) en ik werd toen door HR afgewezen, niet eens een gesprek.

Het is wel gek om met een afgerond HEAO en dito werkervaring te solliciteren op MBO functies (ivm parttime) en dan gewoon afgewezen te worden. Een vriendin van mij zegt je bent gewoon te "zwaar" maar zo zie ik dat zelf eigenlijk helemaal niet, ik weet dat bij parttime werken vaak een stapje terug hoort en ben bereid die ook te aanvaarden.

@ bedje verschonen

Hier ook slaapzak en hydrofiel dus ik verschoon het eens in de 2 weken en dan meer omdat het hoort dan dat het er vies uitziet ofzo.

@ gewicht

Zoonlief weegt 8420 ! Hij is flink aan het inlopen. Op de yoga groep waren veel jongere babies hem voorbij maar hij wint terrein terug, haha. Volgende week donderdag heb ik een afspraak op het CB, ik ben benieuwd hoe lang hij is. Hij zit al tijden in maatje 74.

@ eerste tandje

Afgelopen dinsdagavond voelde ik ineens een tandje op zijn onderkaak! Niet eens hangerig geweest of wat dan ook, super leuk en nu dus ook tanden poetsen.

@ omrollen

Van buik naar rug gaat super maar van rug naar buik maakt Lucas geen aanstalten. Nu waren manlief en ikzelf ook overal laat mee dus ik maak mij geen zorgen.
@ bedje verschonen: hmm ik doe het ook niet zo vaak. Zo'n gedoe. Denk eens in de 3 weken ofzo. Ons bed doe ik nooit, dat doet de schoonmaakster!

@tandje: check! Zag vandaag links onder het eerste begin van een tandje. Ben helemaal trots

@hapjes: merk dat ik het ook weleens vergeet. Vandaag met 2 kindjes, druk programma, nou ja vanavond maar weer wortels. Zag voor het eerst stukjes wortel in zijn poep, dus er gaat wat naar binnen!

@Reness: heerlijk wintersport! Als je tijd hebt is het natuurlijk gezellig als je weer eens op t forum langskomt, maar met een nieuwe baan is het waarschijnlijk erg druk

@Bessie: ik doe heel soms nachtdiensten, meestal werk ik gewoon overdag hoor. En de kinderen hadden crechedag toen ik mijn slaapdag had, dat was zo gepland.

@fietsen: check! We zijn gister voor t eerst op de fiets geweest. Met 2 kinderen voor en achter, dan voel ik me een echte moeder (ook met fietstassen uiteraard!) Nicolaas is met 6.5 maand natuurlijk nog echt veel te jong voor t fietsstoeltje, maar we zijn ook maar 2 minuten geweest (naar de creche) het ging heel goed
Ben helemaal hyper. Hij heeft net een half potje fruit opgegeten. Echt mond open en daarna meer willen. Zomaar ineens. Echt leuk om te zien!

(wat een muts dat je daar helemaal blij van kunt worden zeg...)
@marjan: haha, dat blijft hoor, dat je helemaal blij van de gekste dingen wordt. Floor is nu wat plasjes betreft overdag bijna zindelijk maar je moet me eens zien juichen als ze weer een plasje heeft gedaan op het potje of toen Eva gisteren een halve rijstewafel wegslobberde.

@belly: ik begin steeds vertrouwder te worden met mijn maxi-cosi drager dus hier wordt ook al lekker gefietst.

Nicolaas eet dus al wat stukjes groente? Dat wil hier nog niet zo lukken, gepureerd gaat beter.

@sarah: dat probleem met werk had ik ook. Ze hebben vaak toch liever een mbo-er op een mbo functie.

Met veel geluk een hbo functie gevonden waar ik 24 uur mocht werken. Ik heb gewoon gezegd dat ik zo hard werkte dat ik 40 uur aan werk in 24 uur doe .

@drinken: Met Floor heb ik vanaf een maand of 8 met de oefenbeker van Difrax het drinken gegeven maar ook wel eens uit een tuitbeker hoor. Ik had niet altijd tijd(zin) om er bovenop te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven