** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Hallo,

Rits heel veel sterkte morgen.

Ik heb de creche ook aangevraagd, degene waar wij graag wilden dat ons kindje heen zou gaan heeft pas plek half 2009! Wanneer geven die mensen de kinderen op dan, zodra ze gestopt zijn met de pil?

We staan nu ingeschreven bij een andere, ook prima alleen iets verder weg. Nou ja dan fietsen we maar wat verder!

Heb samen met mn vriend een eetcafe, dus ik heb gelukkig geen gedoe met contracten, maar wel met het probleem dat ik normaal 's avonds werk. Ga nu meer overdag werken en mn schoonmoeder neemt een vaste dag/ avond in de week.

En hoe te plannen is dat, vanaf augustus krijgen zelfstandigen een uitkering van 16 weken! Kan ik mooi extra personeel van betalen en zit ik niet zo in de stress vandat ik weer moet gaan werken.

We zijn vandaag gaan kijken voor kinderwagens. Vriendlief heeft hem al uitgekozen De Urban Jungle. Vind het alleen zo veel geld en vond de Quinny Speed ook leuk. Een van de moeders hier ervaring met een van deze 2 wagens? Moeilijk hoor, maar wel superleuk om nu echt er mee bezig te zijn.

Lucycat, veel plezier vanavond bij de vk!
@rits: veel sterkte morgen. Ik vind het zo verdrietig voor jullie. Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen gaan geven.

@nut: Urban Jungle!!! Absoluut, zonder twijfel, je vriend heeft goede smaak, haha. Ik heb ook wel getwijfeld omdat hij watw duurder was maar ik ben nu zo blij dat we de Urban Jungle hebben gekocht. Ik ken ook iemand met een Speedi maar die heeft toch veel nadelen buiten het feit dat hij zowiezo minder degelijk is.

De rugleunig van het zitje is bij de Speedi bijvoorbeeld een plankje waardoor kinderen snel naar de zijkant glijden, zeker als ze nog klein zijn. Bij de Urban Jungle is het alleen stof waardoor het een soort hangmat idee geeft wat voor de rug veel beter is. Daarnaast zit er een hele grote mand onder de Urban Jungle waar ik zeker een paar keer per week goed gebruik van maak met boodschappen en luiers kopen. De kinderwagenbak van de Quinny is niet korter maar wel smaller doordat de bevestiging op het frame bij de Quinny ten koste van de binnenruimte van de bak gaat. Daardoor kunnen ze vaak een maand of 2 korter in de bak van de quinny.

Haha, volgens mij is mijn standpunt wel duidelijk.

Nu de tweede komt wil ik op marktplaats een tweedehands duo Urban Jungle halen omdat mijn dochter dan nog maar 20 maanden is.

@lucycat: veel plezier vanavond.

@NoukD: wat grappig dat jullie dezelfde jongensnaam hebben. Lieve vind ik ook leuk. Joris vind ik niet zo leuk.

Ik heb de baby al opgegeven voor de opvang, ik kreeg vandaag de bevestiging van inschrijving binnen. Er stond wel bij dat door de vele aanmeldingen we rekening moeten houden dat plaatsing niet meteen lukt maar dat is volgens mij een standaard zin.
Lieve Rits heel veel sterkte morgen!! Voel met je mee. Ik snap je gedachtengang..had het precies hetzelfde....Hoop dat je ergens anders komt schrijven? Al is het maar om af en toe ff je verhaal kwijt te kunnen? Enne de dames hier hou ik ook nog in gaten hoor Eerst hoorde we toch bij ze! Dus ben toch wel benieuwd naar al die kindjes die in augustus geboren gaan worden ....
Hoi meiden,

Ben er de afgelopen weken niet geweest want onze pc had de geest gegeven. Maar inmiddels hebben we een nieuwe en ben ik echt blij dat ik weer mee kan kletsen. Heb jullie echt gemist.

Net even de laatste pagina's bijgelezen en ben me echt rot geschrokken van het bericht van Rits. Jeetje meid, ik wens je heel veel sterkte .

Wat een klap moet dat voor jullie zijn.

Nu nog even reageren op wat ik verder heb onthouden.

Na de geboorte van mijn zoontje ben ik 2 dagen in de week gaan werken en op deze dagen passen mijn ouders hier op. Zij hebben aangegeven dit ook heel graag te blijven doen als de 2e er is.

@ Nut: Hier ervaring met de Quinny Speedi maar ben er niet echt tevreden over. Wat Pebbles ook al schreef zat die van mij er ook scheef in toen die net overging naar de wandelwagen. Verder vind ik het een nadeel dat ze in de wandelwagen alleen maar van je af kunnen kijken en klapt die van mij nu na 1,5 jaar erg slecht in. Ook heb ik in winkels regelmatig ruzie met het voorwiel wat vaak blokkeert op gladde vloeren.

Hebben hier besloten om voor de 2e dan ook een andere wagen te gaan kopen. Zitten hier te denken aan de bugaboo.

Maar misschien moet ik eerst ook nog wel aan een duowagen. Mijn zoontje is net 2 als de baby wordt geboren en kan op zich al best een stukje lopen, maar is buiten een echte wegloper. Echt het tegenovergestelde van binnen want dan kruipt hij me het liefst in de zak, maar buiten lonkt de hele wereld en wint zijn nieuwsgierigheid.

Over namen heb ik het idee dat we er al uit zijn. De meisjesnaam blijft hier van de vorige keer staan en een nieuwe jongensnaam hebben we ook.

Kwamen we pas per toeval achter toen manlief zei dat hij dat een mooie naam vond en laat die naam nu net precies dezelfde zijn als ik bovenaan mijn lijstje had staan.

Qua vakantie gaan wij in mei nog een weekje weg, maar blijven dan wel in Nederland. Gaan dan naar een huisje op een bungalowpark in Brabant.

Lekker burgerlijk, maar heb er al wel zin in.

En volgens mij vergeet ik nu nog de helft waarop ik wou reageren, maar de zwangerschapsdementie slaat hier soms al toe.

Tot gauw!
Dat is inderdaad wel het einge nadeel aan de Urban Jungle dat ik kan verzinnen, dat je kind alleen maar van je af kan zitten. Ik vind alleen de bugaboo zelf niet zo mooi en vrij laag dus alle andere voordelen hebben toch gewonnen van dat ene nadeel.

De Urban Jungle is trouwens als beste gestest door de consumentenbond las ik laatst.
Dames bedankt we gaan voor de urban jungle!!!

weltrusten.

x
Lieve Rits, heel veel sterkte straks. Naar allemaal, ik hoop dat je vriend heel lief voor je is en ik wens je een bak kracht en sterkte toe hier door mijn pc tje heen.

Pebbles, Ik had al eerder op een ander topic jouw verhalen over de Urban Jungle gelezen. En ik ben ook behoorlijk enthousiast geworden. Ik ga natuurlijk naar een winkel om lekker modelen uit te proberen. Maar ben al redelijk gebrainwashd

Je komt trouwens weer wat energieker over in je postings, voel je je ook zo?
Nog even over de Urban Jungle voordat ik naar het werk ga: bij www.babyjungle.nl hebben ze de kleuren van vorig jaar voor minder geld staan, voor de rest zijn ze precies hetzelfde.

@dametje: valt helaas wel tegen die energie, ik lag gisteren om half 9 al in bed, maar ik ben nu bijna 14 weken dus ik heb goede hoop dat het snel beter wordt.
Hier een berichtje vanuit de lappenmand, ben vandaag geveld door de griep. Baal, baal, baal.

En moeder, ziek en zwanger blijkt geen handige combi . Was dan ook erg blij dat mijn ouders vandaag konden bijspringen zodat ik een groot gedeelte van de dag in bed kon blijven.

@ Nut: Lijkt me een goede keuze de Urban Jungle. Vind het erg leuk dat we via dit forum dit soort ervaringen kunnen uitwisselen.

@ Pebbles: Heel herkenbaar dat gebrek aan energie. Ben vandaag precies 15 weken maar zit ook nog steeds met smart op de terugkeer te wachten. Maar ja, hopelijk hebben we snel energie voor twee.

@ Lucycat: Hoe was het gisteren bij de VK?
Pebbles; vriendlief was helemaal blij dat je zo positief schreef over de Urban Jungle. Hij moest in het begin heel erg wennen aan het idee dat we een kindje krijgen en nu ziet hij zichzelf al helemaal lopen met de baby, kinderwagen en hond! Zo grappig hoe snel dat dan kan omdraaien.

Minny; aargh vervelend dat je in de lappenmand zit, vooral als je al zo weinig energie heb, BETERSCHAP

Over de namen zijn we nog lang niet uit, we hebben een totaal verschillende mening wat dat betreft. Ga nu idd maar naar alle aftiteling kijken en hopen dat we ergens mooie inspiratie vandaan krijgen, we hebben nog even gelukkig!

Hebben jullie ook last met typen dat je alle letters door elkaar gooi, zo irritant, ben de hele tijd aan het verbeteren.

Voor iedereen een fijn weekend
Hey hallo allemaal!

Toen we vorige week bij Prenatal voor mij broeken gingen kopen, heeft mijn vriend, toen ik in het pashokje stond, al een kinderwagen uitgezocht. Guess what? Een Urban Jungle vindt ie helemaal te gek. Nu met de goede ervaringen van jullie erbij is de keus rond. Die oranje vind ik wel een hippe kleur, maar ga idd even op de site kijken, bedankt voor de tip Pebbles!

Bij VK was alles goed, goede groei, hartje gehoord, fijn.

Vanmorgen vroeg een wat vreemde ervaring. Ging nog liggend in bed mijn buik voelen en toen voelde ik iets rechts van mijn navel een harde bal zo groot als een flinke grapefruit. Kon het bijna omvatten, ook aan de onderkant. Ik denk...verhip, dat moet haast wel mijn baarmoeder zijn, maar de plek klopt helemaal niet. Bij de VK zat de bovengrens halverwege schaambot en mijn navel, passend bij 16 weken. Nu zat ie te hoog en uit het midden! Ik kijken (nog liggend in bed) ...een welving rechts naast mijn navel...ik dacht...effe kijken wat er gebeurt als mijn blaas leeg is. En ja hoor...de bal zat weer op zijn plaats. Ik denk dat de positie wat was veranderd door een volle blaas en het feit dat ik 's nachts op mijn rechterzij had geslapen...raar maar waar. Herkent iemand dit?

@Minny Beterschap!
@lucycat: dat klinkt wel heel gek. De baarmoeder zit onderaan vast dus die kan haast niet naar boven of naar de zijkant verplaatsen. Ik heb er zelf ook eigenlijk nog nooit eerder van gehoord.

Zou wel grappig zijn als we straks met z'n allen met een Urban Jungle lopen. Maar goed dat we niet allemaal bij elkaar in de buurt wonen.

Ik denk dat ik maar bemiddelingsprovisie aan de importeur ga vragen, of aandelen ga kopen.

Vanmorgen bij de VK was alles goed.
Rits, hoe was het bij de gyn, of heb je hier nu echt helemaal afscheid genomen? Ik hoop dat het lukt dat je lichaam het zelf doet. Ik heb de eerste keer een curretage gehad. Toen de tweede keer mijn lichaam het zelf deed was dat wel beter voor mijn verwerking. Het was de eerste keer net alsof er een stukje uit de film geknipt was. Maar goed, ongeacht hoe het bij je zal gaan: het is pijnlijk en verdrietig en ik hoop dat je hier (samen) goed doorheen komt. **knuffel**

Lucycat, wat ik 's ochtends in bed weleens heb, is dat het aan de linkerkant harder voelt dan rechts. Dat vind ik ook wat vreemd want je baarmoeder is toch 1 spier??? Jouw grapefruit is ook wel een raar geval, haha.

Wat betreft de kinderwagen: wij hebben een bugaboo en die bevalt prima. We kopen nog zo'n meerijdplankje en dan zijn we klaar wat dat betreft. We moeten alleen zoonlief nog uit de bugaboo zien te krijgen. Als ie 100m heeft gelopen, wil hij óf getild óf in de wagen, dus ik ben benieuwd... Anders kan hij altijd nog in de buggy. Komt wel goed.

Woensdag kwam mijn moeder een dagje langs en heb ik ook even geshopt bij Prenatal. Een onwijs leuke tuniek/jurk gekocht van Mamalicous. Ben er helemaal blij mee! En een lekker joggingjekkie voor de vakantie. Hmmm, nu al veel zin in.

Ben nog steeds moe en heb geen zin meer in werken.... De laatste loodjes....

Grtjs, Tori
O ja Minny, beterschap, hoop dat je je snel weer beter voelt!
Luckycat: ik heb precies t zelfde!!! met volle blaas is de baarmoeder veel hoger. En bij mij lijkt t soms ook meer naar rechts/links te liggen. Ik had dit bij mijn eerste zwangerschap ook, volgens mij is het normaal.
Pebbles, fijn dat alles goed was bij de VK.

Ik heb een vraag aan de dames hier die in Zwitserland, Engeland en Ierland wonen, kortom, niet in NL. Hoe is het in die landen precies geregeld met prenatale zorg ( hoe vaak controles), kraamzorg en vooral ouderschapsverlof en kinderopvang?

Ik begrijp altijd uit stukken in opiniebladen dat we in Nederland vrij primitief zijn op dat gebied. Nu reageerde mijn beste vriend gister heel verbaasd dat ik ' wel 16 hele weken' verlof krijg en ook recht heb op inkomen of uitkering in die periode. Ik kan hem zijn onwetendheid eigenlijk niet kwalijk nemen. Hij heft nog nooit met een zwangere vrouw te maken gehad. Maar toch ben ik eigenlijk heel pissig. Alsof het 16 weken vakantie zijn, alsof je die niet keihard nodig hebt! Vandaar dat ik graag wil weten hoe het in de rest van Europa zit.
Dametje hoe het in de rest van Europa zit weet ik niet, maar wel dat ik vind dat het primitief geregeld is in Nederland. Ik ben zelfstandig ondernemer en als het naar alle waarschijnlijk doorgaat krijg ook ik in augustus 16 weken doorbetaald. Dit is er (geloof ik) na 5 jaar toch weer gekomen. De overheid vond dat zwangeren zelfstandigen te lang doorwerkten. Eerst nog maar eens zien en dan pas geloven, als ik het geld daadwerkelijk op mn rekening heb staan! Er wordt wel vaker iets gezegd en dan weer teruggedraaid.

Maar goed dat is dan weer de risico van het ondernemen (wat ik onzin vind) krijg je dan te horen.

Dus ja ik kan me er ook heel erg over opwinden, stoom begint al weer uit mn oren te komen!
@ Lucycat: Hier ook een baarmoeder die geregeld ergens aan een kant van mijn navel zit. Bij de echo met 12 weken was dat ook het geval, blaas was toen net als bij jouw opgeschoven naar de linkerkant.

Merk het nu ook steeds vaker als ik de kleine voel bewegen, niet zoals je verwacht in het midden onderin, maar voel het rechts naast mijn navel.

Ook zie ik het soms nu als ik naar beneden kijk en mijn zwangere buik vooruit zie steken, de rechterkant is dan wat dikker dan links.

Wel raar he om dat voor de eerste keer te voelen.

@ Pebbles: Fijn dat alles goed was bij de VK.

Hier in huize Minny is de ziekenboeg inmiddels uitgebreid met manlief en mijn zoontje. Kortom allemaal ziek en komt er dus op neer dat ik zelf nu de fitste ben hier, haha.

Zoonlief had vannacht erg hoge koorts en het leek wel of hij ondanks de paracetamol toch nog koortsstuipjes had. Zo zielig om te zien.

Hoop dat we nu het ergste gehad hebben en een betere nacht tegemoet gaan.
Hoi allemaal, ben ik ook weer even. Zit ziek thuis, veel harde buiken en verkoudheid die ik niet van me af krijg. Direct even naar de dokter.

Dametje, hier in Engeland is het standaard als je voor een werkgever werkt dat je voor 6 weken 90% van je laatste salaris krijgt en dan voor voor 33 weken £104 per week van de regering en dan kan je nog 13 weken onbetaald verlof opnemen. Als je binnen 6 maanden teruggaat moeten ze je baan teruggeven en als je binnen een jaar teruggaat moeten ze een (kan van alles zijn) baan binnen het bedrijf geven. Als je parttime gaat werken kan het zijn dat je je baan niet terug kunt krijgen.

Ik ga nu een jaar met verlof. Het jaar verlof is omdat je dan nog steeds vakantie dagen opbouwt en mocht je ziek worden dan heb je nog recht op een uitkering. En als in het jaar een reorganisatie plaatsvindt dan heb je recht op een uitbetaling. Dus je hebt er niet veel aan om van tevoren je baan op te zeggen hier ook al denk je dat je misschien niet terug gaat.

We hebben onze 20 weken echo gehad en we krijgen een meisje! (90% zeker). Alles was goed!
Grrrrr, had een hele lap tekst getypt, is ie weg !!

Rits ik weet niet of je dit nog leest, maar wat verschrikkelijk voor jullie, heel veel sterkte !

Voor iedereen die ziek is, beterschap. Hier is mijn vriend ook ziek.. Ben zelf al 2 weken verkouden en heb last van hooikoorts !

De vakantie was heerlijk ! Maar altijd weer lekker dat we terug zijn !

Bloempje, wat leuk een meisje ! En natuurlijk dat alles goed is.
Veel zieken overal...waardeloos. Zelf ook weer iets aan het snotteren en hardnekkige hoofdpijn (heb anders bijna noooooit hoofdpijn). Beterschap allemaal.

Bloempje: Gefeliciteerd met de goede echo (jij bent de eerst 20-weken echo van ons forum denk ik) en heel erg leuk, een meisje!

We kregen zaterdag een pakje met de post...een truitje van simply colors met made by... en dan onze namen eronder...heel erg leuk van mijn zwager en schoonzus!
Voor iedereen die ziek is BETERSCHAP!

Mijn verkoudheid is gelukkig al weer voorbij en dankzij de griepprik heb ik al een paar jaar geen griep meer gehad.

Kimmutje; Hooikoorts? je bent er vroeg bij dit jaar.

Bloempje; gefeliciteerd met je mooie echo, wat leuk een meisje.

Pebbles, fijn dat alles goed was bij de vk. Ha ha ik dacht al dat jij provisie kreeg bij de Urban Jungle. Wij gaan hem volgende week bestellen en dan de groene kleur.

Lucycat; wat leuk zo'n shirtje! Leuk om al kadootjes te krijgen he!

Gisteren naar Vk geweest en alles was goed. Pfff wat een opluchting weer.

Mag tot 32 weken bij hun blijven en dan moet ik toch naar het ziekenhuis, i.v.m. een ziekte die ik heb. Prima hoef ik er ook niet over na te denken of ik thuis wil bevallen of in t ziekenhuis. over 4 weken weer terug en op 8 april 20 weken echo.
Hoi meiden

Even een kort berichtje om te laten weten hoe het is afgelopen. Donderdag ben ik met spoed opgenomen voor een curettage. Dit is niet helemaal goed gegaan, ze zijn anderhalf uur bezig geweest met mij en ik ben veel bloed verloren. Hierdoor moest ik nog een nacht in het ziekenhuis blijven waar ik weer veel bloed verloor.

Vrijdag ben ik weer thuis gekomen (na een bloedtransfusie) en lig nu vooral op de bank om te herstellen. Ik ben erg slap vanwege het bloedverlies. En erg verdrietig.

Nou ja meer valt er eigenlijk niet over te zeggen. Meiden fijn dat het met jullie allemaal goed gaat.
Hey Rits,

Een hele dikke knuffel voor jou...Ik ben een tijdje niet op het forum geweest en lees nu jouw berichtjes pas. Jeetje, ik word er even stil van, wat ontzettend verdrietig voor jullie. Wat rot dat de curretage niet zo goed ging, krijg je dat er ook nog bovenop...Doe maar lekker rustig aan, je lijf heeft een flinke optater gehad, neem de tijd om te herstellen (niet alleen lichamelijk).

Dikke kus
Hai andere meiden,

Ik reageer later of morgen even op jullie, is een beetje druk hier, maar ik kon het niet laten even op Rits te reageren.

Tot snel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven