** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
@neff: over 1,5 maand gaan we nog een weekje naar Griekenland met z'n drieen. Ik ben dan al wel 28 weken zwanger maar zolang mijn bekken een beetje meewerkt moet dat volgens mij prima

gaan. Ik heb er ook al zo veel zin in.

Veel plezier over twee weken, waar gaan jullie heen?

Gezellig he, dat getrappel in je buik?
Hoi Hoi

MyNudd, heb je een kindje verloren? (dat is een stilgeboorte toch?)

Wat vreselijk....

Dan moet deze zwangerschap toch ook wel heel spannend zijn of niet?

Jeetje, ik heb daar echt geen woorden voor, wat lijkt me dat erg.

Is er wel een reden gevonden waarom het is gebeurt?

Ik hoop dat je epilepsie goed in de hand te houden is, ik weet niet of het eventueel schadelijk is voor het kindje als je een aanval hebt?

Pebbles, ja, volgens mij ben je de laatste die nog de 20-weken echo moet.

Wil je weten wat het gaat worden?

En wist je het met je dochter ook?

Ik hoop dat alles goed is morgen!

Ik vind de sprintjes achter mijn zoon aan ook wel zwaar worden nu hoor....hihi

En dat weet hij ook wel hoor! Puur uitdagen nu dus....pfffff peuterpubertijd

Tori, oh maar dat is leuk, een extra echo!

En heel fijn dat het bevestigd werd, toch een meid.

Zeker omdat ze het met een meisje toch nog wel fout kunnen hebben, een jongen is vaak wel zeker, maar met een meisje geven ze volgens mij nooit 100 procent zekerheid.

(mijn nicht zou ook een meid krijgen, maar kreeg onverwacht tòch een jochie...)

Namen....oei moeilijk.

Wij komen er niet uit, we worden het gewoonweg niet eens met elkaar.

Op zich hebben we wel een meisjesnaam, maar helemaal zeker ben ik daar nog niet van.

Man dus wel....

Voor een jongen hebben we nog niks.

De vorige keer waren we voor een jochie maar zò klaar, en voor een meisje wilde het toen niet lukken.

Uiteindelijk 3 weken voor de bevalling een naam gevonden die we 'wel leuk' vonden.

We moesten een naam hebben en hadden zoiets van: naja, dan die maar....

Gelukkig werd het een zoon

Hier een druk weekend achter de rug.

Veel last van de rug, en dus slapeloze nachten van de rugpijn, en als ik even geen rugpijn heb, dan moet ik wel piesen...soms wel 4 x per nacht!

Vandaag met een groep vrienden en kids naar 'ballorig' geweest, was hartstikke leuk!

Zoon vind het altijd prachtig en kan daar dan echt zijn energie kwijt.

En nu ligt hij compleet gesloopt extra vroeg op bed, dus lekker rust voor mama

(voor wie het niet kent, ballorig is een indoorspeeltuin, erg geschikt voor peuters ook!!)

Ik denk dat ik vannacht lekker vroeg op bed ga!

Dinsdag pretecho, dus dan kom ik wel weer aanwaaien!

Doeiiii
Hoi hoi,

@Neff, Als het goed is ga ik 19 mei met mijn vader een week naar China, mijn laatste grote en verre reis. Ik hoor morgen of hij het kan regelen met zijn werk.

@Tori, de naam?? Ik was zelf overtuigd dat het een meisje zou worden, en ik heb ook al 20 jaar een meisjesnaam, dus moest ff omschakelen toen bleek dat ik een jongen zou krijgen. Samen met een vriendin heel lijstje gemaakt. Toen ik een keer op zaterdagavond op de bank lag met mijn handen op mijn buik, was mijn manneke ook lekker aanwezig. Zei toen voor de grap als ik een naam noemde dat hij ff moest bewegen als hij de naam leuk vond. Bij de eerste naam die ik noemde: beweging... bij alle namen die volgden... was het helemaal stil in mijn buik. Haha, vond het zo'n aparte ervaring dat ik vooralsnog voor die naam ga waarbij ik beweging voelde. Klinkt ook wel goed bij mijn achternaam.

Ik heb a.s. donderdag mijn pretecho. Kijk er heel erg naar uit om mijn manneke weer te zien! Neem deze keer mijn beste vriendin mee, wil haar na afloop namelijk vragen of ze voogd van mijn kindje wil worden voor het geval er met mij wat gebeurt.

En verder voel ik me steeds beter. Heb afgelopen week nog maar 1 x gespuugd... is toch een hele verbetering op gemiddeld 3-4 x per week. Durf nog niet te hard te juichen, maar hoop wel dat het "niet spugen" zich doorzet.

@Maresol, Ballorig ken ik wel. Ben ik wel eens geweest met het zoontje van de buurvrouw. Dat is echt heel leuk, kan me voorstellen dat je zoon bekaf is na een dagje daar spelen. Zit toevallig in de naastgelegen plaats waar ik woon.

@de rest, alvast fijne vakantie!!

Doeg!
Hi,

Ben ik nog even.

Pebbles, ik ga eens in de drie weken naar de chiropractor en zij behandelt dan ook mijn bekken. Toch merk ik dat ik gewoon niet te veel moet doen. Best balen, want ik ben een 'wandelaar'. Doe ik liever dan fietsen, maar lopen is nu niet handig.

Maresol, wij hebben de meisjesnaam al een aantal jaar, maar we kwamen er niet uit met het vernoemen; wie wel/wie niet/wie als eerste/wie als tweede, pfff. Maar nu zijn we het eens. Dochter krijgt haar eigen naam, dan die van mijn moeder, dan die van man's moeder. Hè hè Toen we een jongensnaam moesten verzinnen voor zoonlief kwamen we er niet uit. Uiteindelijk hadden we een lijstje van drie en pas nadat hij geboren was, wist ik welke naam hij moest hebben. Gelukkig was manlief het toen direct met me eens. Maar hij kon ook niet zoveel tegenwerpen want ik had net een topprestatie geleverd en stond nog stijf van de adrenaline, hahaha. Nee, we zijn allebei nog steeds heel blij met de naam die zoonlief heeft gekregen.

Ericaatje, grappig hoe jij nu een jongensnaam hebt gevonden. En bijzonder dat je je beste vriendin gaat vragen om voogd te zijn. Ze zal zich vast vereerd voelen.

Meiden, ik ga lekker in bed liggen.

Tot later,

Tori
Namen, praat me er niet van! Het is zo lastig. Een meisjesnaam hadden we al voordat ik zwanger werd, maar een jongensnaam. Manlief heeft twee namen die ik niet wil, maar hij blijft erbij. 1 naam is vernoemd dan naar zijn vader, dus opa heeft het er al over,....How is young William? En dat hij dan niet de naam van het bedrijf hoeft te veranderen. Liam vind ik wel leuk, maar zo noemen we de opa dus al.

Volgende keer hoop ik die prive consultant ook echt prive te spreken. Ik blijf erbij dat ze de bevalling onnodig medisch maken. Mocht ik nou weer epileptische aanvallen in het 3e semester krijgen, dan is het natuurlijk wel anders. En een ruggeprik is hier doodnormaal. Maar om me nou twee weken eerder in te leiden? Ik denk dat ze anders bang zijn dat ik te laat een ruggeprik krijg en dan moe word als de bevalling spontaan begint. Zal het volgende keer wel navragen. De doodgeboren kindjes (tweeling) werd waarschijnlijk veroorzaakt door mijn medicatie destijds (gelukkig slik ik nu andere) en dat ik geen foliumzuur slikte. Het is wel extra spannend, maar ze sturen me gelukkig iedere afspraak naar de ultrasoundafdeling, normaal krijg je er maar 1 of 2.
Wel fijn Mynudd, dat je nu extra in de gaten wordt gehouden. Maar foliumzuur? Dat hoeft toch in principe sowieso nu niet meer?

Namen.. vind het ook zó moeilijk! Bij ons precies omgekeerd natuurlijk. Voor een jongen weet ik er wel meerdere die ik erg leuk vind, maar ja.. we krijgen toch echt een meisje. Ook zo zielig anders he.. Vind het echt heel moeilijk! Vind ook niets leuk..
Net de echo gehad en alles was gelukkig goed. Een prachtig babytje kunnen bewonderen dat helemaal dubbelgevouwen met de benen over het hoofdje lag. En al lekker aan het duimen.

Het is nu wel meteen een stuk echter en ik heb er al helemaal zin in.

En we weten wat het wordt maar ik ga het lekker nog niet zeggen.

@mynudd: heftig zeg dat je een tweeling bent verloren.

De zorg is daar heel anders geregeld dan hier begrijp ik.

@maresol: ballorig wil ik binnenkort ook een keertje heen. Floor is nu 15 maanden en echt van het klimmen en klauteren. Die kan zich daar helemaal uitleven verwacht ik.

@tori: lijkt me toch wel heel vervelend als je na een paar jaar de naam van je kind verschrikkelijk vindt. Gebeurd denk ik ook niet zoveel omdat een naam vaak heel snel bij het kindje gaat passen.

namen vind ik weer heel moeilijk. We hebben wel een lijstje met "leuke" namen maar ik kan er nog niet uit kiezen.

Hi Ladies, jeetje mynudd dat is niet niks zeg pfff en alle dames die kampen met klachten, balen zeg! inderdaad vervelend als dat nu al begint ik kan me voorstellen dat je alle adviezen opvolgt en alles uit de kast trekt! Hier nog geen klachten gelukkig.

vandaag weer check up gehad van bloed, gewicht en urine en baarmoedermond en alles OK.

namen zijn we al lang uit gelukkig! hier nog n link

null
Namen: praat me er niet van! Wij zijn er nog steeds niet uit. Vind het ook zo moeilijk met tweede namen. Ons kind krijgt er dus 2 (want dat heeft de eerste ook) maar ja. MIjn dochter is met haar 2e naam vernoemd naar beide oma's (die namen combineerden heel mooi) Maar als t een jongetje wordt kan die niet vernoemd worden naar 1 van de opa's. Dat is dan weer niet eerlijk vind ik.

Verder ben ik heel erg gefixeerd dat de kinderen een naam hebben met evenveel lettergrepen, anders vind ik het niet combineren. Hebben jullie dat ook? Misschien ben ik wel gek hoor.

Maar hier dus nog even hard nadenken

Liefs Belly
@belly: kan je een jongetje niet 3 namen geven als jullie willen vernoemen? Volgens mij is er geen regel dat je kinderen evenveel namen moeten hebben.
Hallo allemaal,

@Mynudd Indrukwekkende geschiedenis, naar allemaal. Hoe beleef je e.e.a. nu? Ben je vaak onzeker?

Zou het nog eens vragen van die ruggenprik. Een ruggenprik voor een keizersnede geeft namelijk totale verdoving en slapte van je onderlichaam. Voor alleen pijnstilling (althans in NL) is die prik zodanig geplaatst/ cq dosis aangepast dat je wel kunt meepersen. Dat is toch duidelijk iets anders (en misschien vind je dit ook natuurlijker?) Dit hoorde ik van een collega (anaesthesist in opleiding). Overigens is er een nieuwe regel in NL (sinds dit jaar) dat nederlandse vrouwen ook recht hebben op pijnstilling als zij daarom vragen. Moet wel bijtijds (vroeg in ontsluitingsfase) gebeuren idd, anders heeft het niet veel zin meer.

@ Pebbles Gefeliciteerd met jullie prachtige echo! Maakt het inderdaad echter hè om je kindje zo te zien?

@ Ericaatje Wauw naar China...hele onderneming maar een prachtland lijkt me (ben er nooit geweest). Heel veel plezier bij je echo donderdag.

Hier alles goed, voel vandaag ook veel beweging...soms wordt ik er een beetje draaierig van in mijn buik, maar ik krijg er toch ook altijd een blij gevoel van en bevestiging dat het goed gaat. Krijgen jullie ook wel eens 'protest' bij bepaalde houdingen?

Namen zijn we al uit, mijn vriend had een leuke meisjesnaam bedacht en ik heb een leuke jongensnaam van het internet geplukt die ook nog niet zo gek veel voorkomt...dat vind ik wel erg leuk een beetje originele naam.

Zijn jullie al met een cursus of zoiets bezig? Ik doe nu zwangerschapszwemmen (noem het eerder dobberen...heeeerlijk...en aan het eind in het warme bubbelbad!) en gisteren voor het eerst naar 'fit rond de bevalling' geweest, een groepsles o.l.v. een fysiotherapeute met allerlei oefeningen en uitleg met plaatjes.

Doeiiii Lucycat
Goeiemorgen!

Pebbles, gefeliciteerd met je goeie echo.

Fijn te horen dat alles goed was.

ericaatje...wauw China, wat prachtig zeg om daar naar toe te gaan!

gelijk heb je hoor, nu kan het nog!

Heeft je vader nog vrij kunnen krijgen?

Hier geen zwangerschapscursussen, Yoga of iets anders.

Zo`n type ben ik helemaal niet, het lijkt me ook eigenlijk niet leuk...

Ik twijfel nog wel over een BV curcus, aangezien ik het de vorige na 6 weken heb moeten opgeven.

Ik hoop het dit keer langer te doen....

Maar goed, dat weet ik dus nog niet.

Gisteren heb ik de pretecho gehad en het was echt heel erg leuk!

Wat bijzonder weer om te zien.

de vorige keer was het geslacht moeilijk te zien (benen veelal bijelkaar) en had ze een gok gedaan, maar die gok is nu bevestigd.

En we weten nu dus wel zeker wat het word (zeg ik niet hoor).

Met de namen schiet het hier nog steeds niet op, helaas.

Maar we habben de tijd nog wel.

Ik zal van de week het wiegje bij mijn zus ophalen (ik gebruik er 2, 1 beneden en 1 boven op onze slaapkamer, wat een luxe!).

Dan kan die alvast in onze kamer staan, fris gewassen en wel.

En ik wil nu dit weekend toch ook even met de babykamer aan de gang.

Even alles leeghalen en misschien even kijken voor gordijnen, en de verduisteringsgordijnen ook vast ophangen.

En voor de rest word het tijd dat we nu eindelijk eens een kast gaan kopen voor zoon + bed, zodat de hele babyuitzet naar de babykamer kan!

sorrie, dat ik even niet op iedereen reageer, maar dat doe ik even een andere keer, ok..

Liefs marEsol!
Goedemorgen dames!

Ik ga een lang weekend naar Schier met vriendlief, meer tijd kon hij helaas niet vrijmaken. In juni gaan we ook nog in een huisje met familie, wel gezellig maar dan ben ik natuurlijk flink zwanger. Dit weekend hoop ik lekker te fietsen en uit te waaien.

Aansluitend op de discussie vorige week, ik vind het soms heel fijn en gezellig dat getrappel, maar soms ook wel erg heftig. En sinds kort weet ik hoe een harde buik voelt. Niet fijn! Kwam vannacht zo laat thuis van mijn werk en ze was zo onrustig dat ik voor het eerst niet meer op mijn buik heb geslapen. Vriend aan de ene kant en voedingskussen aan de andere kant, ging best ok. Er zijn meer die dat ook zo doen?

Mijn zwangerschapsyoga begint maandag, ben heel benieuwd.

Namen, daar denken we uit te zijn, maar we hebben nog heel veel weken om te twijfelen natuurlijk..
Dametje, veel plezier op Schier!

Ik kom er zelf ook regelmatig...het is een prachtig eiland!

(ik ben er 2 weken terug nog een dagje geweest om uit te waaien, lekker samen met mijn zoontje spelen op het strand!)
Hallo,

Heb een klein beetje meegelezen en wil jullie allemaal suc6 wensen. Zelf ben ik een augustus 2007 mama en het is zo grappig omde herkenbare dingen terug te lezen. lekker volhouden en al hoop ik voor ons dat het een warme zomer wordt, voor jullie hoop ik dat het niet te warm wordt (beetje als vorig jaar met minder regen )
Oh ja, las ook nog iets over pijnstilling, ik heb vorig jaar genruik mogen maken van een pijnstilling (ben even de naam kwijt) via een infuus/pomp, waarbij je zelf kon doseren. Heeft mij er erg goed doorheen geholpen en het fijne is dat je het een soort van zelf in de hand hebt
Dametje veel plezier op Schier!

Heerlijk eiland, wij hebben er familie wonen dus ook wij komen er regelmatig! Hopelijk gaan we ook snel weer een keertje. Geniet ervan!

Hoe was de pretecho Ericaatje?

Wow China, gaaf hoor wordt zeker je laatste verre reis voorlopig? Ga je dan ook allemaal hotels bezoeken enzo ivm je reisburo?

@Namen; ook hier nog lang niet uit, het zou toch makkelijker moeten worden nu we weten wat het wordt, maar nee hoor.

Grappig dat bijna iedereen weet wat voor geslacht de baby's hebben.

Hier hebben we het kinderkamertje van de week gekocht. Watr een hoop keuze, je ziet echt door de ledikantjes het bos niet meer. Ik wilde gewoon een wit kamertje maar dat viel nog niet mee, speelt ook nog mee dat ik niet zo makkelijk kan beslissen, vond zoveel mooi en leuk:)

Het getrappel ga ik ook steeds beter en vaker voelen, vind het nu nog gezellig maar kan me voorstellen als je zo op het einde loopt dat het dan wat minder is.

@bieteltje; van mij mag het nu toch echt wel lekker warm worden en in de zomer ook, maar een hittegolf daar zit ik toch echt niet op te wachten. Alhoewel kan natuurlijk wel de hele dag in het zwembad zitten.
Pretecho was waanzinnig. Zit een heel mooi jongetje in mijn buik. Hij is al wel een dwarsliggertje, want hij had steeds een armpje en een beetje voor zijn gezichtje, maar af en toe hoesten en duwen op de buik deed wonderen. Ik heb zulke mooie 4d-foto's meegekregen en ook een dvd. Kan wel uren naar mijn manneke kijken. Ik kan het iedereen aanraden. Het is een super aandenken. Mijn vader heeft vrij gekregen, dus ga vandaag de vluchten boeken, als het nog lukt, want de aanbieding blijkt eigenlijk al afgelopen te zijn. Gaan we dagje later weg als het gaat lukken.

En dit wordt echt een vakantiereis cq. privereis, lekker bezienswaardigheden bekijken en geen hotels. Boek wel luxe hotel met zwembad, zodat ik wel lekker kan ontspannen, anders lijkt het me erg vermoeiend.

@Nut, heb je gezien dat die ZEZ-regeling voor zelfst.onderneemster waarschijnlijk al 1 mei ingaat? Super he?
Hoi meiden,

Even een kort berichtje: morgen gaan we twee weken op vakantie naar Zwarte Piet, volgens zoonlief. Oftewel, Spanje Willen jullie wijzigingen voor de tabel in vet of kleur aangeven? Dat maakt het voor mij straks makkelijker om alles terug te vinden.

Goeie weken allemaal!

Tori
@ericaatje: wat super dat die echo zo leuk was. Wij hebben het zelf vorige keer niet gedaan maar ik zou het wel leuk vinden deze keer. Van manlief hoeft het allemaal niet zo hard.

Wat gaaf dat jullie naar China gaan, lijkt me geweldig!

@Tori: heel veel plezier in Spanje! Leuk om te zien dat de meesten toch nog even weg gaan voor de hoogzwangere zomer die eraan komt.

@nut: moeten jullie lang wachten op het kamertje? Vorige zwangerschap wilde ik ook gewoon een wit kamertje en daar wilde ik dan niet meteen 1500 euro aan kwijt zijn.

@marEsol: hebben jullie een 3D echo gedaan? Leuk dat jullie nu zeker weten wat het wordt.

Jullie zijn al druk met de uitzet zeg, zover zijn we hier nog niet. Voor mijn gevoel duurt het nog heeeeeel lang.

@lucycat: vorige zwangerschap heb ik zwangerschapsgym gedaan en een paar keer zwangerschapszwemmen tot het met mijn bekken niet meer ging.

De gym heb ik nu wel gezien en ik ga al elke week peuterzwemmen met Floor dus ik ga verder niks doen.

Ik heb er ook eigenlijk geen puf voor om na mijn werk of na een dag voor Floor zorgen nog ergens heen te gaan.

Misschien als ik verlof heb dat ik nog een paar keer ga zwangerschapszwemmen (of tegen die tijd lekker naar het buitenbad).

Mijn bekkenklachten nemen snel toe. Kleine stukjes lopen of omdraaien in bed zorgt al voor veel pijn. Ik moet er echt voor zorgen dat ik niet teveel doe en bij voorkeur halverwege de dag een tijdje helemaal plat ga liggen.

De baby vindt het allemaal prima en trapt er flink op los, een lekker druktemakertje.
Goedemorgen,

Jeetje, wat is het hier rustig ! Iedereen aan het genieten van het mooie weer?

Ericaatje, Leuk hé een pretecho, hebben wij bij onze dochter ook gedaan.

Pebbles, hoe is het met je bekkenklachten?

Ik wordt nu toch ook wel heel nieuwschierig naar dat kleine mensje in mijn buik !

Hier is alles goed, voel me eigenlijk steeds beter. Met mijn rug gaat het goed, mits ik rustig aan doe !

Ik ga sinds vorige week met een oud schoolvriendinnetje naar zwangerschapszwemmen. Erg leuk !

Verder druk met het nieuwe huis.

Groetjes Kim
Volluk!!!! Waar zijn jullie allemaal??

De eersten zullen over 1,5 a 2 maanden al wel verlof hebben. Ik kijk er nu al naar uit maar ik moet nog tot half juli wachten.

Vandaag een duokinderwagen gekocht tijdens de mama mazzeldagen bij prenatal. Een wagen waarbij ze zeg maar onder elkaar zitten, ziet er erg grappig uit.

Maandag ook nog wat tips gehad bij de fysio voor de bekkenklachten. De afgelopen dagen gaat het redelijk, ik weet nu ongeveer wat ik wel en niet kan doen.

Morgen lekker zwemmen met Floor en dan het weekend nog van het mooie weer genieten!
Hoi Pebbles, alles goed hier. Veel bekkenpijn. Vandaag nog een echo gekregen en kindje ligt in stuit. Maar nog genoeg tijd om te draaien (hopelijk!)
Hoi Bloempje, jij hebt dus ook al bekkenpijn? Lastig hoor, en vooral pijnlijk.

Misschien maak jij gewoon tegendraadse kindjes met al die stuitliggingen. Leuk zeker om weer een echo te hebben?

Zou je misschien nog even naar dat phil & teds topic willen kijken voor de maat van het babynestje? Ik krijg de wagen pas over 1,5 maand en ik wil graag het matrasje al regelen.
Gigantische bekkenpijn, echt niet lollig meer. Kan soms echt bijna niks meer.

Leuk om kindje weer te zien, krijg nog een echo in 6 weken om te kijken of ze gedraaid is. Vraag me af of mijn bekken te nauw is dat ze niet willen draaien.

Moet je de maat hebben van de cocoon? Zal het morgen even meten. Wil dit ook nog kopen voor erbij, misschien en ideetje?

cup holder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven