Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
@ Ginger: Hele dikke knuffel voor jou. Wat goed van je dat je er zo nuchter tegenaan kijkt. Sterkte!

@Helly, fijn dat je een mooie echo had!

@Battleangel: Maak me een beetje zorgen, gaat het wel goed met je? De tabel is 2 weken geleden aangepast, dus je bent zeker al 2 weken niet op 't forum geweest! Je hebt geen meldplicht hoor, maar je was zo enthousiast begonnen met de tabel.

Maandag hebben wij de eerste echo, spannend hoor! Dan pas weet je zeker dat er wat zit en of het hartje nog klopt. Nog een paar nachtje slapen dus, voor wij wat meer duidelijkheid hebben.
Hey dames,

Sorry dat ik zolang niet online ben geweest. Ik ben alleen erg moe, ben sinds 22/12 weer fulltime aan het werk nadat ik 4 maanden thuis heb gezeten. En het valt tegen.... (fulltime werken dan, de baan zelf is geweldig!) Heb 's avonds geen puf meer om achter de pc te gaan zitten, en in het weekend slaap ik bij. Met de kleine is, voor zover ik weet, alles goed, volgende week woensdag krijg ik de eerste echo. Heel spannend, helemaal gezien mijn voorgeschiedenis...

Maar ik ben er dus nog, lief dat jullie je zorgen hebben gemaakt...

Ik zal nu ff alle berichten aflezen en de tabel zo nodig aanpassen.. Hoop dat het met iedereen goed gaat!

Update:

@Ginger, ik wens je veel sterkte!!!

@jill, ik ben tijdens mijn eerste echo bij mijn vorige zwangerschap ook een week 'teruggezet'. Helaas betekende het in mijn geval geen goed nieuws, maar ik heb begrepen dat het vaker voorkomt dat de celdeling bv een weekje stil heeft gelegen. Maak je dus geen zorgen!

Groetjes...
Joepie Helly!!

Geniet er maar van.

Clarabella, ik hoop voor jou ook een duidelijk hartje maandag!

Battleangel, kan me voorstellen dat je moe bent. Heftig voor je, nu er lichamelijk en geestelijk veel van je gevraagd wordt, full time een nieuwe baan.

En ik sta in de tabel! Dank voor het bijwerken.
Hi allemaal!

Ginger: tjee, wat een ontzetten K*T nieuws.....heb er geen woorden voor. Vind het wel heel erg knap hoe "nuchter" je er over schrijft. Hopelijk hou je die instelling vast en ben je straks snel weer zwanger!!!

Battleangel: hopelijk krijg je snel weer meer energie, zodat je alles weer wat makkelijker kan combineren. Spannend de eerste echo. Hopelijk is alles goed!!

Ik merk wel dat ik tot nu toe zeker niet mag klagen......ik heb nog steeds veel energie, kan fulltime werken nog prima combineren met leuke dingen doen en heb verder eigenlijk ook geen kwaaltjes.

Fijn weekend allemaal en tot snel weer!
Ginger: wat is het toch vreselijk oneerlijk om een miskraam te krijgen als je 2 jaar heb moeten wachten.

@Helly: fijn dat jij een goede echo had.

Wij gaan waarschijnlijk ook een combinatietest doen. Zelfde reden als Assie. Eerst dinsdag de echo in het ziekenhuis afwachten natuurlijk. Ben dan 8 weken en ene paar dagen.
@shala: Thanks, heb je een mailtje gestuurd.
@ ginger - vanavond nog antwoord,ben nog ff uithuizig!
Ginger: wat een vreselijk berichtje. Een hele dikke knuffel voor jou!!! Zat je berichtje met tranen in mijn ogen te lezen. Heel veel sterkte de komende tijd!
Drenthegirl; succes met je echo morgen, ik duim voor je dat alles goed is!

Helly; wat fijn om te lezen dat alles goed is!

Wat de onderzoeken betreft, ik vind het lastig te kiezen wat te doen. Ik wil eigenlijk geen onderzoeken maar mijn vriend wel. We hebben nu min of meer afgesproken dat we de 20 wkn echo afwachten en mocht daar iets verontrustends op te zien zijn, dan laten we het verder onderzoeken.

Ik merk dat ik na de eerste echo van deze week nu banger ben voor een miskraam. Ik heb na het zien van het kloppend hartje nu door wat er te verliezen valt.. Maar aan de andere kant voel ik me goed en geniet ik wel. Ik zal gewoon blij zijn als de 12 weken voorbij zijn!
*Sluipt even binnen...

Ginger, wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte...

Ik lees stiekem mee met jullie, ben ook in augustus uitgerekend. Schrijf al mee met een ander topic, maar vind het wel leuk om jullie verhalen een beetje te volgen zo nu en dan!

Succes alle andere meiden en geniet vooral van jullie zwangerschap!

*Sneakt weer weg...
@ginger Wow, ik vind het heel erg voor je. Ik ben nooit zo goed in het omschrijven van dit soort gevoelens, maar ik hoop dat in de toekomst alles goedkomt voor jullie. Het klinkt wel alsof jullie er zelf positief instaan en hopen op geluk een volgende keer. Super veel succes gewenst voor de toekomst.

@helly Super mooi van de echo!

@jill Ik denk dat het overgrote deel van ons wel blij is als we door het 'gevaarlijkste' deel heen zijn en we wat meer zekerheid hebben!

En om nog even terug te komen op de onderzoeken... ik twijfel nog erg. We moeten binnenkort nog maar eens een keer goed gaan zitten ervoor. Ik neig nu toch naar het niet doen van de testen, terwijl ik het in eerste instantie wel wilde.
@Ginger: Heeel veel sterkte..... Wat ontzettend naar. Ik heb 2 maanden geleden hetzelfde meegemaakt (met 6 weken), en verrassend genoeg direct erna weer zwanger geraakt (niet eens een menstruatie gehad erna).

Onthou maar dat je in iedergeval wel zwanger KON worden.....

Maar het is gewoonweg heel k*t.... Nogmaals heel veel sterkte.

Morgen heb ik m'n 2e scan.... hopelijk kunnen we dan wat meer zien en een hartje horen/zien...? Ben heel nerveus.....

X

Marije
* breekt even in*

Helly, wat fijn dat de echo goed was dit keer! Ga lekker genieten van je zwangerschap meid, gefeliciteerd!

Andere dames hier natuurlijk ook van harte.

Ginger, sterkte, ontzettend k** als dit je overkomt!

*sluipt weer terug naar het november 2010-topic*
@ Ginger: wat een naar bericht! Ik wil jou en je man heel veel sterkte wensen. Hoe gaat het nu met je?

@ Helly: wat een goed nieuws!

Ik heb wel bijgelezen, maar had geen tijd om te reageren. Over 1,5 week hebben wij de echo. Spannend natuurlijk. Ik heb er wel vertrouwen in omdat ik mijn baarmoeder voel groeien. Veel last van m'n darmen en helaas ook weer (net als de vorige zwangerschap) van eczeem door de hormonen. Dus een paar nachten gelezen sliep ons peutertje een keertje door (bij hoge uitzondering) en lag ik wakker van de jeuk. Aftellen dus tot 12 weken, daarna kan ik waarschijnlijk hormoonzalf gaan smeren.

Verder vooral moe, maar het valt me tot nu toe alles mee. Ben natuurlijk wel kapot na een dag werken, kind van de creche halen, koken etc. en ga vaak rond 20.30 slapen.
@ginger13

Ik las je bericht dat het toch niet goed gaat met je zwangerschap. Wat een domper voor je, na je vroege echo met een kloppend hartje.

Je vraagt wat je nu verder kan verwachten. Toen mij dit overkwam (bij mijn vorige zwangerschap in april 2010 bij 10 weken) heb ik er voor gezorgd dat ik zo snel mogelijk een afspraak voor een curretage had. Immers, je wil zo snel mogelijk de draad weer op kunnen pakken, althans dat wilde ik, en afwachten vond ik verschrikkelijk. Curretage is onder volledige narcose en meestal een dagopname.

Om de miskraam te verwerken, ben ik naar veel mensen vrij open geweest. Op mijn werk heb ik bijvoorbeeld een mail naar directe collega's gestuurd. Was op dat moment erg prettig, want ik kon er zo gewoon over praten. Ook mijn ouders en naaste familie waren op de hoogte. Een maandje erna ben ik op vakantie gegaan. Ik denk dat ook dat geholpen heeft.

Mijn gyn had gezegd dat als ik aan t einde van 2010 niet zwanger zou zijn, dat ik maar langs moest komen voor onderzoek naar vruchtbaarheid. Ook zo'n afspraak heeft me weer geholpen, want daarmee was er een duidelijke periode afgebakend. Tot mijn verrassing was het half december raak (net 'op tijd' dus), maar op dit moment lukt het niet om op n roze wolk te zitten. Zoveel onzekerheid. En dat is eigenljk wel jammer. Maar goed, t hoort erbij.

Heel veel sterkte de komende dagen/weken. En inderdaad, je kunt zwanger worden, dus dat is een mooie motivatie om door te gaan!
@battleangel76

ik ben (bijna) 35 en heb op 14 januari mijn 1e echo + afspraak voor intake gyneacoloog.
*sluipt even binnen*

Ginger13, wat een rotnieuws! Vriend en ik kwamen er een maand geleden achter dat ik zwanger was. We hebben 3,5 week in onduidelijkheid gezeten over het feit of het nou een prille zwangerschap was (meteen zwanger geraakt na het stoppen met de pil) of een miskraam. Oudjaarsdag hebben we te horen gekregen dat het niet goed was. 1 en 2 januari hebben we met behulp van pillen (cytotec) geprobeerd de miskraam op te wekken maar helaas reageerde mijn lijf niet op deze pillen. Maandags hebben we een afspraak gemaakt voor een curretage. Dit kon dinsdagmiddag meteen al gelukkig. Wat een opluchting was dat! We hebben echt een rottijd gehad maar nu kunnen we eindelijk weer vooruit kijken.

Praat over je gevoel en huil als je verdriet hebt. Dat heeft bij mij heel erg geholpen.

Heel veel sterkte voor jou en je man.

Shala: jij ook heel veel sterkte!

* Zwaait nog even naar DG, passiebloem en Luna en sluipt weer weg*
Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de ontzettend lieve reacties. Hier gaat het ondertussen goed. Gisteravond is alles vanzelf op gang gekomen. Hele aparte ervaring hoe je lichaam je overneemt en precies weet wat ze moet doen. Toen ik vanochtend wakker werd na een hele lange nacht (ik was doodop) voelde ik me ontzettend leeg maar ook heel erg opgelucht. Vanochtend was wel wat verdrietig, mijn man en ik hebben samen het vruchtje begraven. Maar voor mijn gevoel had ik eigenlijk al afscheid genomen en dit was de laatste stap.

Al met al sta ik er nog steeds positief voor. Als er een moment was dat het moest gebeuren was dit het moment. We pakken het leven weer op en ik duik straks vast weer op in een topic zwanger in...

En shala thanks voor de emails. Ik heb er echt enorm veel aan gehad.
Ach Ginger volgens mij ben je een hartstikke sterke vrouw.

Hopelijk ga je idd snel bij een andere zwangergroepje schrijven.

Ook fijn dat jullie samen het vruchtje hebben kunnen begraven. Dat vind ik wel een hele mooie manier om er afscheid van te nemen.
Greta,

Ginger, ik mail je nog!
Sorry ik kon niet eerder op de site! Maar er was een hartje te zien!!! Heel bijzonder! We zijn 5 dgn minder ver dan verwacht, nu dus 8 wkn en 2 dgn, uitgerekend op 20 aug. Ook prima! 8 feb termijnecho.
Hey Drenthegirl, wat fijn dat de echo goed was! Ik ben nu op 22 aug gezet dus we lopen bijna gelijk.

Ik ben nu echt zo ontzettend misselijk, gelukkig blijft het wel bij kokhalzen. Weet iemand misschien een wondermiddeltje?

Voor de tabel: mijn uitgerekende datum is 22 augustus en mijn volgende echo is op 18 feb.
Zo, tijd om een kaarsje te branden voor de gelukkigen en degenen die moed en/of geluk nodig hebben de komende tijd!!!

Drenthegirl, wat een goed nieuws! Je schuift dus vijf dagen op, is niet erg toch?

Geen nieuws hier. Ben heel moe dus ik ga naar bed.

Mijn buik gaat elke dag een beetje meer naar voren staan, ben ik dan de enige of zijn er meer hier die hun broeken niet meer passen? Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en niet teveel te snoepen maar toch groei ik (en ja ik weet het dat hoort bij een zwangerschap maar ik had niet verwacht dat het zo snel zou gebeuren!).
Ik ben nu 8 weken en een paar dagen en mijn borsten doen nu minder pijn dan in het begin. Hebben anderen dat ook?

Vanmiddag echo. Ben best gespannen. Omdat het de vorige zwangerschap een lege vruchtzak was, kan ik me nu bijna niet voorstellen dat er wel een baby in zit
@Drenthegirl: Fijn dat de echo goed was!

@Poeszie: Succes vanmiddag met de echo!

@Zuurtje: Ik kan al mijjn broeken nog gewoon aan. Mijn buik wordt wel iets dikker, maar je ziet het nog niet. Wel al grotere borsten.

Wij hebben gisteren de echo gehad. Hebben het hartje gezien! Konden het kindje verder niet zo heel goed zien.

Ook ik ben 6 dagen terug gezet. Lijkt wel of iedereen terug gezet wordt! Dus nog maar een keer week 9 tellen. Had me er al zo op verheugd dat als de echo goed zou zijn ik donderdag 10 weken zou zijn, dan had ik het denk ik voorzichtig op t werk verteld. Nu nog maar even wachten. Heb mn baas wel ingelicht ivm planning zomervakantie...

Zitten jullie nu op een grote roze wolk of zijn jullie ook nog wat onzeker(zeker als je eigen berekening niet klopt).

Maar goed, ik moet niet zo dramatisch doen, we hadden een hartje dat klopte! Dat is het belangrijkste.

Voor in de tabel: Uitgerekende datum 17 augustus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven