Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Zuurtje: ik kan mijn broeken nog aan, alleen s'avonds moet ik mijn knoop losmaken.

Poeszie: ook mijn borsten zijn minder pijnlijk dan in het begin. Ik snap wel dat je onzeker bent na de vorige keer, ik duim voor je dat de echo goed is!!

Clarabella: raar is dat om teruggezet te worden hè. Ik ben er ook echt ff van van slag geweest en ook ben ik nu meer onzeker. Maar inderdaad het hartje klopte en daar hou ik me aan vast!
Hoi meiden,

Ook ik had een goede echo gisteren. Zo bijzonder!

Ongelooflijk hoe hard zo'n kindje groeit in 2 weken. Hadden we op 21 december alleen nog een 'stipje', nu was het echt al een 'mini-babytje' van ongeveer 2 cm (ok....erg klein, maar toch).

Maar het meest bijzondere was toch wel het horen van het hartje... Er viel toen zo'n spanning van me af, dat ik toch wel een traantje moest laten. Ik was ZO zenuwachtig geweest.

De arts zette de volume knop helemaal open, en zo hoorden we voor het eerst een ontzettend sterke en snelle hartslag! (150 beats per minute).

Ook mijn o zo nuchtere man vond dat toch wel bijzonder. :-)

Poeh zeg, wat was ik opgelucht. Natuurlijk ben ik nog steeds zenuwachtig en angstig voor (weer) een miskraam... maar ik heb nu ook wat meer vertrouwen in mn lijf...!

Iedereen weet dat de eerste 3 maanden het meeste risico meebrengen, maar iemand vertelde me dat van alle miskramen in die tijd de meeste zich voordoen voor 8 weken.... Weet iemand of dit waar is?

Ach, stomme vraag eigenlijk.... ik probeer mezelf gewoon wat houvast te geven....

De arts heeft me trouwens op 24 augustus gezet.... Maar heeft wel dezelfde conceptie datum aangehouden als ik.. 24 november (en ik had 19 augustus uitgerekend)....dus ik weet niet, maar dat maakt ook niet zo veel uit.

Ik heb overigens ontzettend last van een opgezette buik, vooral in de avond. Mijn broeken pas ik niet meer, misschien dat ik nu al naar zwangerschapsbroeken moet gaan kijken!
Dag dames,

wat fijn dat er al zoveel goede echo's zijn! Ik moet nog 2 weekjes wachten, dan ben ik 9 weken. Hoop uiteraard dat ik dan ook het hartje zal horen kloppen!!

Maar even iets anders, ik had vanacht ontzettende hoofdpijn, wist niet meer waar ik het zoeken moest, en heb toen een ibuprofen ingenomen. Maar nu lees ik dus op internet dat je dit absoluut niet mag gebruiken als je zwanger bent. Kan iemand mij hier meer over vertellen? Heb vanmorgen trouwens meteen paracetamols gekocht, dus zal geen ibuprofens meer gebruiken, maar ben wel bang dat het slecht is geweest.

xxx jippie

Voor in de tabel: ik heb 25 januari mn eerste echo!
Ibuprofen is slecht voor je kindje, reden weet ik niet precies. Wel weet ik dat een 'simpele' strepsil of trachitol al niet mag.

Wat leuk meerdere mensen met een echo en allemaal rond dezelfde datum. Ik ben nu 8 wkn en 3 dgn, kindje was 1.7 cm.... konden het hartje duidelijk zien, heel bijzonder!!

Hopelijk veel goede echo's de komende week!

Gister bij een creche gekeken, volgende week vrijdag weer. De creche van gister zit iets verder weg, te doen met fiets 5 min, maar erg leuke creche als zeg ik het zelf!
Hoi,

ik ben al een paar dagen geveld door de griep, hoest en proest de hele dag en slaap meer dan dat ik wakker ben. Probeer wel genoeg te drinken en te blijven eten, zodat froemel in ieder geval al het nodige binnenkrijgt.

Heb net dus ook pas het berichtje van Ginger gelezen en vind haar een bewonderenswaardige en krachtige vrouw.

@ Ginger: sterkte en succes gewenst in deze moeilijke tijd, knuffel!
Zo wat hebben veel meiden al een echo gehad!!! En gelukkig allemaal goed!

Ik heb me vandaag ziekgemeld (wat ik eigenlijk nooit doe).....ik was ineens zo ontzettend moe, met hoofdpijn. Dat ik echt moest slapen En dat heb ik ook goed gedaan vandaag! Ben nu een paar uur wakker en begin gewoon alweer moe te worden. Absurd, maar ach.....het is voor een goed doel!

Ik begin ook al een dikkere buik te krijgen....maar dat zal voornamelijk door verschoven/opgezette darmen zijn en misschien door het vasthouden van extra vocht? Met bijna 9 weken is het nog geen echte zwangerschapsbuik natuurlijk

Denk dat ik ook ontzettend zenuwachtig ga zijn voor de echo. ik hoop dat we eind volgende week, of anders die week erna terecht kunnen. De 18e intakegesprek bij de verloskundige en daar krijgen we een verwijzing voor de eerste echo. Wil nu toch wel heel graag weten of het er goed uit ziet!!!
Hier ook een goede echo. Baby was 16 millimeter. Precies 8 weken en 2 dagen, zoals ik zelf ook had uitgerekend. Datum is daarmee dan 21 augustus.

@Marije: Hoe lang ben je nu dan zwanger volgens arts? 2 cm is groter dan 16 mm natuurlijk, maar jij bent volgens arts later uitgerekend dan ik. misschien hanteren ze andere schalen?
@ Poeszie: Ik ben ongeveer 8 weken en 4 dagen. Baby was gister ongeveer 1.9 cm.

Misschien dat ze inderdaad een andere schaal hanteren hier in Frankrijk.. Want de arts heeft me op 24 augustus gezet, met een conceptie datum van 24 november.... Volgens mijn berekeningen (en die handige calculators op het internet) is de due date dan toch echt tussen de 17 & 19 augustus. Ach.. een paar dagen verschil....

Heb jij ook een hartje kunnen zien/horen, Poeszie?

Leuk he, dat het nu allemaal wat 'echter' wordt :-)

X

Marije
@Marije: dan zou je inderdaad 2 dagen verder zijn dan ik en volgens Nederlandse maat (die van mijn gyn i.i.g.) 19-8 zijn uitgerekend. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit natuurlijk, maar gek die verschillen

We hebben inderdaad ook het hartje zien kloppen. Hij heeft niets laten horen.

Het is inderdaad een stuk echter, nu je weet dat er echt wat zit. Er is nu meer 'bewijs'
Hey dames,

Lees net dit topic voor het eerst.... Ben zwanger van ons 1e kindje en uitegerekend op 26 aug. Erg spannend allemaal!
@poezie en marije: ik was gister 8wkn 2dagen, ons kindje was 1,7 cm! Ik woon in Ned!
Poeszie!!! Wat goed! Gefeliciteerd met dit supergoede nieuws! Ben echt heel erg blij voor jullie!
Hallo meiden,

Ik vroeg me af hoe het zat met jullie mannen/vriendjes/partners... Gaan die mee naar elke controle? Of alleen naar een paar?

Mijn man is tot nog toe meegeweest, maar voor de 12 weken echo wordt het lastig, want 2 weken lang werkt hij volle dagen, en de echografiste (goed woord?) kan niet in het weekend of s'avonds.

Hij zegt dat hij geen vrij kan krijgen.

Juist voor de 12 weken echo, als je echt een klein kindje ziet bewegen enzo, lijkt me dat helemaal niet leuk als hij er niet bij is.

Ik kan het eventueel 2 weken opschuiven, dus als ik 14 weken ben... maar ik ben al zo ongeduldig!

Wat denken jullie?

Marije
Marije: dat zal bij iedereen anders zijn, ben ik bang.

Ik heb nog geen afspraken gehad bij de verloskundige en voor een echo, maar het intake gesprek gaan wij zeker wel samen naartoe.

Net als de echo's......tenzij het echt niet lukt.

Mijn vriend werkt wat verder weg en moet daar vrij voor nemen, maar dat is vooralsnog gelukkig geen probleem. Hopelijk valt het af en toe in de avond te plannen.

Kan me voorstellen dat hij niet bij elke 10 minuten controle aanwezig is.....vind ik niet nodig om daar vrij voor te nemen......maar dingen als intake en echo weer wel.

Ik zou trouwens ook niet nog langer kunnen wachten. 12 weken is al best laat als je hier op het topic kijkt......
@Marije: Mijn vriend neemt (voor zover mogelijk) vrij op de echo en onderzoek dagen. Als het aan hem ligt gaat hij mee naar iedere afspraak.

Is het jullie eerste echo/eerste kindje? Dan zou ik hem er (persoonlijk) wel erg graag bij hebben. Ik kan nu wel zeggen dat ik de afspraak uit zou stellen, maar ik weet niet of ik dat zou kunnen, ben daar waarschijnlijk te ongeduldig voor. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Mocht je wel besluiten te gaan zonder je man, denk ik wel dat je iemand anders mee moet nemen (beste vriendin of zus oid) zodat je toch iemand hebt om je emoties aan kwijt te kunnen, en waarnaar je de hele terugreis naar kan grijnzen ;)

En even iets heel anders, hebben we hier ook dames van Vlieland of Terschelling?
Oja, voor de tabel: Echo op 28-1.
Lekker vrij vandaag. Ook al was het een sombere dag, wel lekker gelummeld thuis.

Over het mee gaan. Vorige week ben ik samen met mijn moeder naar het ziekenhuis geweest. Mijn man kan thuis werken op de dagen dat we voor een controle moeten maar hij is met bijna alle controles mee geweest voor de IVF dus vorige week vond ik het prima om met mijn moeder te gaan.

Vanaf nu kunnen we gewoon in onze eigen woonplaats naar het ziekenhuis dus dat scheelt weer reistijd.

Ik vind het wel belangrijk dat hij regelmatig mee gaat maar dat vind hij zelf ook.

@ marije: hoe staat jouw man er tegen over? Ik neem aan dat hij wel echt mee wil maar echt geen vrij kan krijgen?

Wat doen jullie aan sport? Ik doe op dit moment niet zoveel (behalve het normale wandelen en fietsen en het huishouden doen in een huis met drie trappen en vier verdiepingen) maar wil wel fit blijven.
Mijn man gaat mee als er een echo is en intake maar de overige VK afspraken hoeft hij echt niet mee!

Zuurtje: ik liep hard tot aan okt. Toen 2 maand niet. Ben afgelopen zondag weer begonnen en ga nu vrijdag weer + fitness + schaatsen. Maar het schaatsen was maar 1xpw en heb ik al 2x afgezegd... weinig puf voor.

Wil me eigenlijk opgeven voor zwanger en fit!

Doen er trouwens veel mensen een combinatietest?
Zo, Drenthegirl, jij bent al vroeg aan het orienteren op de creche, leuk. Onze creche zit wat verder weg, kleine 10 minuten fietsen maar wel min of meer op weg naar mijn werk. Bedenk wel dat de meeste kindjes pas met een maand of 8 goed genoeg kunnen zitten om mee te kunnen in het fietsstoeltje.

Ik ben hier al even niet meer geweest, gewoon geen tijd en energie gehad. Loesje ligt altijd op tijd op bed, rond 19.30 en ik lig er dan meestal om 20.30 in. Morgen is mijn vrije dag dus ik kan best een uurtje langer opblijven vandaag

Daarom maar even reactie op wat onderwerpen die ik voorbij zag komen.

Broeken: die van mij passen nog prima, alleen 's avonds moet er een knoop (of 2) open. Het zal ook afhangen van het model broek dat je draagt natuurlijk, hier geen skinny jeans.

Meegaan naar vlos/gyn: bij onze eerste ging vriend mee met de intake, de termijnecho (9wkn), de eerste keer luisteren naar het hartje (13 wkn) en de 20 weken echo. Tussendoor een keer mee naar een controle omdat hij toevallig vakantie had . Met 36 weken kreeg ik nog een extra echo om te controleren of ze niet in stuit lag. Vriend kon toen echt niet mee en dus ging mijn moeder mee (ze heeft het er nog over hoe bijzonder dat was dus ik probeer haar weer een keer mee te nemen). Dat was wel even spannend omdat wij niet wilden weten of we een jongen of een meisje kregen en ik bang was dat we het alsnog zouden zien zonder vriend er bij.

En dan merken we nu al dat zo'n tweede zwangerschap heel anders is. Minstens zo leuk, minstens zo welkom, maar toch. Hij gaat sowieso mee naar de termijnecho volgende week en de 20 weken echo, maar ' dat hartje luisteren vond ik niet zo bijzonder hoor' dus dan vind ik het wel gemakkelijk dat ik niet met zijn werk rekening hoef te houden. Ik krijg natuurlijk bij de controles wel gezelschap van ons peutertje.
vandaag eerste echo :-D spannennnddd (ben best een beetje bang)

ik pas ook me broeken al niet meer....krijg ook al soms voorzichtige vragen of het al weer zover is ...:-)
Hallo iedereen,

Ik ben niet veel online geweest. Ontzettend veel last van vermoeidheid gehad. Dus ik reageer op de laatste berichten.

Maar nu gaat het wat beter en ik voel me vandaag helemaal blij. Vandaag nl. de eerste echo gehad en ons kleintje gezien. Wat wonderlijk zeg! Het bewoog zelfs en zwaaide naar ons , het 3,66 cm kleine wezentje. Hartje hebben we ook zien kloppen. Echt een heel mooi moment. Gelukkig geen last van de vleesbomen. Op de echo waren ze nauwelijks te zien en erg klein. Dat was dus weer een opluchting.

Vriend gaat hier ook mee naar alle afspraken. Qua werk zijn we redelijk flexibel dus dat scheelt.

Kleding pas ik nog steeds. Maar de spijkerbroeken moeten 's avonds echt uit.

Ik sport ook nog gewoon in de sportschool. Ik doe meestal 1 keer Zumba en 1 keer fitness.

@ Battleangel: hoe was jouw echo gisteren?
Biancapink: spannend!!!! Hopelijk is alles goed en duidelijk te zien op de echo.

Ik hoop zo dat wij volgende week een echo krijgen! Ik wil weten of alles goed is!!! Hoewel ik er wel vertrouwen in heb!

Lou: kan me voorstellen dat het bij een tweede zwangerschap net even anders is. Je hebt het allemaal al eens meegemaakt, dus is het toch net iets minder speciaal en kies je de mooie (controle)momenten om samen naartoe te gaan!

Ik sport eigenlijk niet meer. Deed ik al een tijdje nauwelijks.....fiets, wandel, etc wel altijd. We hebben namelijk geen auto, dus doe je veel meer op de fiets. Maar ik wil wel weer gaan zwemmen. En dan in een lekker warm bad, lessen speciaal voor zwangeren.

Daarnaast wil ik graag iets van zwangerschapsyoga ofzo doen. Cursussen e.d. worden tot 400 euro ook vergoed door mijn zorgverzekeraar

Heb voor dit jaar een aanvullende verzekering uitgezocht, die vooral veel goede dekking heeft op zwangerschapsgebied.
Ivm bloedingen had ik gister met 7 weken al een echo, maar er was helaas nog geen hartactie te zien, volgende week moet ik terugkomen. Degene die bij jullie ook al een vroege echo hadden, was deze uitwendig? Bij mij namelijk wel. Hoop volgende week dinsdag, dan ben ik precies 8 weken, het hartje wel te zien!
Gisteren de eerste echo gehad en meiden, die was goed!!!

Vol zenuwen gingen mijn man en ik naar het VU voor onze eerste echo. Toen ik op de tafel lag en het beeld op het schermpje verscheen, sloeg me in eerste instantie de schrik om het hart. Ik zag geen hartje kloppen.... Toen ik dit zei, stelde de echoscopiste me gerust: Zij zag wel wat!

Op het scherm verscheen een flikkerend lichtje, een beweeglijk kindje en het belangrijkste: een kindje dat groot genoeg is voor de termijn die het moet zijn (ons meisje liep vanaf het begin van de zwangerschap al achter in groei)!!!!

Wel 1 kleine domper: het ziekenhuis gaat uit van een cyclus van 28 dagen en kwam op basis daarvan uit op 18 augustus. Ikzelf kwam op 16 augustus, op basis van mijn cyclus van 26 dagen. Dat werden dus twee dagen extra. Op basis van de echo kwamen er echter nog twee dagen bovenop! De uitgerekende datum wordt nu dus 20 augustus (2 dagen voor mijn eigen verjaardag). En dat lijkt nog zoveel verder weg dan 16 augustus (al zijn het maar vier dagen, haha)!

Ik weet dat er nog van alles mis kan gaan, maar de eerste horde is genomen!

P.S. Ik zal van het weekend even inhoudelijk reageren en de tabel bijwerken, ik zit nu op mijn werk (en vanavond lig ik weer voor pampus op de bank, hihi)
@jill: ik kreeg een inwendige echo (met 8 wk 2d). Volgens mij is dat bij de gyn wat meer business as usual. Maar jij moet dus nog even in spanning zitten helaas?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven