Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Vandaag het boek van kluun gelezen help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt

Geniaal boek is dat ik heb zitten huilen van het lachen haha

Nu me vent het nog laten lezen
Hi dames,

Hebben jullie nog wat leuks gedaan dit weekend?

Wij hebben geen speciale dingen gedaan.....wel even de stad in geweest, uit eten geweest en bij vrienden geweest die net terug waren van een 5 maanden reis. Was gezellig, maar gisteren vooral gerelaxed

Ik heb het geluk dat ik deze week weer een 4 daagse werkweek heb. Donderdag lekker vrij.....heerlijk!

Verder gaat alles goed, de schopjes zijn steeds duidelijker.....mijn buik beweegt af en toe ook duidelijk. Erg leuk om mee te maken.
Leuk hé Assie, die schopjes in je buik! Iedereen een beetje van kon.dag. kunnen genieten? Ik heb lekker vrij nu. Dochter heeft ook vrij van school maar die is vandaag naar de opvang. Zelf stond ik vanochtend al om 9 uur bij de praxis om een behangafstomer te huren. Op een paar kleine stukje na (achter de kachel) is het nu allemaal eraf. Het laatste mag mijn vriend doen als hij vanavond thuis komt want ik denk dat de kachel even los moet van de muur en daar begin ik liever zelf niet aan. Ik zie de heleboel al afbreken.

Nu nog even naar de supermarkt maar ik geen zin meer....

Oja, het weekend wordt het 25 graden maar ik kan nergens leuke zwangerschapsbikinis vinden. Bij de prenatal alleen maar badpakken en van die tankkinies. Ook bij een zwangerschapsboetiekje amper keus.
Helly je kan ook nog gewoon normale bikini's kopen hoor ik pas ook me gewone bikini nog die heeft een wat lagere taille dan maar zit nog prima

Kwist niet dat het zo warm werd :-D
Ik heb koninginnedag heerlijk overgeslagen dit jaar (zoals ik ieder jaar probeer te doen). Manlief was lekker de stad in en ik bleef thuis bij de klusjesman die nog even wat af moest maken. Prima rolverdeling. Kan me verder niet herinneren wat ik de hele dag gedaan heb.

Helly, ik zou ook kijken of je nog een gewone bikini aan kan. Met 16 weken paste ik nog prima in m'n bikini's, maar daarna niet meer geprobeerd...

Mooi weer dit weekend? Prima!!! Vond het vandaag nog behoorlijk koud en vooral winderig.

Was even (uh, de hele middag) naar het winkelcentrum. Heerlijk op m'n dooie akkertje rondgewandeld. En weer een berg babykleertjes gekocht. Haha, kind heeft nu al een mega garderobe voor mijn gevoel... Ik ga maar eens een lijst maken zodat ik weet wat ik nog nodig heb.
Heerlijk, we worden weer verwend met mooi weer dit weekend. Heb er nu al zin in, want dit weekend kan ik er wel van genieten.

Mijn bikini's pas ik al lang niet meer.....heb voor zwangerschapszwemmen zo'n goedkoop badpak bij prenatal gekocht.....maar voor een bikini zou ik gewoon een grotere cupmaat zoeken die nu past (en misschien een klein beetje op de groei is).

Ik moet ook weer nieuwe bh's kopen. Had in het begin van mijn zwangerschap al grotere gehaald, maar die zijn nu eigenlijk ook te klein.

Biebeltje: lekker he, shoppen voor die kleine! Vind ik nu veel leuker dan voor mezelf.
Mijn boobies passen nog in m'n pré zwangerschaps beha's. Alleen staan ze nu een stukje dichter bij elkaar: Hello, nice cleavage!

Mhm, een maatje groter (van beha) zou denk ik geen kwaad kunnen als ik nog eens zo naar beneden kijk.
Hahaha biebel dat gevoel ken ik als ik naar beneden kijk haha begin vd zwangerschap al groter maar kan nu nog wel iets groter haha
zijn er hier trouwens mama's to be die een pretecho gaan doen????
Bianca: wij zaten over een pretecho na te denken.....maar nu heb ik gehoord dat bij onze praktijk de 30 weken echo is ingevoerd. Dan vind ik het een beetje overbodig. Niet dat het helemaal te vergelijken is, maar het hoofddoel voor ons is om te checken om alles nog steeds goed gaat. Laat die nieuwsgierigheid over het uiterlijk maar lekker oplopen
@ Bianca: wij hebben de geslachtsbepaling gedaan met 16+4, ook wel een pretecho genoemd En 1 juni hebben wij een 3D-4D echo van 45 minuten, heb er zin in!!
@pretecho: waarschijnlijk niet.

@borsten: de mijne zijn pas recentelijk weer gegroeid. Vond ik eerst heel gek, maar op zich waren ze niet veel kleiner geworden na de vorige zwangerschap. Dochterlief krijgt ook nog een slokje melk in de avond en de ochtend, dus het weefsel is nog aardig aanwezig. Merk wel dat mijn tepels supergevoelig zijn (au!) en weer donkerder worden.

@weekend: Heb lekker gescoord op de Koninginnemarkt, stapeltje kleertjes in maat 50 en 56 en wat leuk speelgoed voor oudste dochter.

Manlief heeft sinds zaterdag keihard gewerkt aan het leeghalen van de rommelkamer en uitzoeken van al zijn troep. Veel vuilniszakken gevuld en veel materiaal voor de verkoop. Ben trots op hem want hij geeft een van zijn ruimte-, tijd- en geldverslindende hobby's op. Met twee kindjes hebben we die ruimte, tijd en dat geld hard nodig!

Ook de berging is helemaal opgeruimd en zo tussendoor heb ik ook nog maar wat oude spullen weggedaan, ik moet natuurlijk ook mijn steentje bijdragen.

Alleen staat nu op magische wijze onze slaapkamer ineens heel vol. Daar moeten we nog iets op vinden...

Beetje lang bericht, maar heb dan ook zeker 4 dagen niet geforumd!
Goedemorgen!

Ik pas tot nu toe mijn eigen bikini's nog. Die waren tijdens de huwelijkreis en vorig zomer te groot. Ik heb voor de zeker een tankini besteld bij wehkamp, eens kijken hoe dat zit / staat en anders stuur ik het lekker terug. Een tankini lijkt me wel handig voor zwangerschapszwemmen.

Ik heb queensday wel gevierd, maar ben later begonnen was erg moe en had, om eerlijk te zijn, niet zoveel zin. Uiteindelijk was het erg gezellig en zijn we met zijn 2 bij vrienden op bezoek gegaan terwijl 'de groep' nog een kroeg in dook.

Ik ga vandaag ook maar eens starten met boeken uitzoeken en op marktplaats zetten. Manlief wil de boekenplanken op de babykamer laten hangen.... mmm daar ben ik natuurlijk nog niet zo blij mee. Overigens zijn het toch ook boeken van opleidingen waar ik nog niet meer in kijk. Dus iemand bij verpleegkunde boeken????

Gister een dipje, erg moe ( ik moest nog gaan werken maar het was heerlijk rustig) en dan vind ik dat we nog heeeeeeel veel moeten kopen en doen. Manlief beloofde daarop dat hij binnenkort met het kamertje zou beginnen. Vandaag weer vol energie en heb de slaapkamer tot de plinten aan toe schoongemaakt, 2x wasjes gedraaid en de kleren kast verder opgeruimd.

Hier geen pretecho, besteed dat geld liever ergens anders aan!! Bijv een hangwiegje van Leander. We hebben geen wieg en dit lijkt me een ideaal wiegje. Ook vind ik een pretecho niet echt een meerwaarde, vind de kindjes er nooit mooi op staan.... sorry voor diegene die ik hiermee beledig, is niet mijn bedoeling!

Mensen hebben het altijd over genieten van je zwangerschap, nou ja behalve dat ik af en toe moe ben voel ik me niet echt anders. Waar ik wel van kan genieten, zijn de schopjes in mijn buik. Zo bijzonder!!

Oeps ik stop maar want dit is nog een langer berichtje geworden!!
Wij hebben met 25 weken een pretecho gedaan. Vond het achteraf een klein beetje tegen vallen, had veel duidelijkere beelden verwacht. Maar hij lag dan ook wel weer in een onmogelijke houding waardoor z'n hoofd helemaal in m'n bekken verdween.

Maar op zich wel leuk om een keer gedaan te hebben.

Ik ben (vooralsnog) van plan het bij 1 kind te houden, dus dan wil ik wel zo'n beetje alles doen wat er beschikbaar is.

Alleen balen: Gisteren was er een rondleiding in het ziekenhuis waar ik wil bevallen. Maar we waren het totaal vergeten...

Volgende keren zal moeilijk worden omdat het op dezelfde avond valt als mijn zwangerschapsgym.

Oeh, ik kan mijn kraampakket komen ophalen... (jaja, bezuinigingen hè?) Was nog niet echt van plan om al binnenkort te bevallen eerlijk gezegd. Maar goed, er past nog wel een doos bij in de woonkamer, lekker bij de dozen van de kinderkamer.
Hier een pretecho met 17 weken voor het geslacht e volgende week weer ( dan 26 weken). Het was een pakket. Vind het wel leuk om de baby nog een keer te zien, ook voor man, want hij voelt natuurlijk ook niets.
Hier ook een pakket gehad, met 16+4 geslachtsbepaling en met 27+4 de 3D-4D echo. We kijken er erg naar uit om onze zoon weer te mogen zien!

Het meeste hebben we gelukkig al (besteld). Alleen nog geen matrasje en andere bedbenodigdheden, hoewel we al wel 4 dekentjes hebben en 3 lakentjes, en van die stoffen voor om het matrasje (ben even de naam kwijt, haha).

Kinderkamer is besteld en komt midden juni binnen. Over 2 weken gaan we de babykamer behangen en dan kan alles er straks zo in. We moeten nog wel iets aan kleertjes kopen voor als hij net geboren is, maar dat gaan we denk ik komende week doen als we een weekje weg zijn. Op ons dooie gemak snuffelen naar leuke babyspulletjes

Ook beneden is alles net behangen en gesaust, dus ons huisje is straks weer tip top in orde! Erg fijn wel vind ik hoor, prettig en rustig idee ook dat we al veel voor elkaar hebben.
jeejte zo schrijven jullie nix en zo heel veel haha

@ lief wij hebben dus ook een 3d 4d echo op 18 mei....nu was ik benieuwd of jij mensen mee neemt?

wij hebben mijn moeder en schoonmoeder mee gevraagd maar ik begin te twijfelen of ik dat wel leuk vind .....

@ drenthegirl kan me voorstellen dat je het geld liever in je zak houdt... best prijzig vind ik het namelijk ook wel haha ...

die hangwieg van leander is zo gaaf he!!! wij hebben hem ook op mijn werk... alleen ze kunnen er niet al te lang in liggen zodra ze zich kunnen opduwen mag het al niet meer.... en die zijn ook duur

wij hebben gewoon een wiegje geleend en dan kijk ik wel of ik die gebruik.....zit je straks met een gat int plafond

@ biebel jammer dat je die avond heb gemist in het ziekenhuis...wij hebben die volgende week donderdag....

nu al je kraampakket halen?? is dat normaal zo snel al?

@lief beter dat je nu alles al een beetje op orde hebt ja straks is het denk niet te doen joh met die dikke buik ons kamertje komt ook half juni :-) welke hebben jullie besteld???
@ Biancapink: Wij wilden eerst beide oma`s meenemen, omdat ze met de 20 weken echo niet mee mochten. Maar omdat de vrouw van de geslachtsbepaling ook de 20 wk echo deed op het zh (beiden in een andere plaats, hoe toevallig!!) hebben wij gevraagd of zij meemochten met de 20 wk echo, en dat mocht! Nu gaan we ons ventje voor het eerst 3D-4D bekijken en nemen niemand mee, lekker met z`n tweetjes dus Vind ik wel zo intiem en de dvd kunnen we later altijd nog laten zien Is ONS kindje, dus beslissen er ook lekker zelf over.... en vind het ook fijner om eerst met z`n tweetjes te kijken en te zwijmelen

@ Kamertje: wij hebben deze besteld bij de Babydump, het is de Focus geworden, we zijn er erg blij mee!

En met klussen, dat doen vriendlief en de vriend van mijn moeder voornamelijk samen. Ook vrienden steken zo nu en dan een handje uit, maar met afnemen, kleertjes wassen en kamertje indelen ben ik zeker van de partij veel ste leuk, haha
Ik had m'n moeder en m'n zusje mee (naast mijn man natuurlijk). Mijn pa bleef in de wachtkamer, die wil niet weten wat het wordt.

Heb er eigenlijk weinig "last" van gehad.

Mijn pa is vandaag begonnen met de kinderkamer, joehoe!!!

Hebben hem met z'n tweetjes helemaal leeggeruimd.

Onze kinderkamer komt van Gardo (de Bordeaux).

Hebben vanochtend ook mooie groene verf uitgezocht. Was er met manlief al over uit welke verf, maar nu hadden ze de verpakking veranderd en vond ik de kleur ineens niet mer mooi. Dus maar en iets helderdere kleur groen laten mengen (nog niet zo erg dat je een zonnebril op moet hoor!). Zal mooi staan met de witte meubels en het rossige laminaat.

Twee muren worden groen, dus het mocht niet te fel worden.
Biebel ik hoorde dat als de dvd gemaakt wordt dat ook de geluiden die gezegt worden erop staan ik zou dat erg zonde vinden als je alleen maar o en ah hoort van de oma's to be...

Had jij dat ook?
hoe kan trouwens het topic overgenomen worden??? is dat simpel te doen???
Hallo!

Wat leuk, allemaal voor augustus uitgerekend.. erg spannend! Ikzelf voor de 17e en ik word de 14e 33 jaar (pff..), dus erg kort (of op..) mijn eigen verjaardag.

Ben nu dus ook 25 weken (ik tel er iedere woensdag weer eentje bij) en heb over een paar weken nog een pretecho omdat ik graag een dvd'tje wil.. zoontjes van m'n vriend (11 en 14!) kunnen dan ook eens mee

Heb zeer weinig kwaaltjes gehad en eigenlijk nog steeds niet, behalve dat ik enórm loop te eten vanaf het begin. Normaal kwam ik daar goed mee weg, maar kan mezelf inmiddels niet 'slank' meer noemen. Heb al een paar weken niet meer op de weegschaal gestaan, maar gok op een kilo of 12 erbij. Gelukkig kan ik 't wel redelijk hebben, al moet 't nu qua vet niet te zot meer gaan worden.. ach, ik maak me er niet zo druk om. Straks borstvoeding geven en weer lekker gaan hardlopen, want ik doe nu helemaal niks aan sport en zit de hele dag op m'n krent (ik heb normaal geen zittend beroep maar vanwege mijn zwangerschap nu wel tijdelijk..).

Heb sinds een paar weken wel flink 'last' van nesteldrang zoals dat schijnt te heten.. maar das alleen maar goed, want er moest erg veel gebeuren in huis, dus we hebben nu een reden te meer. Helaas merk ik dat ik onrustig blijf, ook al is er weer een projectje afgerond. Zie een enorme berg en Things-to-do-lijst waar ik niet goed van word..!

Enfin, leuk om alle berichtjes zo te lezen van jullie en ik zal af en toe ook een update posten!
Biancapink, dat was bij ons inderdaad ook, vandaar dat we de intructie hadden gegeven dat iedereen stil moest zijn. Maar goed, dat geld natuurlijk niet voor mij, dus ik heb wel wat rake opmerkingen geplaatst (over wat voor een lelijk kind we wel niet gaan krijgen en dat zijn neus nog altijd door de plastisch chirurg onder handen genomen kan worden.)

Heb de DVD nog niet bekeken, dus weet niet in hoeverre het er allemaal duidelijk op staat.

Nou ja, als mijn kind niet tegen dat soort opmerkingen (grapjes) kan, dan is het vast niet mijn kind.

Overnemen van een topic kan volgens mij alleen als we een nieuw deel openen en degene van de openingspost (of een post er direct na, dat is denk ik handiger, in ieder geval waar de tabel in komt te staan) regelmatig blijft posten.

Finepine, gezellig! Hier helemaal geen last van nesteldrang, maar alles moet wel mooi zijn. Alleen ga ik dat dus niet zelf doen, daar laat ik lekker mensen voor komen.

Ik blijf inderdaad wel dingen zien die ook nog gedaan moeten worden, maar dat heb ik altijd wel...

Waar ik wel last van heb, en waar ik onwijs van baal (en echt misselijk van kan zijn) is m'n recentelijk ontdekte spatader. Ik ben potverdorie nog geen 30!!! Het zit wel heel erg in de familie van m'n vaders kant (oma, tante en nu ik) maar ik had toch gehoopt dat het me nog even bespaard zou blijven. Bah...

Straks naar de fysio, kijken wat ze kan doen voor m'n bekkenpijn. Merk ook dat m'n knieën veel minder kunnen hebben.

En nog een punt van zorg: Ik voel de baby zo weinig en heb het idee dat hij niet groeit. Ik word niet zwaarder en m'n buik neemt ook niet in omvang toe... Man o man, waar je je al niet druk om kunt maken... (want het gaat vast gewoon prima... en je groeit niet per definitie lineair natuurlijk)
@Finepine, welkom. Ik ben ook een dag na mijn eigen verjaardag uitgerekend, dus hoop dat het niet samen valt.

@mensen meenemen. Ik ga het liefst alleen met mijn man. (schoon)moeders en de rest van de familie mogen de DVD zien als ze het leuk vinden. Ik vind het veel te speciaal en intiem om andere mee te nemen. Het is bovendien een erg klein hokje, dus alleen maar storend extra mensen erbij.

@kamertje; onze kamer wordt wit en frambozenrood en met taupe accenten.
Hahaha biebel je lijkt erg op mij met je uitspraken merk ik al... Mijn kind zal daar indd ook mee te maken krijgen en hier geldt ook als iej er nie tegen kan ist niet mijn kind haha

Nouja ik denk dat ik ze maar gewoon meeneem en zeg dat ze hun klep moeten houde in de hoop dat dat werkt en anders ist jammer :-) tis voor hun ook allemaal eerste keer dus sjah 20weken echo hebben we wel samen gedaan dus vooruit dan maar

Topic overnemen is dus nog best een werk merk ik al... Ik zit ook eigenlijk vaak alleen op me gsm op internet dus das nie handig

Finepine welkom hier :-) gezellig meekletsen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven