Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Poeszie, leuk een wit met frambozenrood en taupe kamertje! Ben benieuwd! Ben ook zo benieuwd naar jullie kind!

Voel je je kleine nu trouwens al?
Ha Luaska. Ik zet bij jou ook in op een meisje.

Ja, ik voel nu sinds een week echt veel beter het schoppen. Gister heeft man zelfs voor het eerst het schoppen aan de buitenkant gevoeld. Heel leuk!
Hoi allemaal, leuk dat jullie weer online zijn! Wat is er veel geschreven.

@bianca: ik heb twee weken geleden een pretecho gehad (22w) in 2D. De reden daarvoor was vooral om de kinderen bij de baby te betrekken. Ze vonden het prachtig. Ik vond het juist leuk als ze tijdens de opname veel zeiden, want idd dat is allemaal op de DVD te horen! Kunnen we later laten horen wat grote broer & zus over hun broertje/zusje te zeggen had. Mijn (schoon)ouders en oma vonden het erg leuk om de DVD te zien en ik vond de foto's die we meekregen mooier dan die van het ziekenhuis.

@finepine: welkom! Nesteldrang is voor mij op dit moment ook heel herkenbaar. Niet eerder gehad, maar zo aanwezig op dit moment.

@biebeltje: volgens mij kunnen spataders wegtrekken na de zwangerschap, dus er is nog hoop! Ook kun je er speciale kousen/verband oid tegen dragen. Volgens kan je verloskundige daarover adviseren. In deze periode tussen w22 en w26 verdubbeld de baby in gewicht (van circa 500gr naar 1kg). Als je je baby weinig voelt en weinig verandering opmerkt, zou ik contact opnemen met verloskundige/gynaecoloog. Idd geen reden tot paniek maar ga op je gevoel af en laat het iig checken.

Bij mij ging het de afgelopen 2 dagen niet zo lekker. Veel misselijk en vooral draaierig. Weinig eetlust En ik had met enige regelmaat het gevoel flauw te vallen (is niet gebeurd). Mocht direct in het ziekenhuis langs komen. De checkup wees uit dat mijn bloeddruk extreem laag was, de bloedtesten (HB en suiker) waren goed. Ben weer helemaal gerustgesteld en probeer het even wat rustiger aan te doen.

Onze babykamer wordt de kamer van mijn jongste dochter. Daar zit prachtig gekleurd vlinderbehang op de muren. Naast een heleboel kleurtjes kies ik voor accenten met offwhite en donkerrood. Zodoende kan het m.i. voor een jongen en een meisje. Onze andere twee gaan vanaf vanavond op één kamer slapen. Die is bijna af. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Ik wil de babykamer voor mijn verlof klaar hebben, dan hoef ik daar tzt niet meer aan te denken!

@Poeszie: klinkt prachtig die kleuren. Wordt het bij jou een meisje of een jongen?

Volgens mij wordt het een prachtig weekend! Alle bikini's uit de kast!
@Biebeltje: ik zit me om precies hetzelfde druk te maken... Mijn buik is de afgelopen paar weken ook nauwelijks gegroeid. Gelukkig voel ik d baby nu juist wel meer.

@Leeuw; we krijgen een meisje. Dat vlinderbehand klinkt ook mooi. Je 2 oudsten vinden het misschien nog juist wel gezellig om op 1 kamer te gaan?
@finepine: welkom!

@leeuw: vervelend he, lage bloeddruk! Ik had donderdag 85/50, goed voor de baby, minder fijn voor mij. En voor vriend. Die mag hier alles van de vloer opruimen...

Met mij gaat het wisselend. Over het algemeen vrij goed, maar er zitten echt slechte dagen tussen. Gisteren was zo'n dag. Vanochtend werd ik met bekkenpijn wakker, maar een uurtje rustig zwemmen heeft heel goed geholpen!

Bij de controle vrijdag vond de verloskundige mijn buik aan de grote kant. Opgemeten en de buik zou voor 27 weken door kunnen gaan (ik was toen 24+3). Tja. Het zegt niet heel veel, aangezien de 20-weken echo nog kort geleden is en toen alles heel gemiddeld was: hoeveelheid vruchtwater en groei van het kindje. Tussen 20 en 25 weken is er vaak een groeispurt, het zou kunnen dat die bij mij wat extreem was en nu alles even stil gaat staan. Maar omdat er diabetes voorkomt in de (verre) familie, moet ik over 3 weken terug komen ipv over 4 weken. Als het beeld dan hetzelfde is, word ik geprikt op zwangerschapsdiabetes. Het kan ook best zijn dat ik dit keer een groot kind krijgt (dochter was 3250 gr, 51 cm met 38+5 zwangerschapsduur - oftewel: vrij gemiddeld). Zou het dan toch een jongetje zijn?

Fijne zonnige zondag nog!
quote:lou76 schreef op 08 mei 2011 @ 13:28:

Bij de controle vrijdag vond de verloskundige mijn buik aan de grote kant. Opgemeten en de buik zou voor 27 weken door kunnen gaan (ik was toen 24+3). Tja. Het zegt niet heel veel, aangezien de 20-weken echo nog kort geleden is en toen alles heel gemiddeld was: hoeveelheid vruchtwater en groei van het kindje. Tussen 20 en 25 weken is er vaak een groeispurt, het zou kunnen dat die bij mij wat extreem was en nu alles even stil gaat staan. Maar omdat er diabetes voorkomt in de (verre) familie, moet ik over 3 weken terug komen ipv over 4 weken. Als het beeld dan hetzelfde is, word ik geprikt op zwangerschapsdiabetes. Het kan ook best zijn dat ik dit keer een groot kind krijgt (dochter was 3250 gr, 51 cm met 38+5 zwangerschapsduur - oftewel: vrij gemiddeld). Zou het dan toch een jongetje zijn?Waar baseren ze dat dan precies op? Gaan ze uit van de groei ten opzichte van je startomvang, of van alleen je omvang? Want het lijkt me toch ook dat de grootte van je buik sterk afhangt van hoe groot je buik al was. Je ziet sowieso zoveel uiteenlopende maten qua zwangere buiken, met dezelfde zwangerschapsduur.
Ik denk dat ze baarmoedergrootte bedoelt... Bij mij vragen ze ook elke keer hoe ver ik ben. De ene denkt dan dat ik 4 maanden ben, terwijl een ander verkondigd dat ik al zo'n buik heb dat ik vast een heel groot kind ga krijgen. Terwijl hij bij de laatste controle gewoon op schema lag. Ik kan ook precies voelen waar hij ophoudt, vooral als ik op m'n rug lig, dan deukt het gelijk in aan de bovenkant.

Nah, ik voel hem af en toe wel... Maar toch een stuk minder enthousiast als een tijdje terug. Misschien ben ik te druk/gestresst.

Haha, gisteren bij het kopen van de maxicosi begon hij wel te flutteren... Was blijkbaar heel blij met de door ons uitgekozen stoel.

Maar weer een fortuin er doorheen gegooid zeg...
Het gaat om de baarmoedergrootte idd. Kan ook komen door veel vruchtwater, dat kan weer komen door zwangerschapsdiabetes. Of gewoon een groot kind. Of een groeispurt gehad die iets groter was/is dan gemiddeld. Volgende controle 25 mei, dan weet ik meer.
Hi dames,

Leuk al die verhalen over pretecho's! Wij hebben besloten het toch maar niet te doen. Maar nu realiseer ik me dat ik vanochtend vergeten ben te vragen of de 30 weken echo nu echt standaard is ingevoerd bij onze praktijk. Mede daardoor hadden we besloten geen pretecho meer te doen. Mmm....misschien toch even bellen of over 3 weken vragen.

Alles was gelukkig goed. Bloeddruk blijft heel constant 110/70. Wat hebben sommigen een lage bloeddruk zeg! Dat zal wel oppassen zijn dat je niet zelf van je stokje gaat!

Lou: hopelijk is het geen zwangerschapsdiabetes, maar een baarmoeder die wat eerder een groeispurt heeft gehad en daarna weer een beetje "stabiliseert".
Assie bij ons is de 30weken echo niet standaart in de praktijk

Wij krijgen hem wel omdat onze "bob" wat aan de kleine kant is (nix ergs maar toch even nog checken met 30weken)

Ik heb volgende week de pretecho maar ben er nog steeds niet helemaal uit of ik me moeder en schoonmoeder ook mee wil hebben

Ene kant denk ik ahg tis voor hun ook allemaal nieuw andere kant denk ik ja dag tis ook voor ons nieuw we gaan samen haha dus nog ff over slapen ....

Ik heb geen lage bloeddruk maar ben wel onwijs slap en futloos (net als me haar trouwens )

Rond 12 uur 1 uur (nu dus) ben ik onwijs moe en geef ik vaak weer toe aan een middag dutje net als in de eerste 12weken ... Heel irritant want heb nog veel te doen :-)
OK, de baarmoedergrootte, daar kan ik met inderdaad ook wat meer bij voorstellen.

Ik heb bij ons ook nog niets gehoord over een 30 weken echo.
Goedenavond allemaal en welkom finepine! Hier wel nesteldrang, dus als word een beetje bij beetje schoongemaakt en schoon is dan ook echt helemaaaaaaal schoon. Wat dat betreft is het wel goed dat ik zwanger ben haha...

Mijn bloeddruk was de vorige keer te hoog, volg week weer naar VK. Wil idd ff vragen naar 30 wkn echo en heb vorig jaar lisexcetie gehad. Daarom is er meer kans op een vroeggeboorte, vraag me ineens (na 26 wkn) af, hoeveel vroeger dit is. Ook begin ik te twfijelen of ik wel tot week 36 ga werken, ben de laatste heeeeeeel erg moe. Dus doe het rustig aan. Ga daarom misschien liever met week 34 eruit. Eens kijken wat de VK over alles zegt.

Mijn baarmoeder stond de vorige keer ook hoger dan verwacht, terwijl iedereen mijn buik klein noemt... snap er niks van! Het kindje voelde normaal aan en mijn buik was verder niet te groot dus ze dacht niet aan zw diab. Mijn buik groeit momenteel enorm!

Hier geen pretecho, wel misschien met manlief op de foto op de buik te fotograferen. Ook wil ik graag nog een buikafdruk maken en mozaiken.

Hier begint het ook te kriebelen, we moeten NOG zoveel kopen... help waar moet ik beginnen. Ik mag van iedereen van alles lenen maar eigenlijk wil ik dat niet. Hopelijk komen er nog 'meer'.

Ik ga slapen, weltrusten allemaal!
@Drenthegril, wat heb je vorig jaar gehad, dat tot vroeggeboorte kan leiden? Google geeft geen hits bij wat je noemt

Ik herken nu wel dat ik het huis meer aan kant wil hebben, maar ons nieuwe huis is nog volop in verbouwing, dus dat is een grote stofzooi, en omdat we onze tijd daar in steken, heeft ons huidige huis inmiddels ook wat achterstallig onderhoud. Maar goed, nog even volhouden, dan kunnen we over anderhalve maand verhuizen en zijn alle spullen weer een keer echt goed uitgezocht

Buik nog een keer fotograferen is ook wel een leuk idee
Heey, het is hier al een paar dagen stil!

Niemand meer wat leuks te vertellen
Hey ladies, alles goed met de buikjes?

Ik wil ook nog een keer zo'n gipsbuik gaan maken, maar ik twijfel nog een beetje. Zit ik straks weer met die troep opgescheept... Geen idee waar ik het op moet gaan hangen/neer moet gaan zetten...
Biebeltje, dat is ook een beetje mijn overweging bij een gipsbuik. Vind het heel leuk, maar waar laat ik het daarna? Misschien nog wat foto's laten maken.

Ik heb ook zelf al een zwangere vrouw gebeeldhouwd uit steen, dus ik heb al een aandenken.
Ik krijg ook af en toe wat twijfel over thuisbevallen omdat je geen pijnmedicatie kan krijgen thuis.

Aan de andere kant krijgt de baby de pijnmedicatie ook binnen,da's niet ideaal om bij voorbaat al mee te beginnen en ik kan van te voren helemaal niet weten of ik het wel of niet nodig heb...

Ik lees weleens over dat het juist fijn is om niet al uitgeput aan de persweeën te beginnen..dat is weer een voordeel van pijnmedicatie.

Ik voel me thuis meer op m'n gemak,..ik weet nu al dat ik me in het ziekenhuis helemaal niet fijn voel,dat kan ook remmend werken toch...

Pfff vind het maar lastig.

Is er hier al eens iemand thuis bevallen die het ook kan aanraden?? (ik zoek eigenlijk nog meer goeie redenen om thuis te blijven :P ,omdat ik toch meer daar naartoe neig)

Verder geen bijzonderheden hier op wat sneller moeie benen na.
Wendy, je zou eens kunnen kijken naar een geboorteTENS. Die kun je huren voor pijnverlichting bij een thuisbevalling.

Heb er verder geen verstand van, ben er alleen wel eens langs gekomen met google.

Dan heb je dus geen medicatie die je kindje in kan gaan, maar toch iets van pijnbestrijding tijdens de weeën en bevalling etc.
Hier alles goed, erg moe!

Volgende week weer co bij VK, deze week een luieremmer aangeschaft via MP. Verder geen bijzonderheden!
Nog even een linkje naar een oud topic hier over de TENS

Hier trouwens ook beestachtig moe!
Oohja..ik kan het proberen.

Zo te lezen kan het in ieder geval geen kwaad.

Helpt het niet dan geeft het toch moed.

Ik zal eens aan de verloskundige vragen of ze er ervaring mee heeft.

Het lijkt me wel wat..thanx!
Ik heb bij de eerste de TENS besteld maar bij de bevalling nooit gebruikt. Wel thuis ermee geoefend maar toen ik in het ziekenhuis weeen had waren die zo heftig dat ik mij niet kon voorstellen dat de tens ook maar iets verlichting zou kunnen geven. Kennen jullie die buikspier apparaatjes met zo'n electisch stroompje? Zo voelt het ongeveer. Wat er bij mij nu wel in tas gaat wat ik de eerste keer niet mee had is zo'n platte rubberen kruik of een hittepit. Ik had rugweeen en dan is zoiets heel erg prettig. In het ziekenhuis heeft een zuster 2 uur gezocht voordat ze er 1 vond dus ik neem het nu zelf mee.

Over thuis of in zieknhuis bevallen: De eerste keer had ik geen keus want ik lag al in het ziekenhuis vanwege hoge bloeddruk. Maar ik vond het vreselijk in zo'n ziekenhuisbed vast gemaakt aan allerlei machines. Ik wilde het liefst op handen en knieen rond kruipen maar dat doe je niet op zo'n vieze ziekenhuis vloer. Ook deze keer moet verplicht in het ziekenhuis bevallen en ik zit er echt over te denken om ook maar een picknickkleed mee te nemen.
Ik ben na mijn 1e bevalling (groot) voorstander van een ziekenhuisbevalling. Zeker als je overtijd bent of er kans is op een grote baby. Combinatie van beiden leidde bij mij tot een spoed keizersnede. Ik kan me er niet zoveel meer van herinneren, maar mijn man denkt nog steeds dat onze zoon er niet geweest was als we niet in het ziekenhuis waren geweest. Klinkt misschien wat dramatisch, maar ik denk dat het wel dichtbij de waarheid is.

Wel ben ik het met Helly eens, dat het niet echt relaxed is. Daar kun je vantevoren wel over nadenken. Zorg bijv voor spulletjes die je prettig denkt te vinden, meeneemt, zoals een kruik, een boek, een film, muziek etc (ook bijv eten/drinken voor partner). En de beste tip: meerdere nachtjapponnen. Lig je niet zo in je blote kont en als je de boel onder gekotst of gekakt hebt (ja echt...) kun je weer wat schoons aantrekken .

Bevallen, jippie! Haha. Gelukkig duurt het nog een week of 15...
Nog een week of 14 inderdaad, Wow! Dat klint echt veel dichterbij dan 26 weken zwanger
Ik ben vandaag 28 weken, dus nog maar 12 te gaan. Over 8 weken al met verlof...

Blij toe dat ze volgende week de vloer komen leggen boven, dan schiet het eindelijk eens echt op. Dan kunnen direct daarna de meubels ingehuisd worden en de afwerking plaatsvinden (gordijnen, radiator ombouw etc.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven