Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Hey Cath, welkom!

Ik ben 29 en woon ook in Amsterdam (ben alleen wat eerder uitgerekend).

Heb je oefeningen gekregen van de fysiotherapeut? Die hebben bij mij echt heel erg goed geholpen! (Maar is natuurlijk ook afhankelijk van de aard en ernst van je klachten. Bij mij waren ze nog heel mild.)
thanks biebeltje

wanneer ben jij uitgerekend? van jullie eerste kindje?

ja heb sinds vorige week fysio, deze zegt dat ik telkens teveel heb gedaan en meer rust moet nemen.

ga vanaf volgende wk beginnen met zangerschapszwemmen hoorde dat dat wel heel fijn is.
Ik ben op 5 augustus uitgerekend van de eerste. Vandaag dus precies 34 weken.

Nog 2 weekjes werk door zien te komen en dan tot aan januari lekker thuis...
Hoi, hoi,

@biebeltje: sterkte en doe het echt rustig aan hoor! geen idee of stress enzo leidt tot vroegere geboortes, maar je wil echt niet bij 36 weken bevallen en nog helemaal geen vrij hebben gehad.

@Cath, welkom! ik vond zwangerschapszwemmen zelf niet zo leuk en merk dat ik van zwangerschapsyoga enorm ontspan.

Ik ben heel erg benieuwd wie er als eerste gaat bevallen! Geluiden over bloeddruk, bloedverlies, urine, doen vermoeden dat het niet heel lang meer gaat duren... rustig aan doen allemaal! haha (kan ik ook maar niet).

Ik werk zelf nog 4 weken, totaan 35 weken zwangerschap. Normaal werk ik fulltime (4x9), maar heb nu iedere week een dag vrij genomen, zodat het maar 3 dagen per week zijn. Perfect! Echt heel fijn. Op zich gaat het allemaal prima, maar ik merk wel dat het zwaarder begint te worden. Het gisteren een paar lage schoenen gekocht, want op hakken naar kantoor begon helemaal killing te worden. Ook de aandacht die ik krijg, begint me een beetje de keel uit te hangen. "is het een tweeling?", "hoe gaat het met jullie?", "hoe lang moet je nog?" Beeh.

Thuis-zijn vind ik steeds prettiger maar het zou wel fijn zijn als het bij ons binnenkort een beetje op orde is. In ieder geval voor de vakantie.

Oh ja, en onze poes is inmiddels bevallen. Het nestje bestond uit 3 kittens, maar inmiddels zijn er nog 2 over. Hele mooie kittens. Een zwarte poesje met vlekjes en een rossige kater met witte bef. Voor het poesje hebben we al een huis. Ik merk dat ik door de hormonen de kittens eigenlijk wil houden. Grappig hoe dat werkt.

Zijn jullie al uit de namen?? ik ben nu zeker van de meisjesnaam, maar jongensnaam vind ik nog steeds lastig. Nog ff zoeken.

Nou, fijne zaterdag, ik ga zo naar de yoga, althans als het lukt want dochterlief is ziek.
Hoi Cathy!Welkom.

Oohh wat lief..kittentjes,ik ben echt gek op rossige katertjes.

De liefste kater die we ooit hadden was een dikke rossige kater,Balder..echt een knuffelbeer!

De zwangerschapsyoga heb ik ook veel aan,ben erg blij dat ik daarvoor heb gekozen ookal was het best duur.

Wij weten de naam inmiddels al een tijdje,ik vond het wel handig om het geslacht al te weten zodat we ook gerichter op de naam konden gaan zoekn...dat vond ik wel het moeilijkste van alles...een naam vinden die ook nog voor ons allebei DE naam is haha..mijn man en ik hebben een ietwat andere smaak maar het is gelukt.

Verder is het bloeden bijna weg,nog een kléin beetje zwart.

Ik krijg net wel steken in mijn linkerzij,niet heel erg pijnlijk ofzo.

Dus ik twijfel of ik daar wel voor moet bellen.

Ik probeer op internet wat info te zoeken maar ik vind niet echt een antwoord.

Ik wacht het maar even af.
Haai!!

Welkom Cathy!

Oei, bloedverlies, steken en krampen, klinkt niet helemaal goed... Wendy is het bij jou alweer wat rustiger?

Ik heb verlof, wat een heerlijkheid!

Weer een nieuwe fase aangebroken. Merk aan mezelf dat ik heel, heul erg moe ben. Dus volgende week echt uitrusten.

Jammer dat onze uitgerekende datums niet in de tabel kunnen. Heeft iemand zin om een nieuw topic te openen en de tabel over te nemen?

Fijn weekend!

@Wendy; als je je ongerust maakt over de steken, gewoon de verloskundige bellen, denk ik. Daar zijn ze voor.

Fijn LunaSter, verlof!

Ik kan ook niet meer wachten. Nog 4 weekjes. Gelukkig gaat de tijd best snel. Laatste 2 weken even thuis werken.

Over 2 weken verhuizen en dan nog even lekker 6 weken hopelijk in ons nieuwe huis zitten en aarden voordat de baby komt

Zou inderdaad fijn zijn als iemand de tabel overneemt. Ik ben nu nog iets te druk met verbouwen om dat te kunnen doen.
Die steken zijn wel weggegaan gelukkig maar ik blijf bloed verliezen...aleen heel donker dus ik denk dat het oud bloed is en niet erg..maar ik bel toch maar even voor alle zekerheid.

Oef..nog verhuizen nu lijkt me zwaar.

Maar wel fijn als je eenmaal in het nieuwe huis zit!
Het kan nog 2 tot 3 dagen duren voor het oude bloed eruit is dus het kon geen kwaad zolang de baby beweegt en ik geen pijn heb.

Heb ik daarstraks gebeld,vind ik nu weer een stukje vlees?? in m'n inlegkruisje..ook wel zwart.

Verdorie..moet ik wéér bellen..ik voel me echt zo lastig.

Misschien is het niks...
@ wendy: gewoon bellen en je door 'n gynaecoloog laten onderzoeken. Niet te lang door verloskundigen van het kastje naar muur laten sturen!
Hè bah Wendy, dat lijkt me nou echt heel erg ellendig dat bloedverlies. En dat stukje vlees... ik hoop dat het miss. gewoon een stolseltje is? Hopelijk valt het mee.

Het wordt zo wel een spannend topic. We mogen voorlopig nog niet bevallen hoor! De eerste minimaal pas over een maand!
Wendy, ik zou gewoon blijven bellen hoor! Tuurlijk duurt het even voor al het oude bloed verdwenen is, maar dit klinkt niet echt lekker... Dan controleren ze maar een keer extra.

Ik ben bang dat ik hier ook nog wel een tijdje met stress zal zitten (wat dus weer niet mag i.v.m. die hoge bloeddruk).

Heb ik eindelijk nieuwe kozijnen, dacht ik van die lekkages te zijn verlost.

Nou, mooi niet hoor.... Ik heb nu al meer waterschade dan ik had toen ik er nog gewoon een emmer onder kon zetten.

M'n behang laat los, het ruikt muffig, heb vieze kringen in m'n behang, het druppelt op 1 plek gewoon naar binnen. En het ergste is dat de muur achter het behang gewoon begint te verkruimelen.

En dat dus op beide verdiepingen, aan beide kanten...

Nou, dan lukt het mij echt niet meer om "zen" te zijn hoor... Dan loop ik continu gestresst rond...
@ biebeltje: wat balen!! Sterkte. En idd ZEN...
Oei Biebeltje...daar zou ik ook errug gestresst van worden..

Dat zijn allemaal van die dingen die je er dan net niet bij kan hebben.

Ik heb de verloskundige toch maar gebeld en ik moest langskomen met het stukje.

Het was een stuk slijmerig bloedstolsel maar waar het bloed nou precies vandaan kwam wist ze niet dus voor de zekerheid naar het ziekenhuis.

Omdat ik een laagliggende placenta heb durfde de vk niet goed een inwendig onderzoek te doen.

In het ziekenhuis een CTG gekregen.

De baby had het goed naar z'n zin gelukkig.

Wel regelmatig contracties..van 8 ineens 60 enzo.

Nu ik het op de monitor zag en het intussen voelde weet ik ook beter hoe zo'n harde buik aanvoelt en herken ik het.

Ik heb dat best regelmatig merk ik nu.

Bloeddruk was goed,100/60

De placenta zit nogsteeds erg laag maar de arts zag niet precies hoe laag,2.8 cm vanaf de baarmoedermond was 1 van de metingen.

Het bloed kan van verschuiving van de placenta zijn gekomen en aangezien het nu alleen nog oud bloed is is het goed.

Ze twijfelde om me ter observatie te houden,maar omdat alleen gisteren het bloed helder was en het nu oud bloed is mocht ik naar huis.

Ik mocht blijven als ik dat wilde..liever niet dus.

Nu moet ik verplicht rustig aan doen,niet meer stofzuigen (hé jammer!) enzo.

En goed opletten,bij meer contracties,bloedverlies of als ik pijn krijg gelijk bellen.

Over een week of 3 had ik sowieso nog een extra echo om de placenta nog een keer te lokaliseren dus daar ben ik wel blij mee.

Wat wel apart was..de vk voelde het hoofdje beneden zitten en 1 uur later in het ziekenhuis zat het hoofdje boven en de billen beneden.

Dat was met de 30 weken echo ookal zo,toen waren ook de controle en de echo op 1 dag.

Ik vraag me nu af of de baby nog zoveel/zo snel draait of dat het gewoon moeilijk te voelen is en dat de vk het niet goed heeft gehad.

Maar dat is verder niet erg,nog tijd genoeg om met het hoofd naar beneden in te dalen!
Wendy verstandig dat je er naar hebt laten kijken en fijn dat het verder allemaal goed leek te zijn.

Nu nog klussen en verhuizen is wel zwaar inderdaad, maar ik ben zo blij met het vooruitzicht van ons nieuwe huis in de buurt van mijn familie, dat ik dat op de koop toe neem.
@ wendy: heel verstandig! Fijn te horen dat het goed gaat en dat je naar huis mocht. Wat een gedoe, wel.

Waarschijnlijk voelt de verloskundige het niet goed, en zijn het de baby's billen die beneden liggen. Lang leven de echo! Nog voldoende tijd om te draaien idd. Alhoewel, hoeveel weken ben je? Tot 36 weken draaien babies nog vanzelf, daarna wordt er gedraaid als daar aanleiding voor is. Met een voorliggende placenta doen ze dat soms ook niet, met veel/weinig vruchtwater soms eerder, is mijn ervaring. Mijn dochter lag in stuit en is uiteindelijk met een geplande keizersnede geboren.

@poeszie, wanneer ga je verhuizen? Leuk hoor een nieuw huisje!
Poeszie moeten jullie veel klussen of alleen wat kleine dingen?

Wendy; neem goed je rust hoe moeilijk dat soms ook is.

Tja voor sommige van jullie komt t nu echt al snel spannend hoor.

Hebben jullie alles al in huis voor de kleine? Ik begin nu opeens erg te twijfelen over borstvoeding, wilde altijd direct flesvoeding geven.....twijfel twijfel twijfel haha

Fijn weekend meiden
Ik ben nu 32 weken en 5 dagen dus heeft hij nog ong.3 weken om te draaien.

Misschien ligt ie al vanaf de 30 weken echo heel de tijd met het hoofd boven,wieweet al wel eerder.

Ik maak dan de volgende echo afspraak voor placenta lokalisatie pas met 36 weken,dan kunnen we op de echo zien hoe hij ligt,dat vind ik wel wat fijner.

Zeker omdat ik thuis wil bevallen..ik zou niet graag willen dat de vk denkt dat het hoofd beneden zit en dat het de billen blijken te zijn tijdens de bevalling,en dat met die laagliggende placenta.
Biebeltje waterschade erg vervelend ja. Als je een koophuis hebt ben je daarvoor verzekerd via je woonhuisverz. Maar geeft idd vieze bende en stres vooral als je niet weet waar t vandaan komt. Sterkte
@Wendy; Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat de verloskundige er wel eens naast zit met voelen wat waar zit. Goed dat je met 36 weken nog een echo hebt. Ik zou het ook allemaal wel zeker willen weten met een thuis bevalling. Beter een echo teveel dan te weinig

@ Leeuw; nog 2 weken en dan verhuizen. Dan is het nog niet helemaal af, maar dan zitten we er in ieder geval vast.

@Cath; nee, het is een oude boerderij die we van onder tot boven hebben gestript en opnieuw opgebouwd. Op de bovenverdieping was ook nog helemaal niks. De aannemer heeft al het bouwwerk gedaan en wijzelf al het slopen en afwerken, zoals vloeren leggen, behangen en schilderen.
Hallo allemaal,

Ik heb al eeuwen niet geschreven, maar voor degene die mij nog herinneren heb ik wat nieuws:

Onze zoon Bodhi is op 15 juni geboren (in Schotland), 9 weken te vroeg! Sindsdien ligt hij in de couveuse, maar doet het prima voor een baby van 31 weken.. Hij moet waarschijnlijk nog tot augustus in het ziekenhuis blijven, dus het is een emotionele tijd.

Ik hoop dat jullie zwangerschappen allemaal goed verlopen. Geniet van die buik, want je zult hem missen als die opeens weg is!

Groeten,

Marije
@poeszie: wauw een boerderij. dat klinkt fantastisch. Maar ook heel veel werk. Succes de komende weken, dan maar. Ben benieuwd hoe het straks is om er te wonen.

@marije, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Bodhi! Je hebt helemaal gelijk, ik probeer er enorm van te genieten dat alles goed lijkt te gaan en weet hoe kwetsbaar zwangerschap en jonge babies zijn. Hoe is het gekomen dat Bodhi zo vroeg geboren is? Was je op vakantie in Schotland? Of woon je daar? Hoe gaat het nu met jou/jullie?
@Marije, er staat me bij dat je van Frankrijk naar Schotland ging verhuizen. Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon, hoe onverwacht hij ook kwam. Ik kan me voorstellen dat het een emotionele tijd is, en heel anders dan je je natuurlijk had voorgesteld. Wel goed te horen dat hij het relatief goed doet.

@Leeuw, we zijn er ook ontzettend blij mee. Nog even volhouden en dan lekker verlof en uitrusten.
Oei Marije dat lijkt me wel schrikken.

Gefeliciteerd met jullie zoon!

Ik ben ook wel benieuwd wat er is gebeurd dat hij er zo vroeg is.

En fijn dat het na omstandigheden goed gaat.

Tot augustus is dan echt lang lijkt me..
Jemig Marije, dat is schrikken! Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed. Het moet wel behoorlijk zwaar zijn voor jullie. Natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie zoon en veel sterkte, ik hoop voor je dat hij eerder naar huis mag.

En ik dacht nog wel dat in ieder geval nog niemand bevallen was. Ben nu zelf 31 weken en ik kan me niet voorstellen dat de baby nu geboren zou worden!

Wendy, gelukkig valt het allemaal mee, maar doe echt rustig aan hoor. De geboorte van Marije's zoon brengt de realiteit een stuk dichterbij!

@Cath: als je echt borstvoeding overweegt is het wel de moeite waard als je je goed laat informeren. De instructie staat helaas niet op de verpakking. Kijk eens op Borstvoeding.com voor alle feiten en fabels en nog veel meer. Mijn ervaring is dat alle begin moeilijk is, maar ik ben erg blij dat ik eraan ben begonnen. Was/ben dan ook niet te stoppen, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven