uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Lief en thanks jullie reacties.

Vriend en ik zijn er blij mee , zal een hoop geregel worden komende tijd. Maar ben er van overtuigd dat we er samen wel uitkomen. Hij denkt er het precies het zelfde over . Al is het wel enorm raar en erg onwennig nog.

Wel belde mijn huisarts zonet nog , hij vond het gisteren toch allemaal een beetje een raar gesprek zo aan de telefoon en had nu even in alle rust terug gebeld. Hij vroeg hoe mijn vriend had gereageerd e.d. Lieve huisarts .

Hij wil toch liever even dat ik een echo laat maken in het ziekenhuis om te kijken hoe lang ik zwanger ben. Ik heb wel een vermoeden omdat ik al 6 weken erg moe ben en de huisarts ook door de hoeveelheid hcg in t bloed maar om t zeker te weten een echo in het ziekenhuis. Ik kan ook naar de verloskundige praktijk , maar hij weet van deze praktijk (hier is er nl maar 1 in de buurt) dat ze soms nog al eens moeilijk doen wanneer iemand zwanger is geraakt tijdens de pil en dan gelijk bij hen komen en niet eerst voor een echo naar het ziekenhuis zijn geweest. Dus morgen ligt er een brief klaar bij de huisarts.

Of een juni mama of een juli mama .. Echt een mei mama volgens mij niet, maar zeker weten doen huisarts en ik het niet.

MIjn zusje heb ik het gisteravond verteld , die vond het enorm super gaaf. Zij heeft het haar man ook maar verteld maar ze hebben beloofd om het mijn ouders en zijn moeder nog niet te zeggen. Dat willen vriend en ik t liefst zelf doen a.s weekend.

Wel gaat vriend het vanavodn tegen zijn broer zeggen , hij moet het ook met iemand delen die dichtbij hem staat.
Jullie natuurlijk ook allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Las ergens snel dat iemand zwanger is van een tweeling.. Leuk , ik hoop dat er bij mij maar 1 in zit. Anders wordt de schok wel mega groot voor ons 2..
@sanne: wow een tweeling! ik had het wel leuk gevonden, stiekem een beetje op gehoopt gezien de hoeveelheid tweelingen die ik ken. ik had het iets grotere medische risico graag gelopen. maar goed: gisteren was er echt maar eentje gezien en daar zijn we nu ook al helemaal verkikkerd op! en wat al gezegd wordt: zeer waarschijnlijk word je alsnog een juni mama, dus wat mij betreft prima als je hier blijft meeschrijven

@nakur: fijn dat je baas positief reageerde! er valt toch meteen een last van je af denk ik. ik ben ook heel benieuwd hoe ze bij mij op mijn werk gaan reageren. na de aanvankelijke inzinking rond week 6 waarbij ik me echt ziek moest melden, vind ik het nu eigenlijk wel weer prima te doen, en wel 40 uur per week (!). hoop dat het zo blijft cq weer helemaal goed gaat. ben wel moe 's avonds, een avondprogramma zit er ook echt niet meer in zeg maar ik hoef het voorlopig dus niet te vertellen.

@zespri: al 6 weken misselijk? dan ben je in ieder geval langer zwanger dan ik. ik maak vandaag de 2 weken vol. en ik ben van eind juni. dus reken maar na wel fijn dat je een lieve huisarts hebt en dat jij en je vriend op een lijn zitten. zo'n enthousiast zusje maakt het alleen maar makkelijker. en vergis je niet: al hebben rare man en ik dit heel erg gepland, toch leven wij ook nu nog een beetje in de rondte: wat moeten we regelen, wanneer? volgens mij geldt dat voor iedereen met de eerste baby: een hoop geregel. gaat je lukken hoor!

@sosofie: hoe voelt dat, bandenpijn? kan je dat omschrijven?

#kdv: volgende week (9 weken zwanger) gaan wij bij 3 kdv's langs. hoop dat we nog op tijd zijn, maar eerder waren we er niet aan toe eigenlijk.
raarmaarwaar, mijn vriend heeft het steeds over datwe er nu zo *raar* instappen. wanneer je al samenwoont en/of bv getrouwd bent o.d. Dan besluit je op een dag om samen kinderen te willen. Gooi je bij wijze van samen de pilstrip in de vuilnisbak en ben je er samen erg mee bezig of je wel /niet ongesteld wordt. Doe je samen de zwangerschapstest e.d.

Nu wordt t ons zo op t bord gesmeten en voelt het allemaal nog zo onwerkelijk zo patsboem ...

Maar hopelijk wennen we daar aan komende tijd.

Ik ben nog helemaal niet misselijk , alleen vreselijk moe , kan elk moment van de dag wel slapen.

Nu ik terug ga denken , heb ik al paar weken last van zuurbranden , maar ik wijtte dat aan de hoeveelheid koffie en alcohol van de afgelopen weken. Nam een Rennie en over was het weer. Zusje zei vanmiddag dat dat ook door de zwangerschap kan komen.. Weet ik veel haha Afgelopen maandag was ik beroerd en misselijk maar ik dacht dat t kwam door de zondag ervoor. Hadden feestje in de kroeg en ik heb daar de malibu cola's rijkelijk laten vloeien en daarna broodje shoarma.. Dacht dus dat ik een kater ala alcohol en shoarma had..
@zespri: daar heb je wel gelijk in: je stapt er heel anders in. wilde je ergens altijd al wel kinderen trouwens? een vriendin van mij kwam er vorig jaar ook plotsklaps achter dat ze zwanger was, toen was ze al 8 weken ver. volgens mij had ze uberhaupt geen kinderplannen. wel al samenwonend met de vader trouwens. die heeft ook heel erg aan het idee moeten wennen, maar het is haar wel gelukt. ook al had ze echt een zwangerschap-from-hell. als je haar nu ziet met haar kind, dan is ze helemaal gelukkig!

oja, en zuur: dat was het eerste waardoor ik door had dat ik wel eens zwanger kon zijn! drie dagen na de eisprong al. en het hield anderhalve week aan. dat vond ik wel heel vreemd. zo lang heb je dat niet van eten dat niet goed was
Zespri, lees ik goed dat je dus zwanger bent geworden tijdens pilgebruik? Sjonge, dan kan ik me voorstellen dat je er zomaar ingegooid wordt. Pil vergeten in te nemen of ben je net die ene honderste procent die toch zwanger wordt ondanks goed gebruik?

Ik denk, net wat raar zegt, dat iedereen onzeker is in het begin. Waren wij ook. Was er eerst ook helemaal niet zo blij mee ondanks dat het een bewuste keuze was. Maar ik voelde me zo ziek (al vanaf 3,5 weken misselijk) en ik kon er met niemand over praten. Nu langzamerhand begint het wat te wennen. Ook als je het wat mensen zegt komt dat gevoel van ja, we krijgen echt een kindje! En een goede echo maakt ook veel goed. Afgelopen weekend eerste kadootje gehad, rompertjes, en toen dacht ik echt: ik word moeder, jee zeg.

Maar ik ben dus ook al 6,5 weken misselijk, ook wel moe maar sinds een week echt vreselijk, alleen maar slapen. Hopelijk is het snel over want ik vind het wat uitzichtsloos worden.

Maar geef het even de tijd, natuurlijk moeten jullie wennen, en natuurlijk wat meer dan de rest, maar ik had zeker wel een maand nodig. Is ook niet erg want gelukkig hebben ze daar 9 maanden zwangerschap voor uitgevonden!

Raar, met 9 weken zwanger naar een kdv is toch nog wel op tijd? Lijkt me? Tja ik heb er helaas ook geen ervaring mee... ik heb het dichstbijzijnde en enige gastouder hier in de buurt gebeld toen ik 8 weken was, had nog plek dus als alles goed gaat en man op zijn werk op wo krijg kan krijgen kunnen we daar naartoe.

Kraamzorg al wel geregeld overigens.
Raar, jij werkt dus 40 uur? Ik werk 34 uur over 4,5 dgn per week verspreid (kan helaas niet minder/flexibeler/anders). Man werkt 40 uur. Wij willen beiden naar 4 dagen gaat. Jullie dan?
@Sem: dank voor je reactie, fijn om te lezen dat jouw vk je gerust heeft kunnen stellen. Ik heb morgen mijn eerste echo, spannend (!!) maar ga er vooralsnog vanuit dat alles goed is.

@Saartje: woehoe, een hartje achter je naam en nog beter een hartje in je buik! Gefeli! En wat lief dat je aan mn echo denkt!

@Raar & Nakur: Raar, jij natuurlijk ook van harte! ! Mijn zwangerevrouwencomite (lees: nieuwbouwwijk cq broednest hahaha) gaf aan dat je op tijd bij kdv moest aanmelden. Wij in week 7 al kijken, goede gevonden, kunnen we ons daar past in week 13 aanmelden... Maar ik geloof dat je er het beste maar vroeg bij moet zijn....
Coltje, succes morgen bij de echo! Ik vind het trouwens ook veel logischer dat je pas inschrijft voor het kdv na de 12 weken, maar dat is mijn idee. Ik ga morgen denk ik even bellen hoe het zit bij die van ins. Wil ook wel graag eens langsgaan en de sfeer proeven voordat ik hem/haar inschrijf.

Ik werk nu trouwens 24 uur (heb vorig jaar een opleiding ernaast gedaan, ben toen teruggegaan in uren en ga nu niet weer switchen. Wel lekker zo, 3 dagen. Ik hoop na de zwangerschap 16 uur te mogen werken.

Net lekker de babydump- en babyparksites zitten bekijken en te fantaseren. Zo leuk!

Zespri wat een geweldig goede huisarts heb je zeg! Wanneer heb je dan de echo? (of heb ik er overheen gelezen?)
Nakur ik ben zwanger geraakt dankzij keurig pil gebruik. Afgelopen maanden ben ik geen 1 pil vergeten, keurig bloeding gehad in de stopweken. Welliswaar ipv 4 dagen maar 3 dagen bloed. Ik weet nog dat ik dat gegoogled heb en las dat meer dames daar wel eens last van hadden. Ook mijn zusje daar nog over gevraagd en die herinnerde mij er aan dat ik vorig jaar zomer ook al die vraag aan haar had gesteld. Kortom t was wel eens vaker voor gekomen bij anderen en ook bij mij .

Heb daarom ook nooit 1 moment gedacht dat ik zwanger zou kunnen zijn. Ging naar de huisarts vorige week woensdag met de klacht dat ik zo moe moe moe moe was. Hij zei dat ik maar even moest bloedprikken op oa bloedarmoede , hb , ziekte van pfeiffer en voor de zekerheid maar hcg. Ik weet nog dat ik begon te lachen en zei joh ik ben aan de pil. Hij zei toen nog t zekere voor t onzekere.. Nadat ik bloed had geprikt heb ik mijn vriend gebeld en gezegd dat ik bloed had laten prikken en zei hem keihard lachend dat de huisarts ook op zwangerschap had laten prikken. Zoiets onnozels/hilarisch vond ik t , zwanger zijn was onmogelijk ... dacht ik ..

totdat ik gister dat telefoontje kreeg van de huisarts

Het besef is er nog niet en vind het fijn om te lezen dat meer dames daar in t begin last van hadden. We zijn er anders ingestapt dan *normaal* gesproken en ik houd mijzelf voor dat wanneer ik de echo heb gehad het wat echter zal zijn voor mij en mijn vriend. Dat is een moment waar iedereen als a.s ouders zijn begonnen..1e keer verloskundige e.d.

Voordeel is ook weer ... stel dat ik inderdaad al rond de 7 weken zwanger ben , we het niet zo lang voor ons hoeven houden als wanneer je t al weet met 4 weken we hebben dan nog maar 4 a 5 weken te gaan tot de 12 weken ipv 8 weken..

Coltje succes morgen met je 1e echo hopelijk ziet alles er goed uit.
@Sofie: gelukkig maar dat je van pubers houdt, anders had je het verkeerde beroep gekozen

Leuk dat jullie in de familie zo'n babyboom hebben!

Gefeliciteerd met je geboorte van je nichtje. Jammer dat ze een soortgelijke naam gekozen hebben.

@Nakur: ja, erg he, dat ik gewoon onzeker ben omdat ik geen klachten heb. Ik hoop voor je dat jij (en de anderen) ook snel klachtenvrij bent.

En qua zwangeren omgeving: ik heb het nog tegen niemand (afgezien van ouders) verteld, dus anderen zouden het ook nog niet verteld kunnen hebben.

Fijn dat je leidinggevende zo positief reageerde! En een grote opluchting dat je op dinsdag vrij mag zijn.

@Pluis: hoe gaat het nu met je?

Van mij mogen Inga, Eakje en Janine ook uit de tabel verwijderd worden.

@Blaumeertje: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom op dit forum.

@Beatle: fijn dat je een kloppend hartje gezien hebt! En een opluchting voor je dat het maar 1 kindje is Wel balen dat je zoveel klachten hebt.

@Dolfijn: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom op het forum. Fijn dat jullie na 4,5 jaar eindelijk zwanger geraakt zijn.

@Sem: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom op dit forum.

@Raar: ik zit ook al aan de Activia, ik had voor mijn zwangerschap al zwakke darmen en nu nog iets erger. En het helpt erg goed. Leuk dat jullie ook een kloppend hartje hebben gezien. Dat lijkt me echt zoooooo mooi.

@Elle: leuk dat jullie ook al een kloppend hartje hebben gehoord! Ik ben jaloers :p

@Frenkie: vervelend dat je schoonzus overstuur was. Gelukkig kan ze een aantal maanden aan het idee wennen.

@Sanne: wauw, een tweeling! Gefeliciteerd! Wel jammer dat je naar het juli topic gaat. Je blijft van harte welkom hier!

@Zespri: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom op dit forum! Ik kan me voorstellen dat jullie er even aan moeten wennen als het een onverwacht cadeautje is.

Met mij gaat het goed. Gelukkig nog steeds weinig klachten, wel dikker en ik heb door een ontzettend vol gevoel weinig honger (ben nu verslaafd aan soep). Ook heb ik last van pijnlijke borsten, zeker als ik in bed lig. Ik heb echt geen zin om met een BH (cup D) aan te gaan slapen. Hoe lossen jullie dit op?

Wel vermoeider dan anders: dit weekend heb ik zo'n 10 uur per nacht geslapen.

Inmiddels ben ik al 2 weken bezig met MvM en ik ben best trots als ik weer veel urine verzameld heb.

We hebben een afspraak gemaakt voor de eerste echo: 30-11

Qua zwangerschapsdagboek: ik ga zelf een digitaal zwangerschapsdagboek maken (ala fotoboek) en dit na 9 maanden laten printen via de Hema.

Qua KDV: ik wil 2,5 dag gaan werken en ik heb al voorkeursdagen opgegeven bij het KDV. Nu hopen dat mijn leidinggevende akkoord gaat. Anders kan ik altijd nog wijzigen.
Hallo lieve allemaal! Mag ik hier aanschuiven?

Ik ben 3 juni uitgerekend, is mijn tweed kindje. Ik heb al een dochterje van net 1. Ben 33 en getrouwd. Heb al een paar echo's gehad, vroege echo ivm een eerdere mk, maar die was te vroeg voor termijnbepaling dus daarna nog 2 keer. Laatste keer was het groot genoeg en met aangepaste datum groeide het goed, mooi kloppend hartje ook en het bewoog dus helemaal verliefd .

Ik ben nu even een paar dagen weg naar vriendin in buitenland, hoop dat het weer wat gaat liggen want moet vliegen! Maar ik lees volgende week vanaf hier bij en klets dan verder mee. 26 pagina's teruglezen gaat denk ik niet lukken, maar dan pik ik het dan op en hoop jullie wat beter te leren kennen :-)

Heel veel succes met jullie zwangerschappen in elk geval, en tot snel :-)
@ Dionne: Ik had ook hele pijnlijke borsten vooral in bed maar sinds ik zwangerschapsbh's draag (vooral geen beugel) dan is het een stuk minder. Miss helpt het ook bij jouw!

@ DD: gefeliciteerd!! Leuk de kinderen zo vlak achter elkaar.

Hier gaat het rustig aan weer wat beter. Misselijkheid neemt weer iets af. Maja, dat zegt niks bleek vorige keren. Kan zomaar weer in volle hevigheid terugkeren. Verder 'voel' ik me steeds meer zwanger omdat ik een buikje krijg en toch aardig wat mensen het weten. (Directe familie en werk). Bevalt wel eigenlijk
Jee Zespri, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je er helemaal aan moet wennen. Gelukkig heb je nog even. En wel fijn idd als je langer zwanger bent dat je het niet zo lang meer voor je hoeft te houden.

Dionne, jij dan weer weinig klachten, lijkt me heerlijk. Alhoewel ik daar ook wel weer onzeker van zou zijn. Nou, probeer er maar gewoon van te genieten dat je vrolijk doorgaat, ik voel me nog steeds een dweil.

O ja, ik had AA en nu waarschijnlijk A (vind ze nu al groot haha!) maar ik hoef niet met bh te slapen. Helaas geen ervaring met D...

Coltje, hoe was je echo?

Doubledutch, iedereen is welkom! Leuk dat je meeshrijft. Even je gegevens vetgedrukt zetten als je ook in de tabel wilt.
Frenkie, ja leuk is dat he, het mensen vertellen. Ik krijg daar ook steeds meer lol in. Vind het moeilijk te wachten tot 12 weken maar wil dat nog wel steeds proberen. Las gisteren dat de meeste miskramen tussen 8-11 weken plaatsvinden, schrok ik toch wel weer wat van want ikdacht hoe verder, hoe kleiner het risico.
@ Nakur meeste kans op een miskraam tussen de 8 en 11 weken? hmm schiet gelijk weer in de stress

Heb afgelopen maandag het contactformulier van Moeders voor Moeders ingevuld maar heb nog steeds geen respons gekregen, blijkbaar genoeg urine beschikbaar!

Zit al stiekem te kijken naar alternatieven voor beschuit met muisjes en heb hartstikke leuke geboortemuffins gezien :-0
Hoi meiden,

Hier dan eindelijk weer eens een berichtje van mij. Wat wordt er veel op dit forum geschreven. Ik kan het bijna niet bijhouden. Ik probeer wel regelmatig jullie berichtjes te lezen, maar meestal ben ik ook te moe om op jullie berichtjes te reageren. Sorry daarvoor. Ik hoop dat ik straks weer wat meer energie ga krijgen en dan ben ik waarschijnlijk ook wel weer wat meer op dit forum te vinden en dan zal ik ook meer op jullie berichtjes gaan reageren.

Alle nieuwe zwangeren: van harte gefeliciteerd en voor degene die een tweeling krijgt (ik weet even niet meer wie dat is) dubbel gefeliciteerd. Lijkt me aan de ene kant wel leuk om een tweeling te krijgen, maar het lijkt me ook erg zwaar.

Hoe is het verder met iedereen? En hoe gaat het met alle zwangerschapskwalen?

Ik heb zelf nog regelmatig last van misselijkheid en ben ontzettend moe en dan vooral 's avonds. Dan heb ik echt geen energie meer (vooral als ik overdag gewerkt heb). Ik lig tegenwoordig 's avonds vroeg ik bed (als ik thuis ben). Ik houd het anders niet vol.

Hebben jullie daar ook veel last van?

Gelukkig ben ik nu een aantal dagen vrij en kan ik weer even bijtanken.

We hebben gisteren de tweede de echo in het ziekenhuis gehad en alles zag er goed uit. Het hartje ook weer goed zien kloppen. Het kindje is nu 2,1 cm. Nog steeds zo klein, maar de vorige keer was het nog maar 3 mm. De echo kwam overeen met 9 weken zwangerschap en dat klopte precies. Mijn uitgerekende datum blijft dus op 16 juni staan.

We hebben gisteren ook de eerste intake gehad. We blijven onder behandeling in het ziekenhuis. De ene keer moeten we naar de verloskundige en de andere keer naar de gynaecoloog. De volgende controle hebben we op 16 december bij de gynaecoloog. Ook dan wordt er weer een echo gemaakt.

We weten ook al dat we straks klinisch in het ziekenhuis moeten bevallen. Dat was het advies van de gynaecoloog en de kinderarts. Dit heeft te maken met dat mijn man en ik allebei drager zijn van de ziekte CF (cystic fibrosis=taaislijmziekte). We hebben gelukkig niet hetzelfde afwijkende gen, maar in onze situatie kan het kindje straks problemen hebben met de (eerste) ontlasting. Vandaar dat de kinderarts wil dat we in het ziekenhuis bevallen, zodat ze het kindje dan beter in de gaten kunnen houden.

Tot de volgende keer en een fijn weekend allemaal.

Groetjes Katje
He Katje, leuk weer wat van je te horen. Klachten zijn zeer herkenbaar. Ik heb standaard een dekentje en kussen op de bank liggen voor 's avonds als ik thuiskom.

Wel bijzonder trouwens dat jullie beide drager zijn van CF gen, dat zie je toch niet vaak! Zijn er mensen in jullie familie die ook CF hebben/ hadden?

Succes met doorzwangeren, leuk dat je ook echt 9 weken bent!
Blij blij blij! De echo was goed, het hartje klopt! Heb ik toch even zitten janken daar. Hoe rationeel ik ook kan denken, klein beetje ongerustheid was er toch ingeslopen... En het tweede kadootje was dat ik twee dagen eerder ben uitgerekend... op de geboortedag van mijn inmiddels overleden allerliefste opa :D.

Dolgelukkig!
Hi meiden!

Ik lees nog steeds mee, maar ben door de vermoeidheid en misselijkheid bijna niet in staat om mee te schrijven!

Daarnaast ook erg druk met paps in de weer, hij is begonnen met een nieuwe chemo kuur en woont bij ons in rond deze tijden.

Wel vind ik het erg leuk om mee te lezen, dus; verwijder me niet uit de tabel!!!

Over een poosje voel ik me vast weer wat fitter!!
Coltje, van harte gefeliciteerd met je kloppende hartje! Super, en wat bijzonder om uitgerekend te zijn op je opa's geboortedag. Hoe is het nu met je bruinverlies?

Luna, sterkte met je vader! Je zult wel extra moe zijn dan met alle zorgen er nog eens bij. Weet hij al dat je zwanger bent?

Katje, wat goed dat je zo goed in de gaten wordt gehouden. En is de kleine echt alweer 2,1 cm? dat gaat echt hard he?

Sem, wat gek dat MvM geen contact opneemt! Heb je je via het internet aangemeld? Ik werd direct de volgende dag al gebeld.

Nakur, waar las je dat van de miskramen? Was dat ook bij mensen die al een hartje hadden gezien? Ik had namelijk begrepen van de gyn, dat zodra het hartje klopt de kans op een miskraam behoorlijk klein wordt aangezien het daar in aanleg nogal eens mis gaat.

DoubleDutch, welkom! En gelijk maar even fijne tijd in het buitenland!

Ik moet nog wel even wennen aan wie-wie iedereen is, maar we hebben dan ook 9 maanden+ om elkaar beter te leren kennen Hier gaat alles goed, ben wel weer moe, maar dat klinkt jullie zo te lezen bekend in de oren. Ben bezig met alle verzekeringen op een rijtje te zetten; ben ik goed verzekerd voor de bevalling, kraamzorg, lactatiekundige, etc. Gelijk ook maar weer een paar declaraties doen, etc. Kortom, de keukentafel is veranderd in 1 grote papierenmassa
Coltje gefeliciteerd met je mooie goede echo !

Voor alle dames die zich misselijk , moe en niet fit voelen, hopelijk voelen jullie je gauw weer wat beter.

Vanmiddag de brief voor de echoscopie opgehaald. Heb natuurlijk zelf ook even gelezen wat er op staat.

3 nov heb ik bloed laten prikken en bleek op dat moment mijn hcg waarde 9770 te zijn. Heb even wat zitten rondneuzen naar een tabelletje van hcg waarden maar kan t niet zo snel vinden in het nederlands.

gebeld voor een afspraak maar kan pas maandag a.s een afspraak maken voor een echo bij gynaecologie in het ziekenhuis
Ik heb even zitten googelen voor je Zespri en kom deze tabel tegen:

vanaf eerste dag laatste menstruatie (ELM)

3 weken: 0 tot 5

28 dagen: 3 tot 426

35 dagen: 18 tot 7.340

42 dagen: 1080 tot 56.500

49 - 56 dagen: 7.650 tot 229.000

57 - 78 dagen: 25.700 tot 288.000

79 - 100 dagen: 13.300 tot 253.000

2e trimester: 4060 tot 65.400

3e trimester: 3640 tot 117.000

Dus dan zou je tussen de 42 en 56 dagen zwanger zijn. Dus tussen de 6 en 8 weken zwanger... Spannend! Ik hoop dat je snel terecht kan voor een echo!
Dolfijntje thanks voor het zoeken. Dat vermoeden heeft de huisarts ook tusen de 6 en 8 weken. Hopelijk kan ik snel terecht voor een echo in het ziekenhuis. weet iemand of dat *sneller* gaat dan wanneer je de 1e keer afspraak hebt bij een verloskundige ?
Dolfijntje, dat met die miskramen las ik in mijn zwangerschapsdagboek... maar wat jij zegt dacht ik namelijk ook altijd! Hartje is al heel goed als dat klopt! Dus weet niet zo goed wie er gelijk heeft, ik ben geneigd (en hoop) te denken jouw gyn natuurlijk!

En wat ben ik blij met de HCG waarden tabel! Ik heb zitten zoeken, zit nu in week 10, is 70-77 dagen, dus HCG bij mij op hoogst! Dus misschien vanaf volgende week al wat minder klachten? Ik hoop het.

Zespri, geen idee van jouw vraag. Ik was heel vroeg bij de VK, met 7,5 weken en toen dacht ze dat ik 6,5 weken was en moest ik met 8 weken terug en toen was ik weer 9 weken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven