uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Oh Frenkie, wat zielig voor je schoonzus. Is natuurlijk een heel dubbel gevoel, ook voor jullie. Hopelijk kan ze nog even wennen en is ze er wat meer aan gewend tegen die tijd dat jouw buik gaat groeien.

Pluis, dat zijn wel prima aanbiedingen Is die doos echt herkenbaar als zwangerschapsdoos? Want in dat geval wacht ik nog even een paar weken met aanvragen voor het geval ie bij de buren beland.

Iedereen dus hier zo moe. Ha, moe en moeder, vind ik mooi gevonden!
Elle, hier had ik een week of 2 geleden ook een vraag over (combitest), anders moet je even teruglezen op het forum. Wij laten hem wel doen, vinden fijn het te weten als het niet goed is. Maar volgens mij ben ik een van de enigen van dit forum dacht ik me nog te herinneren.
Coltje: Ik kan je helaas niet helpen maar bij twijfel gewoon nog een keer de vk bellen hoor!

Ik weet niet wie het vroeg.. de blije doos is leuk maar Felicitas geeft je gegevens door aan allerlei bedrijven. Zo werden wij gebeld door energieleveranciers, hypotheekverstrekkers, spaarplan etc etc. Ik werd er niet goed van. Heb ons uiteindelijk ingeschreven in het 'bel me niet' register. Ik weet zeker dat het van felicitas komt omdat ik aan hen mijn toen nog nieuwe mobiele nummer had gegeven. Dat had verder nog niemand... Ook de inhoud van de doos vond ik waardeloos. De blije doos vond ik wél de moeite waard!
Ja, maar die naam he... blije doos... tja... Je zal er maar mee over straat moeten, denk ik dan. Is het zo dat je die doos op moet halen bij de prenatal?

Elle, wij laten wel de echo's doen maar we laten niets testen verder. Elk kind is welkom, gehandicapt, gezond of wat dan ook. Mijn oudste was kerngezond toen hij geboren werd en is nu op zesjarige leeftijd doodongelukkig en wordt door de hele testmolen heen gehaald momenteel... Wat ik bedoel te zeggen: ze kunnen bijna niets testen, als je kijkt naar wat je kind allemaal kan overkomen in het leven.

Buurvrouw haalt oudste zoon zo even met de auto van school. Dat scheelt mij weer 10km fietsen door de kou...
Nakur ik heb de dozen altijd moeten ophalen in de winkel. ( sosofie hij past wel in en tas hoor zo groot is die ook weer niet)

Felicitas laat tegenwoordig niet meer iemand bij je thuis komen. En ben verder nooit gebeld door iets. Terwijl een vriendin die niets aanvroeg wel werd gebeld en schijnt dat als je je kind hebt aangegeven er info vrijkomt die diverse bedrijven oppikken. Mijn zoontje is rond kerst geboren dus misschien hadden ze geen tijd

En anders een fout tel nummer doorgeven.

Frenkie heftig de reactie van je schoonzusje, voor beide partijen. Hopelijk kan ze het nieuws even rustig laten bezinken en dan wel blij voor jullie zijn.

Ellebelle een paar goede producten zijn wel altijd welkom.

Vriendin die afgelopen juni bevallen is vertelde dat ze speciaal voor na de bevalling een aantal producten van badschuim , shampoo ed.had gekocht die ze normaal niet zo snel koopt om te gebruiken net na de bevalling even zichzelf verwennen na het harde werken. Vond ik eigenlijk ook wel een goed plan.

Hier geen prenatale screening geeft te weinig zekerheid naar mijn idee en als de uitslag negatief is wat dan, verder testen of niet met alle mogelijke risico's vandien.

We doen wel een 20 weken echo.
hm staan een aantal namen in de tabel die volgens mij nooit posten. muzzy, janine en inga zal ik die eruit halen en als ze weer mee willen doen er weer inzetten?
Wow, wat schrijven jullie gezellig veel! Moest even flink bijlezen hoor. Jullie dus ook zo vreselijk moe, ik ook. Ik lig nu ook op bed, heb mijn vrije dag en heb ook nog eens zeurende hoofdpijn.

Wij gaan geen combitest doen, net wat Pluis zegt; te weinig zekerheid en wat als de uitslag ongunstig is? Ik zou het nu echt niet kunnen afbreken nu dat we er zo lang over hebben moeten doen om zwanger te worden.

Ellebelle, wat heerlijk een paar goede producten voor je gezicht! Mijn huid is erg vreemd aan het doen, was de laatste paar weken echt super vet en nu kan ik blijven smeren zo droog dat hij is.

Ik moet de VK nog regelen, denk dat ik dat volgende week ga doen als ik ontslagen word bij de gyn. Ook dan maar gelijk kraamzorg en kdv regelen. Ik vind het allemaal nog zo onwerkelijk dat ik nu zwanger ben, kan het nog steeds niet geloven en vind het dan ook vreemd om allerlei zaken te moeten gaan regelen. Gisteren ook tijdens de echo; zo mooi, maar zo gek dat dat in mijn buik groeit zonder dat ik er echt veel van merk.

Hebben jullie kdv en kraamzorg al geregeld? En hoe doe je dat dan met het kdv? Ik heb geen idee welke dagen ik ga werken, of hoef je dat nog niet op te geven?

Pluis, sterkte met je bloeddruk; heb je er verder geen last van? geen hoofdpijn, sterretjes zien oid? Voor de tabel: ik ben de 21e uitgerekend ipv de 24e
@ Huid, ik heb sinds een paar dagen 2 blaasjes in mijn gezicht... hebben meer zwangeren dat? DAt ik ging googlen kwam ik toch erop dat het door hormonen zou komen maar ze zijn erg irritant :S Buiten het feit dat ik ook aardig wat puistjes heb tegenwoordig.

Verder vandaag een bad day, misselijk en braken. Wat ik net al schreef: gaat tenminste goed met de kleine...

Zit alleen te twijfelen of ik morgen zal gaan werken...
Ik heb altijd al last van acne, ook een van de reden waarom ik met de pil ben begonnen. Sinds ik zwanger ben is het wel wat minder

Als ik jullie zo lees vraag ik dan wel blije doos aan (ja idd wat een naam) maar niet de felicitas. Elle bedankt voor de tip.

Pluis, namen uit tabel vind ik een prima plan. Eakje heb ik volgens mij ook al een tijdje niet gezien (of roep ik nou weer iets vreselijks fouts zoals een paar weken geleden met Frenkie, schaam me nog steeds daarvoor ).

Dolfijn, VK gewoon de dichstbijzijnste gebeld. KDV: ik ga morgen mijn baas vertellen dat ik zwanger ben, daarna hopelijk ook snel mijn vrije dag kunnen regelen en dan KDV regelen. Hoop niet dat het dan al te laat is voor KDV, geen idee hoe lang wachtlijsten zijn.

Frenkie, ik ben ma en di thuis gebleven, is me heel goed bevallen, hoop er morgen weer tegenaan te kunnen. Het is alleen gek om jezelf ziek te melden omdat je zwanger bent. Gelukkig had ik nog mijn verkoudheid om me achter te verschuilen.
Morgen de echo: spannend!!! Hoop vooral dat het erg leuk en genieten wordt. Kan ik wel gebruiken na een rotdag op mijn werk vandaag Ik laat waarschijnlijk snel wat van mij horen morgen! Dan weer meer reacties op jullie posts...
@coltje ik heb ook een week lang bruinverlies gehad en vanochtend toevallig ook wat. Gister bij het eerste gesprek met de VK besproken en die gaf aan dat zolang er geen pijn is dit niet uitmaakt. Heb het toevallig zelf ook in de periodes dat ik verkouden ben en veel mn neus moet snuiten.

Gister dus een kennismakingsgesprek gehad bij de Verloskundige en 24 november de eerste echo! vind het erg spannend!
Wauw, wat een bijzonder moment zeg!! Dat je dat donkere holletje ziet in je onderbuik...en dan een klein poppetje....en dan zie je ineens iets in het midden van dat poppetje heel snel kloppen...De echoscopiste was een heel leuk mens, heel enthousiast maar niet overdreven. Ik moest haar wel even stoppen, want nadat ik het hartje had zien kloppen, hoorde ik niks meer, vanwege de emoties. Ik wilde niks missen dus heb gevraagd of ze heel even wilde wachten tot ik er weer was

Alles was dus goed. De echoberekening komt net als ik uit op 9 weken en 1 dag en dus blijft de uitgerekende datum staan op 14 juni.

Dus Pluis, mag een hartje achter mijn naam in de tabel?

Raarmaarwaar, hoe was de echo bij jullie? En Coltje veel plezier overmorgen! Ik hoop dat je voor niks zorgen maakt!
Nakur, hoe ging het werken vandaag?

En Frenkie, een dagje thuisgebleven om bij te komen?

Saartje, wat een prachtig moment is het he, die echo! Ik mag volgende week weer, kan niet wachten! Ben benieuwd hoe hard hij nou weer gegroeid is.

Hier alles goed, vandaag gewerkt en ik doe werk waar ik veel op huisbezoeken moet. Normaal drink ik dan altijd koffie bij de mensen, maar sinds in zwanger ben lust ik dat echt niet meer. Ik heb een paar verbaasde gezichten gezien toen ik zei dat ik liever thee wilde

Ik heb gisteren de kraamzorg maar geregeld en ik ga morgenochtend de VK even bellen. Ook het kdv maar even bellen hoe het zit met de wachtlijsten en de dagdelen die ik door moet geven. Mijn directe collega gaat namelijk met pensioen als ik met verlof ga, dus qua dagen weet ik echt niet hoeveel en wanneer ik ga werken. Ik hoop dat ik terug kan naar 2 dagen werken, dat lijkt me echt ideaal, maar officieel mag dat niet op mijn werk. 3 is het minimum... Maar wie weet als ik mijn manager heel lief aankijk
Ben toch maar gaan werken. Me vriend/man moest ook in de buurt zijn dus die heeft me gebracht en als het echt niet ging kon hij me zo weer ophalen. Op zich ging het wel op een half uurtje na.. Toen werd ik ff zo beroerd dat ik braakneigingen had. Dus toen kon ik aan iedereen uitleggen wat er aan de hand was maar ze raadden het allemaal al. Dus op me werk weten nu heel veel mensen dat ik zwanger ben. (was onwijs druk op dat moment op de afdeling (werk in het ziekenhuis)) Dus iedereen mag het nu weten en dan horen ze het wel met de echo. En daarnaast is het in me gewone kleren al redelijk zichtbaar. Niet helemaal de bedoeling mja...

@ Saartje: wat leuk dat de echo zo mooi en goed was! Gefeliciteerd :D
jeeeeeej! een hartje, een kloppend hartje!

rare man had tranen in zijn ogen, maar dat zag ik niet, want ik had ze ook boontje is al 13.6 mm en werd op 7+6 gezet ipv de 7+4 die ik nav mijn temperatuurcurve had berekend. hij heeft echt al een hoofdje met een kaakje en een oogje! en een hele lege waterige hersenpan haha! verder precies zoals saartje schreef. maar ik denk dat ik hem toch maar op 26 juni laat staan.

ik blijf nog even bij de gyn (dus 25 november weer een echo) omdat zij iets uit mijn medisch verleden eerst wil uitzoeken voor ik gewoon naar de vk kan. niets ernstigs hoor, tenminste, wij gaan er van uit dat het niets is.
en toch was het net of het een tekenfilmpje met iemand anders zijn embryo was hoor
Ik kom stiekem even gluren .. vind het allemaal nog erg onwerkelijk. (zie topic flabbergasted) Als alles goed mag gaan , ben ik volgens de berekeningen rond 26juni uitgerekend.

En voelt alsof ik in eens in een wespennest terecht ben gekomen heb 1001 vragen . Hoop dat ik komende tijd jullie daarmee mag lastig vallen.
quote:raarmaarwaar schreef op 10 november 2010 @ 18:47:

en toch was het net of het een tekenfilmpje met iemand anders zijn embryo was hoor Dat heb ik dus de afgelopen weken gehad. En verwachtte dat nu ook, maar het was er niet. Het was juist heel echt, heel echt diep bij mij van binnen.
Zespri, natuurlijk! Hier komen vragen genoeg voorbij op dit forum. Wil je meeschrijven? Als je ook in de tabel wilt, even je gegevens vetgedrukt typen, dan neemt pluis het mee.

Frenkie, jammer dat veel mensen het zo opeens weten, maar ja, dan is er tenminste wel duidelijkheid.

Ik ben vandaag wel weer gaan werken, had allerlei belangrijke afspraken en wilde zwangerschap ook aan baas en leidinggevende vertellen.

Vandaag een vreselijk drukke dag gehad op werk en was al zo moe. Was pas 18.45u thuis, 3 happen eten gehad en daarna spuugmisselijk hele avond op de bank, te moe om iets te doen. Hoezo ik voelde mij beter. Komt waarschijnlijk door drukke dag, vandaar dat ik mij de laatste dagen ook beter voelde want ik was thuis. Nou mooi oorzakelijk verband weet ik dat ook weer.

Vandaag dus aan baas verteld. Hij reageerde heel positief. Daarna door naar leidinggevende. Ook positieve reactie! We hadden een probleem met kdv, weet niet of ik dat hier verteld had. Hier in de buurt zit nl niets, alleen een minicreche maar die zijn di vol en wo dicht. Aan leidinggevende direct mijn probleem over kdv op tafel gelegd met di vol en wo dicht. Zei hij: ja op woensdag kun je niet vrij want... (legitieme reden hoor). Ik zei dat ik dan wel een probleem had. Zei hij, waarom neem je dan de di niet vrij. Ik dacht dat dat niet kon ivm algemene bijeenkomsten, maar daar zijn er maar 8 van in het jaar en nu ga ik die 8x per jaar dan op wo vrij zijn ipv di.

Nou, wat een opluchting! Ook verteld dat ik zo moe was en hij gaf aan dat als het niet wilde ik beter een dag wat eerder naar huis kon gaan dan die dag erna hele dag ziek zijn. Nou, wat een empathie, had ik niet verwacht. Ik was erg blij.

Nu nog op mans werk vertellen, eind nov. Hij verwacht geen problemen met minder werken en dag maakt waarsch ook niet uit dus dan zouden we helemaal uit de brand zijn en bij de gastouder kunnen die hier vlakbij woont! Ik ben zoooo opgelucht!
Goed nieuws Nakur!!!!! Wat een opluchting voor jullie!

Nou mensen dit is mijn laatste berichtje hier want ga niet mee doen met de juni moeders! Ik ben 9 juli uitgerekend, ja aan de ene kant een tegenvaller maar het zijn er nu nog 2 ook! Vandaar dat Clear blue aangaf dat ik verder was omdat ik dubbel op hormoon binnen in me heb! Wat zal moeders voor moeders blij met me zijn!!!

Zal af en toe nog wel even komen kijken en meelezen!!
SanneBK, wow, gefeliciteerd! Had je het wel verwacht, een 2ling of was het 1 complete verrassing? En kan je het al geloven? Heel veel geluk in ieder geval!

Nakur, wat een goed nieuws van je werk zeg. Fijn dat ze zo meedenkend en meelevend zijn.

Zespri, gefeliciteerd! Heb je een beetje kunnen slapen vannacht na het nieuws of heb je de hele nacht wakker gelegen? Ik heb je topic niet helemaal gelezen, maar hoe reageerde je vriend?

Raarmaarwaar, ik had dat ook met de echo's, dat ik niet helemaal realiseerde dat dat toch echt in mijn buik zat Het is gewoon zo onwerkelijk en bijzonder.

Vandaag ben ik weer een dagje vrij en ga ik naar de acupuncturist. Hij heeft me ook ondersteund in het zwanger worden en begeleid me nu nog tot 12 weken. Hij haalt veel kwaaltjes weg, dus wie weet dat ik daarom nog helemaal niet misselijk of iets ben. Daarna lekker bij een vriendin lunchen en dan inkopen doen voor Sint Maarten vanavond. De kinderen zullen hier vanaf 17.00 al langskomen, dus ik moet wel wat in huis hebben.
Als ik jullie verhalen zo lees kan ik niet wachten om naar de VK te mogen... Nog 1 week!! We zijn continu aan het aftellen. Het blijft, denk ik, totdat je het gezien hebt, en de VK het allemaal bevestigt zo onwerkelijk. Komt misschien ook omdat ik naast groeiende borsten en wat vermoeidheid niet echt klachten heb. Kan het ergens nog steeds niet geloven. ;)

Lekker hoor een dagje vrij @Dolfijn.

@Sanne, lijkt me heerlijk een 2ling. Dan heb je het wel zwaar maar dan ben je er ook doorheen. (Ik zou met 2 in totaal ook meteen klaar zijn).

@Zespri: welkom! Heb inmiddels begrepen dat jullie er blij mee zijn.

Jullie zijn wel snel met vertellen aan wgr en regelen kdv. Of ben ik laat???
Hey meiden,

Ik wens jullie allemaal succes! En laat nog wel weten hoe mijn echo ging, heb ik over 2 weken!
SanneBK, maar ik neem aan dat je nu al wel een echo hebt gehad, anders weet je toch niet dat het er 2 zijn?

Blauwmeertje, qua regelen kdv is het hier in de regio nogal een probleem qua wachtlijsten etc. Je moet ongeveer je kind al opgeven voordat je een positieve test hebt en dan nog heb je grote kans dat er geen plaats is... Ik word nogal bang gemaakt door vriendinnen over het nog steeds niet geregeld hebben.
WOW, Sanne, een tweeling! Geluksvogel!

Je kunt natuurlijk ook hier meeschrijven he, want de kans dat je kindjes in juli geboren worden is wel heel erg klein, de kans dat ze in juni komen is veel groter!

Hier moe en bandenpijn... Nu al? Ik kan me dat van de oudsten echt niet herrinneren. Als ik snel opsta van een stoel, of een onverwachte beweging maak, dan protesteren de banden in mijn buik... Raar... wie weet, zijn het er bij mij ook 2... (is ook al geopperd door schoonzus de vk, omdat mijn baarmoeder echt al een stukje boven het schaambot uitsteekt, ik kan het met mijn handen al voelen...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven