uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Ps. SEX?
Hmmm, zit ik net nog stoer te vertellen dat ik nog niet heb overgegeven... ik moest net de MvM fles weer opendraaien en haalde net iets te vroeg weer adem... dat ging mis!

Bello, blij dat jij het schrijft over het "niet gelukkig" gevoel. Ik zit dus al een tijdje thuis met een bijna-burn-out (of misschien een echte burn-out, het beestje heeft nog geen naam) en ben dus al een tijdje niet bepaald happy. Maar ik had gehoopt dat door de zwangerschap al mijn zorgen weg zouden zijn en ik alleen maar happy kon zijn. Na 4,5 jaar op een zwangerschap hopen en dan zwanger zijn, dat gaf me erg het gevoel dat ik wel happy MOEST zijn. Maar dat ben ik niet. Ik voel me af en toe super gelukkig, net als tijdens de echo vanmiddag, maar heb ook dagen er tussen zitten dat ik me absoluut niet gelukkig voel... En daar baal ik dan weer extra van. Voel me schuldig dat ik me niet constant gelukkig voel. Ik heb toch alles wat mijn hart begeert?
Dolfijntje, je moet echt proberen je daar niet schuldig om te voelen,dan voel jeje alleen maar rotter. We zijn echt wel blij met onze zwangerschap, zeker omdat we er zo lang op hebben moeten wachten. Maar ik weet nu dat je je nooit kunt indenken/invoelen hoe het is als het echt zo ver is.

Die hormonen doen veel meer dan je denkt, en daar heb je geen controle over! Het is een beetje zoals die dagen voor je menstruatie,dat je iedereen wel zou willen slaan en je om ieder wissewasje wel kunt huilen.

Maar dan 10! keer erger en weken lang.

Die eerste maanden zijn voor de meesten gewoon geen roze wolk. Laten we hopen dat dit met 3 maanden over is en we onszelf weer terugkrijgen.

Maar jij schrijft dat je voor je zwangerschap ook al ongelukkig was? Wat is de aanleiding? De lange weg die jullie hebben moeten bewandelen?

Kop op he! Als die kleine er straks is zul je voelen dat je alles hebt wat je hartje begeert: poepluiers, slapeloze nachten etc

Mijn man noemt hormonen niet voor niets horror-monen...

Tijdens mijn vorige zwangerschappen voelde ik me 8 maanden lang k#t. Echt niet mezelf, humorloos, seksloos, zonder relativeringsvermogen... echt balen.... Echt gelukkig voel ik me ook niet, dus... Maar ik ben het wel, met mijn verstand, zeg maar.

Nu merk ik wel dat ik nu beter in mijn vel zit dan tijdens de vorige zwangerschappen. Ik doe ook rustiger aan en zorg beter voor mezef, stel minder hoge eisen aan mezelf. Ik denk dat dat scheelt...

Rokers, knap dat jullie zo goed aan het stoppen zijn! Er circuleren ook filmpjes op internet over de invloed van rook op een foetus, als je nog eens een extra motivatie nodig hebt...

Wij gaan zo naar de verloskundige. Heb er goed vertrouwen in dat alles goed is, dan kunnen we het morgen aan de jongens gaan vertellen. Heb er zin in.
Hey meiden! Lees zo af en toe nog even mee op dit forum. @Belle met hoeveel weken Had jij je eerste echo? Ik dus nog maar bij 5,5 weken en werd me ook verteld dat ik nog nergens vanuit mag gaan. Alleen lijkt het allemaal nog wel goed doordat de 2 dezelfde afmeting hebben en het 2 eigig schijnt te zijn. Volgende week hoor ik meer heb dan mijn 2 e echo en vind het reuze spannend!!! Nou ga later nog even weer verder reageren maar moet nu eerst goede tijden kijken!!!!
Fijn om te horen dat meer meiden soms gebukt gaan onder de horror-monen (grappig).

Zespri en Sosofie; hoe was jullie echo? Toch spannend.......

SanneBK: de vraag was voor mij bedoeld toch? Ben je zwanger van een tweeling?

Mijn eerste echo was met 6wk4dg....toen klopte bij de ene het hartje en bij de andere was geen hartactiviteit...en die was een stuk kleiner....

Gelukkig was de gyn heel duidelijk: ga er vanuit dat die verdwijnt. Ik vond dat wel heel prettig. We hebben ons gewoon ingesteld op 1. En bij de tweede echo 8wkn6dg was het alleen nog een vruchtzakje...

volgende wk maandag weer een echo. Ben benieuwd of er dan nog iets van te zien is.
Bello was voor jou ja bedoeld. Het zijn er bij mij nu ook nog 2 en ook al zeggen ze dat je er niet met zekerheid van uit moet gaan, stiekem hoop je er wel op. Bij mij was met 5,5 week nog geen hartje (s) te zien, dat scheen dan wel weer logisch te zijn, nou ja afwachten dus!!! Ik ben benieuwd wat er bij jou op de echo te zien is de volgende keer.
Jaaa!

Hartje klopt, kind beweegt, wij zijn blij!

Heerlijk, deze bevestiging.

Had net schoonzus (verloskundige) aan de lijn. Zij doen met 12 weken al geslachtsbepalingen, geven 80% garantie. t Is niet heel veel, maar misschien toch wel leuk....

9w en 4d zwanger, dus uitgerekend op 19 juni

Volgende afspraak op 15 dec.
Jaaaa hier doet alles het ook , het beweegt , hartje klopt .. Whoehoeee

Nu even een wat langer berichtje, alles doet het , het beweegt en dat was ook heel duidelijk te zien tijdens de echo. Hartje klopte prima.

Ik heb uiteindelijk een inwendige echo gehad , omdat ze t aan de buitenkant niet echt goed kon zien. (dieper wegliggende baarmoeder ?)

En toen ze inwendige echo ging maken was hij/zij heel duidelijk te zien als gremlin met wat stompjes als voeten en handen.

Ik mag 7 dec terug komen voor een nieuwe echo , nu zagen we alleen dat alles t deed en hopen 7 dec meer te zien en zal ze ook de bepaling doen hoever ik nu echt zwanger ben. Sta nu op uitgerekende datum 1 juli ben precies 8 weken zwanger. Maar verloskundige wil dus 7 dec weer kijken zodat ze een preciezere datum kan vaststellen.

Dus over 3 weekjes ga ik braaf weer heen met vriend. Mooi en bijzonder moment om t kleine ukkie te zien bewegen. Voelt nu echt wel wat echter !!

Mennn wat krijg je toch een boel informatie mee ... ben helemaal suf gegooid met bladeren , informatie folders etc etc.. Maar ook leuk mutsje , sokjes , badeendjes , koffertje en lief leuk knuffeltje.
Sosofie fijn dat jou echo ook top was.. heerlijk gevoel geeft dat of niet ?
Inderdaad een heerlijk gevoel. De ergste moeheid is nu ook voorbij, sinds een aantal dagen. Fijn hoor.

Leuk verhaal: In het kraambed van de jongste kwam de vk op bezoek. Ik vertelde hem dat ik wel klaar was nu, met twee gezonde jongens. Hij moest lachen en zei: wacht maar, als jouw jongste naar school gaat en je vriendinnen allemaal kinderen gaan krijgen, gaat het bij jou nog wel een keer kriebelen, dan zie ik je wel weer terug. Ik vond dat echt onzin. Gisteravond heb ik hem dus maar verteld dat ik goed naar hem geluisterd heb.

Ik heb niets meegekregen bij de vk, alleen een formulier om bloed te prikken. Ik heb echt de meest relaxte vk's van de wereld. Twee mannen en een vrouw, die alle tijd van de wereld voor je nemen en dus ook standaard uitlopen op het spreekuur. Ik gok erop dat zij een beetje te nuchter zijn voor badeendjes, sokjes etc.

Wel uitgebreid gepraat over groeiecho's en waar te bevallen. Mijn jongens waren megagroot bij hun geboorte en we wonen ver van het ziekenhuis af...Daar moeten we goed over nadenken dus. Ook over mijn depressie gehad. Hij zou goed op me passen...

Vandaag maar eens op mijn werk vertellen....
Sosofie , wat een grappig verhaal van je VK en dat je het bij 2 jongens zou houden. Moet vast een leuk en gezellig gesprek zijn geweest giseren met de VK. Lief ook dat hij goed op je zal passen komende maanden.

Ik wacht er nog even mee om het te vertellen op mijn werk , alleen 1 collega en leidinggevende weten het. Ik wil nog even wachen tot 7 dec. Dan ben ik als t goed is rond de 11 weken en heb ik meer zekerheid over hoe groot t echt is en of de berekeningen een beetje kloppen. En of ik nog moet verhuizen naar de juli mama's of dat ik mag blijven bij de juni mama's.

Gisteravond was het ook erg leuk en gezellig bij mijn Vk het zijn in totaal 5 dames. Ik krijg ze als t goed is alle 5 komende maanden te zien zodat ik geen *vreemde* aan mijn bed krijg tijdens de bevalling.

Al die reclame , folders en informatie is denk ik een standaard procedure bij ze , zag er allemaal wel heel gezellig uit. Heb wel gelijk gisteravond de folders gesorteerd. Hele stapel is ook al weggegooid. t meeste belangrijke heb ik gehouden wat ik komende weken wel wil doornemen.

Wel stonden we even met onze bek vol tanden toen ze begonnen over de combinatietest.. Mennn daar hadden we toch nog helemaal niet over na gedacht. Er was nog niet in ons opgekomen of we een kindje kunnen krijgen met bv syndroom van down. Onze 1e prio was , eerst effe wennen aan het idee , bijkomen van de schrik en uiteindelijk of het hartje klopt. Daarna hadden we ons voorgenomen om aan het idee te wennen en verdere stappen te ondernemen. Gelukkig gaf de vk ons de tijd om er over na te denken. Wanneer wij wel een combinatietest willen moet ik even voor dinsdag naar ze bellen.

Maar gisteren navraag gedaan bij schoonzusje en eigen zusje besloten om net als zij geen combinatietest te doen. Alles is welkom bij ons.
Joepie Zespri en Sosofie, gefeliciteerd met een goeie echo!!

Op naar de volgende!!!!
Van harte meisjes met jullie goede berichten en echo. Een fijn gevoel is dat he!
Super weer 2 goede echo's! De tabel is bijna vol met hartjes

Sosofie fijn dat je je weer wat beter voelt. Dat zou leuk zijn als ze al zo vroeg het geslacht kunnen zien. Ga ik volgende week toch ook eens vragen aan de gyn

zespri kan me voorstellen dat alle info je soms overvalt. Wel leuk al die foldrs en cadeautjes.

En lekker hier blijven schrijven als je wil. Volgens de gyn ben ik al 29 mei uitgerekend, maar ja kan net zo goed half juni bevallen gelijk met jou

Hier ene paar flinke beroere dagen gehad. Moest van de internist ene medicijn afbouwen en volgende starten. Ben benieuwd hoe het nu gaat. Zal mijn best doen om alles weer te volgen probeer wel de tabel up to date te houden.
Pluisje hopelijk gaat t goed met t ene medicijn afbouwen en de ander starten.

Een uitgerekende datum zegt helemaal niets inderdaad , de een bevalt 2 weken of meer eerder , de ander 2 weken later.

Ik blijf hier ook lekker mee schrijven , zit er hier nu al aardig in qua mede forummers.

Blaumeertje morgen naar de VK , spannend veel succes morgen laat je hier weten hoe het gegaan is ?
Wow, gefeliciteerd met de goede echo's!!! Super, de tabel staat nu bijna helemaal vol met hartjes, mooi gezicht!

"fijn" om te horen dat meerdere last hebben van de horormonen

Pluis, sterkte met je medicijnen!

Sosofie, bedankt voor jouw verhaal.

Bello, ik voelde me inderdaad al voor de zwangerschap ongelukkig door alles wat de afgelopen jaren is gebeurd en een combinatie van veel te hard voor mijzelf zijn.

Net weer bij de acupuncturist geweest en mijn hoofdpijn is gelukkig weer weg.

Vanochtend trouwend de vk gebeld, was een erg leuke spontane assistente, ik voelde me direct welkom. Daar mag ik volgende week voor het eerst naar toe, ben benieuwd.

Ik ga nu eerst even wat eten, mijn maag rammelt!
Zespri, fijn dat alles goed is gegaan. Wel apart dat ze nog niet weten welke dag het nou zou moeten zijn... Snap dat allemaal nog niet helemaal. In mijn omgeving zijn er meerdere mensen 3-4 voor de uitgerekende datum bevallen...dus blijf lekker hier! Hoef je ook niet weer helemaal opnieuw te beginnen...

Morgen inderdaad naar de VK. (Natuurlijk zien jullie me hier morgen in de late namiddag om verslag te doen) Ben benieuwd of ik dan al een hartje te horen krijg. Is dat standaard? Anders kan ik nog laaaang wachten op mijn hartje, snik!

Verder staat overal dat je je moet voorbereiden op het gesprek met de VK met eventuele vragen. Maar kan zo snel geen vragen bedenken. Of, toch wel, eentje dan: Ik wil, denk ik, graag in het ziekenhuis bevallen. Mag je zelf uitkiezen welke? Wil graag in een andere gemeente naar het ziekenhuis...

Kan alleen terugvinden dat er kosten voor berekend kunnen worden... Hebben jullie daar al over nagedacht? Ziekenhuis, of thuis?

Bello en Dolfijntje, Moodswings horen er helemaal bij volgens de lectuur. Vooral als er vooraf dingen speelden, ben je nu extra gevoelig. Heb ook momenten dat ik 180 draai, maar praat mezelf eruit en zoek direct afleiding (even iemand bellen, of stofzuigen, whatever..). Als ik toe ga geven aan negatieve gevoelens, worden dit hele lange maanden.

Rokers, knap hoor dat jullie aan het stoppen zijn. Hoe eerder hoe beter!!!

Bello en Sosofie, zo herkenbaar die Horrormonen!! haha. Ben echt een Diva en Bitch op dit moment. Blauwe Man kan het af en toe niet meer aan. Hij is ook een beetje zwanger natuurlijk! hahaha. Gelukkig ben je je bewust waar het vandaan komt. Dat helpt mij in ieder geval met toegeven dat ik soms te ver ga, en goedmaken.
Blaumeertje, ik heb precies dezelfde vraag voor de vk.Het ziekenhuis in mijn woonplaats, daar krijg je me echt niet in maar het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben ligt in een andere gemeente. Ik ga dus ook aangeven dat ik daar naar toe wil, mocht er iets gebeuren. I.p qua reistijd maakt het niet uit tussen die twee, maar ik weet niet hoe de vk daar over denkt. Ik wil ip wel thuis bevallen, maar mocht het niet kunnen dan is dat ook prima (maar dan wel in "mijn" ziekenhuis!).

Ik denk niet dat ze het hartje al kunnen horen, dat kan pas vaak vanaf een week of 12. Maar als ze een eigen echo-apparaat hebben, dan kunnen ze het hartje natuurlijk wel laten zien.

En qua uitgerekende datum verschilt het bij mij elke echo nog; elke mm is weer een dag, dus het is maar net waar ze de cursor neerzetten. Bij mij zit er 3-4 dagen verschil in, maar ik houd het gewoon op 21 juni, dat klopt precies met de dag van de punctie.
Hallo daar! Ik heb nu 3 echo's gehad en ook 3x andere datum. Eerst datum 1 week te vroeg, toen 4 dgn te vroeg en laatste echo (11wk) maar 1 dag eerder dus we houden gewoon mijn datum aan. Als het kindje wat groter is kunnen ze het beter meten en is niet elke mm verschil direct een aantal dagen verschil.

Ik had vragen voor de VK over sporten, zonnebank en kruiken en of zij wat meer wist over kdv in de buurt. En nog meer vragen toen we daar eenmaal al zaten, komt vanzelf goed!

Ik heb op het op mijn werk zojuist verteld!! In de lunchpauze. Vorige week had ik het mijn baas en direct leidinggevende al verteld, maar nog niet alle collega's.

Een collega-arts (ik ben apotheker) had het erover dat je soms zo moeilijk kon zien met voorschrijven van medicijnen of iemand zwanger was of gewoon dik. Toen zei ik: nou over zwangerschap gesproken heb ik nog een nieuwtje..... Haha en iedereen viel stil Volgens mij had nog niet echt iedereen het verwacht. Maar goed, nu weten de meesten het, wel fijn. Geen smoesjes meer!
Nakur dat zeg je helemaal goed , daarom willen ze bij mij met 11 weken het definitief vast stellen. Nu is hij/zij nog een boon/kikkervis met wat uitstulpinkjes. Ze kunnen het beter meten met 10 a 11 weken. Dan is dat gekke staartje (kikkervisje model) beetje weg. En kunnen ze beter hoofd-stuit meten. (althans dat meten ze toch ? )

vriend noemt ons ukkie een gremlin ... naja hij vind het er nu nog zo op lijken. Kan hem niet helemaal ongelijk geven het ziet er nog wel een beetje ehm apart uit.. Wel zag ik hem heel blij en enthousiast kijken en zeggen ooh het beweegtttt zie daar zijn pootje..

Heb de echo fotos even in mijnalbum gezet

Echo's
Zespri, ja leuk he zo'n echofoto, kun je helemaal bij wegzwijmelen maar verder kan niemand ander er wat van maken. Ligt die van jou met z'n hoofd naar rechts en kun je dan links beide beentjes zien? Of kijk ik nou verkeerd. Die van mij ziet er alweer wat meer als een mensje uit, dat is ook wel weer leuk. Maar echo is wel herkenbaar met die van mij met 8 weken.
Wat een mooie duidelijke echo, Zespri! Op die van mij zie je alleen een grijze vlek...

Over dat meten: bij 11 en 12 weken zijn alle foetussen even groot, dat is de reden dat ze dan het liefst een termijnbepaling doen. Volgens mijn schoonzus... (handig hoor)

Ik heb het vandaag ook een paar collega's verteld. Allemaal nog stiekem, want de baas was er niet, haar kon ik het dus nog niet vertellen...

De jongens waren vanmorgen Heel Erg Blij. Op de jongste maakte het niet buitengewoon veel indruk. Voor hem is de zomer nog heel ver weg. Hij riep wel: dus daarom heb jij zo'n dikke buik!

De oudste kreeg er natte oogjes van. Hij zij: ik had er niet eens voor gebid! (wij zijn gelovig en bidden dus wel eens met de jongens...) Schattig. Daarna riep hij: we moeten namen verzinnen. Hij vindt al jaren Dion de mooiste naam die er is, dus die kreeg ik gelijk als suggestie. Vind ik best een aardige naam, hoor, Dion, maar hij past totaal niet in ons rijtje. Wij zijn nogal van het kort en hollands en op 1 manier te schrijven...

De mannen waren dus blij, wij ook, en toen gingen we weer snel door met de orde van de dag....
Nakur idd hoofd ligt rechts en beentjes links. Naja pootjes volgens vriend haha
Sosofie leuk hij je zoontjes reageerden!

Wat betreft het ziekenhuis ik wilde bij mijn eerste eigenlijk ook een ander ziekenhuis dan die in woonplaats, maar daar werkte de vk niet mee samen. Dit ivm files die er zouden kunnen staan in de spits. Dan had ik een andere verloskundige praktijk moeten zoeken. Uiteindelijk toch maar ziekenhuis in de woonplaats gedaan en is goed bevallen. Ondertussen zijn ze verhuisd ( lees de dag nadat ik uit het ziekenhuis was ontslagen) naar een nieuwbouw pand. Nu inclusief met kraamkamers waar je partner ook mag blijven.

Wij bevallen in het ziekenhuis, weinig keus, ivm medische indicatie doordat de 1e met een keizersnede is geboren en nu door de bloeddroek.

Zonder indicatie zou ik ook voor het ziekenhuis zijn gegaan. We hebben een souterain woning en daar zou je als het mis gaat nooit door een brancard uitgehaald kunnen worden.

Ach vind het wel best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven