uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Hallo allemaal,

Hier gaat alles goed. Vandaag alweer 12 weken! Weer een mijlpaal.

Deze week een drukke week gehad. Het grote nieuws verteld tegen de rest van de familie en ook op het werk.

Iedereen was erg enthousiast!

Van familie al een paar cadeautjes gehad: rompertjes, pakje, tijdschriften, beertje enz.

Verder kraamzorg aangevraagd, KDV (2 dagen) aangevraagd, maxicosi gekocht (de 2010 kleuren zijn nu in de aanbieding).

Ik voel me nog steeds erg goed, wel meer vermoeid dan afgelopen weken. Ook heb ik minder honger, ik zit sneller vol.

Ik reageer snel weer op iedereen!
Ik stond vanmorgen onder de douchte en kwam tot de conclusie: ik heb een buik! Had natuurlijk al een vetbobbel eerder gekregen bij navel, maar nu echt een bobbel waar normaal je blaas zit. Het gaat zo langzaam dat ik er eerst over aan het twijfelen was, maar normaal is dat toch echt plat bij mij.... dus heb nu besloten dat ik gewoon zwanger ben, ga genieten en geen gezeur met misselijkheid en moeheid. (Is nu makkelijk praten want ik voel me de hele dag al top! heerlijk! Incl heel bord avondeten en pepernoten). Oh, ik hoop dat het zo blijft deze week! Kan ik eigenlijk gaan genieten. Maar of ik al mijn kleren nog blijf passen tot kerst.... heb nu moeite met de broeken die al wat strak zaten. Gelukkig past de meerderheid nog wel gewoon. Morgen weer een experimentdag zonder medicijnen, die weekend ging het goed.

Nou he, sorry voor mijn dagboekstemming, maar moest er even uit

Beatle: wij hebben gekozen voor gastouders (2 volw max 6 kind) omdat dat hier het dichste bij is, dus eigenlijk toeval. Ik had echter gehoord dat je duurder uit bent met gastouder ivm kdv omdat gastouder vaak hoger uurtarief hebben en je minder terug krijg van de belasting, maar eigenlijk ook geen idee of dat zo is.

Wij kiezen bewuest voor deze (man kan dan ook met fiets/lopend dus we hoeven niet 10min te rijden + geen 2e auto aan te schaffen) dus heb wat dat betreft niet zo naar geld gekeken.

Dionne, 12 weken alweer, super, gefeliciteerd! Fijn gevoel he
Hoi meiden,

Druk weekend geweest, waar ik gelijk weer voor moet betalen met pijn in mijn schouder.....Ik gebruik de medicijnen niet meer, maar paracetamol helpt eigenlijk niet goed genoeg om een hele nacht te kunnen slapen. Vanmorgen nog weer genomen, maar de pijn is nog lang niet weg. Vriend is met dochter o pde fiets naar school, hij probeert me zo veel mogelijk uit handen te nemen, maar dat vind ik wel heel moeilijk: hij had me eignelijk in bed willen laten liggen, maar ik wil toch graag zelf even de meiden naar school helpen. Dit weekend hebben we klusjes gedaan, oa het afwerken van de kamer van dochter 2, zij slaapt op zolder en de veluxramen die er in zijn gemaakt waren al vijf jaar lang niet afgewerkt (klusje waar mijn ex tegenaan hikte) Nu hebben we dit gedaan en ze heeft voor het eerst in jaren lekker warm kunnen slapen. Pijn in mijn schouder neem ik dan ook bijna voor lief!

Wij hebben kruimel ingeschreven bij een kinderdagverblijf, ik heb met de meiden wat minder goede ervaring met gastouders (bemoeizuchtig, zich niet aan afspraken houden, kids hele dag voor de tv zetten (of zelf hele dag tv kijken), buiten roken waar kinderen bij zijn terwijl afgesproken was niet roken bij de kinderen etc) Misschien is dat nu verbeterd nu het professioneler is geworden maar als ik plaats kan krijgen in het kdv kies ik toch liever daarvoor.

Wat kosten betreft: kdv betaal je vaak voor de uren dat ze open zijn(bv van 7 tot 7, ook als je kind er maar van 8 tot 5 is), terwijl je gastouder alleen betaald voor de uren dat de kinderen daar zijn, dus ook al krijg je minder vergoed, komt het vaak wel gelijk uit.
Hier een druk sintweekend gehad!

Zaterdag bij mijn ouders met zus, zwager en neefje sint gevierd. 's middags voor de kids. Heiligman kwam ook nog zelf even langs met zijn pieten en schromelijk verwend is pluiszoon. Hij bleef uitpakken, keek niet eens wat erin zat papier scheuren was al leuk genoeg. 's avonds cadeautjesspel gedaan met volwassenen. Dikke lol. En helemaal gesloopt erna.(ik dan pluiszoon lag al lang in dromenland)

Gister nog en keer sinterklaas gevierd bij schoonfamilie. Ook daar is pluiszoon nogmaals verwend. De laatste cadeautjes wilde hij niet eens meer uitpakken(waren gelukkig van ons) en tussendoor de suprises voor de groten. Erg gezellig maar weer gesloopt nu samen met pluiszoon.

Ben nog brak, knallende koppijn en giga duizelig. Dus klopt wel wat de arts zei hoe rustiger je doet hoe beter je je voelt.

Twijfelde al een paar keer of ik de baby voelde maar gister echt een paar keer super duidelij kgevoeld, wat een sinterklaascadeau!

Hier bewust voor kdv gekozen. Zelf altijd werkzaam in geweest (eerst als pm-er, nu als leidinggevende) en vind het groepsverband, professionele, altijd open, niet van 1 persoon afhankelijk wel een duidelijke meerwaarde hebben.

Helaas is pluiszoon het hier niet altijd mee eens en zou hij het liefst gewoon thuis bij papa en mama zijn ( hoe kan het anders ik had als kind zo een hekel aan school dat mijn moeder me weggebracht heeft tot groep 7 anders ging ik niet, en pluisman vond school pas leuk toen hij er wat leerde in groep 3 dus)

Raar hoe reageerden je schoonouders?

Dionne lekker de magische grens voorbij!

Anneli balen he dat je je na zo een druk weekend gelijk weer rotter voelt. Wel fijn dat de kamer van je dochter af is.

Nakur leuk te horen dat je die buik toch wel leuk gaat vinden.

Hier ook pas een kilo aangekomen geloof ik. Weegschaal schommelt tussen een kilo erbij of niets. Maar ja spuug 's avonds nog best vaak.
Hier ook een leuke sint gehad. De jongens zijn weer lekker verwend. Heerlijk vind ik dat.

Ik heb de baby ook al gevoeld. Al een aantal keer als ik in bed ging liggen, voelde ik een kriebel. Leuk hoor.

Meiden; geen zorgen over de kilo's hoor. 1 of 2 kilo kan net een kwestie zijn van vocht vasthouden en nog naar het toilet moeten... Je weet zelf wat je eet, daar zou je op kunnen letten, maar hoe je lijf daar verder mee omgaat heb je niet in hand. Om een voorbeeld te geven: ik eet alles wat los en vast zit en val alleen maar af. (4,5 kg nu) Een andere vrouw die ik ken, eet precies hetzelfde als altijd en kwam tijdens beide zwangerschappen dertig kilo aan....

Ik heb me vandaag ziekgemeld. Jongste was vannacht om half vier wakker en heeft ons vanaf toen ook wakker gehouden met praten, zingen, roepen, plassen etc. Ik was zo brak vanmorgen...koppijn, niet lekker. ik heb dus lekker een bijslaapdagje...
Oh wat leuk dat jullie de kleine al voelen, en wat vroeg!

Leuk al die sinterklaasverhalen, wij hebben er helemaal niks aan gedaan. We hebben beiden ziek op de bank gelegen wat ook wel gezellig was Vandaag nog hoofdpijn en verkouden, maar wel een ochtend gewerkt.

Nakur, hoe gaat het vandaag met de misselijkheid?

Wij hebben volgende week maandag weer een rondleiding bij een KDV hier in de buurt. Ben benieuwd! Daar hebben we al een hele goede indruk van want daar lopen we een paar keer per dag langs, en elke keer zijn de leidsters leuke dingen aan het doen met de kids. Ook zijn ze heel veel buiten wat ik echt een pre vind.
Oh wat leuk dat jullie de baby al voelen: ik wil ook! Heb al hard geprobeerd iets te voelen in bed dit weekend, maar nog zonder resultaat.

Sosofie, fijn dat je even bij kunt slapen.

Wel vervelend Pluis dat je nog spuugt 's avonds bah. Ik was 4 kilo afgevallen nu 0,3 erbij dus val gelukkig niet meer verder af.

Ik heb vandaag weer een off-tablet-experiment dag en ja hoor, vanmorgen zat ik alweer misselijk in de auto. Maar ik moet zeggen: het gaat de goede kant op, sinds autorit niet noemenswaardig misselijk meer geweest! Oh, ik zou zo blij zijn als ik zonder die medicijnen kan, het lijkt me hell om 9 mnd zo misselijk te zijn. Heb wel veel menstruatieachtige buikpijn en krampen, maar zal er wel bijhoren. Ook nog wel moe, maar wordt ook beter.

Vandaag zeiden 2 collega's tegen mij dat ik toch echt een buikje begin te krijgen maar dat je het alleen kon zien als je het weet. Goh, was mijn constatering gister onder de douche toch niet zo heel slecht dat ik nu definitief een buikje heb... begin het ook steeds leuker te vinden!
De eerste voelde ik bij 18 weken, de tweede bij 15 weken en nu dus bij bijna 12 weken. Is vrij uniek hoor, begreep ik van schoonzus de vk en het scheelt dat mijn placenta deze keer aan de achterkant ligt en dat ik natuurlijk weet wat ik moet voelen, zeg maar... Dus heb geduld....
JeeJ Weer een goede echo gehad!!

Erg blij ermee!! De kleine nog niet gevoeld... heb nog wel geduld daar voor. (Had ik ook nog niet verwacht). UD blijft 24 juni. Zak dus flink in de tabel. Maar ook dat maakt mij niet zoveel uit. Het komt wanneer het komt.

Qua flesjes ga ik voor het merk Tommi Tippee. Vind ik erg handige dingen en ook mijn sterilisator is van dat merk.

Helemaal happy!
Frenkie, gefeliciteerd! Je zakt inderdaad behoorlijk! Hoe kan dat zo? Geen regelmatige cyclus gehad?

Sosofie, bijzonder hoor! Ik blijf nog een paar weken geduld hebben

Nakur, leuk hoor dat je collega's het ook al zien. Je bent gewoon echt zwanger!

Ik slaap trouwens al 2 nachten zo lekker! (eigenlijk moet ik dit niet opschrijven bedenk ik me nu) Ik word wel even wakker rond 5 uur en val daarna weer als een blok in slaap. Heerlijk, wat een verschil met vorige week waar ik wel 4 uur lag wakker lag. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Man en ik gaan zo even de stad in om toch een broek voor mij te kopen. Op 1 broek leven is gewoon erg onhandig
Oh ik moet alles nodig terug lezen en reageren .. Hier onwijs druk met t verven , timmeren enzoww..

Morgen naar de verloskundige vind het onwijs spannend !!!!!!!!!

Sorry voor deze ego post
Heerlijk, ik heb net 3 broeken gekocht. Iets meer dan in de planning zat maar ja, als er korting op zit... Heb 1 mooie zwarte gekocht en 2 spijkerbroeken, alledrie van Mamalicious en ze zitten heeeeeerlijk! Ik kan voorlopig vooruit!

Zespri, veel plezier bij de VK morgen!
@ UD: ik had idd een erg onregelmatige cyclus. Zelf dacht ik verder te zijn omdat ik een positieve test had en die had ik gedaan omdat ik klachten had als misselijkheid, pijnlijke borsten etc. Dacht dat ik dan wel een week of 5 zou zijn. Nu blijkt dus dat ik toen nog maar 3w3d was. Dus vandaar... Maar het kindje komt wanneer het komt denk ik maar. Kan nog steeds 5 juni geboren worden ;)

@broeken: man en ik waren vanmiddag ook even in de stad voor broeken. Niks leuks gevonden. Miss ben ik ook wat te kritisch maar ja... wil er wel leuk bijlopen haha!
Fijn he, Dolfijn, broeken met ruimte? Ik draag echt al weken positiebroeken... ook dat schijnt per zwangerschap sneller te gaan. Vroeger vond ik het echt belachelijk, als ik hoorde dat mensen met 7 weken al positiekleding droegen. Maarja. Als je eigen broeken echt niet meer dichtkunnen...

Ik vind het wel lastig om positiekleding te vinden die ik leuk vind, trouwens. Miss etam vind ik een beetje tuttig, mamalicious vind ik qua spijkerbroek top (heb model Dionne...) maar qua shirts en jurkjes echt baggerkwaliteit, je kunt er zo doorheen kijken en de gaten vallen er voor mijn gevoel al in bij het passen. Queen mum is topkwaliteit, maar daar betaal je dan ook voor en ik vind het niet heel spannend ofzo...

Bij de jongens droeg ik veel Vida Vita, maar dat merk is failliet gegaan en nu in andere handen. Het stelt nu niet zoveel meer voor, wel qua kwaliteit, niet qua model/print/kleur...

HM vond ik saaaai...

Als jullie nog tips hebben... of zijn jullie hier nog niet mee bezig? Een tip voor Noordhollanders; in Schagen zit een goede babywinkel, daar hebben ze sinds kort ook een outlet. (babykleding, benodigdheden maar ook positiemode...) Ook zit daar een missetam-outlet. Daar heb ik vorige maand alvast zomerkleding gescoord voor 1.75 per stuk. (spijkerrokje, witte linnen broek, hemdjes, shirts, etc, basics, zeg maar...)

Ik ben vandaag maar eens begonnen met een namenlijst. 27 meisjesnamen en 10 jongensnamen.... en dat was slechts een eerste korte brainstorm van mezelf... dit wordt weer een hele bevalling, gelukkig hebben we nog een half jaar.

Frenkie, jij hebt je al verdiept in flesjes dus. Waarom kies je voor dit merk? Ik moet me er ook in gaan verdiepen, omdat ik geen bv ga geven. Bij de jongens had ik avent, want dat paste op de kolf. Beviel prima. Maarja, ik heb alles weggegooid, dus ik zal toch iets moeten kopen.

Zespri, jij bent fijn je nestje in elkaar aan het bouwen. Voelt vast goed. Heb bewondering voor je, je klinkt zo energiek! Veel plezier bij de vk!
oh, frenkie, je had inmiddels al gepost. Zie mijn tip. Zeuvenuursgoed heten ze...
Oh al echte zwangerschapskleding! Ik begin al best een buik te krijgen, maar mijn strakste spijkerbroek is vrij laag, en deze kon ik dit weekend nog gewoon aan. En verder heb ik een paar vrij wijde, ook doordat ik behoorlijk was afgevallen, tenminste aan mijn broeken te merken, want ik heb geen weegschaal en ook geen flauw idee hoe zwaar ik ben (minimaal 10 kg te zwaar sowieso en of ik al ben aangekomen.

Bij de meiden ben ik daar ook veel eerder aan begonnen, toen paste ik met 9 weken echt nergens meer in.

Ik heb trouwens een lekkere alcoholvrije wijn gevonden, bij gal en gal. Merk is Torres, witte wijn. Is wel wat duurder, 6,99 per fles maar voor de kerstdagen is het toch wel erg lekker om ook iets te hebben dat op wijn lijkt!

Woensdag mogen wij weer naar de VK. leuk! ben benieuwd wat ze zegt over de datumaanpassing op basis van de laatste echo....
Lekker Annali, alcoholvrije wijn. Ik zat zaterdag aan een bodempje rosé. Mijn vader werd nogal pissig en vond dat ik geen druppel moest drinken.

(de jongste pleegzoon van mijn ouders heeft zeer waarschijnlijk FAS, foetaal alcohol syndroom, dus vandaar zijn felheid).

Ik geef hem eigenlijk wel gelijk, maar houd niet van witte wijn. Wie heeft al een alcoholvrije rosé en rode wijn gevonden?

Verder baal ik gigantisch van het weer. Het is hier een grote ijsbaan. Niet normaal. Net de jongste en het buurmeisje naar de peuterspeelzaal gebracht, normaal 5 minuutjes lopen, nu bijna een half uur. Vier keer gevallen, waarvan een keer echt hard op mijn heup en pols. Pols is dik en bekken voelt niet goed, terwijl mijn bekkeninstabiliteit deze keer nou net zo goed ging... ik heb grote kans dat dit last gaat opleveren.... blehh
Zespri, hoe was het bij de VK?

Sosofie, dat is minder, 4 keer gevallen! Hoop dat je er geen blijvende klachten aan overhoudt.

Hier goed nieuws: vandaag weer een goed dag, bijna niet misselijk!! Het grote genieten gaat nu hier ook beginnen, heerlijk!
Sosofie, ik heb nog geen alcoholvrije wijn gevonden, ben er ook nog niet naar op zoek geweest moet ik zeggen. Ik vind het prima om lekkere druivensap, water of jus te drinken. Is voor een goed doel! Jemig zeg, dat je al zoveel bent gevallen! Sterkte, ik hoop dat je geen last krijgt van je bekken.

Ik heb nu mijn nieuwe zwangerschapsbroek aan en heb spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht. Hij zit heerlijk en ik vind hem ook erg mooi staan, je ziet totaal niet dat het een zwangerschapsbroek is. Met mijn andere broek liep ik toch vanaf 16.00 met mijn knoop open, wat niet geheel charmant en praktisch was. Ik heb trouwens nog niet echt verder gekeken dan broeken qua kleding, dat komt nog wel, maar bedankt voor de tips Sosofie!

Frenkie, wat jammer dat jij niet geslaagd bent! Ik ben naar een positiemode winkeltje geweest en daar hadden ze zeker wel keuze uit 100 verschillende broeken, van wijd tot stretch etc. Ik hoop dat je wat vindt naar je smaak.

Nakur, wat super goed dat je weer een goede dag hebt! Heerlijk, hopelijk blijft het zo.
Hallo allemaal,

Hier weer een teken van leven van mij... Ik heb zo verschrikkelijk veel te doen de laatste tijd dat ik gewoon geen tijd heb om hier te zijn. Vind het heel vervelend maar hoop dat ik binnenkort meer tijd heb. Heb het gevoel dat ik jullie een beetje verwaarloos...

Voel me verder goed, alleen moe...

Tot heel snel maar weer!
Net weer terug van de gyn. Bloeddruk weer gestegen, kilo afgevallen, medicatie gehad voor mijn onwillende ontlasting(echt idioot hard en 1 keer per 4 dagen) en 4 prachtfoto's van de baby. Lag eerst te duimen en door dat gewiebel op de buik ging het kindje zwaaien. Geslacht kon ze echt niets over zeggen.

Ellebelle je krijgt vanzelf wel een keer tijd om te reageren (al is het in je verlof) doe vooral waar je je goed bij voelt.

Sosofie jij bent flink gevallen zeg. En doe rustig aan met je bekken. Had je veel last je eerdere zwangerschappen?

Je hebt een stevig namenlijstje al! Wil je hem delen en dan vooral de jongetjes lijst. Heb dringend inspiratie nodig

Voor een meisje zijn we er al uit. Maar ja nu het geslacht nog.
Yeahhhh .. ooh wat leuk t wordt steeds leuker je kindje te zien op de echo.. Hij maakte een paar flinke koprollen en was een erg druk kindje in de baarmoeder.

Ben precies 11 weken vandaag en mijn uitgerekende datum is vooruitgeschoven naar 26-06=2011 (dat wat ik eerst in gedachten had hehe)

En mag 28 dec weer komen voor gewone controle en naar t hartje luisteren. geloof dat ie nu bijna 5 cm was.

Kom later ff terug , ben nog druk bezig met t sausen van t plafond
Ellebelle, geen schuldgevoelens, gekkerd! Vivaforum moet geen levensprioriteit zijn!

Pluis en Zespri, lekker, goede controles!

De dag werd nog vele malen rotter... Vandaag kregen we op school te horen dat het pasgeboren broertje van een klasgenootje van mijn oudste zoon deze week zal overlijden. Hij is vorige week geboren, op t eerste gezicht kerngezond. Nu blijkt hij een extreem weinig voorkomende stofw.ziekte te hebben. Artsen kunnen niets doen.... Dat is echt om te janken en dat heb ik dus ook maar gedaan.... Zo stom, zo oneerlijk!
@ Sosofie: zeuvenuursgoed is dat winkeltje in Schagen??

@ Merk: ik heb van mijn ouders een magnetronsterilisator gekregen van het merk Tommy Tippee. Hier zat ook meteen een flesje bij en die vond ik erg fijn in de hand liggen. Zit zeg maar een ring in gemaakt waardoor je het flesje makkelijk kan vasthouden. Heb ik even gegoogled en je kan een mooie startersset erbij kopen met borstkolf en flesjes plus nog wat accesoires. De kolf kan ook in de sterilisator geloof ik. (weet ik niet meer 100% zkr). Vond het erg leuke flesjes en dan heb ik alles van 1 merk en past het mooi bij elkaar.

@ misselijkheid: moest vandaag weer werken na 1 weekje vrij... dat viel dus nogal tegen. Moest vroeg me bed uit en dan moet ik spugen. Na uur of 10 ging het wat beter maar wel wat mwah mwah vandaag.

@ het weer: doe voorzichtig hea meiden!!

@ Ellebelle: voel je niet schuldig! Soms loopt het gewoon zo.

@ pluis: Gefeliciteerd met de goeie echo! Fijn hea om te zien!
Ja, dat is in Schagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven