uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Luna.. hele dikke knuffel en veel sterkte !!!

Blaumeertje ga t maar eesns proberen met die muur
sosofie dat is lekker met 28/29 weken al met verlof!

Dus nog maar een week of 16 werken :-)

BV tja ideale is idd je hebt het bij je, op temp, schoon, midden in de nacht geen gedoe met flesjes maken. Maar vond het toen ik weer ging werken wel zwaar. Altijd tijd inplannen voor het kolven ( en ja de wet regelt het mooi maar de praktijk is vaak anders) anders weer lekkende borsten, drukke werkdag gevolg productiedip zat ik weer een avondje te clusterkolven. Of avondvergadering en tussendoor snel heen en weer om nog te voeden, en ga zo maar door. Maar als je kleintje dan zo heerlij ktevreden bij je ligt te drinken dan smelt je en weet je zeker dat het leuk is ( al riep ik bij pluiszoon na 6 maanden doe het nooit meer)

zespri ik zou ook de hele muur nog een keer over witten voor beste resultaat.
Sosofie, ja je leest het goed: september (durf het haast niet toe te geven maar ja...) komt natuurlijk ook doordat ik me steeds niet lekker voel. Kruip hetliefst in bed (om te slapen dan haha) totdat alle kwaaltjes over zijn. Hopelijk snel. Man hoopt ook dat mijn sexdrive snel terug komt haha!

Luna, heel veel sterkte met je vader. Kan me voorstellen dat zo'n klap hard aankomt. Kunnen ze enige prognose geven?

Blaumeertje: volgens mij is alles schadelijk in hoge doseringen. Wat het al zegt: je kunt echt wel wat pepernoten/ ontbijtkoek en stroopwafels eten hoor, alleen geen bergen tegelijk. Ik eet ze gewoon (als ik niet misselijk ben haha!)

Wel vervelend die reactie van de VK. Even afwachten en anders naar een ander.

Zespri, ha wat moest ik lachen over die cola-kennis die ook zwanger is! Hihi! Wel leuk. Ben benieuwd hoe ze reageert op jouw zwangerschap!

Met klussen: ik verf altijd net zolang alles (hele muur dus) door totdat je niets meer ziet. Bij een deel vd muur extra verven blijf je altijd wat zien is mijn ervaring.

Sosofie, wel fijn adt je dan al met verlof kan! Ik wil 2 dgn vrij nemen (is nl vr 6 en ma 9 mei want ik ben 5 mei standaard vrij), dan 4 wk van tevoren verlof, daarna nog ca 1,5-2 wk vakantie en daarna weer beginnen.
Hallo allemaal,

even weer een berichtje van mij. Zojuist de echo en het bloedprikken gehad voor de combinatietest. De nekplooimeting was erg goed, 1,8 mm (tot drie mm was het prima, maar er zijn ook nekplooien van 6 mm die nog goed zijn) Dat geeft wel vertrouwen voor de rest, dus hoop dat bloedwaardes ook goed zijn. Volgende week uitslag. Wel is het kindje erg lang: bij de 10 wekenecho werd mijn uitgerekende datum al drie dagen opgeschoven en nu nog weer vier! D-day zou nu 6 of 7 juni zijn! Lengte van kop tot kont is nu 7,4 cm. Hij lag nu wel heel erg uitgestrekt, dus ze kon goed meten, zeg maar. Z'n papa is ook best lang, dus wie weet ligt het daaraan.

Het was nog niet mogelijk te zien of het een jongen of een meisje is. (jammer voor de dochters)

Sosofie, dat is het fijne van onderwijs soms he: dat je met je zomervakantie en verlofdagen kan schuiven. maar idd wel veel prettiger zo dan met na vijf weken klassen overnemen. Ook voor de leerlingen lijkt me.
Even een vraagje: zijn er meer zwangeren die last hebben van jeuk? Ik heb onwijs last van jeuk en dan vooral op mijn rug... Ben ik daar de enigste in?
Frenkie , geen jeuk .. Wel in eens en dat had ik nooit winterhanden. Onwijs droge handen en die jeuken wel af en toe als ik ze niet insmeer.
En vergeetachtig ben ik , zit net te lezen Annali haar berichtje en kijk in de tabel en zie 11-6 staan en kan toch niet meer rekenen hoeveel weken/dagen zij verder heen is dan ik...

Agenda er bij gepakt en JA ECHT moeten tellen hoevel weken ik ben en wat ik zou zijn bij 11 juni 2011. En zo kom ik er achter dat ze 3 weken verder heen is dan ik. En dus nu rond de 13 weken is.
@ frenkie; geen jeuk, maar ik leef dan ook bijna als een kluizenaar, ik krijg niks van de kou mee.

Hoe is het met de misselijkheid bij jou?

@ nakur, vanaf dan al zo misselijk? Meid toch, ik hoop dat we er allemaal gauw vanaf zijn.

Ik ben vooral tussen 15 en 20 uur erg misselijk, rest van de dag is meestal goed te doen.

Ik merk wel dat ik licht moet blijven eten want maakt niet uit wat ik eet, het valt als een baksteen. Hebben meer meiden hier last van?

@vergeetachtigheid, herkenbaar, af en toe vind ik het gewoon een soort eng hoe vergeetachtig ik ben.

@ iedereen; bedankt voor de steun betreft mijn vader, het is geen makkelijke periode, hoewel we wisten dat dit moment een keer zou aanbreken. De prognose zal een paar maanden zijn. Moeilijk te zeggen.

Sowieso lastig want vorig jaar oktober hadden ze gezegd dat hij het jaar er op niet zou halen ws.

Je zit al 2 jaar in zo'n vreemde onzekerheid.

Ik ben ergens wel opgelucht dat de laatste chemo gestopt is, want hij ging zo hard achteruit.

Het is zo'n mensonterende ziekte, en laat hem nou net één van de meest onbehandelbare vormen hebben.

Ik wordt wel verdrietig van het idee dat ik straks op een crematie sta met een dikke buik. En onvoorstelbaar verdrieitig van het feit dat hij er straks niet meer is.

Hoewel ik inzie dat mijn vader niet meer de man is wie hij 2 jaar geleden was, deze ziekte tekent mensen zo enorm.

(sorry even mijn hart luchten)

@ zespri, meid, echt waar haal je alle enrgie vandaan. Heerlijk gevoel om je huis zo te zien opknappen. Ik vind het ook altijd leuk om te doen.

Ik ben dit keer weer voor yoga gegaan, maar ik betaal een stuk meer als jullie als ik t zo lees. Maar misschien dat de aanvullende verzekering nog iets tegemoetkomt?!

Fijn weekend allemaal meiden!
Luna, dikke knuffel voor jou...

ik huil even met je mee....
Luna: Heel veel sterkte meis! Soms is het leven oneerlijk....

@ misselijkheid: het ging een weekje redelijk. Wel misselijk neit meer overgegeven. En gister opeens redelijk uit het niets weer overgeven. Hopelijk blijft het bij 1 keer.

@ Slapen: las hier al een paar keer over slecht slapen. Nou hier nog een. Vannacht 3 uur wakker gelegen :S En als ik wel slaap dan ben ik onwijs aan het dromen!

En dan die jeuk.. heb nog gekeken of ik geen ander wasmiddel heb gebruikt waar ik op reageer maar ook niet... Denk dus dat het van de zwangerschap komt :S
Ha allen, hier even wat post van mij, zal zo direct jullie post ook lezen. Ik heb nl een vraagje. Gisteren had ik het met een collega over kdv etc. Zij heeft gastouder, gaan wij ook doen. Echter we ontdekten een best groot prijsverschil. Zij betaaltvoor 1 kind voor 4 dagen (excl luiers ed) 168 euro, ik zit straks voor 3 (dus 1 minder) dagen op 197 euro (wel incl luiers, avondeten). Hoeveel zijn jullie kwijt per kind? Ben wel erg benieuwd.

Vandaag weer een dagje zonder de medicijnen en voel me prima. Er zit bij mij echt een link tussen werken/ voldoende slapen en misselijk. Heb zelfs zojuist een lasagenrecept doorgelezen (zonder misselijk te worden) en alle ingredienten gekocht. Man straks ook blij dat ie eens weer wat anders eet dan aardappelgerechten (ik lustte bijna niets anders ivm misselijkheid).

Wij hebben net een schilder op bezoek gehad voor een offerte. Besloten om, als ik dan toch met verlof ben, om de bovenverdieping van het huis te laten verven. Kan ik mooi thuis zijn om alle ramen open/ dicht te doen. Was erg nuttige tip van collega die vorig jaar bevallen is.

O ja en ik heb van haar een zwangerschapsbroek geleend. Zij heeft maat 36, ik 40 maar hij was haar veel te groot en hij past mij zowaar. Nooit gedacht dat ik nog eens in maat 36 zou passen haha! Hij zat goed, maar mijn eigen broek zat ook nog goed, dus dat is fijn te weten. Ik heb er nu 1 thuisliggen voor als ik acuut wat nodig heb, en dan kan ik dat weekend erop gaan shoppen voor kleding. Ik hoop het alleen nog even uit te stellen tot de week na kerst, ben dan 17 weken, zal dat lukken?
Luna fijn dat je hier je verhaal kwijt kunt. Lijkt me idd heel onwerkelijk met een bikke buik bij een crematie. Collega van mij is 22 weken en schoonvader overleden, ook na lang ziektebed (kanker). Zij vond het ook heel onwerkelijk. Veel stekte meis!

Frenkie, ik heb een enorm droog hoofd, normaal heb ik een vette huid en veel puisjes, nu dus noppes. Fijn voor de puistjes maar ik moet opeens smeren met creme, echt idioot. Dus ja, zal er wel bij horen. Misschien man vragen om je in te smeren met bodylotion?

Luna, wel gek dat je steeds zo vooruit gezet wordt qua datum! Nou ja, het zal wel kloppen blijkbaar. Zou het technisch gezien ook mogelijk kunnen zijn que eisprong/ ongesteldheid?

Wel een opluchting denk ik dat de meting igg goed was. Hoop voor je dat bloedonderzoek ook goed is! Wanneer krijg je de uitslag?
Had vanmorgen eerder een bericht gestuurd, maar toen liep er geloof ik iets vast en is mijn berichtje niet verstuurd.

Zespri ik ben inderdaad vandaag 13 weken, uitgaande van de datum van 11 juni, maar als de echoscopiste gisteren gelijk had wordt dat 6 of 7 juni, dus dan ben ik nu verder: 13 weken en 5 dagen. Ach t zal allemaal wel: een kind komt toch wanneer het er zelf uitwil. mijn andere kinderen waren alledrie later dan de datum: 21werd23, 8werd17 en 1werd11. Bij de eerste vond ik dat vreselijk: die twee dagen hebben net zo lang geduurd als de hele rest van de zwangerschap, maar nu kan ik het beter relativeren.

@jeuk: hier ook, vreselijk! Ik krab elke nacht mijn benen open, had tijdens de vorige zwnagerschappen ook, dus heeft niet echt met de kou te maken (toen was ik november en december uitgerekend) Heb eerst nog gedacht dat het van die medicijnen kwam, maar die gebruik ik nu niet meer, dus dat kan ook niet.
@nakur: ik denk dat je mij bedoelde met je laatste opmerking voor Luna....

Het gekke is dat ik dacht precies te weten op welke dag ons kind verwekt was, dat klopte precies met mijn ongesteldheid en eisprong. Maar nu dus niet meer met het formaat van het kind.... nou ja het zal wel.
Luna wat is het leven toch oneerlijk, en wat liggen leven en dood toch pijnlijk dichtbij elkaar. Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.

Frenkie, ik heb ook vreselijke jeuk op mijn armen, had nog niet gedacht dat het door de zwangerschap zou komen, ik dacht eerder door de kou en verwarming.

Fijn voor degene waarvan de combitest goed was! (sorry, weet niet meer precies wie...)

Nakur, ik denk niet dat je het gaat redden tot 17 weken in je kleding hoor! Ik in ieder geval niet. Vandaag ook weer de enige broek die ik aankan in de was, dus ik zit nu in een jurkje. Voor binnen nu wel prima, maar als ik hiermee naar buiten ga: brrrr!

Ik ben nu snipverkouden en hoofdpijn, niet echt fijn. Man heeft echt griep dus die is nog zieliger Gisteren en eergisteren heb ik ineens voor het eerst moeten overgeven, vreemd pas met 11+3 weken! Ik heb beide dagen toevallig geen ontbijt op bed gekregen, maar of dat er nu mee te maken heeft?
Over jeuk; ik heb het ook.

Zo min mogelijk badderen/douchen, want water droogt de huid uit.

Huid goed vet houden, bv met olie. (olijfolie werkt ook prima, wel uitkijken met vlekken in kleding etc.)

huis goed luchten en evt bakjes water neerzetten om de droge cv-lucht te compenseren.

Nakur, ik maak gebruik van een gastouder en bso. Wij betalen maar 100 euro ofzo, voor twee dagen gastouder en twee middagen bso. Het is heel verschillend, wat mensen betalen en terugkrijgen. Ik zou vooral kijken naar de kwaliteit en het goede gevoel, je moet er straks wel met een goed gevoel je kind achterlaten.

Voor deze baby hebben we het liefst weer een go, maar onze go stopt ermee (als mijn jongste 4 wordt) en ze liggen niet voor het oprapen... In het gebouw van de basisschool van de oudsten komt ook een kdv. Misschien kiezen we daarvoor.

Fijn sintweekend allemaal!
@ nakur;

het is ontzettend verschillend welk gastouder bureau je neemt, welke bureaukosten je betaalt en het tarief wat je oppas vraagt.

Mijn bureaukosten zijn nu 45,- per maand en 4 euro per uur bij de oppas.

Er zijn echter gastouder bureaus die het lef hebben om rond de 70 euro per maand te vragen terwijl ze er niet meer voor doen dan andere gast ouder bureau's.

Of sommige bureau's gooien 1,- bovenop het tarief van de ouder en voor elk uur wat je afneemt betaal je je gastouderbureau dus ook, vaak een duurdere optie als je veel uren afneemt (meer dan 45 per maand)

Bekijk goed welk gast ouder bureau je wilt, want ik ben net weg met veel horror bij één van de goedkopere gastouderbureaus uit omg den Haag, dat was alleen maar drama en geen uitbetalingen aan mijn gastouder.

Echt een beetje speurwerk voorkomt een hoop ellende!!
Dank jullie allen voor de oppastarieven, zit toch blijkbaar veel verschil in!

Annali, ik bedoelde inderdaad jou... sorry

Dolfijntje, wel vervelend dat je nu nog maar 2 kledingstukken hebt. Wanneer ga je shoppen voor andere kleding? Ik ben nu 13+5 maar pas nu (nog) prima in mijn broeken, alleen 's avonds zit het een beetje krap.
@blaumeertje; wat een vervelende reactie van de vk, terwijl je vriend alle moed verzameld heeft om het toch ter sprake te brengen. Kan me zo moeilijk voorstellen dat er vk's zijn die op deze manier met hun klanten omgaan. heel raar. Hopelijk trekt ze nog wat bij!

@Luna; knuffel en veel sterkte!

@Sofie; wat heerlijk dat je al zo vroeg op verlof kunt! Ik denk er af en toe ook al aan en bedenk me dan heel gelukkig dat ik de hele zomer lekker thuis ben, beter dan in de winter (zoals nu, brrrrr).

Ik denk dat ik vooraf en achteraf er wat vakantie aanplak.

@Annali; gefeliciteerd met de goede uitslag van de nekplooimeting!! Wat zul jij opgelucht zijn........Nu nog wachten op de bloeduitslag begrijp ik? Maar daar zal toch niet iets schokkends uitkomen? Dit heb je mooi alvast!

@Frenkie; hier ook (soms) last van jeuk; vooral op mijn buik. Soms ook op mijn borsten.

Waar heb jij het, overal? Heb ook last van droge handen en gezicht. Ik dacht ook dat het door de weersverandering kwam, maar waarschijnlijk spelen hormonen dus ook een rol.

@Nakur; wat betreft KDV/gastouder; heb me nog niet in de kosten verdiept, dus daar kan ik je (nu) nog niets over zeggen.

Wat fijn dat je weer een goede dag hebt zonder Emesafene! In het weekend lukt dat goed dus! Ik heb do en vr 1 pilletje gehad, en vandaag eerste dag zonder...en het gaat goed!

Dat is wel een lekker gevoel zeg! Maar even zien of het ook lukt als ik maandag weer werk.

Zowiezo voel ik me steeds beter; zowel lichamelijk (minder moe, amper meer misselijk) als geestelijk. Sinds donderdag voel ik me heel blij en gelukkig. Daarvoor heb ik me weken een beetje down gevoeld.

Nu weet ik niet waar het vandaan komt. Ben nu 12+3. Maar heb ook donderdag zo'n goeie leuke echo gehad, en een fijn gesprek bij de vk. En we vertellen het nu aan iedereen, dat geeft me ook een heel gelukkig gevoel. Alles bij elkaar zal er wel voor zorgen dat die roze wolk langzaam mijn leventje indrijft......

wel fijn....

@Nakur; heb ook even een paar zwangerschapsbroeken gepast die ik vorige week van schoonzusje kreeg. Er zaten 3 best leuke bij. maar bij 1 kwam het stof dat over je buik moet helemaal tot over mijn borsten die kan nog wel even in de kast dus. Maar die andere zal al best lekker. maar gewone broeken passen ook nog, dus ik wacht nog even. wil ook wel echt een beetje een buikje hebben, merk dat ik nu al een tijd geen strakke shirtjes meer draag, omdat buik wel opgezet is, maar nog niet echt zwangerschapsbuikje is. danmaar blousjes en jurkjes zodat je niets ziet.

@Annali; ik ben ook al van 21, naar 20, naar 17 en afgelopen donderdag naar 15 juni gegaan. volgens mijn eigen berekening moet het in ieder geval 20 of 21 zijn. Maar volgens gyn heeft haar berekening gelijk

Kan het misschien komen omdat het ene kindje iets groter is dan de andere? dat klinkt namelijk best logisch toch?

@Dolfijntje; beterschap!

Gisteravond hebben we Sinterklaas gevierd en de baby heeft zijn/haar eerste cadeautjes gehad; een rammelaar en een beertje. Lief!

Fijn weekend verder voor iedereen!

Lfs Bello
Hoi, hoi,

Wat is er hier weer veel geschreven. Ik kan het echt niet meer bijhouden. Ik probeer wel regelmatig mee te lezen.

Wat fijn dat er weer een aantal meiden een goede echo c.q combinatietest hebben gehad. Ik heb zelf pas 16 december weer een echo (bij 14 weken). Ook fijn om te lezen dat bij de meeste meiden de misselijkheid en moeheid minder beginnen te worden.

Met mij gaat het verder ook goed. De misselijkheid en moeheid beginnen bij mij nu toch ook wel wat minder te worden. Ik begin langzaam aan weer wat meer energie te krijgen.

Alleen mijn borsten zijn nog wel erg pijnlijk, Vooral als ik gelegen heb en dan overeind kom. Ze groeien volgens mij ook nog steeds. Hebben jullie daar ook nog last van?

Ik heb niet echt last van jeuk. Soms jeuken mijn borsten/tepels een beetje.

Ik vind het fijn dat de 12 weken nu voorbij zijn. Dat geeft toch wel een goed gevoel.

@buik: mijn buik begint zich al wat uit te zetten en dan vooral 's avonds. Een aantal broeken kan ik niet meer aan. Ik heb al een gedeelte weggelegd. Gelukkig heb ik al een aantal zwangerschapsbroeken gekregen en een paar broeken van mezelf pas ik nu nog wel. Ook rokjes en jurkjes gaat nu nog prima. De jurkjes rekken wel wat mee.

Ik weeg me 1 keer per week en afgelopen week ben ik toch bijna 1 kilo aangekomen en daarvoor ben ik nog helemaal niet aangekomen. Vind ik best veel voor 1 week (misschien teveel gesnoept?). Ik hoop niet dat het zo door blijft gaan met die kilo's, want dan ga ik wel heel veel aankomen.

@KDV: we zijn vrijdag bij 2 KDV's wezen kijken. Beide zagen er wel goed uit en bij beide hebben we ook een goed gevoel. Eentje is een kleinschalig KDV bij iemand aan huis (max. 6 kinderen) en de ander is wat groter (3 groepen van 10 tot 12 kinderen). We zijn nu de voor- en nadelen aan het afwegen, maar ik denk dat we voor het kleinschalige gaan. Dat spreekt ons toch wat meer aan en het heeft ook meer voordelen: vroegere openingstijden, het is dichterbij, je betaald alleen de uren die je afneemt, gegarandeerd plek, etc.

@kraamzorg: daar hebben we ons voor aangemeld. We staan nu ingeschreven.

Ook hebben we een andere zorgverzekering uitgekozen. We stappen over naar de menzis. Dat kan ik collectief via mijn werk doen.

@ zwangerschapsgym; nog niet voor aangemeld. Moet nog bekijken waar ik de zwangerschapsgym precies kan volgen. Hebben jullie je al wel aangemeld voor zwangerschapsgym of iets dergelijks?

@ namen: zijn jullie al aan het nadenken over de namen of zijn jullie er al over uit? Mijn man en ik hebben een behoorlijk verschil van wat we mooi vinden. Gelukkig hebben we ook een aantal namen die we allebei mooi vinden. Nu nog bekijken welke naam we echt het allermooist vinden.

Vanmiddag sinterklaas vieren bij mijn zus. Eerst voor de kindjes en vanavond gaan we met elkaar het dobbelspel doen.

Ik wens jullie allemaal een fijne sinterklaas toe!

--------------------------------------------------------------------------------
Even een apart berichtje voor Luna:

Ik wil je heel veel sterkte wensen met je vader.

Lijkt me echt een hele moeilijke en verdrietige periode waar je nu in zit.

Een dikke knuffel voor jou.

Liefs Katje
Fijn om te lezen dat het niet alleen aan mij ligt dat ik jeuk heb!

gister sinterklaas gevierd in mijn familie. Paar praktische kado's gehad als badje met standaard, magnetronsterilisator, 2 badcapes (erg leuke!), een aankleedkussen en een erg leuke boxspiraal. Erg blij mee dus!

nu nog de misselijkheid weg :P
Wij gaan vanmiddag naar mijn schoonouders om mijn 11 weken buik (volledig afwezig, ik ben nog zo plat als wat...) te onthullen! Hebben een gedichtje geschreven bij de echofoto, waarin we niet te veel weggeven. Ben heel benieuwd! Mijn schoonouders zijn best heftige mensen, ook in de positieve zin van het woord, maar ze houden ook wel van felle discussies met elkaar. Mochten ze net zo’n bui hebben, dan houden we het cadeautje maar even achter de hand voor een moment met een betere sfeer Ondertussen ben ik al sinds vrijdagavond niet uit mijn pyjama (in overdrachtelijke zin) geweest. Het ging echt beter, maar ik heb vooral gisteren echt even een terugslagje gehad: misselijk en moe. Had stiekem de hoop dat het klaar was, maar helaas gatenkaas. Moet zo echt maar eens mijn haar gaan wassen en mijn fitte hoofd zoeken Hm... du moment begint mijn buik ook voor het eerst sinds lange tijd weer wat pijn te doen. Mooi, dan gaat die baarmoeder vast groeien nu! (wordt tijd, want anders past die 5 cm schoon aan de haak zometeen niet meer)

#jeuk: ik las ergens dat het typisch een zwangerschapsverschijnsel is... al weet ik niet meer waar (zeef dat ik ben)

@luna: wat moet dat zwaar zijn voor jou, zo met je vader. ik weet eigenlijk de juiste woorden niet te vinden, maar we leven allemaal met je mee. heel veel sterkte!
@ Luna: Zoals velen weet ik niet goed wat te zeggen.

We leven in elk geval met je mee en mocht je een spreekwoordelijke schouden nodig hebben. We staan voor je klaar!

@ raarmaarwaar: spannende middag dus. Ben benieuwd naar de reacties!

@ jeuk: hier ook af en toe aanwezig. Met name na het douchen!

@ Katja: nog maar 1 kilo aangekomen?

Ik ben nu 11 weken en ben al 2 kilo aangekomen. Pas ook niet meer in mijn gewone broeken en heb alleen nog maar positiebroeken aan! Mijn buik is dan ook al aardig aanwezig (terwijl ik normaal een platte buik heb).

@ vermoeidheid: hier nog erg aanwezig! Lig bijna dagelijks voor 9 uur in bed!

Hoop dat het snel wegtrekt!

@ dolfijntje: beterschap

@ opvang: waar kiest iedereen voor? (gastouder of KDV)

En met welke reden?

Wij hebben ons eigenlijk helemaal niet verdiept in een gastouder. Maar zo te lezen is dat financieel gezien een stuk aantrekkelijker. Wij betalen namelijk voor 3 dagen opvang bijna 600 euro netto. (Wij krijgen het minste terug van de belasting omdat we in de hoge salaris categorie zitten).

@ namen: hier izjn wij al over uit. We hebben dezelfde smaak, dus dat is gemakkelijk.

Daarnaast is Beatleman zijn vader vroeg overleden. Dus bij een jongen wordt hij vernoemd (als 2e naam). En bij een meisje hebben we gekeken naar een naam met dezelfde voorletter.

Ik ga lekker in een bad met olie liggen met beatleman.

Heb vandaag erg last van bekken. Dus hopelijk ontspannen de spieren wat!

Fijne sinterklaas allemaal vanavond voor wie dat nog gaat vieren!
Beatle, wij hebben bewust gekozen voor een KDV. Puur om de reden dat er hier 2 goede in de buurt zijn, je altijd opvang hebt ook tijdens de vakanties, ziektes van leidsters, etc. Dus een gastouder is even door mijn hoofd geschoten en toen weer naar de achtergrond gegaan. Kan me wel voorstellen dat als je een erg goede kent je daar naartoe gaat, is toch een stuk kleinschaliger en flexibeler.

Ben trouwens blij dat je schrijft dat je alleen maar positiebroeken aanhebt. Vorige week paste ik nog prima in mijn zwarte broek, maar nu kreeg ik de knoop voor geen meter meer dicht. Ik denk dat ik dinsdag toch even de stad inga.

Raarmaarwaar, ben benieuwd of je het je schoonouders hebt verteld en hoe ze reageerden!

Vandaag heb ik een beetje een opstandige bui kan boos worden om alleen al het feit dat mijn man op een broodje zit te kauwen. Zijn net dus maar even een eind wezen wandelen, even de frisse lucht in en dat deed me goed. Dat bad van Beatle klinkt ook wel erg goed...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven