uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Sosofie wat vervelend van de vorige keer je depressie.

Kan je melden dat ik hoor ook energieloos ben, seks nooit van gehoord, slecht doorslapen maar wel moe, en mijn humeur piekt en daalt behoorlijk, ben ook nog wel eens onredelijk

Zo zielig pluiszoon kwam vanmiddag ziek uit bed 39,8. En heeft van wakkerworden tot nu net alleen maar bij me op schoot gehangen. Nu met een zetpilletje naar bed, hopelijk is hij morgen weer opgeknapt. Vind hem altijd zo zielig als hij ziek is (echt een mannetje dan)

Heb de hele week al trek in augurken, doe me dus dagelijks tegoed aan een augurk, hoe zwanger kan je zijn
Arme pluiszoon! Ik verwacht dat mijn jongste ook ziek wordt. Hij is erg huilerig, al een paar dagen...

En augurken...

Ik heb nog nooit iemand gehoord die daar echt zin in had.

Klinkt misschien stom, Dolfijn en Pluis, maar ik ben wel blij dat mijn klachten ook bij jullie bekend zijn. Is er meer herkenning onder de dames?
Hallo, hier weer een berichtje van mij! Alles goed. Wel nog steeds moe na 18:00 a 19:00. Dat is echt zo'n omslagpunt, dan kak ik helemaal in. Ben ook wel eens wat depri. Bij mij hangt dat samen met of ik veel tijd heb om na te denken en dat viel deze week mee. Maar ben van mijzelf wel een piekeraar en heb ook periodes gekend waarin in niet lekker in mijn vel zat, angstig, slecht slapen, misselijk en daardoor depri gevoelens. Ben dus wel bang voor depressie of psychose omdat ik weet dat ik er gevoelig voor ben en oomdat ik op dit moment, maar 8 uur per week werk heb. Heb net afscheid genomen op mijn werk van de afgelopen 2,5 jaar, wat niet mijn eigen keuze was. En ik schrijf Bang...maar het is mijn nachtmerrie. Sosofie, wat hielp jou de vorige keer? Probeer dat te bedenken. Waar heb je kracht uit geput, welke gesprekken, welke activiteiten? Maar probeer er niet te lang over te piekeren, probeer positief te denken zodat je geen self-fullfilling prophecy krijgt.

Er waren een aantal die vroegen naar dat lijstje van de vk. Er staat een opdeling in twee periodes. Er staan geen nieuwe dingen op en de meeste zijn hier al naar voren gekomen, maar komt ie; begin zwangerschap/ rond de 12 weken vk, termijnecho laten maken, prenatale screening ja of nee, 20-weken echo ja of nee, zo ja afspraak voor maken bij echocentrum, bloed laten prikken, kraamzorg regelen, ziektekostenverzekeraar vertellen waar je kraamzorg hebt geregeld, kinderopvang regelen.

Bij halverwege de zwangerschap/ 20 weken staat orienteren en opgeven voor zwangerschapscursus (maar volgens mij moet dit bij sommige al eerder), zwangerschapsverklaring voor je werkgever aan vk vragen, juridische zaken regelen, zoals bijv. kind erkennen als dat nodig is, samenlevingscontract, testament, geregistreerd partnerschap.

Nakur, wat voor zwangerschapsgym heb je voor gekozen? Ik kan alleen "gewone" vinden van de GGD in Groningen. Wel hele goedkope trouwens, Denk zelf aan Samen bevallen, maar ben ook wel benieuwd naar zwnagerschapsyoga of gym.

Hier staan al een aantal namen op het lijstje. Vriend en ik hebben ongeveer dezelfde op nr. 1 staan. Denk dat we uiteindelijk terug komen op de eerste die we beide mooi vonden. En ik krijg ook al een buikje, geweldig vind ik het!
O, ja en sex kan mij ook totaal niet interesseren. Vooral verwarrend voor vriend. De maanden er voor flink ons best gedaan en nu....weinig tot niks. En hij heeft des te meer zin bij het zien van mijn veranderende lijf. Probeer dus soms ook wat meer mijn best te doen. Maar vriend heeft gelukkig ook begrip voor mij. Onrustig slapen; vaak wakker, soms moeilijk kunnen doorslapen zijn ook herkenbaar net als onredelijk reageren...

En verder heb ik zin in Fries suikerbrood!!!! Zaterdag maar 1 halen in het dorp van mijn ouders...of meer voorin de vriezer;-)
dames met depressieve gevoelens: zelfs ik (ik heb gelukkig geen geschiedenis met depressies) heb vannacht een bui gehad dat ik het allemaal even niet zag zitten en me daar dan weer rot over voelde. dus vergis je niet dat zwangerschap dat ook voor een deel losmaakt. dat jullie je er maar niet extra rot over gaan voelen bedoel ik, want voor een deel hoort het er bij ofzo?

pf, nu toch echt naar bed. had nog willen reageren op iemand anders' verhaal, maar ik ben het al weer kwijt. jeutje wat een zeef ben ik...

kop op meiden, niet zo lang meer en dan voelen we ons allemaal stukken beter! (sprak zij goedmoedig terwijl ze ook even een dweil is )
ps: sex is toch alleen om babies te maken?
Even een kort berichtje..

Heb neit alles terug kunnen lezen. Inmiddels gaat het wat beter met de misselijkheid. Al een week niet meer overgegeven! Aangemeld voor de kraamzorg. Maandag weer voor de echo.

Verder heb ik een weekje vrij waarin gister een vriendin de hele dag over de vloer is geweest en gezellig druk voor sinterklaas. En vanavond een tupperware party gehad!

Ik lees later weer wat bij.
He dames,

Even een ego/echo-topic:

Vanochtend echo gehad bij gyn ivm combinatietest;

wilde m'n broek al uit doen zegt ze; dat hoeft niet meer hoor!

oh ben zo inwendige echo's gewend, en nu dus voor het eerst via de buik: zoooo mooi.....

In tegenstelling tot de laatste keer,bij 10wkn was hij nu lekker druk op en neer aan het bewegen, en beentjes strekken en weer krom. Wat kun je zo'n minimensje (6cm was ie) dan goed zien, ik vind het echt een wonder.

Het was een heel mooi moment, en helemaal toen de testuitslagen dikke prima waren. nekplooi 1cm + bloeduitslag = kans van 1 op 12.700. Hele kleine kans dus, geen zorgen.

dat was toch wel een opluchting.

Daarna door naar de VK. Hartstikke leuk mens,echt gelachen, voelde me erg op mijn gemak en heb haar dat ook verteld (dat er meiden zijn die mindere ervaringenhebben) vond ze leuk om te horen. We konden het hartje nog niet horen dus mogen we over twee weken eventjes weer (extra) komen. Leuk!

Nakur: ben vandaag mijn 2e pil E helemaal vergeten en wat denk je: niks aan de hand. Hele dag gewerkt, thuis eten, snel door naar opleidiing, net thuis. Voel me fantastisch.

ook een goeiedag qua vermoeidheid, zit nu nog niet te knikkebollen.

Kan morgen zomaar weer anders zijn, maar voor nu heerlijk!

sofie; ik heb me ook heel kut gevoeld hoor, en zo; n niet-gelukkig-gevoel. Eerder hebben we het er ook al even over gehad op dit topic, dus het is echt niet raar.

kan me wel heel goed voorstellen dat je bang wordt van die gevoelens, omdat je een nare ervaring hebt gehad.

Wat heb je toen aan je depressie gedaan? heb je iemand (bv psych) om mee te praten, iemand die jou toen ook al kende ofzo. misschien is er iemand in je buurt die je kan helpen relativeren.

Blijf je hier ook lekker uiten he, hoe negatief ook! je krijgt altijd wel weer lieve berichten terug die je misschien wat opvrolijken.

Nou dames, voor iedereen met slaapproblemen:

Ik wens jullie een hele fijne nacht met hopelijk veel ontspannen slaapuurtjes!!

Lfs Bello
Gisteren kreeg ik de catalogus van de babydump, met sokjes erbij. Sokjes ingepakt, gedichtje erbij en dat in man's schoen gestopt. Over dat sinterklaas langskwam en alleen zijn schoenen zag staan ipv babyschoenen maar ja de baby was er nog niet. Maar hij wil toch voor alle kinderen een kadootje achterlaten Man vond het erg schattig.

Vind het nog steeds onwerkelijk dat we straks een kindje hebben wat in die sokjes past, het is allemaal zo klein!

Vanmorgen voor het eerst iets aangekomen zonder dat ik minder ben gaan eten. Merk ook dat broeken strakker zitten bij de bovenkant maar lubbert rond mijn benen (had ik al ivm afvallen eerder). Dus de modellen zitten me niet echt goed.

Uurtje extra slaap bevalt me erg goed, vannacht 10 uur kunnen slapen en nu redelijk uitgeslapen. Was gister (ondanks medicatie) wel weer heel erg misselijk. Hopelijk gaat dat snel over. Morgen weekend! Nu even jullie reacties lezen.
Nakur, vanaf hoeveel weken werd jij misselijk?

Leuk idee van je cadeautje!
Sosfie, herkenbaar hoor jouw klachten. Hier ook zo'n eentje. zie het ook wel eens niet zitten (geen voorgeschiedenis van depressies ofzo). Sinds de eisprong hebben we al geen sex gehad, erg he.... dat was rond half sept. Verder hang ik wat rond, nergens zin in. Uit mijn vel springen om niets komt me ook bekend voor.

Arme mannen haha! Man van mij klaagt al dat ie te weinig aandacht krijgt.

Pluis, grappig van die augurken! Ik dacht altijd als je zin zou krijgen in aparte dingen, dat vanaf het begin vd zwangerschap zou zijn, niet dus! Mijn moeder heeft vanaf week 1 potten auguruken weggewerkt, had ze verstopt op haar werk en toen iemand dat ontdekte kwam op die manier iedereen erachter dat ze zwanger was haha!

Saartje, kijk eens bij mijn cursus die ik heb gekozen: http://www.stmr.nl/ en dan kijken links bij advies, aanstaande ouder en kind en dan gym. Mijn cursus is trouwens ook niet duur: 35,- voor 10 lessen + lidmaatschap 18 euro.

Had gevraagd naar verschillen yoga en gym. Yoga wordt door yogalerares gegeven, kan wat zweverig zijn, gym door fysiotherapeuten. Ademhalingstechnieken zijn hetzelfde. Plus bij yoga hadden ze nog geen niewe datum voor 2011. Vandaar gym.

En mmmm suikerbrood! Ik denk dat ik dat ook maar eens aanschaf!

Jeetje Bello wat een kleine kans! Vond die van mij met 5000 al wenig haha! Fijn gevoel he.
Luna misselijk al erg vroeg vanaf 3 dagen voordat ik ongesteld moest worden (helaas)....
Leuk idee, Nakur!

Ik heb een babypakje gekocht voor in de zak met cadeaus. Vinden de jongens vast schattig.

Bello. Je hebt helemaal gelijk. Ik moet mezelf niet gek gaan maken, maar accepteren dat dit normaal is en er gewoon bij hoort.

De vorige keer kwam ik pas 9 maanden na de bevalling erachter dat ik een ppd had. Iedere dag zeiden man en ik tegen elkaar: morgen gaat het vast beter, dit hoort erbij, kiezen op elkaar en doorgaan, dit zijn nu eenmaal zware jaren.

Het eindigde op het punt dat ik de schijn voor de buitenwereld ophield, maar thuis niet eens meer aan tafel kon zitten eten met mijn gezin omdat dat al te zwaar was. Toen ik bij het spoor stond te wachten bij de slagbomen en dacht: wat lijkt me dat fijn, dood zijn... ben ik maar even doorgefietst naar de huisarts.

Medicatie geslikt, gesprekken met een coach gevoerd en ik heb veel veranderd in mijn leven. Ik kan echt zeggen dat ik heel veel geleerd heb van die tijd. Ik durf nu aan mezelf en aan anderen toe te geven dat ik het best zwaar vind, dat ik niet alles kan, dat ik wel eens hulp nodig heb.... Dat ik na 10 jaar eindelijk afgestudeerd ben en minder uren werk is ook goed voor mij. Medicijnen heb ik 1,5 jaar geleden al afgebouwd, dus die slik ik al tijden niet meer. Wie weet na de bevalling....

Raar: ik vertelde aan mijn man dat de meiden van Viva ook niet aan seks deden momenteel en dat jij zei dat seks alleen bedoeld is om baby's te maken. Hij kon er erg om lachen en zei: wacht! ik denk dat ik nog een paar onderdelen vergeten ben te plaatsen... ;)
Vanaf half september, nakur?

dan valt het bij ons nog best mee... ;)
@ depri gevoelens, die ken ik sterk, hoewel ik het ook aan de hormonen kan wijten. Plus we hebben gister slecht nieuws gehad over mijn vader, zijn chemo is gestopt omdat hij te hard achteruit ging en het ws niet aansloeg.

Het was het laatste middel wat mogelijk wat verlenging op zou leveren, dus het geeft wel een machteloos gevoel.

Dus wat dat betreft kan ik me ook flink depri voelen.

@ sex, hell no, haha ik moet er echt ff niet aan denken nu, komt wel weer.

Gister combitest gehad, was goed (de echo dan, bloed ff afwachten)

Wel even naar het geslacht geinformeerd; 60% zeker dat het een knul wordt... Luna man erg blij, kan hij eindelijk zijn voetbal genen doorgeven..haha

@pluis; hoe is t met pluiszoon? Hopen dat hij met sinterklaas weer helemaal beter is!

@sosofie, jou kindje al beetje beter?

@Bello, hoe gaat het nu met je misselijkheid met afbouwen van de E? Of laat je het bij incidenteel vergeten?

Ik was t suf zijn zo beu, ik kon alleen maar slapen van de E.
Hoi Meiden,

haha moest erg lachen om jullie non-sex berichten.....het zal wel zijn omdat wij elkaar nog niet zo heel erg lang kennen, of misschien omdat het leven echt pas begint bij 40 maar daar heb ik dus echt helemaal geen last van......nog voldoende reserveonderdelen te plaatsen laat ik maar zeggen Maar ja, ik ben dan ook niet echt misselijk, en heb op mijn schouderontsteking na nergens last van en redelijk wat rust overdag omdat ik momenteel geen werk heb.....(vanaf 1 februari weer, had ik dat al verteld? was geen punt dat ik zwanger ben!) en pubers ijn ook wat makkelijker af te snauwen (laat me met rust!) dan peutertjes waar veel van jullie mee te maken hebben.

Echt grappig: toen ik jong zwanger was, raadde ik dat iedereen aan: makkelijk te doen, redelijk te combineren met studie (nog steeds beter dan met werk in elk geval!) etc. En nu bevalt het me zo goed op deze leeftijd, dat ik DAT haast zou aanraden... (misschien moet ik gewoon concluderen dat ik zwanger zijn erg leuk vind....)

Vanmiddag mijn combitest....uitslag zal wel volgende week worden, want ze moeten nog prikken....

meiden: sterkte met jullie depri gevoelens en Luna, jij vooral veel sterkte met je vader!
*zwaaaaai* druk bezig met sausen van de muren en plafonds. Huis is een dikke bende , maar kan mij er nog tussen door manouvreren.

Het begint echt ergens op te lijken inmiddels.

Sex.... laatste keer was ook alweer week of 3 geleden geloof ik. Heb er niet echt behoefte aan ..

Kom later terug nu eerst weer sausuhhhh
Zo goedemorgen!

Even weer bijkletsen. Lees wel altijd, maar bevind me in een stadium dat er zo weinig gebeurt, lijkt het. Man en ik hebben nog steeds nog het idee dat er niet zoveel aan de hand is (zijn we wel echt zwanger???)

Ondertussen slaap ik al om 20u en lig ik 's nachts rond 4u weer wakker, zijn mijn borsten nog steeds gevoelig en opgezwollen, dus het zal wel, hahaha. Maar verder geen ontwikkelingen. Mogen ook pas over 2 weken weer voor een echo en naar de VK. Dus Behalve veel lezen, valt er niet zoveel te doen. Ik probeer steeds te denken dat we straks misschien wel terugverlangen naar deze rust... Stilte voro de storm, haha

@Zespri; meid waar haal je de energie vandaan???? Moet er niet aan denken nu nog te moeten klussen. Respect! haha

@BV ben het wel van plan. Heb geen termijn in gedachte. Grappig dat jullie daar zo bewust mee bezig zijn. Wellicht ben ik blond, maar dat verloopt toch vanzelf? Op een gegeven moment wordt het onpraktisch en ga je over op de fles. Of is dat iets te kort door de bocht?

@Kraamhulp, moet ik nog regelen.

@Zorgverzekeraar moet ik ook nog even goed kijken. Wil wel goed verzekerd zijn. Vooral ivm bevalling, kraamhulp en andere eventuele onvoorziene ziektekosten voor de baby. Maar ik vind het wel lastig. Is echt appels met peren vergelijken.

@Sex, de wil is er wel, maar heb er de kracht niet voor, hahaha! Overdag wel, maar ja, dan zijn we aan het werk...

@Zwangerschapsgym, ook nog niet naar gekeken.

En moet het ook nog op mn werk aan mn baas vertellen. Wil nog even wachten tot na 12 weken.

Oja, Blauwe man had de VK gebeld dat we een onprettig gevoel aan het eerste gesprek overgehouden hadden. Kon ze zich niet in vinden, ze had het idee dat ze de tijd voor ons had genomen, en allemaal heel vervelend. Dus Blauwe Man zei tegen haar dat hij het in ieder geval gezegd wilde hebben. Zij reageerde heel koud, van als we volgende keer geen klik voelen, moeten we maar naar een ander. Blijft allemaal een beetje vreemd. Gaan de 16 weer, dus ben benieuwd...

Weet iemand trouwens waar de uitslagen van de bloedtesten heengaan? Heb 19 november bloed laten prikken (iov VK, geen idee waarvoor). Zou ik een telefoontje moeten krijgen als de uitslagen binnen zijn, of krijg ik het pas de 16e te horen?
Nog een ding; ik hoorde van mn buurvrouw dat we voorzichtig moeten zijn met pepernoten. Kaneel schijnt ook weer schadelijk te zijn...
Kreeg net een smsje van een vriendin.. Een gewone vriendin/kennis uit de kroeg geen hele goede vriendin als hartsvriendin zeg maar.

Zij verwacht eind juni een broertje of zusje voor haar zoontje.

Daaaaarrrrooommm was ze net als mij afgelopen zaterdag aan de cola net als ik... En beide zeiden we dat we een antibioticakuurtje hadden voor blaasontsteking en keelontsteking. Toen dacht ik nog , jaaaajaaaa ...

Moet nog even bijkomen van het lachen voor ik haar laat weten dat ik ook zwanger ben en bijna gelijk uitgerekend zijn. Wil eigenlijk t liefst even wachten tot a.s dinsdag dan heb ik de termijn echo en weten we voor heel veel % zeker dat t goed zit.
Blaumeertje.. dapper van je man om het te zeggen. En raar ook dat ze nog zo koud reageerde. Ze had op zijn minst kunnen zeggen dat ze t vervelend vond en het zo niet bedoeld had als t zo was overgekomen o.d.
luna dat ze het nu al konden zeggen het geslacht, spannend of het ook echt klopt!

Denk dat ik de gyn dinsdag ook maar eens lief aankijk of ze al iets ziet.

Hihi nakur je moeder was dus een echte augurk verslaafde!

Vorige zwangerschap was ik verzot op ananas. Echt in elk recept werd ananas gegooid. Schoonmoeder was dan zo lief om pannekoeken met ananas te maken, heerlijk. Tot ik bevallen was, bleh echt niet lekker! Heb het toen maar eerlijk vertelt dat ik toch liever geen pannekoeken meer met ananas wilde.

Raar lekker he zo vergeetachtig! Kan je bij sommige dingen zo heerlijk over doorpiekeren wat je ook alwaar wilde.

Luna wat een vreselijk nieuws over je vader, kan me voorstellen dat je daar depri van wordt! Sterkte

blauwmeertje goed dat je man heeft gebeld naar die vk en wat een rare reactie iemand die duidelijk niet gewend is om feedback te krijgen. Hopelijk de volgende keer wel fijn.

En je bloeduitslag is een soort algemene prik om een aantal waardes te bepalen dacht hb, suiker, bloedgroep, soa's, eiwitten en dat soort dingen. Mochten ze later twijfelen of je hb goed is dan hebben ze een soort startwaarde. Uitslag hoor je dan bij je volgende controle.

Zespri grappig dat je dan twijfelt aan elkaars smoes.

Pluiszoon lijkt weer opgeknapt. Koorts is weg en weer zijn vrolijke zelf. En op schoot bij mama echt niet langer dan een paar tellen en weg is hij. Wel geverfd net samen een tekening voor sinterklaas, vind hij zo leuk om te doen. En Ameli voor mij nog even geen pubers hoor geniet hier nog veel te veel van.
Ff een verfklus vraagje..

Ik heb een muur wit met daarop 2 brede verticale bruine strepen van 1 meter breed.

Nu ben ik er over heen geweest met de latex , en tja je ziet natuurlijk de strepen van t bruine er nog wat doorheen..

Zou ik wanneer t droog is die plekken waar t bruine zat nog eens extra doen met de latex ? In de hoop dat t uiteindelijk 1 geheel gaat worden of blijf je altijd die waas van donkere strepen er doorheen zien ?

Pluis... Fijn dat pluiszoon weer wat opgeknapt is
Luna, heel veel sterkte voor jou, je vader en de rest van de familie. Wat moet het erg zijn om je eigen vader zo ziek te zien... Spannend om te weten dat jullie misschien een jochie krijgen! Zoons zijn leuk! (al hoop ik deze keer voor de variatie op een meisje, nog een week of 8 wachten)

Gelukkig is kleine pluis weer beter! Ziek zijn met sinterklaas is niet leuk.

Annali, volgens mij hoor jij gewoon tot de groep vrouwen die zich kiplekker voelen tijdens de zwangerschap! Fijn hoor!

Blaumeertje: over bv: als het lukt (volg vooral een cursus/info-avond) gaat het meestal na 1 a 2 maanden vanzelf. Onpraktisch wordt het eigenlijk niet hoor. Juist alleen maar praktisch. t Is altijd goed, altijd op temperatuur, altijd schoon, altijd bij de hand... Ik heb het twee keer geprobeerd en ik ga het geen derde keer proberen. Ik vind het vre-se-lijk.

Mijn schoonzus (de vk) is zwanger van nummer vier en gaat gewoon weer 1,5 jaar voeden, net als bij de oudste drie...

Over kaneel: je mag lekker pepernoten eten hoor. Ik heb het nagevraagd, maar het kan echt geen kwaad. Drie kilo pure kaneel is niet aan te raden, maar stroopwafels, appeltaart en speculaas en pepernoten: lekker nemen.

Zespri: goed aan het klussen, joh! Geeft een voldaan gevoel he?

Erg toevallig, dat kroegvriendin en jij samen braaf aan de cola zaten!

Had ik al verteld dat ik met 28/29 weken al met verlof mag? Ik krijg mijn zomervakantiedagen die in mijn verlof vallen aan mijn verlof geplakt. Ik wilde ze liever voor mijn verlof dan erna, omdat ik me tijdens mijn zwangerschappen niet zo tof voel, en daarna meestal wel weer aan werken toe ben en op deze manier meteen aan het begin van het schooljaar weer kan starten. (dat is fijner dan na een week of 5 je klassen overnemen van een vervanger... )

Fijn weekend allemaal!
@Sofie, wat een opluchting! Werd al helemaal gek! Al die beperkingen steeds! Mijn zus is ook in december zwanger geweest en was verslaafd aan pepernoten! Die zei ook al, wat een onzin.. Ben blij dat ik gewoon los kan gaan dit weekend

@Zespri, ik zou de hele muur nog 1x doen. Kans bestaat dat je wel een waas blijft zien. Maar wordt met iedere laag minder ;o)

@Luna, heel veel sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven