uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
@Beatle: of je nu in juni of juli uitgerekend bent: je bent en blijft van harte welkom. (Misschien ben ik wel 2 weken overtijd en beval ik op 3 juli :p).

Ik denk dat wij na 12/13 weken naar kametjes gaan kijken.

Haha, nu al last van zwangerschapsdementie? Dat wordt nog wat

@Pluis: ja, mijn ouders zijn de eerste aan wie wij het gaan vertellen. Leuk, maar ook wel spannend. Ik verwacht dat mijn moeder wel zal gaan huilen :p

Wow, gekleurde afscheiding is wel even schrikken. Hopen dat het eenmalig was.

@Frenkie: veel plezier met het vertellen tegen je ouders. Laat je hun reactie nog even weten, ik ben benieuwd!

@Katje: ja, de kans is "maar" 1 op 10 op een miskraam, dus 90% waar het wel goed bij gaat. Dus laten we hopen dat we allemaal bij die 90% zitten.

@Nelleke: hoe was je echo? En hoe ver ben je?

@Iedereen: wij gaan mijn ouders een pot: "Oma's appelmoes" geven (van de AH)

Wij willen wel graag weten wat het wordt, dat shopt toch iets gemakkelijker.

KDV hebben we al uitgezocht. Volgende week even navragen hoe lang de wachtlijsten zijn. Ik weet ook nog niet precies hoeveel ik wil blijven werken. Ook even afhankelijk of mijn ouders een dag(deel) willen oppassen.
@ pluis; geen bloedverlies meer gehad?

Ik wacht ook vol verwachting mijn eerste echo af..

Zo spannend.

@ Nelleke; hoever ben je, en was alles in orde?

Voelen jullie je op de avond ook wat beter dan gemiddeld op de dag? Na het avondeten voel ik me wat minder beroerd. Begin nu weer een beetje tot leven te komen, tegenovergestelde van op de dag.

Vandaag met mijn vader naar het ziekenhuis geweest, hij is terminaal ziek en woont ook bij me in huis.

Toen we vanmiddag terugkwamen en dochterlief op zijn wezen halen, zijn we vanmiddag alle 3 een tukkie gaan doen, haha. Lekker rustig in huis dus.
De echo was helemaal niet zo leuk! Ik krijg zo goed als zeker een miskraam. Als ik 5 weken zou zijn had t al wat groter moeten zijn en ik heb cystes... Er is wel een zeer kleine kans dat t vruchtje blijft leven. Ik ga maar vant ergste uit, wat zij ook zei. Over 2 weken weer een echo, als ik ga bloeden moet ik contact opnemen met de vk.

Ben zo verdrietig! Kan alleen maar huilen, ik ga naar bed.
@nelleke: wat vervelend zeg zo'n bericht. Kan me voorstellen dat je erg verdrietig bent. Maar ik hoop en duim dat het toch goed gaat en dat het vruchtje blijft zitten en gaat groeien.

Voor nu in ieder geval een hele dikke knuffel.
@ nelleke: wat een K U T nieuws zeg!

Daar hadden we niet op gehoopt.

Ik snap dat je verdrietig bent!

Dit is iedereen zijn ergste nachtmerrie!

En nu maar hopen dat het vruchtje alsnog blijft zitten. Ik denk dat we met zijn allen hier heel hard duimen! Ik in elk geval wel!
Even een ego-post:

Gisteren bloed verloren na de seks. Ik ben me helemaal kapot geschrokken en vannacht nauwelijks geslapen.

Gelukkig is het bloeden nu gestopt en is het nu wat bruinige afscheiding.

Vanmorgen heb ik meteen de VK gebeld. Op dit moment kan ze nog niks doen, omdat er sowieso nog geen hartslag te horen is. Wel mag ik nu eerder voor een echo (waarschijnlijk met 8 weken). Maar aangezien ik (nog) geen buikkrampen heb, lijkt er "niets" aan de hand te zijn. Het is dus even afwachten of het zo blijft of dat het bloeden misschien toch doorzet.

Pffffffffff, het maakt me toch wel onzeker.
Pluis, 19 oktober was de echo, niet de vk; de vk moet ik 9 november voor het eerst naar toe

@ Dionne, volgens mij komt het wel vaker voor dat vrouwen na de seks bloedverlies hebben, omdat de baarmoedermond veel beter doorbloed is. Maar ik weet hoe onzeker het je maakt, ik heb de afgelopen 2 weken bijna elke dag wel een beetje bruinverlies gehad. De gyn zei dat heel veel vrouwen het eerste trimester (oud) bloed verliezen. Het hoeft niets te betekenen dus, maar het geeft je geen lekker gevoel. Het went wel merk ik, want ik schrik er nu minder van. Wel fijn dat je nu eerder voor een echo mag, het stelt toch gerust als je ziet dat alles goed is.

@ Nelleke, wat een vervelend nieuws. Was ze echt zo zeker dat het mis zou gaan. Kwam dat dan door die cystes? Ik heb altijd begrepen dat ze met 5 wkn sowieso nog niet zoveel kunnen zien en dat ze daarom met vroege echo's altijd wachten tot 6-7 wkn. Nou natuurlijk ben je verdrietig van zulk nieuws, ik zou ontroostbaar zijn denk ik. Nu 2 weken wachten tot de volgende echo, ik ga zo hard duimen dat het goed komt!

@ Luna, ik voel me juist 's avonds wat minder (al mag ik helemaal niet klagen met de weinige kwaaltjes die ik heb). Ben dan wat vermoeider, opgeblazen en heb een soort van oprispingen. Ook slaap ik 's nachts wat slechter, ben vaker wakker.

De echo was trouwens helemaal leuk, we hebben een rijstkorrel met een kloppend gezien. Geen garantie natuurlijk, maar wel even een fijne bevestiging! De vruchtzak was mooi rond, er zat een mooie witte krans omheen en de dooierzak was zichtbaar (allemaal goede dingen volgens de gyn). Ons rijstkorreltje had een lengte van 5.4 mm De volgende echo wordt de termijnecho, wanneer we die hebben horen we de 9e bij de vk.
@ Nelleke, wat ontzettend rot voor je, ik denk dat we hier allemaal bang voor zijn. Hoe gt t nu met je?

@Dionne; dit heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap in het begin ook gehad. Ik heb een zus die verloskundige is en zij zei me dat het door het vrijen ook iets wat kan gaan bloeden omdat de baarmoedermond beter doorbloed is en daardoor makkelijker gaat bloeden bij contact (contact bloeding dus).

Ik heb er een prachtige dochter aan overgehouden.

Het was waarschijnlijk helder bloed en verlies je nu niks meer (hooguit wat oud bloed?)

Sterkte
@ Beatle, iemand moet het doen, we hebben toch een hekkensluiter nodig

@ Pluis, bij jou ook even schrikken dus! Heel gek, maar juist het hopen dat het niet meer kwam maakte mij juist onzekerder, want als het er dan wel weer was, schrok ik meer. Nu probeer ik me erbij neer te leggen dat ik af en toe bruinverlies heb en dat dit er bij mij bijhoort. Daardoor schrik ik er iets minder van. Maar het blijft niet leuk!
Nelleke, wat vreselijk nieuws.... ik hoop heel erg voor je dat het goed blijft gaan! Misschien moet je proberen toch wat in de neutraalstand te komen ipv de slecht-nieuws stand, want als je depri wordt lijkt me dat ook helemaal niet gezond voor je lichaam + vruchtje. Hou je ons op de hoogte? Take care.

Ik voel me trouwens 's avonds het meest beroerd van de hele dag. Blijkbaar per persoon verschillend.

(Pluis, Beatle, Dionne voor jullie dubbele info hieronder, dus sla gerust over)Vanmorgen (met man) bij de VK geweest. Alles was goed! vruchtzakje, foetus en kloppend hartje te zien (alhoewel ik het niet zo goed kon zien, vond ik wel jammer, man kon het wel goed zien ). Echter het schijnt nog maar 0,7 cm te zijn overeenkomend met 6 wk 4 dagen, terwijl ik dat dacht ik 7 + 4 was dus ik snap er werkelijk niets van. Want ik weet zeker wanneer mijn eisprong was ivm buikpijn en temp verhoging daarna. Plus dat zou inhouden dat ik dan met 2 wek 4 dgn al positief getest zou hebben, dat kan toch helemaal niet gezien eisprong/innesteling/aanmaak HCG? Maar goed, we wachten af, 2 nov termijnecho, dan weet ik meer.

(Tot hier dubbele info).

Nu ik het verhaal van Nelleke zo hoor ga ik dan toch twijfelen, zou dat bij mij ook een groeiachterstand hebben en misschien afgestoten worden ofzo? Aan de andere kant zei de VK dat alles goed was: hartje, dooierzak en vruchtzak en dat wat ik heb wel vaker voor kan komen. Maar ja, ik wist toch zeker wanneer mijn eisprongdatum was!

Luna, wat erg dat je vader terminaal is. Moet wel zwaar zijn als hij ook bij jullie in huis woont? Weet hij al dat je zwanger bent?

Voor de tabel: 2 nov VK
Nakur, ik had mijn echo met 6wkn4dgn en de lengte kwam overeen met 5 1/2 week. Maar ook bij mij zei de gyn dat lengte in dit stadium nog helemaal niks zegt, pas met 9 - 10 weken kunnen ze een goede meting maken voor een termijnecho. Niet gaan twijfelen dus!
@ Nelleke: Heel veel sterkte meid!! Wat een rotnieuws!!

Ik heb gisteren het bijzondere nieuws aan de opa's en oma's verteld. Eerst schoonouders (6e keer dat ze dit meemaken (5e kleinkind omdat mijn schoonzus van de zomer bij 10 wkn een miskraam heeft gehad maar wel al aan de fam verteld had)) Maar mijn schoonouders vonden het erg leuk. Mijn schoonmoeder bood spontaan aan om 1 dag op te passen (doet ze nu ook op 2 andere kleinkinderen). Daarna door naar mijn ouders. Die waren redelijk in shock in positieve zin. Ze moesten het echt even laten bezinken. Ze hadden het nog niet verwacht. Mijn vader zijn adrenaline spoot zowat zijn oren uit en hij zei ook al: het is maar goed dat ik vanavond meer niemand spreek want ik zou het geheid vertellen.

Erg leuk dus om te vertellen.

Verder zijn we gister even naar 2 babywinkels geweest. Babydump in Beverwijk (viel mij erg tegen) en vervolgens babypark wormerveer. Die laatste is echt een aanrader. Babypark winkels zijn echt groot, je kan er alles vinden en volgens mij heeft elke winkel een flink aantal artikelen in een speciale hoek staan met korting.
Haha Frenkie, ik zie het al voor me de reactie van je vader! Tja het is wat als je dochter opeens zegt moeder te worden he.

Bloem, ik ben zooooo blij met jouw bericht! Stelt me heel erg gerust. 2 nov heb ik dus de termijnecho. Als mijn ideeen van zwangerschap kloppen ben ik dan exact 9 weken zwanger (volgens VK nu dan 8 weken). Hopelijk kunnen ze het dan beter zien. Heb ook bedacht dat het technisch gezien onmogelijk is dat de bevruchting een week later heeft plaatsgevonden
@dionne: kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent van het bloedverlies, maar ik heb ook wel gehoord en gelezen dat dat kan gebeuren na de sex. Heb je vandaag nog bloedverlies gehad?

@bloem en nakur: fijn dat bij jullie de echo goed was. Geeft toch wel een goed gevoel. En niet gaan twijfelen, nakur.

@nelleke: hoe is het nu met je?

@frenkie: leuk hoor die reacties van je ouders en schoonouders.

@all: ben vanochtend met manlief bij de gynaecoloog geweest. Heb een echo gehad en alles zag er goed uit: baarmoeder, vruchtzakje en embryo. Het is nog wel heel erg klein (3 mm).

(nog kleiner dus dan een aantal andere dames hier, maar ik vertrouw op de gynaecoloog. Als hij zegt dat het er goed uit ziet dan ga ik daar ook vanuit en dan wil ik niet gaan twijfelen; ik blijf positief).

We hebben ook het hartje zien kloppen. Mooi om te zien. We hebben een fototje meegekregen. Ik ben erg blij dat de gynaecoloog al iets kon zien en dat het hartje klopte, omdat ik nog maar 6 weken ben. Ik weet wel dat het natuurlijk geen garantie geeft dat het goed blijft gaan, maar het is wel fijn dat ik gezien heb dat er echt iets in me groeit.

Over 3 weken mogen we terugkomen (11 november), maar dan naar de verloskundige (ook in het ziekenhuis) en dan krijgen we weer een (termijn)echo en de eerste intake. En verder moeten we gaan nadenken of we een nekplooimeting willen.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend en tot de volgende keer.
@katje: Fijn dat de echo zo goed was! geniet ervan...
@Nelleke - wat vreselijk zeg. Hoe is het nu met je? Leef met je mee...

@Pluis: voor de tabel: ik ben 31, het is ons eerste kindje () en we gaan 12 november voor de echo en 15 november voor de intake met de vk.

@Frenkie: heerlijk dat je het nieuws hebt kunnen delen! Ik sta echt op springen terwijl ik normaal heel goed dingen voor me kan houden.. maar we hebben afgesproken dat we het onze ouders (voor beide stellen het eerste kleinkind) vertellen in het weekend na de echo...

@Dionne: ik werk nu 32 uur en blijf dat ook doen. We proberen het zo te regelen: iedere ochtend naar het kdv, iedere middag met mij (2x), mijn lief (2x) of een van de toekomstige oma's (1x) (mijn schoonmoeder, die gaat echt uit haar dak als ze het hoort - sinds ik in de familie ben, bijna 5 jaar, zegt ze al dat ze een dag minder gaat werken als er een kleinkind komt). Maar goed, we wachten eerst dus ff die 10 weken af (echo), voor we echt gaan regelen. Mijn baas weet het al wel - ik heb een leuke maar drukke baan en de vermoeidheid speelt me parten, dus het leek me goed hem in te lichten .

@Beatle: grappig dat jij ook nog eens getest hebt, ik ook deze week :p

Ik mag nog steeds niet klagen over mijn lijf. Ik mag dan wel moe zijn, ik ben gelukkig niet misselijk! Mijn borsten zijn wel echt joekelig (ik heb normaal al 80f..) en als ik in bad lig en vervolgens rechtop ga zitten, ai! Alsof er vloeibaar lood naar mijn tepels stroomt :S. Maar dan nog ..... Woehoe! Een blij konijntje achter deze pc hoor!
Even een update van de afgelopen 24 uur.

Gisteravond rond deze tijd bij het naar de toilet gaan helderrood bloed en best veel. Stress! Uiteraard precies nu was pluisman ver weg en niet bereikbaar. Dus eerst de voicemail volgehuild en toen maar mijn schoonmoeder gebeld daar ik echt niet alleen wilde zijn. Die heeft de huisartsen post gebeld en ik mocht langskomen. Echt een eikel van een arts. Eerst vraagt die waar ik voor kom ne af dit alles is, vervolgens meld die dat de natuur zijn werk doet al die dat wil. Toch een inwendig onderzoek. Kreeg die de eendenbek niet geplaatst en vloekte daar dus bij, fijn ik lig hier met mijn benen wijd en ben al niet blij. Vervolgens vroeg die, daar ik alleen was of er wel een vader was of dit een ongelukje was. En kon ik niets wijzer weer naar huis met een brief over miskramen en moest over een weekje maar naar de huisarts. Thuis was pluisman er bijna. Weer bloed en uiteindelijk maar naar bed. Slechte nacht, veel wakker en niet durven bewegen of plassen. Vanochtend de gyn gebeld en ik mocht langskomen, gelijk. Echt een lieve vrouw en ze wilde gelijk een echo maken(inwendig) En gelukkig daar was een hartje en een mooi kindje met alles erop en eraan met wat ze hoort te kunnen zien. Volgens haar meting 8 weken en 5 dagen, dacht zelf 8 weken en 6 dagen dus dat is mooi.

Was/ben zo blij! Moet volgende week vrijdag terug komen, weer een echo en een standaard controle. Maar volgens die gyn ziet het er positief uit.

Ga nu even jullie verhalen terug lezen.
Katje, Bloem, nakur wat fijn jullie goede echo! Vinden jullie het leuk het hartje bij je naam of hebben jullie het liever nog niet?

Nelleke wat een ongelovelijk rot nieuws! Weten ze het echt zeker of zou het nog mee kunnen vallen? Hoe voel je je?

Volg jullie topic ook al een poos en weet hoelang je bezig bent, vreselijk dikke

Frenkie leuk he vertellen! Hoe hebben jullie het vertelt?

En babywinkels zijn zo wisselend, maar babypark zijn mooie grote opgeruimde winkels en ook personeel wat snapt wat het verkoopt.

Dionne schrikken he dat bloed, hoe voel je je nu?

Luna handig je zus als vk. Gaat zij ook je zwangerschap begeleiden, lijkt me wel heel bijzonder!

Ben vanaf morgen een weekje weg. Dus kan even duren voordat ik de tabel weer kan aanpassen.
Pluis, wat een eikel van een vent zeg! Alles wat je niet nodig hebt op zo'n moment, grrr.

Gelukkig kon je snel terecht voor de echo en was het goed! Pff, wat een opluchting!
@ Pluis: wat een geruststelling de volgende dag zeg! Wat een eikel idd die eerste... alsof het niks is als je mogelijk je kindje verliest!!

Ik heb het gewoon verteld aan mijn ouders. Geen poespas erom heen. Mijn vader had al gezegd dat het van hem niet hoefde maar dat hij het nieuws gewoon thuis verteld wilde krijgen. Dus dat is gebeurd Nu moeten ze alleen hun mond zien te houden. Mijn schoonmoeder krijgt een grote zak drop als ze haar mond kan houden haha!!

Ik ben wel benieuwd naar een echo straks. Ik hoor allemaal al van die verhalen over de eerste echo.. Die wil ik oohook! Maja... nog paar daagjes dan iig het intakegesprek en dan komt de echo afspraak.
Jeetje Pluis, wat ben ik blij dat je de volgende dag een goede echo hebt gehad. Wat een opluchting moet dat zijn geweest! En ongelofelijk wat een botte eikel van een arts zeg, de volgende keer als je geruststelling nodig hebt zou ik toch de verloskundige bellen, huisartsenposten begrijpen er blijkbaar niets van. Geniet van jullie weekje weg!

Goed om te weten Frenkie dat de Babydump tegenvalt, daar wilde wij namelijk ook heen. Kunnen we beter meteen doorrijden naar Babypark
Hello allemaal! Ik heb besloten me idd niet druk te maken om groeien/cm/ weken zwanger, maar er gewoon van te gaan genieten dat alles goed is! Goed idee Katje.

Maar ik denk dat ik tzt dus iets opschuif in de tabel Maar even afwachten tot 2 nov, ben benieuwd!

Nelleke, hoe is het met jou?

Pluis, een hartje lijkt me hartstikke prima!

Dionne, hoe gaat ie?

Gister weer best misselijk en moe maar na een lange nacht is dat weer opgelost Heb een relaxt weekend voor de boeg dus hopelijk voel ik me het hele weekend goed.
hallo juni-2011-moeders.

ik mag me bij jullie aansluiten (als ik er van jullie nog bij mag that is ). twee uur geleden een meer dan positieve test gedaan. de teststreep was twee keer zo donker dan de controlestreep (en ja, we hebben nog een keer of twintig met het ding lopen draaien of de T en de C op de goede plek stonden ) ben dan volgens eigen berekening ook al precies 5 weken zwanger vandaag. durfde vorige week nog niet te testen omdat ik nogal lange cyclussen heb (hoogtepunt/dieptepunt 70 dagen). en ben ook al bij de gyn geweest. maar eigenlijk had ik het gevoel dat het raak was. de bloedtestresultaten hoef ik dus niet eens af te wachten, hihi!

ik ben niet extatisch of anderzins hyper, besef het nog niet echt. en ben ook een beetje voorzichtig. ik kom van het "stoppen met anticonceptie 2010" topic en daar hebben we best wat verdrietige verhalen meegemaakt. voor mijn gevoel meer miskramen dan gemiddeld. dus we zullen zien of dit boontje vasthoudt. heb er zelf wel een goed gevoel over hoor!

voor de tabel:

- raar maar waar

- 33 jaar

- 1e kind

- uitgerekende datum 25 juni (godallejezus, dat klinkt echt...)

- nog geen bijzonderheden

ik had jullie berichten allemaal al eens gelezen, dat deed ik tot nu toe elke maand, maar ik moest steeds weer opschuiven. dus ik ga alles nog een keer lezen!

ik voel me nog prima eigenlijk. wel ongesteldheidsbuikpijn, iets gevoelige borsten, bij vlagen oprispinkjes (en die had ik al 3 dagen na eisprong) en een wat hol gevoel. gisteren voor het eerst een beetje misselijk (en ik ben heel bang voor wekenlang misselijk worden, dat trek ik echt niet dus fingers crossed), maar niet moe ofzo. rare man wist vanochtend wel te melden dat ik al twee weken slecht slaap; heel onrustig. heb vannacht ook gedroomd dat ik een dochter kreeg en twee dagen na de bevalling weer moest gaan werken, oef!
Ha raarmaarwaar, leuk dat je meeschrijft, altijd welkom! Mooi dat je met zo'n lange cyclus toch zwanger bent geworden, dat is wel fijn!

Ik denk dat je je gegevens over een weekje nogmaals mag posten, want Pluis is nu op vakantie en over een week terug. Duurt dus ook even voordat je in de tabel staat, maar dat mag de pret niet drukken!

Je heb idd weinig kwaaltjes, hopen dat dat zo blijft
Hallo allemaal!

Het is even een tijdje geleden dat ik heb gepost. Erg druk gehad, 's avonds te moe om de computer aan te zetten.

Buikkrampjes worden gelukkig minder, maar ik verlies nog steeds met enige regelmaat wat 'bruinige' afscheiding. Heb met HA gebeld en die heeft me gerustgesteld. Toch zit ik m wel te knijpen hoor...

Nou succes allemaal met de ' kwaaltjes'! En fijn om met jullie mee te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven