Uitgerekend Mei 2009 Deel 2

18-03-2009 16:54 5111 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje UD Afspraken/BD Bijzonderheden Watertje 33 1e BD 24 nov Liv Mimidepimi 29 3e BD 24 jan Maas Candy15 24 1e en 2e 1 mei BD 8 apr Liam (2275 gr) Liv (2770 gr) Deerne 31 1e 27 apr BD 15 apr Julius (3430 gr) Rozerood 27 1e 10 mei BD 17 apr Tirza (3010 gr) Verwachtingsvol 27 1e 6 mei BD 24 apr Daisy Helemi 32 1e 6 mei BD 25 apr Ishan (3700 gr) Kaatje_82 26 2e 30 april BD 27 apr Lukas (4280 gr) Snok 37 1e 2 mei BD 27 apr Binck (3880 gr) Sanne069 39 1e 4 mei BD 30 april Tess (3880 gr) Chicaa 32 2e 3 mei BD 5 mei Jolijn (3895 gr) NetjeNetje 30 1e 12 mei BD 6 mei Tim Wenny74 35 1e 2 mei BD 13 mei Tim (4010 gr) Doggie 33 1e 7 mei BD 14 mei Tim (4120 gr) Visje1 31 2e 7 mei BD 14 mei Norah (3210 gram) Foxymama 2e 10 mei BD 14 mei Anne (3980 gr) HippiechickNYC 38 3e 23 mei BD 14 mei Tess (3340 gr) Jackie30 30 1e 10 mei BD 14 mei Jens (3870 gr) Janets 34 4e 11 mei BD 15 mei Watse (3620 gr) Fien1 35 1e 12 mei BD 15 mei Abby (3620 gr) Luna2006 26 1e 9 mei BD 17 mei Raphaell (3965 gr) Elza35 39 1e 3 mei BD 18 mei Joy-Anna (4090 gr) Guusje 35 3e 10 mei BD 18 mei Rein Suzzel 26 1e 12 mei BD 19 mei Lucas (3870 gr) Potsiedikkie 31 3e 19 mei BD 24 mei Mieke (4050 gr) Julia1979 30 1e 23 mei BD 25 mei Eline (4215 gr) Twinkel 33 2e 20 mei BD 26 mei Suze (4500 gr) Midejo 40 4e 16 mei BD 26 mei Rick (4500 gr) Schabolleke 34 1e 22 mei BD 28 mei Mayka Maike1 27 3e 29 mei BD 8 juni Fenne (3620 gr)
Nou ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld voor advies, maar het enige wat ze zeiden was dat het via de huisarts moet gaan. Dat die bepaald of het nodig is dat hij doorgestuurd moet worden. Morgen afspraak bij de ha, alleen onze arts is op vakantie en de enige die beschikbaar is, is een ha in opleiding. Ben benieuwd.

Je wordt heel makkelijk in dingen als het het niet loopt zoals je wil. Ik wilde nl heel graag dat hij in zijn bedje slaapt overdag, maar na uren huilen en hij valt alleen in slaap heel dicht bij mij, ook prima. Na een ruim een uur slapen op mijn buik, moest ik plassen, dus even in de box gelegd en daar slaapt hij nu ook al een kwartier. Dan maar niet in zijn bedje, dit is voor het eerst dat hij slaapt vandaag. Ben al blij dat hij slaapt!
Sanne, topicvervuilert!!!

Nog niets Maike, zou ze al bevallen zijn??

Hippie, geniet van je nederlandse dingen! Als ik van de winter weer (hopelijk) jouw kant op kom, zal ik mijn koffer volgooien voor je.

Midejo, ondanks de rare situatie wel fijn dat de papa zoveel komt.

Elza, pittig! Sterkte met de regeldag.
Kwam even kijken hoe het met Maike gaat.

spannend hoor de laatste mei baby.

Hier een beetje een vervelend dagje.

Vorige week had ik een borstontsteking waar ik antibiotica voor heb gekregen. De pijn bij het voeden bleef alleen... Dus vandaag bij een lactatiedeskundie geweest en nu blijken we ook spruw te hebben.

Morgen kan ik mijn medicijnen er voor ophalen. Alleen voor Eline krijg ik niets en moet ik met bosbessensap aan de gang. Ze zou te jong zijn voor medicijnen... Nou, ik heb er een hard hoofd in....

Helemi, jij hebt toch gewoon medicijnen gekregen voor Ishan toen je spruw had?
Julia, ik heb voor Tim gewoon Dakatarin mondgel gekregen tegen de spruw en dat is bij mijn weten standaard procedure. Elke keer na het voeden in zijn mondje met je vinger. Echt raar hoor dat je niets kreeg.

Heel veel sterkte met de spruw, kan zo pijn doen!! Wat voor medicijn heb jij gehad?
doggie wat lief van je! LIjkt me gezellig als je komt.....maar dat is nog even ver van je bed. Eerst belangrijkere dingen te doen!

En wel de ha in opleiing. Hopelijk wil hij het alemaal erg goed doen en stuurt hij je vast wel door. Wel een gedoe weer he.

Veel sterkte er mee vast! En joh, je hebt gelijk - lekker dat hij eindelijk slaapt, laat hem dan maar lekker in de box of bij jou liggen toch? misschien kan jij ook nog even een slaapje meepikken....!
Balen julia, hopelijk gaat het snel over! inderdaad is die daktarin standaard dacht ik.... Sterkte!
Julia: Ik zou al niets zeggen maar toen ik las antibiotica gingen bij mij alle alarmbellen al rinkelen. Kan er zo boos over worden dat ze antibiotica voorschrijven en dan niet preventief iets tegen spruw doen in de vorm van hevige probiotica ofzo......Ze moeten toch weten dat met antibiotica je vraagt om spruw bij borstvoeding. Kennis van mijn moeder is verloskundige in een ziekenhuis en daar geven ze dus altijd preventief medicijnen tegen spruw bij een antibioticakuur......snap niet waarom dat neit overal is.

Hier ook daktarin gel voor in het mondje.....Je kunt op de site van borstvoeding.com ook een behandeling vinden met gentiaan violet. Ik denk dat ik die uiteindelijk ook moet gaan uitproberen als het bij mij weer erger wordt. Anders met je lactatiekundige even overleggen.

Doggie: Ik weet ook niet meer waar ik naar toe moet met de spruw hoor.....Mijn dokter zei gewoon dat ik niets had en de opmerking..."borstvoeding doet nou eenmaal pijn" echt achtelijk.....

Hier trouwens ook zo'n dag als bij jou.....huilen huilen...en hij heeft verplicht in de draagdoek 3 uur gezeten waar hij nog redelijk geslapen heeft maar nu is het hek weer van de dam....huilen huilen huilen en niet kunnen slapen. Is die draagdoek trouwens niets voor jullie. Dan heb je in ieder geval je handen weer terug en kan je toch nog wat dingen doen. Wij hebben deze kunnen lenen: www.babylonia.be, een tricot sleng...Zijn zelfs al een keer met hem in de draagdoek de stad in geweest. Heel af en toe een pinkie erin omdat wij wakker schrok, maar het geeft ons wel weer iets meet vrijheid.

Wij hebben vandaag ook de osteopaat gebeld. Kregen een antwoordapparaat waar we onze naam en tel achter moesten laten. Hebben alleen van de fysio al gehoord dat hij niet makkelijk terug belt dus wij moeten volhouden, maar ik wil bij die omdat mijn fysio die aanraadde. O ja osteopaat hoef je niet voor doorverwezen te worden.....

Tip voor jou....is een site http://nvo.webadres.nu/content/welkom Hier kun je een osteopaat vinden die aangesloten is bij de NVO (nederlandse vereniging voor osteopaten).

Zo...kan ik anderen gelukkig nog een beetje helpen......hoop ik....

Sanne...ja viva site is een beetje raar af en toe. iedere keer als ik een bericht plaats geeft ie een foutmelding en wordt ik eraf gegooid...gelukkig plaatst ie het bericht dan wel. Ook al een drama dag vandaag dus. Wel leuk he dat oei ik groei boek...kunt er toch dingen in herkennen....

Elza: Ook al regelen vandaag...het is wel raak bij iedereen.....

Janet: Alvast gefeliciteerd met je mannetje....!! Nog iets leuks voor hem kunnen vinden?

Hippie: Leuk dat je moeder er is.....wat zal ze weer trots zijn. Denk dat het voor een moeder dus oma toch ook weer iedere keer heel bijzonder moet zijn om je kind een kind te zien krijgen.....

Deerne: Ah...prikjes....heeft ie er geen last van gehad? Wij moeten ook over twee weekjes maar de waarschuwden ons wel dat hij er wat last van kon hebben.

Rozerood: Jeetje zeker schrikken zeg. Hoop dat hij snelweer opknapt.....

Midejo: Heerlijk zo'n goed slapend kleintje.....Kan me voorstellen dat de situatie met de papa een beetje raar is nu....Nou maar lekker genieten van je kleintje en dan zie je het allemaal wel hoe dat met de papa werder gaat. Wel fijn dat hij ook zo blij is met Rick.....

Pfff...Ishan ligt nu heerlijk te slapen bij papa in zijn armen.....Hij durft hem alleen niet weg te leggen....bang dat hij wakker wordt..hij was ook echt helemaal gebroken...dat ze echt met hun hoofdje beginnen te schudden omdat ze niet meer weten wat ze moeten....heel zielig.....Als hij nou gewoon begreep dat hij moest gaan slapen......pffffffff......Ben ook blij als hij zijn duimpje gaat vinden. Hij wil het heel graag en stopt zijn hand heel vaak naast die van mij als ik de pink erin heb....alsof mijn pink zijn duim is, heel schattig...alleen het duimen lukt hem nog niet en daar wordt hij af en toe heel erg boos over ....haha....Hij kan al wel mijn hand pakken en die richting zijn mond bewegen......heel duidelijk wat hij dan wil....hihi.....

Zo heel verhaal....

Maike zet m op!!!!

Ik ga lekker eventjes tv kijken......even stilte hier in huis.....

Fijne avond iedereen.....en dat de pukkies maar lekker (lang) mogen slapen vanacht!!!!
ben beetje (te) druk, weekend onze trouwdag dus klein feestje natuurlijk, natuurlijk ook nog kraamvisite, nieuwe tuinmeubels gekocht en natuurlijk gelijk de achtertuin maar even opgeleukd.

kom dus niet echt aan computeren, beetje bijgelezen en begrijp dat doggie en helemi wel een dikke knuffel kunnen gebruiken (en dan zeur ik weleens als jolijn zo onder etenstijd eind van de dag haar jengelmomenten heeft.......)

vandaag met haar naar CB geweest en ze weegt nu 4570 gram en is 55,5 cm (in 3 weken een kleine halve kilo gegroeid). verder vond de vpk dat ze voor een baby van 1 maand wel heel erg sterk was in haar nekkie (ja dat trainen we he? ) wat ze showde paste meer bij een beeb van 3 maanden (trots was ik hahahaha)

deze week ook nog druk, hopelijk komt daarna de rust weer een beetje terug want ik mis mijn forumtijd wel hoor hahaha
oh enenenen maike???? is de enige juni-meitopic-beeb er al??

en beetje veel natuurlijk in mijn eerste zin hierboven , natuurlijk beeeeetje overdreven
Julia, niet mee akkoord gaan die bosbessensap, het helpt echt niet afdoende!!!! Met ons tweede ook spruw gehad (ook na antibiokuur, net als bij helemi gingen mijn alarmbellen ook rinkelen toen je schreef dat je een kuur kreeg) maar een baby kan echt wel medicatie krijgen tegen spruw en dat is echt noodzaak anders kom je er niet van af!! Klinkt misschien wel wat hard en uitzichtloos maar meteen goed behandelen dan werkt het tenminste!!!!

Helemi, ik heb (zoals ik bijna alles heb uitgeprobeerd tegen spruw) ook gentiaan violet besteld via internet met ons tweede maar dit werkte ook niet afdoende, het dat was toch een smerig (qua kleur dan ) goedje, paars en owee als het in de kleertjes kwam.....!!!! Je kan echt beter nog een keer medicijnen bij huisarts bestellen.

Ik heb wel met degenen te doen die spruw hebben, het doet zoveel pijn!!!

Wij hadden gister een regeldag, echt van s'ochtends tot s'avonds, maar toen heeft hij geslapen van 00.00 tot half zes. Die nacht ervoor van 22.30 tot half zes. Vervolgens slaapt hij altijd tot 9.00/9.30, ideaal want dan kan ik de andere twee kids op school brengen.

Hopelijk zet dit ritme door dan hebben we geen nachtvoeding meer.

Hij groeit gestaag door, gaat niet met grote sprongen, weegt nu 3850 gram en is ruim drie weken oud, maar we gaan op naar de 8 pond!!

Hij huilt dus ik zal hem even pakken, vandaag trouwens voor het eerst in de wipper gelegd, dan is hij wel stil, ideaal dus.

Ben vanmiddag met de oudste en Watse naar de stad geweest om cadeau voor manlief, auto voor een kledingwinkel geparkeerd en met de maxi cosi aan de hand naar binnen. prima geslaagd voor manlief en oudste dochter en mijzelf!!! Kennen jullie Shoeby fashion?? Heeft hele leuke kleidng voor mannen, vrouwen en kids vanaf maat 92, voor de kids echt fantastische kleding.

Ik heb trouwens zo'n moeite met typen, draai heel vaak de letters om, net alsof ik last heb van dyslectie, had ik normaal niet, misschien hormonale dyslectie?????
Janet: Wat heeft bij jou uiteindelijk dan geholpen??.....Ik weet het namelijk niet meer......Het gaat redelijk nu hoor.....slik vitaminen erbij en iets wat goed is voor de darmen. Gezond eten en hoop dat mijn lichaam het zelf oplost. Bij Ishan is niets meer te zien en te merken....mijn borsten voelen nog steeds niet helemaal ok.......Heb wel nog steeds alle smeerseltjes liggen hoor.....familiepakket voorgeschreven gekregen haha.......Ben er alleen zo ongelofelijk klaar mee!!!! Vooral die gel voor in zijn mondje.....
Jaaaaa!!!! Ze is er!!!!

Uiteindelijk is het heel snel gegaan. Om 15:32 uur is ze geboren, Ze weegt 3620 gram, is 52 cm lang en ze heet Fenne!!!

En ze is zoooooo mooi!
Nou Tess ligt hier ook net op bed..poehoe...die heeft geen oog dichtgedaan vandaag...alleen van die kleine slaapjes van 10 min.,en het uur wat ik heb gelopen met de kinderwagen heeft ze ook geslapen.....that's all.

Mijn borsten staan kurkdroog na vandaag en mijn hele voorraad die ik had afgekolfd is er doorheen niet normaal toch !!

Heb wel 5 of 6 poepluiers verschoond vandaag....schijnbaar gaat het erin en eruit....

Mijn tepels voelen onderhand ook wel branderig dus ik hoop dat die morgen een rustdag krijgen...

Ze heeft gelukkig niet de hele dag gehuild maar wel meer dan anders...ik heb nog steeds alle kaarten en slingers hangen hier en daar heeft ze de hele avond naar zitten staren...wel grappig gezicht...ook heeft ze heel veel gelachen vandaag met geluidjes erbij....dat maakt het onaangename dan weer een stuk minder erg.

Respect nogmaals voor Helemi en Doggie hoor...ik ben er echt doodmoe van nu...

Janets, Shoeby Fashion ken ik hoor...zit hier ook in het dorp. Laast leuke shirts voor vriend gekocht....en voor mezelf een grijs gemeleerd jurkje die erg leuk staat bij een witte legging en waar je dus GEEN buik in ziet.

Ze hebben ook altijd van die lekkere basics...shirtjes in allerlei kleuren met lange en korte mouw..lekker stretch en blijven mooi.

Had ook gezien inderdaad dat ze erg leuke en stoere kinderkleding hadden ook vanaf een wat groter maatje.

Wipper is hier trouwens ook erg gewild....box vind ze niks...

Nog steeds geen geluid door de babyfoon....heb haar met open ogen weggelegd dus ging er vanuit dat ze nog wel een keer zou komen....hoop dat ze vannacht lekker doortrekt tot morgenvroeg...

Hoe zou het met Maike zijn....hoop snel wat te horen van haar.
Maike YOEHOE gefeliciteerd met jullie dochter....supermooie naam en heel fijn dat alles goed en zo snel is gegaan !!!!

Lekker genieten...we horen gauw de rest....
Maike, gefeliciteerd met Fenne ! Fijn dat het zo snel is gegaan.
Maike, spannend, ik hoop dat je meisje er al is inmiddels.

Edit: o, hahaha, ze is er inderdaad inmiddels. Gefeliciteerd met Fenne! Inderdaad, wat een leuke naam.

Heb inmiddels alles bijgelezen, maar ben het meeste alweer vergeten. Wil wel alle mama's met drink-huil-slaapproblemen heel veel sterkte wensen. Hier ook van tijd tot tijd die problemen, dus ik weet hoe moe en wanhopig je ervan kunt worden. Gelukkig ook goede dagen en nachten hier, waarop we kunnen bijtanken.
Maike gefeliciteerd....het genieten kan beginnen! 8 juni is prachtige dag...mijn trouwdatum...

Vandaag dan ook heerlijk gevierd met tweetjes....oma was hier aan het oppassen op Binck en wij zijn Amsterdam in geweest....heerlijk geluncht...pc hooft onveilig gemaakt en heerlijk japans gegeten vanavond...

Dames we zijn compleet!!!!! Ondanks wat hobbels op de weg zijn alle kindjes gezond ter wereld gekomen...

Fijn ook dat we weten dat wATERTje weer zwanger is en alles goed gaat ....ook nog ff in gedachten bij Mimi....Hoop dat het goed met je gaat je het een beetje een plek hebt kunnen geven ....

En nu kunnen we op naar de eerste verjaardagen van onze wondertjes

x
Grappig trouwens dat we met zn allen toch 3 maanden nodig hadden ....april/mei en juni babies...;-)
ff kopietje van juni topic wat ik geplaatst heb

Dames,

Breek even in....wij van het mei topic dragen even officieel het stokje over Wij zijn sinds vandaag compleet....

Wensen jullie heel veel sterkte toe met de bevalling maar vooral heel veel plezier straks met jullie wondertjes....Alle cliches zijn waar....het is zo bijzonder!!!

De mei 2009 mama's
Snok, wat lief je berichtje! We nemen graag het stokje over *laatsteloodjeshé*

Inmiddels zijn bij ons al enkele dames bevallen. Zo leuk!

Alle 'mei'-mama veel geluk met jullie kroost!

Groetjes Fleur, 39+3 weken zwanger
Maike + man... van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter Fenne..!!!!! Hele leuke naam..!!

Ga lekker even Rick in badje doen, want die begint te mopperen. Andere kids zijn naar school, dus ik heb weer alle tijd voor mijn mannetje. Badje vindt hij trouwens heerlijk... de tummytub vond hij niks.
Snok... je hebt helemaal gelijk..!! Het is idd zo bijzonder..!!! Ook de vierde is voor mij weer een wonder.
Maike (en man), gefeliciteerd!! Wat een mooie naam!! Geniet er maar van. Hoop dat de bevalling niet te zwaar was.
Hoi dames, ik breek even in. Ben zelf april-mama, maar lees hier wel eens mee (al vanaf dat Snok ging bevallen, hoi Snok)

In ieder geval, ik lees over behoorlijke spruw problemen en wil daar nog even een tip over kwijt. Ik heb bij de tweede heel erg spruw gehad en medicijnen hielpen niets. Uiteindelijk ben ik gaan smeren met molkosan (te koop bij drogist, 1 op 4 met water verdunnen). Na iedere voeding mondje mee schoongemaakt en ook tepels. Ik geloofde er zelf haast niet meer in, maar het ging toen toch over., Wel was het zo dat ik toen ook al een paar weken geen suiker meer at, vitaminen slikte, etc (alles wat jij doet Helemi om je weerstand te verhogen, dat is al heel goed). Dus het kan zijn dat dat toen ook net zijn vruchten begon af te werpen. Het heeft bij mij echt zo'n 6 weken geduurd om er vanaf te komen, maar heb daarna nog wel een jaar gevoed. Ik wens jullie er veel sterkte mee, want het is een drama die spruw. Hopelijk heb je wat aan deze tip!
Maike, hartstikke gefeliciteerd met de geboorte van Fenne!! Hoop dat alles goed gaat met jullie! Ben benieuwd naar de foto's.

Bedankt allemaal voor de tips tegen spruw.

Ik ben er zo klaar mee eerst die stomme kloven toen die ontsteking en nu dit weer.... Ik ga maar weer kolven en haar tijdelijk met de fles voeden, want het doet echt zo'n zeer. Stomme dokter met z'n bosbessensap.... En ik maar denken dat borstvoeding pijn hoort te doen....

Ik weet ook niet of ik het doorzettingsvermogen heb van Helemi Doggie of Beer hoor 6 weken ellende zie ik echt niet zitten..

Chicaa, druk weekend gefeliciteerd met je trouwdag!

Sanne, 5 of 6 poepluiers? dat is hier standaard! soms nog wel meer ook. Straks komt de wijkverpleegkundige en ik ben benieuwd of Eline veel gegroeid is. Kan bijna niet met haar poepschema....

Beer, dat molkosan, mag dat ook gebruikt worden voor die hele kleintjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven