Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5
Hihi, Boonlief ziet erg tegen thuisbevalling op, omdat hij erg bezorgd is en graag iemand in de buurt heeft die "standby" is. Gelukkig hebben we hier sinds kort geboortecentrum Origine, dat ziet er veelbelovend uit, we willen ons hier voor inschrijven. (www.geboortecentrumorigine.nl).

Ben ook bezig met de zorgverzekering, hebben jullie daar al aan gedacht? Mijn huidige aanvullende verzekering vergoed echt heel weinig, daarom ben ik aan het kijken wat handig is om mee te verzekeren. Best saai

Hopelijk morgen naar een Bugaboo kijken, dat is dan wel weer even leuk!
@ mon, ik ga voor thuisbevalling nr 2!

Mijn eerste bevalling thuis vond ik heerlijk dus wil nu heel graag weer thuis.

En ik vrees dat ik het ziekenhuis niet eens ga halen.

Zoontje was er binnen 4 uur. Dus waarschijnlijk gaat deze bevalling nog sneller...

@ Lettie gelukkig zeg dat ze allemaal zo goed reageerden!

Kun je nu echt gaan genieten!

@ Tijgerboontje.

Ik ben er ook naar aan het kijken maar als ik het meest uitgebreide pakket wil dan ben ik 25 euro meer kwijt per maand, vind ik wel heel veel!

Maar ik denk dat ik straks wel wat fysio nodig zal gaan hebben want heb nu al een spier in mijn rug die bekneld zit...

Heb nu maar 9x die ze vergoeden en dan onbeperkt.

En ik moet anders een eigen bijdrage per uur voor de kraamhulp betalen (rond de 180 euro) dus bij mij kan dan voor een jaar die 25 per maand wel uit denk ik.

Verder weinig nieuws.

Voel me prima.

Iedereen een fijn weekend!!
Ik zou ook niet door die nieuwsberichten van gedachten veranderen denk ik hoor... Maar ik kan toch geen keus maken :P

Zelf heb ik al jaren een aanvullende verzekering omdat ik nogal minder gezegend ben qua gezondheid. Volgens mij betaal ik volgend jaar wel ongeveer 150,- per maand, dat wordt wel idioot duur nu.......

Ik ga nog even met de hond wandelen en dan lekker vroeg mijjn nestje in!

Groetjes
ik heb gister ook ff de verzekeringen uitgezocht. nu krijg ik geen kraampakket en geen vergoeding zkh bevalling. als ik 1 stapje ophoog ga is 5 euro per maand, dan krijg ik een kraampakket en 50% van de zkh kosten vergoedt. Dus dat ga ik wel doen. Heb ze nog wel ff een mailtje gestuurd of dat nu nog mag omdat ik al zwanger ben...

Hier ook alles oke, 's avond nog wel erug moe, en vroeg naar bed. Nu helaas werken.... Fijne dag allemaal.
He meiden, heb bij een zorgverzekering gewerkt en toen die tijd mocht je geen hoge verzekering af sluiten als je zwanger bent ik hoop dat dit nu veranderd is!

Verder gaat het hier wel goed nog wel af en toe overgeven maar het word een beetje een gewoonte;-)
He meiden, heb bij een zorgverzekering gewerkt en toen die tijd mocht je geen hoge verzekering af sluiten als je zwanger bent ik hoop dat dit nu veranderd is!

Verder gaat het hier wel goed nog wel af en toe overgeven maar het word een beetje een gewoonte;-)
Hoi ik was er ook weer, vorige week is onverwacht mijn opa overleden... hij kreeg een hersenbloeding en een paar uur later is hij al overleden... Heel verdrietig hoor, en dan mijn oma die het allemaal maar niet kan bevatten...

Van mijn dochter werd ik zwanger in maart en ik heb toen per 1 januari ervoor mijn zorgverzekering opgehoogd. Heb er dus geen ervaring mee om dat tijdens de zwangerschap te doen, maar wat Claudani zegt kan ik me wel voorstellen. Volgens mij moet je als je de tandartsverzekering ophoogt toch ook een verklaring van je tandarts hebben dat ze niet dan al verwachten dat je het komende jaar hele ingrijpende behandelingen nodig hebt?

Lettie wat fijn dat je zulke positieve reacties hebt gehad!!

Ik ben een week van de misselijkheid afgeweest maar ben nu al weer een week aan het overgeven. Ben dan ook nog steeds 2 kilo afgevallen met bijna 16 weken zwangerschap... Het zou toch niet echt de hele 9 maanden blijven he, dat overgeven??

Mon ik ga net als Tijn voor thuisbevalling nr. 2! Ik denk nog steeds dat als alles met de zwangere en de baby goed gaat en gezond is dat dat heel goed kan. Ik hoor juist veel in mijn omgeving dames die in het ziekenhuis bevallen dat of zij zelf een bacterie of iets oplopen, of al in 3 gevallen dat de baby een paar dagen later in het ziekenhuis ligt met 1 of andere infectie... dus volgens mij heeft alles wel z'n eigen risico's.

Bij dochter twijfelde ik waar ik wilde bevallen, dus had afgesproken dat ik tijdens de bevalling wel zou beslissen. Nou dat ging zo snel dat ik niet eens meer de keus had, als ik naar het ziekenhuis gegaan was, was ze in de auto geboren denk ik!

Hier duurde het 5 uur, dus iets langer dan bij Tijn, maar voor mij hoeft die 2e bevalling niet sneller!

Vond het wel heel fijn dat je dan daarna dus meteen thuis bent, dochter werd 's avonds 9 uur geboren en we waren onze eerste nacht meteen met z'n 3tjes thuis!
Zo, ik meld me ook weer eens. Pfff, zo druk op het werk en 's avonds nog steeds niet zo heel veel puf. Afgelopen vrijdag bij de gyn geweest. Hij vond het knap dat ik ondanks de bloeding netjes had gewacht tot de volgende afspraak. Tja, mijn insteliing was: als het mis gaat gebeurt het toch. Gelukkig was alles goed. Helaas gaat hij nog steeds uit van een geplande KS. Voor de tabel: 3 december gyn

Na de bevalling van mijn 1e zou ik nooit meer thuis willen bevallen. Hij kwam helemaal slap en blauw ter wereld en de kinderarts werd er direct bijgehaald. Ik moet er niet aan denken dat hij dan eerst nog naar het zkh zou moeten. Ik dacht van tevoren dat ik het in het zkh vervelend zou vinden omdat je minder privacy hebt, maar dat is me zo meegevallen. Ze laten je echt met rust tot dan wanneer het nodig is. Bij de bevalling van de 2e was ik helemaal blij, want dat werd een spoed KS. Maar ja, het is echt voor iedereen persoonlijk. De een bevalt nu eenmaal makkelijker dan de ander. Daarom vond ik het fijn om bij de 1e vooraf te hebben besloten om naar het zkh te gaan. Als alles goed gaat sta je ook zo weer (gedoucht en wel) weer buiten met je kleine en dan weet je voor de volgende keer dat het dus allemaal zonder problemen waarschijnlijk ook thuis kan. Maar iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt, dat is het belangrijkste.

Balen, Husky, dat je nog steeds moet overgeven. Ik hoop voor je dat het geen 9 mnd duurt!
O ja, als je 's avonds bevalt mag je kiezen of je naar huis wil of niet. Dan moet je wel tijdig de kraamzorg inseinen, zodat ze nog even langs komen om jullie te installeren! Bij ons was er helaas geen keus omdat zoonlief 2 nachten moest blijven.
Goed om te horen dat niemand zich echt door die berichten van de wijs laat brengen!

Ik heb het idee dat ik sowieso een nacht moet blijven ivm mijn streptokok B gedoe, dan moeten ze Monbaby extra in de gaten houden, maar ik zie het dan wel allemaal hoor!

Hoe doen jullie het eigenlijk met grote dingen aanschaffen? Ik ben aan het wachten tot de 20 wkn echo zodat we zeker weten dat het allemaal goed is, hoewel het heus wel goed is allemaal!
@Husky; gecondoleerd met het verlies van je opa...

Hoop dat je misselijkheid snel weer over is.

Ik heb reactie van mijn zorgverzekeraar (Achmea) mijn verzekering wordt per 1 jan 2011 opgehoogd en dan kan ik gewoon een gratis kraampakket aanvragen en ik krijg ook de helft van de zkh bevalling vergoed. Dus ze zijn best coulant daar!!
@Husky gecondoleerd met je opa

@Meike mooi dat het gelukt is met de verzekering!

Hier nog misselijk maar ff timeout van het werk morgen echo ben benieuwd!
Dames!

Hier begint de misselijkheid over te gaan! De ochtenden zijn nog hetzelfde, maar de avonden zijn minder misselijk!

Morgen intake bij de verloskundige en gelijk daar achteraan maar ook de termijnecho gepland (ben volgende week in het buitenland voor mijn werk, dus dan gaat het niet en die week er na zou te laat zijn).

Verzekering is bij ons nog even de vraag hoe of wat, want we dachten dat we polis X hadden, blijkt het Y te zijn... Maarja, ondanks dat ik er erg chagrijnig van wordt heb ik besloten me er niet meer druk om te maken! Mijn man gaat het uitzoeken! (zo'n schatje!)

Iedereen die nog last van misselijkheid heeft: sterkte! het gaat echt over!!
Zojuist uitslag van de combitest gehad; geen verhoogde kans, kans is 1 op 5.744!! Dus heeeel klein, normale kans bij vrouwen tussen de 25 en 30 jaar 1 op 1.000 a 2.000.

Verder bezig met inschrijven op creche, wachttijd 6 mnd tot 1 jr bij sommige dagen!!!
Hey ladies,

Niet heel veel gebeurd hier.. Wel leuk dat steeds meer mensen het weten, collega's kennissen etc, kringetje wordt steeds groter en dus wordt het ook wat werkelijker om het er dan over te hebben! Ook hebben we al veel cadeautjes gehad, echt leuk!

Begin nu ook echt zin te krijgen in spulletjes kopen, maar op een of andere manier vind ik weer van mezelf dat ik op de 20weken echo moet wachten... Ik kan niet genoeg zekerheid krijgen haha!

Weten jullie trouwens vanaf wanneer je de baby gaat voelen? of heb ik deze vraag al eens gesteld (btje last van zwangerschapsdementie ) Nemen jullie trouwens 4 of 6 weken van te voren zw.schapsverlof op. Ik neig naar 6, en dan na de 10 weken nog misschien wat extra weekjes.. Kan ik nu al naar uitzien: lekker vrij en het zonnetje erbij, beter kan niet toch!!!

@ Huske: gecondoleerd nog met je opa,

@ meike, fijn dat je een goede uitslag had.

@ allen: zorgverzekering moet ik me ook nog in verdiepen, nog niet gedaan eigenlijk. Heb gelukkig al wel kraamzorg en kdv!
Kom net terug van de gyn, alles was goed leuk om die kleine te zien zwaaien naar mama;-)

Lettie@ Ik neem 6 weken voor die tijd, ik werk in de zorg dus eigenlijk moet dat ook wel.

Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik de baby rond wek 16/17 nu ben ik bijna 13 weken en voel al wel een beetje tja hoe zeg je dat luchtbelletjes idee dus kan het nou al wel een beetje voelen bewegen..

Wilen jullie het eigenlijk weten of het een jongentje of meisje word?
hallo allemaal! ik heb heel in het begin mezelf wel eens voorgesteld,maar daarna niets meer geschreven, dit kwam doordat de uitgerekende datum by de verloskundige in april viel en by de 2e termijnecho (de eerste was te vroeg,met 8 weken,dus mochten we nog voor een tweede!) bleken we toch in mei uitgerekend te zijn! en daar ben ik super blij mee! de uitgerekende datum is 12 mei,en 28 december hebben we de 20 weken echo. tot nu toe voel ik me prima, alleen iets last van mn onderrug.
hallo allemaal,

ook ik ben er na een tijdje weer!

@mon, bij de vorige bevalling begon ik thuis (wilde heel graag thuis bevallen) 1 uur snachts kwam de verloskundige. Ik had toen 1c omtsluiting, ze wenste me succes en zou 5 uur de volgende ochtend weer langs komen.....nog steeds 1 cm en t was al bijna niet meer te houden....uiteindelijk is na 18 uur, (ook weeenopwekkers gehad) met maar 5 cm ontsluiting, een spoedkeizersnede uitgevoerd omdat t met kindlief achteruit ging. Al zou ik mogen kiezen bij de komende bevalling, thuis zou ik het niet eens meer willen! Je wordt zo goed opgevangen in het ziekenhuis, hebt (onlangs heel wat open dag hihi) best veel privacy. Daarna heb ik 5 dagen met man en kind op een prive kamer gelegen waar 24 uur per dag visite mocht komen: fantastisch! Nu afwachten of t een gewone of een keizersnede bevalling wordt...

@Charly: ik ben ook 12 mei uitgerekend! Grappig allebei op de zelfde datum!

@Huske, gecondoleerd meis, verdrietig dat het allemaal zo snel is gegaan en je dus geen afscheid hebt kunnen nemen! Moeilijk ook zeg voor je Oma....

@Meike, fijn die uitslag! weer een opluchting!

Vorige week (was toen 13 weken) heb ik de kleine al heel wat keren duidelijk gevoeld, daarna opeens dagen niet....door de 4 echo's die ik heb gehad (toen dus telkens zekerheid) voelde ik me nu erg onzeker. Na telefonisch overleg vanmorgen met de verloskundige, mocht ik net meteen langs komen om naar het je te luisteren (voor het eerst bij dit kindje) Tranen schoten in mn ogen: Meteen toen ze de doptone op mn buik zette hoorde ik het -je kloppen! Baarmoeder is al flink gegroeid, zit op groei van 16 weken, terwijl ik net 14 weken ben, maar dit schijnt te maken te hebben met het feit dat het mn tweede zwnagerschap is...prima dus (en n best bol buikie al )

nu dus apetrots genieten van een heerlijk sinterklaaskomtinhetland weekend
@ Husky: gecondoleerd, hoop dat je oma en de rest van je familie er gauw vrede mee kunnen hebben.

@ Miep: spannend hoor een spoedkeizersnede! Gelukkig dat alles uiteindelijk goed is gekomen.

Ook fijn dat je nu weer gerustgesteld bent! Leuk he dat buikje, ik probeer de mijne wel eens in te houden maar dat kan gewoon niet!
@miep83

wat grappig dat je ook de 12de bent uitgerekend, ben benieuwd of de kleintjes ook op dezelfde dag geboren worden!! ik las in je stukje dat je je kindje al een paar keer hebt voelen trappen,ik heb vandaag een paar keer gehad dat ik dacht "zou dit het nou zijn...?" (voor ons de eerste,herken het gevoel niet) heb al een paar keer kleine bubbeltjes in mn buik gevoelt..dus wie weet..
Charly leuk dat je er weer bent!

Ik typ nu met dochter op schoot, beetje lastig, die wil ook helpen

Ik voel de kleine ook schoppen, zo leuk!
hoihoi

Hier vanmiddag weer een echo voor nekplooi. Verder gaat alles super. De kleine doet het ook goed volgens de angelsound
ghi, gisteren in bed voelde ik die kleine uk nu ook met mn hand op mn buik bewegen! En nog n wonder, even later voelde mn man het ook! Hoe fantastisch is dat! Heerlijk gevoel weer!

@verwachtingsvol: Ben benieuwd naar de uitslag! Hoop voor je dat die goed is!
@mon82

Was inderdaad toen wel spannend die spoedkeizersnede, maar ook wel een opluchting: er kwam een einde aan die hel van 18 uur! als ik nu mag kiezen kies ik weer voor een keizersnede (maar dan wel gepland...)ben je niet zo bekaf, alleen het herstel is absoluut niet tof, en al helemaal niet als je al een kleintje hebt! met een normale bevalling heb je natuurlijk niet dik 6 weken herstel....

We gaan het dus maar eerst (als t mag van t ziekenhuis) via de "normale uitgang" proberen.... ;)
Alles was goed, kans op trisomie 1: 2duizendnog iets

guppy had de hik en (waarschijnlijk ) daardoor een hardslag van 180!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven