Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Haha cookie volgens mij verloskundige mag ik er 2 per 6 (?) Uur dus 6 per dag maarja ik weiger dat, geen idee waarom het is waarschijnlijk totaal niet schadelijk maar het is mijn gevoel erbij, net als pillen tegen misselijkheid, het lijkt me super maar gaat tegen mn gevoel in. Terwijl ik normaal gesproken redelijk slecht eet en slechte gewoontes heb, wijntje hier wijntje daar :p dus ben nu een beetje netjes geworden.

Leuk blond een meisje! Dat ze dat al zagen echt heel leuk! Je bent de eerste die het weet van ons. Ik hoor het pas over ruim 4 weken, alleen vergeten wanneer ik die echo had dus ff vanaaf papiertje zoeken.

Net even gewinkeld, rompertje voor me vriend gekcht met i hartje papa. Vond ik wel leuk omdat hij alles doet in huis omdat ik zo ziek ben.
Gefeliciteerd Blond, met je echo. En leuk, een meisje! Wij (vooral manlief) willen het niet weten, is ook heel speciaal om het pas te weten te komen als het geboren is. Maar ik kan me ook voorstellen dat je het wel wil weten hoor. Als mijn man zoiets had van: wat jij wil, weet ik niet of ik me zou kunnen bedwingen. Maar goed, bij de vorige 2 wisten we het ook niet.

Bij de eerste had ik wel heel sterk het gevoel dat het een meisje was en bij de 2e neigde ik meer naar een jongen. Bij beiden had ik het goed.

Ik weet nog dat toen de oudste (meisje) geboren werd, dat de gynaecoloog zei: het is een jonge..... (toen dacht ik echt... hè???) vervolgens zei ze .....dame.... erachteraan.

Bij de 2e bevalling mocht ik hem eruit pakken zeg maar, ook heel bijzonder. De verloskundige zei toen: pak het maar vast en toen tilde ik hem er als ware uit. Toen zag ik ook meteen een piemeltje en wist ik genoeg.

Nu heb ik iets meer het idee dat het een meisje wordt. Lijkt me ook leuk voor Femke, omdat ik vroeger ook altijd een zusje wilde hebben. Maar goed, op zich maakt het niet uit hoor.

Ik ben dus de eerste keer in het ziekenhuis bevallen. Ik begon thuis, we wachtten keurig totdat ik een uur lang om de 4 of 5 minuten weeën had die dan een minuut aan moesten houden. Toen maar eens de vk gebeld die 20 minuten later kwam. Het werd wel steeds lastiger om ze op te vangen.

De vk kwam, ik was ondertussen naar boven gegaan en in bed gaan liggen. De vk ging eerst P. voordoen hoe hij de kruik warm moest maken en ging toen naar mij toe. Ik dacht dat ik misschien nog maar een paar cm ontsluiting zou hebben, want overal lees je dat dat vaker gebeurt. Maar goed, ze ging

toen voelen en toen bleek ik al 9 cm te hebben. Ik dacht toen echt: nou, dat wordt een eitje, ik ben er al bijna. Mijn vliezen waren nog niet gebroken, dat heeft zei gedaan en toen bleek het vruchtwater groen te zijn, een teken dat de baby in het vruchtwater gepoept had. Vandaar dat ik toen naar het ziekenhuis moest. Ik ging bij de vk in de auto (onderweg moest ik nog overgeven want het is niet echt een pretje om met 9 cm ontsluiting nog in de auto te stappen). P. reed erachteraan.

In het ziekenhuis moest ik toen vrij lang wachten tot ik mocht persen, die laatste cm schoot niet op. En het persen schoot vervolgens ook niet op, na 2 uur en een kwartier zei de gyn dat ze me "een handje gingen helpen" met de vacuümpomp. Ik vond het allang best want had het ook gehad, de persweeën vond ik echt heftig, de rugweeën ook wel trouwens.

Ik was aan zo'n monitor verbonden dus P. kon zien als ik een wee had. Dan zei hij terwijl ik nog behoorlijke pijn had: o, nee hoor, ik zie dat de wee alweer weg is, en dan dacht ik: helemaal niet man, ik zit er nog middenin. Ik heb hem ook nog een beetje ondergespuugd. Vond ie niet erg, al zei hij wel: als je me niet mag/boos op me bent mag je het ook gewoon zeggen hoor. Ik kon er wel om lachen, had ie ook al eens eerder gezegd (tijdens het zeevissen, toen ik iemand anders onderspuugde, maar dat kwam door de windkracht 7)

Maar ik heb wel heel veel aan hem gehad, hij heeft me flink gemasseerd en geholpen adem te halen/puffen. Op een gegeven moment wist ik niet meer hoe ik dat moest doen.

Wij moesten een nachtje in het ziekenhuis blijven omdat ze F. in de gaten wilden houden ivm de vacuümpompbevalling, maar dat vond ik ook wel lekker. P. mocht ook op de kamer, we hadden een moeder/kind kamer, dus voor mij alleen. Een soort familiekamer, ideaal.

De 2e keer begon 's ochtends achteraf. Toen dacht ik: verlies ik nou vruchtwater of niet? Ik twijfelde, dus we zijn toen nog naar de kinderboerderij geweest. Daarna weer naar huis, toen kreeg ik ook een soort van weeën. Rond 2 uur belde ik de vk omdat ik dacht dat ik vruchtwater verloor. Ze zei toen: gewoon afwachten tot de weeën komen. Nadat ik opgehangen had wist ik zeker dat ik vruchtwater verloor. Mijn broer en schoonzus en hun kindje kwamen toen nog op bezoek. Ik twijfelde nog of ik ze af zou bellen maar dacht: ach, het loopt zo'n vaart niet. Toen hun auto op de oprit reed begon de eerste serieuze wee. Eerst om de 3 kwartier, dan ging ik even naar de keuken om hem stiekem proberen op te vangen. Na een tijdje zei ik maar dat ik dacht dat ik toch wel weeën aan het krijgen was. Om half 5 gingen ze weg, daarna begonnen de weeën echt snel te komen. P. ging bijhouden hoe lang er tussen zat maar eigenlijk ging het maar door. De vk was er om half 6, toen had ik 7 cm ontsluiting, een uur later 10 cm en na anderhalf uur persen kwam L. P. had F. gedropt bij de overburen.

Ik heb weleens gehoord dat óf de ontsluiting gaat snel en het persen duurt lang, óf de ontsluiting gaat moeizaam en het persen gaat snel.

Ik heb wel onthouden dat de vk zei: bij een derde hoef je "maar" drie kwartier te persen. Daar hou ik haar aan, haha.

Voor pigmentvlekken ben ik ook wel gevoelig, dus ik ga me ook zeker goed insmeren met factor 50 ofzo.

O ja, vraagje, maar ik zal het ook donderdag even aan de vk vragen: smeren met bruiningscrème mag toch gewoon tijdens de zwsch? Ik ben altijd erg wit en zal nu ook niet echt gaan zonnen dus dat lijkt me een hele goede oplossing, als het mag tenminste.

groetjes!
Zo, 't is wel een heel verhaal geworden...
Wat een verhalen zijn er weer geschreven! Je bent er een dagje niet en je moet een boel terug lezen. Leuk hoor.

Hier ook genoten van t mooie weer. Ook een fiets gekocht maar dan voor m'n man. Hij heeft m verdiend met zo'n verveel als ik soms ben. Haha.

Ben blij dat die vermoeidheid bij iedereen Herkenbaar is.

Dat onzekere snpa ik ook wel. De hele dag heb ik nu al vervelende buikpijn. Morgen naar de verloskundige dus die zal ons alles gaan vertellen denk ik zo. Hopen dat ze het hartje kan horen..
Mooi om te lezen Peetje! Ik ben benieuwd hoe ik het zal vinden als het zover is...
Ik lees wel mee hoor, maar het schrijven kost me even veel moeite. De vermoeidheid is nog niet weg. De laatste dagen waren leuk maar vermoeiend. De familie is op de hoogte, mede dankzij broer die het op facebook heeft gezet als trotse oom. Nog enkele vrienden moeten we nog inlichten, dat gaat wel telefonisch.

Weet niet meer wie het schreef, maar onze families wonen in hetzelfde dorp, dus zo'n opgave was het niet om bij iedereen langs te gaan. Maar ja, iedereen moet wel thuis zijn.

Potatohead en Weekend, wat vervelend voor jullie dat jullie je zo voelen.

Cookie, wat een helder verhaal dat je hebt geschreven over de 12-20 weken, dat houd ik in mijn achterhoofd.

Blond, gefeliciteerd met je meisje :-)

Hoofdpijn heb ik ook regelmatig. Zeker einde werkdag of einde werkweek. In overleg met de verloskundige neem ik paracetamol in. Morgen controle, dus dan wordt de bloeddruk weer gemeten.
Goedemorgen allemaal! Vandaag weer aan het werk ( helaas) en gelijk weer vanochtend spugen en spugen.. Zou ik echt last hebben van werkallergie? Of gevoelig voor stress? Ik blijf het raar vinden, af gelopen 2 dagen ging redelijk maarja val nu weer terug.. Ken wel janken :( ( ook dan weer het vooruitzicht op een hele dag werken, daarna een babyfeestje van iemand die ver weg woont, dus stuk rijden, maar kan ik niet missen, en dan slapen en weer werke joepie pfff)

Vriendin van me heeft een miskraam gehad hoorde ik gister, tijdje terug hoor maar ze vertelde het gister echt erg :( anders waren we samen zwanger. Dat wouden we graag. Nu heeft ze zoveel problemen met dr man dat ze even gestopt zijn met proberen ( teveel ruzies) en ze zijn pas getrouwd dus ze hebben het even moeilijk

Jammer dat ik geen koffie mag want ik heb echt iets nodig wat me door de dag sleeeeeeeeepttttt :(
@ diegene die gaat smeren met factor 50.

Gaan jullie smeren met 50 en dan wel in de zon, of smeren en schaduw? Gisteren zat ik in de schaduw maar tis dan wel chilly brrrrr
@Meisjegroningen; ik ben niet zo'n "bakker", dus ik zal vaker in de schaduw gaan zitten. Maar met wandelen / fietsen e.d. kom ik natuurlijk wel in de zon. Kun je geen zelfbruiner gebruiken en verder wat zuinig zijn met zon?

En als je echt goed wilt zonnen (met hogere factor), check dan regelmatig op pigmentvlekjes. Ik neem aan dat je weet hoe slecht teveel zon kan zijn, maar nu kan het ook echt lelijk worden. Kleine plekjes trekken meestal na de zwangerschap helemaal weg. Grote vlekken blijf je zien..

Weekend; koffie mag toch wel, maar met mate? Nu drink ik sinds de 1e zwangerschap geen koffie meer omdat ik de smaak niet meer lekker vind..

Peetje; mooie bevallingsverhalen hoor! En die zelfbruiner kan gewoon hoor. Ik gebruik nu dagcreme met een tintje en heb geen vlekken. Het kan wel zijn dat je huid nu wat gevoeliger is en dat je dan wat pukkeltjes oid krijgt. Ik heb het nu met een nieuwe scrub; pukkeltjes en schrale plekjes; die gebruik ik dus even niet meer!

Ik ben verkouden.... Snotterig en hoesten en hoofdpijn. Vandaag dus "uitzitten" en dan lekker vroeg naar bed!
Inderdaad weer een hoop verhalen, leuk!

Meisjegroningen, ik ging dan wel gewoon in de zon met factor 50. Ik heb alleen jaren geleden mn ogen laten laseren en toen zeiden ze dat ik fel (zon)licht in mn ogen moest vermijden. Ik vroeg toen voor hoe lang en daar gaven ze geen duidelijk antwoord op, dus probeer nu na al die jaren toch wel altijd een beetje met mn gezicht tegen de zon in gekeerd te zitten of wel naar de zon, maar dan naar beneden kijken om te lezen ofzo. Ik kan ook niet meer zo goed tegen fel licht en moet altijd een zonnebril op.

Maar op zich ga ik dus met die factor 50 wel gewoon de zon in.

Weekend, wat balen dat je je weer zo rot voelt. Maar wat Navimo ook zegt, een beetje koffie kan toch geen kwaad. Dus 1 of 2 kopjes kan heus wel. Sterkte in ieder geval.

Peetje, wat leuk om je bevallingsverhalen te lezen. Alleen jeetje, 2 uur en een kwartier persen! Bij mij was het 25 minuten en toen dacht ik op het laatst al wat duurt het lang :-)

En dat zelf je kind eruit halen is mooi he. Dacht mocht ik ook bij mn dochter en wil vragen of ik dat, als het lukt, dit keer ook weer mag doen. Weet wel dat ik dacht wat voelt ze grappig. Zo zacht en warm en beetje geleiachtig.

Ik ben er zelf te nieuwsgierig voor, maar kan me voorstellen dat het ook heel speciaal is om bij de geboorte pas te zien of het een jongen of meisje is.

En fijn dat je man zo'n hulp was bij je bevalling! Ik las hier een ander topic waarbij de man (van een vriendin van de topicopenster) maar teleurgesteld was in hoe heel de bevalling was gegaan en niet echt enthousiast was naar de pas bevallen moeder toe. Wat een hork.

Gelukkig hebben wij dan fijne mannen! Hoewel ik die van mij heel even kon schieten toen ik na ruim een uur weeen vroeg of hij alsjeblieft de VK wilde bellen en hij zei 'nee, we wachten nog even' Verder was hij gelukkig heel erg fijn, ook al kon hij niet echt iets voor me doen.
Een uur weeen is trouwens ook niet zo heel lang, dus snap wel dat hij dacht nú al?? Maar ze waren al wel om de 2/3 minuten en 1/1,5 minuut lang en deden behoorlijk pijn. En we mochten bellen als ik een uur lang zulke weeen zou hebben, kan ik er wat aan doen dat ik die direct al had
Ha, ha, we wachten nog even, da's een goeie. Kan me voorstellen dat je hem toen even kon schieten.

P. zei toen ik weeën had: denk eraan, je buik is een vulkaan. Hadden we ergens gehoord ofzo, van iemand die naar een cursus was gegaan, of we hadden het gelezen in het boekje van Kluun, dat kan ook. Maar goed, ik zei dus: "rot op met je vulkaan" want het deed gewoon echt zeer. Maar ik moest er ook wel weer een beetje om lachen.

O ja, en P. zei ook tegen iedereen na de geboorte van L. "De bevalling was heel goed te doen."

Hallo, mag ik dat zelf uitmaken? zei ik toen op een gegeven moment.

Dat topic over die man die teleurgesteld was had ik ook gelezen. Niet te geloven.
Thanks allemaal!

Heb vandaag al roze kleertjes gekocht ja, zoooo leuk.. :D

Krijg nu nog felicitaties betreft mijn zwangerschap en roep er dan meteen bij dat het een meisje wordt, ik kan ook echt mijn mond niet houden!

Peetje, wat knap dat je zo lang kan wachten zeg! En apart te horen dat je bij je beide andere kinderen het juiste voorgevoel had en helemaal bijzonder je tweede er zelf uit te mogen pakken. Zou er zelf nog niet aan moeten denken, maar dat heb ik gewoon bij het het bevallingsgebeuren.

Weekend, waarom mag je geen koffie? Vanwege de zwangerschap? Of heb je daar andere redenen voor? Ik drink nog wel koffie, maar dan 2 kopjes per dag ipv de velen voorheen. Maar helemaal geen koffie drinken kan sowieso geen kwaad.

Meisjegroningen, ik smeer zo goed als altijd al met factor 50, sowieso mijn gezicht. Ik zit gewoon lekker in de zon hoor! Kan dat een probleem zijn? Nu toch niet lijkt me? In de zomer lijkt het me wel gepast hier beter voor op te passen, maar dit hoort eigenlijk voor iedereen het geval te zijn..

Navimo, beterschap!! Rot zeg!
Wat een mooie verhalen allemaal weer. En die bevallingsverhalen. Ieeekkk... Voor mij is het allemaal nieuw... Ik lees bewust maar niet teveel van die enge verhalen. Ik zie het allemaal wel. Miljarden vrouwen hebben gebaard dus ik zal het er ook wel uit persen denk ik. (Danoontje Powerrrr...)

vwb de hoofdpijn: de VK zei tegen mij dat ik wel een paracetamol mocht gebruiken maar dan moest gaan rusten/liggen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze dat zegt omdat ik nogal door kan stomen. En over mijn grenzen ga zeg maar.

Koffie drink ik alleen bij het ontbijt. Goed laxeermiddel!

En die tips van het smeren ga ik zeker meenemen. Heb een lichte huid maar vind het wel heerlijk om in de zon te zitten, mits het niet te heet is.

Morgen weer naar de VK. Moedertje gaat mee. In ieder geval hartje luisteren en ik denk zelf nog een echo omdat ze de vorige keer moeite had de datum vast te stellen. En een week verschil vind ik persoonlijk nogal wat. Ga er dus wel op aandringen!
O ja, en blond: leuk dat je weet dat je een meisje krijgt! Van harte. Verzin je nu dan ook alleen meisjesnamen of houdt je wel een jongensnaam achter de hand?

Wij willen het niet weten. De verrassing lijkt me dan extra groot.
Ik drink geen koffie wegens de caffeine dus ik neem dat niet maar had wel super gweest als het gewoon kon hahaha

Leuk joh roze dingetjes blond!
Net naar de vk geweest en het hartje gehoord! Het duurde even, maar daarna klonk het luid en duidelijk, en snel, haha.

Verder was ook alles goed, m'n baarmoeder was flink gegroeid maar het kindje zat nog laag. Ze kon zich voorstellen dat ik al wel zwschbroeken aan moest, want m'n baarmoeder lag erg aan de oppervlakte ofzo.

Oftewel, mijn buikspieren zullen wel flink uit elkaar liggen ofzo, denk ik dan.

Nu moet ik over 4 weken weer 19 april en ik mag maandag bellen voor de 20 weken echo.
quote:Weekend schreef op 24 maart 2011 @ 14:38:

Ik drink geen koffie wegens de caffeine dus ik neem dat niet maar had wel super gweest als het gewoon kon hahaha

Leuk joh roze dingetjes blond!Maar het kan/mag dus wel, met mate (2 kopjes per dag). Of heb je nu last van de caffeine nu je zwanger bent?
Blond, volgens mij kun je ook nu al van de zon vlekken krijgen. Volgens mij altijd wel welk seizoen t ook is. Merkte vandaag dat de zon nu ook al goed brandt. Zat n half uurtje met n boek in de zon toen mn dochtertje lag te slapen en was op m'n decolete (nou weet ik toch ineens niet meer hoe je dat schrijft????) al rood. Nu wel weer weggetrokken,maar dan merk je dat die voorjaarszon ook fel is!

Peetje leuk t hartje weer gehoord te hebben en goed dat je baarmoeder goed groeit!

Reclame van The Mentalist is weer voorbij, dus ga weer verder kijken :-)

Fijne avond!
Oh ja, Blond super leuk dat je al roze kleertjes hebt gekocht :-)
Deernie, fijn dat de combinatietest zo goed was, toch weer een geruststelling!

Blond, wat leuk een meisje!

Bijzonder hoor, dat je het nu al weet, ik kan echt niet wachten op de 20 weken echo!

Zonnebloem, steken komen me wel bekend voor. Alles rekt op, dat is niet altijd pijnloos.

Weekend, hoe is het met je misselijkheid? Wat vervelend dat het weer zo erg was. Dacht je dat het beter werd....

Wat erg voor je vriendin zeg...

Cookie, dus jij hebt ook een andere zwangerschap dan de eerste? We zijn natuurlijk nog niet zo heel ver.... maar ik merk nu al dat het zwaarder is dan bij de eerste. Meer kwaaltjes... eerder moe....

Peetje, apart eten dan bij zo'n sterrenrestaurant he? Zou je normaal niet zo snel doen maar in zo'n week is het toch wel lekker voordelig.

'Leuk' om je bevallingen te lezen. Bij mij ging de ontsluiting moeilijk en het persen was inderdaad een eitje... hopelijk gaat het nu bij de 3e wat makkelijker.

Dinges, het boed van Kluun is leuk he! Alhoewel mijn man nooit het hoofdstuk van de bevalling heeft durven lezen

M2b, lekker zit zo'n positiebroek dan he! Ik heb ze nu ook aan. Eigenlijk had ik het eerder moeten doen, maar ach... daar voelde ik me dan weer te kort zwanger voor ofzo

C77, succes met puzzelen op welke kamer ze moeten. Wij moeten ook nogal verbouwen voor een nieuwe kamer voor dochterlief. Maar eigenlijk hebben we een luxeprobleem want we hebben 6 slaapkamers..., ik wil alleen niet dat ze op zolder gaat slapen, ze is nog maar 1. Dus moeten we de kamer boven de garage nog even opknappen. Of op laten knappen om precies te zijn

Potatohead, hoe gaat het met je? Wat jammer dat je zo'n onzeker gevoel hebt. Als je het echt niet vertrouwd kun je altijd de vk bellen he.

Navimo, paracetamol mag inderdaad wel tijdens de zwangerschap, ibuprofen niet geloof ik. Maar dat is sowieso een paardenmiddel.

Meisjegr. Ik zou straks toch niet teveel in de volle zon gaan zitten. Zwangerschapsmasker is toch niet iets wat ik graag wil. Ook met smeren kan je het niet altijd voorkomen.

Ow.... mannen en bevallen... Ik vond het echt vreselijk om mijn man om me heen te hebben tijdens de bevalling. Ik stond onder de douche hij zat er naast... en beetje naar mij te kijken. Rot op dacht ik, ga slapen ofzo (was midden in de nacht). Maar nee.... dat kon hij niet.... En zeggen dat het zo goed ging... hoe weet jij dat nou??? Vlak voor het persen heb ik hem helemaal onder gekotst (gerechtigheid ).

Ik ben maandag naar de verloskundige geweest en heb het hartje gehoord! Dat was erg leuk. Verder was alles prima. De bloeduitslagen waren ook binnen en dat was ook allemaal goed. Ik heb alleen negatief bloed. Dat wist ik al wel van de eerste. Als er niks aan gedaan wordt kan het gevaarlijk zijn. Als mijn bloed namelijk in aanraking komt met positief bloed (van de baby, die kan positief bloed hebben) dan kan mijn bloed antistoffen tegen positief bloed gaan aanmaken. Met de bevalling is de kans redelijk aanwezig dat mijn bloed in aanraking komt met dat van de baby. Dan is het voor die baby niet meer gevaarlijk maar bij een eventueel volgende zwangerschap wel.

Daarom krijg ik met 30 weken een anti-D prik. Meteen na de geboorte wordt er navelstrengbloed afgenomen om te kijken welke bloedgroep de baby heeft. Als deze positief bloed heeft krijg ik na de bevalling weer zo'n prik (was bij de eerste dus zo).

Dus.... als er nog iemand negatief bloed heeft (10% van de mensen heeft dat geloof ik) dan weet je meteen wat je te wachten staat

Voor het schema: 26 april 20 weken echo

15 april weer naar de vk
Gister wezen shoppen en veel gekregen (moeder en zus) en veel gekocht. Ze vonden dat zwangerschaps kleren nu echt nodig zijn.... Toen mijn vent zei dat je maar een keer zwanger vent van de eerste gingen ze helemaal los omdat dat betekende dat er nog meer baby's komen. Hahaha
Lyt, dat verhaal over je man tijdens het bevallen. Ik kom niet meer bij. Mijn vent vind het iets minder grappig omdat hij nu al weet dat ik lelijk tegen hem ga doen. Hij is er nu al bang voor... Haha. Ik kan nu zeggen dat het "normaal" is.
Weer terug van de VK en het hartje gehoord! Volgens mij zit een klein treintje in mijn buik Ik heb het opgenomen met mijn telefoon omdat mijn man er niet bij kon zijn, dus nu kan ik zelf ook nog af en toe even luisteren...

Bevallingsverhalen: mooi! Ik kan er gelukkig wel goed tegen, dus ik lees een heleboel. Wel bijzonder om zelf je kindje te kunnen pakken.

Zonnebrand: volgens mij moet je nu al wel oppassen, want die lente zon brand vaak al best hard op een huid die nog niet zoveel gewend is. Maar nu ga ik nog wel echt in de zon zitten (de schaduw is veel te koud), niet te lang en straks ook nog maar wat extra zonnebrandcreme halen met een hoge factor.

@weekend. Je klinkt wel streng voor jezelf: geen paracetamol, geen anti misselijkheidspillen en geen koffie. Ik heb zelf zoiets van, voor mij en mijn kind is het ook belangrijk dat ik me goed voel, dus als het echt nodig is zou ik wel pillen slikken (gelukkig niet misselijk geweest en de hoofdpijn valt tot nu toe wel mee). Koffie vind ik minder lekker, maar af en toe een lekkere capuchino gaat er nog steeds goed in.
Dat is wel een goeie M2b, om het hartje met de telefoon op te nemen. Dat ga ik volgende keer ook doen.

Leuk dat je ook het hartje hebt gehoord, het lijkt idd op een trein.

Zo, ik ben even aan het genieten van het feit dat de kinderen heel lief met elkaar aan het spelen zijn (met duplo) terwijl er een cd van K3 aan staat. Ik ben benieuwd hoe lang ze zich vermaken zonder ruzie te maken.

De kleren die ik besteld had kan ik trouwens bijna allemaal weer terugsturen. Ik kan ook beter gewoon "live" passen, ik zit altijd met de maat te klooien. Alles viel in ieder geval veel te ruim. Nou ja, wel een bikini en een nachthemd gehouden.

Koffie (of cappuccino) drink ik ook nog wel, 1 à 2 kopjes per dag. In het begin smaakte het me helemaal niet, maar nu gaat het wel weer.

O ja, ik had gisteren nog even gevraagd of het kwaad kon om met zo'n bruiningscrème te smeren. De vk zei dat je daar later wel mee op moest passen, ivm zwangerschapsmasker. Ik dacht dat dat met zo'n crème wel mee viel.

Nou ja, meestal gebruik ik het voor mijn benen, en dat zal wel gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven