Uitwasbare luiers (bambinex) Ervaringen????

15-01-2009 22:04 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag in een mailing van de Prenatal een stukje over uitwasbare luiers van natuurlijk materiaal, bamboe geloof ik. Ik vond het wel een positief verhaal, maar vroeg me af in hoeverre dit in de praktijk ook écht positief werkt.

Word je niet helemaal gek van het wassen?

Hoe is de pasvorm, draagcomfort etc???

Is het makkelijk te verschonen???

Scheelt het veel geld t.o.v 'normale' luiers?

Ik ben benieuwd!!
Hoi,

ik heb bij mijn kinderen steeds 2,5 jaar katoenen luiers gebruikt. Ik vond het goed te doen, maar het is uiteraard meer werk dan wegwerp. Ik had de luiers tweedehands gekocht, wel nieuwe overbroekjes (soort goretex) die zorgen dat alles droog blijft. In dat geval ben je veel goedkoper uit dan wegwerpluiers. Ik had twee tot drie extra wassen per week, als je inlegdoekjes (wegwerp) gebruikt valt het uitspoelen erg mee. Je moet je er wel op instellen, uiteindelijk was ik erg blij dat kids uit luiers waren, maar dat zal ook gelden als je gewone luiers gebruikt. Op verschillende sites zijn ook fora over katoenen luiers, daar kun je wel een goed idee opdoen van wat er bij komt kijken en of het iets voor je is.

verschonen is wat meer werk, omdat je over de luier nog een overbroekje moet doen, het is wat meer gepruts.
niet zoveel toe te voegen aan lavendula.

Ik gebruik bij onze dochter (nu 15 maanden ook een soort bamboe luiers, Nature babies lovables. (wie bedenkt die namen eigenlijk) en die passen prima,en blijven lekker zacht!

En ik heb nog nooit een luier uitgespoeld, inlegvelletje de vuilnisbak of wc in,enluier zo,hop,de wasmachine in!
Ik wou even zeggen dat ik het super vind te lezen dat er toch nog herbruikbare luiers gebruikt worden!
In het verleden 15 en 13 jaar heb ik Noppies gebruikt. Toen waren er alleen nog geen inlegvelletjes die je weg kon gooien dus ik heb heel wat 60 en 90 graden wassen gedraaid. Tot een jaar of 2 heb ik ze gebruikt en stapte toen over op wegwerp omdat ze de luiers niet meer pasten. Vond ik erg jammer.
''t is ook wel een beetje de schattigheidsfactor van de overbroekjes hoor:)

Mijn ervaring met de bamboe luiers van Kaatje Katoen zijn prima, deze van Prenatal lekten helaas!

En het wassen, tja, wassen doe je toch al veel meer met één of meer kinderen erbij....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven