Unisex babynamen

07-02-2009 00:01 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie roept?

Joy
quote:Very Cherry schreef op 07 februari 2009 @ 01:07:

O nee he.

Waarom zie ik toch steeds trainingspakken voor mijn ogen dansen?

Als ik ooit nog een baby ga breien dan zal ik hem/haar Very Cherry noemen

Verder ben ik geen fan van die namen die voor beiden gebruikt kunnen worden....

Guus(je), Bo,Geert(je)
quote:Very Cherry schreef op 07 februari 2009 @ 01:07:

O nee he.

Waarom zie ik toch steeds trainingspakken voor mijn ogen dansen? Sorry Koeka, maar ik zag hetzelfde nav jouw lijstje . trainingspak, gouden sieraden, zonnebanks hoofd ect. :-)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Sanne
quote:Skytje schreef op 07 februari 2009 @ 09:26:

SanneSanne zou ik voor een jongen dan weer een beetje sneu vinden..
quote:borodini schreef op 07 februari 2009 @ 09:22:

[...]

Sorry Koeka, maar ik zag hetzelfde nav jouw lijstje . trainingspak, gouden sieraden, zonnebanks hoofd ect. :-) Bij de naam Lux in het lijstje van koeka denk ik toch als eerste aan afwasmiddel hoor..
hm... ben het wel eens met koeka. Te kort voor trainingspakken, die gaan toch meer voor die ingewikkelde verkeerd geschreven engelse namen en zo?

Ik denk niet dat ik mijn kind ooit een unise naam zou geven. Lijkt me alleen maar verwarrend...
Mijn zoon heet Puck, van het lijstje van Koeka. En je hebt gelijk; ik loop vrij vaak in een trainingspak. Minstens drie keer in de week
Mijn zoon heet Jamie, mijn dochter Cameron, maar het had ook andersom gekund dus...
quote:superstar_2 schreef op 07 februari 2009 @ 09:47:

[...]

Sanne zou ik voor een jongen dan weer een beetje sneu vinden.. Vertel dat mijn collega
Wesley (Al vind ik dat meer een jongensnaam)
Marley
Bobbie
quote:borodini schreef op 07 februari 2009 @ 09:22:

[...]

Sorry Koeka, maar ik zag hetzelfde nav jouw lijstje . trainingspak, gouden sieraden, zonnebanks hoofd ect. :-)

Echt??

Ik heb die associatie nu echt nog nooit gehad. Ik denk bij de door jou genoemde dresscode juist heel erg aan lange, engelsklinkende constructies, zeker niet aan korte namen, namen met klassieke wortels (al dan niet bijbels), namen met een literaire achtergrond en/of namen van juist oud-Nederlandse origine.

De gezinnen waarin de door mij genoemde namen voorkomen (ik ken ze dus ook allemaal echt) zijn eerder NRC/Volkskrant/VPRO en varieren qua outfits van kunstbril plus japanse conceptueel design, tot zelfgebreid macrobiotisch, tot versleten waxcoat met elleboogstukken. (Overigens komen de raarste namen allemaal uit die laatste categorie ;))

Weinig goud en zonnebanken, voor zover ik weet (hooguit stiekem, misschien ;)).
Charlie
Ik kwam trouwens onlangs wel een nogal uh.. opzichtig gezin met een zoontje Shai tegen. Was helemaal verbaasd hoe zulke mensen bij die naam waren gekomen.

Maar ouders vonden het gewoon een "leuke naam" ("lekker ventje, toch?") en hadden zelfs nog nooit van de herkomst en betekenis gehoord.
quote:Skytje schreef op 07 februari 2009 @ 10:55:

[...]

Vertel dat mijn collega Tsja sommige ouders zouden zich eens moeten realiseren dat hun kind de rest van zijn/haar leven met een naam moet doen.
Sjors kan echt niet voor een maisje hoor...dat staat gelijk aan kindermishandeling....net als Bobbie trouwens. .Jose kan wel, maar dan op zijn Spaans uitgsproken denk ik..Ghosee :P

Ik vind Kim ook niks voor een jongen...helemaal niet meer na dat crechedrama. Ik heb een man gedate..die heette Sanne....das wel weer geinig. Ik ga voor gewone Hollandse namen...Boudewijn, Jens..Emma...
Ik ken een meisje dat Sjors heet, even wennen maar toch heel erg leuk.
Sanne is toch gewoon een traditionele Friese jongensnaam (net als Anne)?

Die naam is langzamerhand steeds meer aan meisjes gegeven, maar lijkt me wat onzinnig om het dan nu sneu te noemen als een jongen zo heet.

Al zou ik het zelf niet doen. Ik hou bijv. erg van jongensnamen op een -a, maar Kaja en Reza zijn voor ons afgevallen, omdat die namen intussen zó veel als meisjesnaam voorkwamen.
[quote]koeka schreef op 07 februari 2009 @ 00:59:

Reza --> eehm.. sja.

Ilja --> Is toch een russische mannennaam? Toch geen vrouwennaam?

Isha --> Is dit dan weer niet gewoon een vrouwennaam?

Kaja --> Ja, ik ken een hond die zo heet.

Jona --> Doet me veel denken aan Yoni.

Ira --> Heeft nogal... politieke connecties.

Simcha ---> Eeeh hoe? Deze naam zou zo uit Lion King 3 kunnen stammen, maar voor een mens?

Lou --> Doet me denken aan zo'n klein rottig keffertje met een strikje in een tasje.

Lux --> Mooie naam! Voor een merk gloeilampen...

Pax --> Zeer ideëel, maar het klinkt voor geen meter.

Shai --> Prachtige hondennaam.

Imme --> Roep het eens een paar keer hardop: IMMEEEE!!! sja.

Jonne --> Vind ik toch meer een meisjesnaam, maar geen mooie.

Senne --> Vind ik een meisjesnaam.

Sam --> Vind ik in principe een jongensnaam (Sám), als Sém zou het ook voor een meisje kunnen, maar alleen als afkorting van Samantha.

Jip --> Jongensnaam. Let wel: een jóngensnaam. Een man van 40 die zich voorstelt met Jip, kun je het je voorstellen?

Mees --> Meisjesnaam.

Bo --> Vind ik niet echt heel leuk voor een meisje (vind ik sowieso niet leuk, maar dat terzijde)

Puck --> Jongensnaam, en again: je zou maar 40 zijn en je als puck moeten voorstellen.

Lee --> Zie mij eens hip en Amerikaansch zijn: jongensnaam.

Maddox --> Zie mij eens hip en Amerikaansch zijn: jongensnaam.

Pip --> Jongensnaam. Again: 40 en zo...

Billie --> Jongensnaam.

Bobbie --> Jongensnaam.

Luka --> LuCa: Italiaanse mannennaam.

Sasha --> Vind ik echt een vrouwennaam, voor mannen vind ik het apart.

Misha --> Dit kan inderdaad wel voor beiden.

Ezra --> Eeehm..

Ik krijg dezelfde trainingspak associaties als VC.
José op z´n Spaans is een mannennaam. (Gose)

José op z´n Nederlands een vrouwennaam.
Kay schijnt ook een unisexnaam te zijn. Mijn zoon heet zo (hetzij anders geschreven),maar ik heb gezien dat het voor een meisje kan.
quote:tangerine schreef op 07 februari 2009 @ 11:45:

[quote]koeka schreef op 07 februari 2009 @ 00:59:

Reza --> eehm.. sja.

Ilja --> Is toch een russische mannennaam? Toch geen vrouwennaam?

Isha --> Is dit dan weer niet gewoon een vrouwennaam?

Kaja --> Ja, ik ken een hond die zo heet.

Jona --> Doet me veel denken aan Yoni.

Ira --> Heeft nogal... politieke connecties.

Simcha ---> Eeeh hoe? Deze naam zou zo uit Lion King 3 kunnen stammen, maar voor een mens?

Lou --> Doet me denken aan zo'n klein rottig keffertje met een strikje in een tasje.

Lux --> Mooie naam! Voor een merk gloeilampen...

Pax --> Zeer ideëel, maar het klinkt voor geen meter.

Shai --> Prachtige hondennaam.

Imme --> Roep het eens een paar keer hardop: IMMEEEE!!! sja.

Jonne --> Vind ik toch meer een meisjesnaam, maar geen mooie.

Senne --> Vind ik een meisjesnaam.

Sam --> Vind ik in principe een jongensnaam (Sám), als Sém zou het ook voor een meisje kunnen, maar alleen als afkorting van Samantha.

Jip --> Jongensnaam. Let wel: een jóngensnaam. Een man van 40 die zich voorstelt met Jip, kun je het je voorstellen?

Mees --> Meisjesnaam.

Bo --> Vind ik niet echt heel leuk voor een meisje (vind ik sowieso niet leuk, maar dat terzijde)

Puck --> Jongensnaam, en again: je zou maar 40 zijn en je als puck moeten voorstellen.

Lee --> Zie mij eens hip en Amerikaansch zijn: jongensnaam.

Maddox --> Zie mij eens hip en Amerikaansch zijn: jongensnaam.

Pip --> Jongensnaam. Again: 40 en zo...

Billie --> Jongensnaam.

Bobbie --> Jongensnaam.

Luka --> LuCa: Italiaanse mannennaam.

Sasha --> Vind ik echt een vrouwennaam, voor mannen vind ik het apart.

Misha --> Dit kan inderdaad wel voor beiden.

Ezra --> Eeehm..

Ik krijg dezelfde trainingspak associaties als VC.Idd je zou maar 30/40 zijn en je moeten voorstellen..
quote:zusenzo schreef op 07 februari 2009 @ 11:03:

CharlieJa, die wilde ik ook al opperen, erg leuk voor een meisje!
quote:Qijana schreef op 07 februari 2009 @ 11:36:

Sjors kan echt niet voor een maisje hoor...dat staat gelijk aan kindermishandeling....net als Bobbie trouwens. .Jose kan wel, maar dan op zijn Spaans uitgsproken denk ik..Ghosee :P

Ik vind Kim ook niks voor een jongen...helemaal niet meer na dat crechedrama. Ik heb een man gedate..die heette Sanne....das wel weer geinig. Ik ga voor gewone Hollandse namen...Boudewijn, Jens..Emma...

Het is ook niet Sjors, stelletje trainingspakken, maar George, en in principe voor een jongen, met de uitzondering van George Sand, wat toch echt een vrouw was (die eigenlijk Amandine heette, wat een stuk vrouwelijker klinkt)

Maar goed, wat ik zelf eerder zou doen is mn kind als Georgina in schrijven en dan als roepnaam George gebruiken.

Ow, en Kim is een veel voorkomende aziatische jongensnaam. Wij hebben die gewoon geleend voor onze dochters, net als Nikita of Sascha (russische jongensnamen)
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven