Vaccinatie
zaterdag 23 mei 2020 om 15:42
zaterdag 23 mei 2020 om 17:01
Er zit meer alluminium in de lucht die je inademt dan in een vaccin. DNA? Zit in ongeveer alles wat je eet. Komt omdat men virussen voor vaccins nu eenmaal in cellen moet kweken. Drogredenen dus. (Bron over dat alluminium: mijn professor vaccinologie, maar ik moet de cursus nog eens goed doornemen
)
Hepatitis B is een ernstige ziekte. De kans dat je het oploopt is klein, maar ze bestaat.
Er is geen enkele reden om niet te vaccineren, tenzij je immuungecompromiteerd bent. En dan reken je op de mensen rondom je om beschermd te zijn.
Hepatitis B is een ernstige ziekte. De kans dat je het oploopt is klein, maar ze bestaat.
Er is geen enkele reden om niet te vaccineren, tenzij je immuungecompromiteerd bent. En dan reken je op de mensen rondom je om beschermd te zijn.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:12
die professor is natuurlijk omgekocht door big pharma heWijndruifje schreef: ↑23-05-2020 17:01Er zit meer alluminium in de lucht die je inademt dan in een vaccin. DNA? Zit in ongeveer alles wat je eet. Komt omdat men virussen voor vaccins nu eenmaal in cellen moet kweken. Drogredenen dus. (Bron over dat alluminium: mijn professor vaccinologie, maar ik moet de cursus nog eens goed doornemen)
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 23 mei 2020 om 18:00
Wat raaskal jij nou?Lautje8236 schreef: ↑23-05-2020 16:08Het RIVM en de Who zijn de laatste tijd ok niet erg positief in het nieuws. Zo onafhankelijk zijn ze niet en tuurlijk zeggen ze dat vaccins veilig zijn. Maar hoe meer ik mij er verder in verdiep hoe meer vraagtekens.
De ingrediënten, DNA van kippen, apen nieren aluminium verbindingen. Zelfs van dna van foetussen (daarom Nederland zo voor abortus klinieken? Want hoe komen ze daar anders aan)
Vaccins mogenniet getest worden op babies? Maar hoe gebeurd dat dan wel? (dus toch op alle babies die geënt worden?) wat een rare wereld leven we toch ook.
zaterdag 23 mei 2020 om 18:00
Nog zoiets Big Pharma. Aan wat verdienen ze het meest: aan iemand die 1x gevaccineerd is en nooit meer ziek wordt of iemand die ziek wordt, naar het ziekenhuis moet en eventueel op de IC belandt? En die homeopathen willen geen geld verdienen aan hun alternatieve middeltjes zeker.
(Ik ben heel fel op dit onderwerp, ik houd me nog in.)
zaterdag 23 mei 2020 om 18:02
Die verdienen aan dezelfde medicijnen wat ze boycotten bij big farma.Wijndruifje schreef: ↑23-05-2020 18:00Nog zoiets Big Pharma. Aan wat verdienen ze het meest: aan iemand die 1x gevaccineerd is en nooit meer ziek wordt of iemand die ziek wordt, naar het ziekenhuis moet en eventueel op de IC belandt? En die homeopathen willen geen geld verdienen aan hun alternatieve middeltjes zeker.
zaterdag 23 mei 2020 om 18:09
Jeej een anti vaxxer, altijd gezellig!
En nee, ik vind het niet ok dat er mensen zijn die hun kind niet vaccineren, ze brengen namelijk anderen in gevaar. Valt voor mij in de categorie dronken in de auto stappen; dat je jezelf te pletter rijdt zal mij worst wezen maar je kan ook iemand anders (een onschuldig iemand) dood rijden.
En nee, ik vind het niet ok dat er mensen zijn die hun kind niet vaccineren, ze brengen namelijk anderen in gevaar. Valt voor mij in de categorie dronken in de auto stappen; dat je jezelf te pletter rijdt zal mij worst wezen maar je kan ook iemand anders (een onschuldig iemand) dood rijden.
zaterdag 23 mei 2020 om 18:13
Geen idee hoe oud jij bent maar ik heb de mazelen gehad. En ik was werkelijk doodziek.aikidoka schreef: ↑23-05-2020 16:52Mazelen hebben wij (jij en ik) niet meer gehad hoor. Onze ouders nog wel en dat kan echt verkeerd aflopen.
Verder: als je de ingrediënten in een vaccin wil snappen moet je biochemicus worden of medisch bioloog. Bachelor en master. Tot dat moment zou ik afgaan op de experts, die die opleiding hebben gedaan.
zaterdag 23 mei 2020 om 20:50
Op dit moment is er een vreselijke mazelenuitbraak in Congo die meer levens eist dan Ebola, wat daar ook is nu. Corona stelt daarbij vergeleken niets voor.
Medici en wetenschappers werken jaren aan zo'n vaccin, jij snapt de ingrediëntenlijst niet eens. Kom op zeg, waar is het misgegaan in je hoofd dat je facebook en anti vaxx propagandapagina's van Truus en Henk eerder gelooft dan mensen die daar 10 voor gestudeerd hebben?
Medici en wetenschappers werken jaren aan zo'n vaccin, jij snapt de ingrediëntenlijst niet eens. Kom op zeg, waar is het misgegaan in je hoofd dat je facebook en anti vaxx propagandapagina's van Truus en Henk eerder gelooft dan mensen die daar 10 voor gestudeerd hebben?
zaterdag 23 mei 2020 om 21:04
en gechipt en onderhuidse implantaten enz.
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
zaterdag 23 mei 2020 om 21:05
handig, raak je de baby niet kwijt. beetje find my iphone principe
zaterdag 23 mei 2020 om 21:13
Volgens de consultatiebureau arts die ik onlangs sprak is de hepatitis b inenting deel uit gaan maken van het rijksvaccinatie programma omdat de eigenlijke doelgroep lastig te bereiken is/geen vaccinatie komt halen na de oproep etc. Babies komen sowieso al voor de inentingen dus is er voor gekozen om het probleem op deze manier te ondervangen.
zaterdag 23 mei 2020 om 21:13
Wat betreft de foetussen: In de jaren '60 zijn er cellen afgenomen van 2 geaborteerde foetussen. De abortus ging toch plaats vinden, waarom die verdrietige situatie dan niet voor iets goeds gebruiken?
Diezelfde cellen worden tot op de dag van vandaag gebruikt. Dus het is echt niet zo dat er mensen tassen vol geaborteerde baby's af komen halen bij de abortus centra om die vervolgens in vaccins te proppen, hoor.
En hoe fijn is het voor die moeders die hun kind moesten verliezen om te weten dat hun kind 60 jaar later nog steeds leven redt?
Daarnaast bestaan alle ziektes waarvoor we gevaccineerd worden wel degelijk nog steeds en de reden dat we ze niet krijgen is niet omdat we onze handen wassen, maar omdat we ons INENTEN
Wist je dat je per dag meer aluminium eet, dan dat er in een vaccin zit?
Diezelfde cellen worden tot op de dag van vandaag gebruikt. Dus het is echt niet zo dat er mensen tassen vol geaborteerde baby's af komen halen bij de abortus centra om die vervolgens in vaccins te proppen, hoor.
En hoe fijn is het voor die moeders die hun kind moesten verliezen om te weten dat hun kind 60 jaar later nog steeds leven redt?
Daarnaast bestaan alle ziektes waarvoor we gevaccineerd worden wel degelijk nog steeds en de reden dat we ze niet krijgen is niet omdat we onze handen wassen, maar omdat we ons INENTEN
Wist je dat je per dag meer aluminium eet, dan dat er in een vaccin zit?
zondag 24 mei 2020 om 13:13
zondag 24 mei 2020 om 13:53
Ja, het is een heftige ziekte. Mijn moeder heeft het gehad en vertelde altijd dat haar vader, die huisarts was, hierbij altijd erg bezorgd was.vivapimpelmees schreef: ↑23-05-2020 18:13Geen idee hoe oud jij bent maar ik heb de mazelen gehad. En ik was werkelijk doodziek.
Ik zei wij, waarmee ik bedoelde TO en mezelf. Vanaf 1976 was er een mazelenvaccin, dus vanuit mijn inschatting dat TO een relatief jong kind heeft schat ik in dat ze maximaal net zo oud is als ik. Ik ben 46 namelijk. En ben denk ik wel tegen mazelen gevaccineerd. Bof heb ik wel als ziekte nog gehad. Dus vandaar het wij.
maandag 25 mei 2020 om 11:30
Oh wow, een anti-vax-opzetje...
TO: Hep-B zit samen met Hemofiele Influenza en Pneumokokken in één enting voor baby's. Dus waarom je die ene er nou uitpikt om te betwijfelen? Niet heel logisch.
En je antwoord is al gegeven: klein risico om het te krijgen, maar grote gevolgen. Dus lekker een prikje zetten (en de herhaalprikken ook, ja die zijn ook nodig).
TO: Hep-B zit samen met Hemofiele Influenza en Pneumokokken in één enting voor baby's. Dus waarom je die ene er nou uitpikt om te betwijfelen? Niet heel logisch.
En je antwoord is al gegeven: klein risico om het te krijgen, maar grote gevolgen. Dus lekker een prikje zetten (en de herhaalprikken ook, ja die zijn ook nodig).
maandag 25 mei 2020 om 11:37
ik ben zo oud, dat ik van vroeger ken, dat er oudere kinderen rondreden in rolstoelen.
"polio" werd dan gefluisterd. Vooral bible-belt kinderen
eigenlijk is vooral de benaming "kinderziektes" heel fout, dat klinkt vergoelijkend, terwijl het gewoon serieuze klote ziektes zijn
maandag 25 mei 2020 om 11:49
De hepatitis inenting is niet deenige wat ik mij zorgen om maak.
Ook de BMR baart mij zorgen. Maar dat mag blijkbaar niet.
Rodehond enting bijvoorbeeld. Die is belangrijk Voor vrouwen die zwanger zijn. Waarom krijgt een baby die dan? Voorlopig gaat hij zich nog niet voortplanten. En zwanger raken lijkt mij helemaal lastig.
De bof is nuttig voor jongens in de pubertijd. Voor die tijd is het ongevaarlijk. En er is zelfs een uitbraak geweest onder gevaccineerde studenten.
Maar goed, en beetje nadenken voor dat ze er wat in spuiten mag blijkbaar niet. Gewoon als makke schapen iedereen volgen.
Er sterven jaarlijks kinderen na vaccinatie. Als mijn kind dat zou zijn, dan word je daar niet blij van. Er sterven ook kinderen doordat ze geen vaccinatie hebben gehad. Dat wil ik ook niet dat dat gebeurd.
Maar ik weet wel dat mijn hond er bijna was geweest door een vaccinatie. En dat zet mij wel aan het denken wat te doen en verstandig is bij mijn kind.
Beetje raar om gelijk als anti vaxxer neergezet te worden. En dat ik een discussie wil opwekken. Maar r dat is gewoon niet mijn bedoeling.
Ik was benieuwd of er meer mensen met dat probleem zitten. Maar blijkbaar is dit forum niet voor mensen die ergens over na denken. Maar gewoon met de grote kudde meelopen.
Rodehond enting bijvoorbeeld. Die is belangrijk Voor vrouwen die zwanger zijn. Waarom krijgt een baby die dan? Voorlopig gaat hij zich nog niet voortplanten. En zwanger raken lijkt mij helemaal lastig.
De bof is nuttig voor jongens in de pubertijd. Voor die tijd is het ongevaarlijk. En er is zelfs een uitbraak geweest onder gevaccineerde studenten.
Maar goed, en beetje nadenken voor dat ze er wat in spuiten mag blijkbaar niet. Gewoon als makke schapen iedereen volgen.
Er sterven jaarlijks kinderen na vaccinatie. Als mijn kind dat zou zijn, dan word je daar niet blij van. Er sterven ook kinderen doordat ze geen vaccinatie hebben gehad. Dat wil ik ook niet dat dat gebeurd.
Maar ik weet wel dat mijn hond er bijna was geweest door een vaccinatie. En dat zet mij wel aan het denken wat te doen en verstandig is bij mijn kind.
Beetje raar om gelijk als anti vaxxer neergezet te worden. En dat ik een discussie wil opwekken. Maar r dat is gewoon niet mijn bedoeling.
Ik was benieuwd of er meer mensen met dat probleem zitten. Maar blijkbaar is dit forum niet voor mensen die ergens over na denken. Maar gewoon met de grote kudde meelopen.
maandag 25 mei 2020 om 11:53
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vac ... s/twijfelsLautje8236 schreef: ↑25-05-2020 11:49De hepatitis inenting is niet deenige wat ik mij zorgen om maak.
antwoord op je vragen
natuurlijk mag je twijfelen, maar vraag je wel af, wie het beter weten: jijzelf? zonder enige achtergrond, of wetenschappers
ik kies ervoor te vertrouwen in de wetenschap, dat heeft ons namelijk al heel ver gebracht
maandag 25 mei 2020 om 11:53
O ja, dat is hét argument van de antivaxxers. Want wij denken nergens over na en lopen met de grote kudde mee, terwijl zij stuk voor stuk superkritische onafhankelijke denkers zijn. Die hun shit van een paar vage, onwetenschappelijke facebookgroepjes betrekken maar dat is natuurlijk maar een hinderlijk detail in deze.Lautje8236 schreef: ↑25-05-2020 11:49Beetje raar om gelijk als anti vaxxer neergezet te worden. En dat ik een discussie wil opwekken. Maar r dat is gewoon niet mijn bedoeling.