Vaccinatie

23-05-2020 15:42 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje aan het kijken ivm vaccinaties. Maar wat ik mij nu afvraag, waarom vaccineren wij babies voor hepatitis b?
Je raakt hierdoor besmet door seksuele contacten en bloed/vieze naalden.
Maar babies hebben daar de leeftijd toch niet voor?

Ik ga die vaccinaties steeds vreemder vinden.
Lautje8236 schreef:
25-05-2020 11:49
De hepatitis inenting is niet deenige wat ik mij zorgen om maak.
Ook de BMR baart mij zorgen. Maar dat mag blijkbaar niet.
Rodehond enting bijvoorbeeld. Die is belangrijk Voor vrouwen die zwanger zijn. Waarom krijgt een baby die dan? Voorlopig gaat hij zich nog niet voortplanten. En zwanger raken lijkt mij helemaal lastig.
De bof is nuttig voor jongens in de pubertijd. Voor die tijd is het ongevaarlijk. En er is zelfs een uitbraak geweest onder gevaccineerde studenten.
Maar goed, en beetje nadenken voor dat ze er wat in spuiten mag blijkbaar niet. Gewoon als makke schapen iedereen volgen.
Er sterven jaarlijks kinderen na vaccinatie. Als mijn kind dat zou zijn, dan word je daar niet blij van. Er sterven ook kinderen doordat ze geen vaccinatie hebben gehad. Dat wil ik ook niet dat dat gebeurd.

Maar ik weet wel dat mijn hond er bijna was geweest door een vaccinatie. En dat zet mij wel aan het denken wat te doen en verstandig is bij mijn kind.
Beetje raar om gelijk als anti vaxxer neergezet te worden. En dat ik een discussie wil opwekken. Maar r dat is gewoon niet mijn bedoeling.
Ik was benieuwd of er meer mensen met dat probleem zitten. Maar blijkbaar is dit forum niet voor mensen die ergens over na denken. Maar gewoon met de grote kudde meelopen.

Ohhh je wilt lekker speciaal, uniek en een vrije denker zijn? Niet met de kudde meelopen? Verhuis je dan even gelijk naar een verder onbewoond eiland? Dan haal je alle risico op besmetting voor je kind weg.

De statistiek is heel duidelijk. Er gaan meer kinderen dood aan de ziektes op zich, dan aan een vaccinatieprogramma. Iets met kansberekening. Maar jij wilt lekker je eigen unieke zelf zijn terwijl de rest om je heen hun kind natuurlijk wel moet vaccineren. Die domme kuddelopers.

Als de opperpinguïns gestudeerd hebben, expert in hun vak zijn, dan is het helemaal niet zo verkeerd om daar achteraan te waggelen.
En nee, ik heb niet eens een Facebook account...
Ik heb een boek gelezen van d'r Moolenburgh. En gewone huisarts, die ook als natuurarts werkte. En ik vind dingen wel aannemelijk.
Denk dat de wereld verkeerd bezig is met het maken van dikke winsten over zieke burgers. Zorg die sommige mensen niet kunnen betalen. Maar goed. Ik verdwijn van dit forum met azijnzeikers en tunnelvisie
Lautje8236 schreef:
25-05-2020 11:53
Ik heb een boek gelezen van d'r Moolenburgh. En gewone huisarts, die ook als natuurarts werkte. En ik vind dingen wel aannemelijk.
Denk dat de wereld verkeerd bezig is met het maken van dikke winsten over zieke burgers. Zorg die sommige mensen niet kunnen betalen. Maar goed. Ik verdwijn van dit forum met azijnzeikers en tunnelvisie
dat is een zeer gelovige man
daar komt zijn aversie tegen vaccinaties vandaan

je hebt wel een hartstochtelijk geloof in god nodig, om de wetenschap zo ver de rug toe te keren
Bespreek deze zorgen eens met je huisarts. Er zijn veel meer goede redenen om je te laten vaccineren dan om het niet te doen. En waarom zou je je kind ziek laten worden? Trouwens, die allergische reacties op vaccinaties zijn echt heel zeldzaam. Jij hebt met je hond pech gehad, maar het komt echt heel zelden voor. Je kan trouwens voor alles allergisch worden in theorie. Als je pech hebt je en je lichaam ziet iets normaals voor iets vreemd aan, dan is dat zo. Maar die reacties op vaccins worden overdreven op internet.

Het gekke is, het zijn vooral antivaxxers die niet nadenken en met de kudde meelopen. Elk argument dat ze aanhalen is zo onderuit gehaald.

Maar echt, bespreek het met een arts. Dat is veel betrouwbaarder dan "da heb op feesboek gestaan".
Lautje8236 schreef:
Rodehond enting bijvoorbeeld. Die is belangrijk Voor vrouwen die zwanger zijn. Waarom krijgt een baby die dan? Voorlopig gaat hij zich nog niet voortplanten. En zwanger raken lijkt mij helemaal lastig.
De bof is nuttig voor jongens in de pubertijd. Voor die tijd is het ongevaarlijk. En er is zelfs een uitbraak geweest onder gevaccineerde studenten.
Maar goed, en beetje nadenken voor dat ze er wat in spuiten mag blijkbaar niet. Gewoon als makke schapen iedereen volgen.
Er sterven jaarlijks kinderen na vaccinatie. Als mijn kind dat zou zijn, dan word je daar niet blij van. Er sterven ook kinderen doordat ze geen vaccinatie hebben gehad. Dat wil ik ook niet dat dat gebeurd.

Maar ik weet wel dat mijn hond er bijna was geweest door een vaccinatie. En dat zet mij wel aan het denken wat te doen en verstandig is bij mijn kind.
Beetje raar om gelijk als anti vaxxer neergezet te worden. En dat ik een discussie wil opwekken. Maar r dat is gewoon niet mijn bedoeling.
Ik was benieuwd of er meer mensen met dat probleem zitten. Maar blijkbaar is dit forum niet voor mensen die ergens over na denken. Maar gewoon met de grote kudde meelopen.
De bof is helemaal niet ongevaarlijk. Mijn zus is semi-doof sinds ze de bof heeft gehad.

Natuurlijk mag je wel over dingen nadenken en kritisch zijn, maar alle uitspraken die je hier doet zijn gewoon niet waar en wat valt er dan nog te discussiëren? Voor je iets kritisch kunt benaderen moet je wel eerst weten hoe het in elkaar steekt.
Lautje8236 schreef:
Daar zijn vaccins nou juist geen voorbeeld van, want die geef je aan gezonde mensen, en de winst valt ook nogal mee.

Wat die ‘veilige’ bof betreft: ik was er toch bijna niet meer geweest na complicaties bij de bof. Toen ik het kreeg, was ik een peuter, en ook al geen jongen.
Edit: en ik ben niet de zus van TijdVoorTaart :)
Lautje8236 schreef:
Nee niet weggaan! Ik wil een lekker apen-niertjes recept!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Een BMR vaccin kost €36 en hoeveel kinderen worden er per jaar geboren? 150.000? Laten we 170.000 rekenen voor het gemak. Dan verdient de lobby 6,1 miljoen per jaar. En dat is natuurlijk niet eens helemaal waar, want in die €36,- van de GGD zit natuurlijk ook personeels- en overheadkosten, dus er gaat slechts een percentage naar de fabrikant.

6 miljoen is voor de medische lobby echt peanuts, hoor. Ze zouden dat waarschijnlijk keer 3 verdienen als ze niet zouden vaccineren (maar dat kan ik nog wel even voor je narekenen als je niet overtuigd bent)
En wat betreft rodehond: dat is idd redelijk onschuldig. Behalve voor een foetus als moeder het aan het begin van de zwangerschap krijgt, die kan dan oog-, oor- en hartafwijkingen oplopen. Prinses Christina had dat, omdat Juliana het tijdens de zwangerschap had gehad. Kon dus iedereen overkomen.

In theorie hoef je alleen die infecties echt te voorkomen. Maar omdat rodehond zo besmettelijk is, blijft het virus pas weg als je iedereen vaccineert -- groepsimmuniteit, zegt je dat iets? Doen we dus al vanaf de jaren '80.
Lautje8236 schreef:

Baby'tjes komen nou juist veel in aanraking met zwangere vrouwen. Vriendinnen en zussen van de kersverse ouders bijvoorbeeld. Of moeders die hun kind naar dezelfde opvang brengen.

De bof ongevaarlijk?
Complicaties de bof
Heel soms ontsteking van de alvleesklier, eenzijdige doofheid of reuma. Soms ontsteking van de inwendige geslachtsorganen (teelballen en eierstokken). Dat leidt zelden tot onvruchtbaarheid. Bij ongeveer 4 tot 10 van de 1000 patiënten zorgt de bof voor hersenvliesontsteking of hersenweefselontsteking. Dat gebeurt vooral bij jonge kinderen en loopt meestal goed af.

Hoeveel kinderen sterven er per jaar door de vaccinaties? En hoeveel kinderen stierven er voordat we vaccineerden?

Goeie brochure voor jou om te lezen: https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 250111.pdf
Even een serieuze vraag, weet je dat er in de vaccinatie tegen Corona een microchip komt, die met behulp van 5G er voor zorgt dat de overheid ons in zijn macht krijgt, dat las ik op FB.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
25-05-2020 21:29
Even een serieuze vraag, weet je dat er in de vaccinatie tegen Corona een microchip komt, die met behulp van 5G er voor zorgt dat de overheid ons in zijn macht krijgt, dat las ik op FB.
Dat werd tijd, zeg.
LoveDobby schreef:
25-05-2020 21:29
:rofl:
Kirby schreef:
23-05-2020 16:15
Ach tjezus, zeg gewoon dat je een antivaxxer bent die haar waanideeën wil opdringen aan die domme vivavrouwen. Ga je alsjeblieft eens beter inlezen. Tip: omdat het op facebook staat, is het niet automatisch waar.
Waanideeën inderdaad. Ik kan ze niet serieus nemen, die antivaxxers. Er is iets ernstig mis met je intelligentie als je er zulke gedachten op nahoudt.
Lautje8236 schreef:
23-05-2020 16:23
Ik ben zeker geen anti vaccinatie. Maar wel met beleid.

Bij mijn hond laat ik bijvoorbeeld een titer bepaling doen. Aan de hand daarvan word hij wel of niet ingeënt.

Waarom ben ik dat gaan doen? Omdat mijn vorige hond heftig reageerde na een vaccinatie, en bijna dood was.
Dat heeft mij aan het denken gezet.

Mijn kind heeft tot nu toe alle vaccinaties gewoon gehad.
Maar ik vraag mij soms gewoon af hoe en waarom. Mazelen kregen we vroeger ook gewoon.
Nu hebben we gewoon schoon drinkwater, hygiëne is stukken beter dan 60 jaar geleden dus veel ziekten komen ook daar door niet veel meer voor.
En nee, ik haal mijn info niet van Facebook of van vaccin vrij.
De ziektes van vroeger krijgen we inderdaad niet meer als gevolg van de vaccinaties. Echter zou je denken dat de huidige situatie waar we ons in bevinden genoeg bewijs zou zijn dat schoon drinkwater en goede hygiëne ons leven beter en schoner maken, maar alsnog weinig bescherming biedt tegen een virusuitbraak.
Kirby schreef:
23-05-2020 16:32
Je bent geen antivaxxer maar je gebruikt tot op de komma nauwkeurig exact dezelfde woorden en beschuldigingen die zij gebruiken. Ik geloof je meteen.

Lees ook even goed wat Garlicnaan zegt, durf je dat risico te nemen?
Dat kwam ik ook schrijven.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Lautje8236 schreef:
En, heb je al eens een engel gezien? Daar staat die Moolenburgh namelijk om bekend, om zijn geloof in engelen. Hij heeft er zelfs boeken over geschreven, en vroeg aan iedere patiënt die bij hem kwam of hij/zij onlangs nog een engel had gezien.
Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar als mijn huisarts dat zou doen zou ik toch echt ernstig twijfelen aan zijn geestelijke gesteldheid.

Maar als jij Moolenburgh desondanks wil geloven omdat dat nu eenmaal een arts is (geweest): waarom dan wel vertrouwen hebben in hem, maar niet in al die honderdduizenden artsen over de gehele wereld die zich uitspreken vóór vaccinaties? Wat jij nu doet is op een spookrijder vertrouwen die ervan overtuigd is dat hij zelf goed zit maar dat hij omringd wordt door honderden spookrijders.
Kritisch zijn is overigens prima. En zelf kritisch nadenken ook. Maar het is wel belangrijk dat je de argumenten blijft wegen. Tientallen jaren van wetenschappelijk onderzoek, ik weet niet hoe veel onderzoeken, onderzoekers en artsen die hier hun leven aan hebben gewijd. Die argumenten hebben meer gewicht dan de niet wetenschappelijke argumenten. Als je echt kritisch wilt zijn, lees en vergelijk dan verschillende wetenschappelijke onderzoeken waarbij het onderzoek op even grote schaal is uitgevoerd.

Als je jaren wetenschappelijk onderzoek negeert en afgaat op je onderbuikgevoel, of dat vervelende moment als iemand een naald in je baby steekt, ben je juist niet kritisch
TS zal wel niet meer terugkomen. Typisch antivaxx-dingetje. Als het ze te heet onder de voeten wordt blokkeren ze je of peren ze hem zelf. Discussie is bij voorbaat gewoon kansloos.. maargoed, toch een poging:

Even over de bof en de rodehond. Dat zijn kinderziektes. Dus als je op jonge leeftijd niet vaccineert, zullen die ziektes veelvuldig terugkomen en daarmee is de controle erop weg. Dit betekent dat zwangere vrouwen meer gevaar lopen dan nu. Datzelfde geldt voor mannen en de bof. En daarnaast zijn de ziektes zelf ook nooit zonder risico.

Dat is mijn motivatie om te vaccineren. Iedere ziekte die ik mijn kind met een simpel prikje kan besparen doe ik met liefde!
Ik heb acute hepatitis gehad en geloof me, dat wil je echt niet hebben. Dat ziektebeeld is voor mij genoeg reden om mijn kind er tegen te vaccineren. Net zoals alle andere vaccinaties.
Garlicnaan schreef:
26-05-2020 21:22
Kritisch zijn is overigens prima. En zelf kritisch nadenken ook. Maar het is wel belangrijk dat je de argumenten blijft wegen. Tientallen jaren van wetenschappelijk onderzoek, ik weet niet hoe veel onderzoeken, onderzoekers en artsen die hier hun leven aan hebben gewijd. Die argumenten hebben meer gewicht dan de niet wetenschappelijke argumenten. Als je echt kritisch wilt zijn, lees en vergelijk dan verschillende wetenschappelijke onderzoeken waarbij het onderzoek op even grote schaal is uitgevoerd.

Als je jaren wetenschappelijk onderzoek negeert en afgaat op je onderbuikgevoel, of dat vervelende moment als iemand een naald in je baby steekt, ben je juist niet kritisch
Ja maar dat onderzoek is allemaal gefinancierd door de farmaceutische industrie enzo. Is allemaal een complot.
Lautje8236 schreef:

De mensen die hier reageren hebben heel goed over het onderwerp nagedacht en komen met goed onderbouwde argumenten. Zie je dat niet?
Lautje8236 schreef:
23-05-2020 16:23
Ik ben zeker geen anti vaccinatie. Maar wel met beleid.

Bij mijn hond laat ik bijvoorbeeld een titer bepaling doen. Aan de hand daarvan word hij wel of niet ingeënt.

Waarom ben ik dat gaan doen? Omdat mijn vorige hond heftig reageerde na een vaccinatie, en bijna dood was.
Dat heeft mij aan het denken gezet.

Mijn kind heeft tot nu toe alle vaccinaties gewoon gehad.
Maar ik vraag mij soms gewoon af hoe en waarom. Mazelen kregen we vroeger ook gewoon.
Nu hebben we gewoon schoon drinkwater, hygiëne is stukken beter dan 60 jaar geleden dus veel ziekten komen ook daar door niet veel meer voor.
En nee, ik haal mijn info niet van Facebook of van vaccin vrij.
Ja Mazelen kregen wij vroeger ook en daar stierven ook veel kinderen aan. In onze omstandigheden met onze ziekenhuizen sterft nog steeds 1 op de 1000 kinderen aan de Mazelen. In Afrika is dat beduidend meer. Gelukkig komen de Mazelen hier bijna niet meer voor en dat komt doordat zoveel kinderen zijn ingeënt. Ik haal mijn info ook niet van Facebook en ik wordt ook niet gesponsord door Bill Gates
ava75 schreef:
23-05-2020 21:13
Volgens de consultatiebureau arts die ik onlangs sprak is de hepatitis b inenting deel uit gaan maken van het rijksvaccinatie programma omdat de eigenlijke doelgroep lastig te bereiken is/geen vaccinatie komt halen na de oproep etc. Babies komen sowieso al voor de inentingen dus is er voor gekozen om het probleem op deze manier te ondervangen.
Het enige juiste antwoord, en iedereen praat er overheen. Tot 2011 werd de hepatitis vaccinatie alleen gegeven aan kinderen de geboren werden in een risico omgeving, bijv een besmette moeder of verslaafde ouder, of een baby van ouders uit een risicoland. Maar omdat die doelgroep moeilijk te bereiken is, werd besloten dat alle baby’s deze vaccinatie standaard krijgen.
Lautje8236 schreef:

Lieverd, de reden dat je baby dat krijgt is om een zwangere vrouw te beschermen, niet zozeer om die baby alvast te beschermen voor het geval ze ooit later zwanger wordt. Jouw baby kan na deze inenting GEEN zwangere vrouw meer besmetten. Daarom die enting.
Creativity is intelligence having fun

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven