Vaccinatie

23-05-2020 15:42 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje aan het kijken ivm vaccinaties. Maar wat ik mij nu afvraag, waarom vaccineren wij babies voor hepatitis b?
Je raakt hierdoor besmet door seksuele contacten en bloed/vieze naalden.
Maar babies hebben daar de leeftijd toch niet voor?

Ik ga die vaccinaties steeds vreemder vinden.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik kan me niet herinneren dat mijn kinderen daartegen zijn ingeënt (en ik vind het inderdaad ook raar als het is zoals jij zegt). Er is niets mis met een beetje kritisch zijn. Als jij je baby tegen de rest wilt laten inenten en niet tegen hepatitis B, is dat jouw goed recht.
Alle reacties Link kopieren
Omdat gebleken is dat wanneer je op jonge leeftijd gevaccineerd bent, je op latere leeftijd beter beschermd bent. Niet omdat de kans dat je het als baby oploopt zo groot is, maar de kans om het later te krijgen is wel behoorlijk.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rivm.nl/hepatitis-b

Bij mijn zoon staat de eerste vaccinatie met 5 maanden op het schema.

En je baby kan wel met besmet bloed in aanraking komen als iemand met een wondje hem vasthoudt bijvoorbeeld. Kleine kans maar het kan.

En je hebt op latere leeftijd er steeds meer kans op, kun je beter maar alvast beschermd zijn.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Wat is hepatitis B?

Hepatitis B is een ontsteking van de lever die ontstaat door besmetting met het hepatitis B-virus. De overdracht kan plaatsvinden van moeder op kind bij de geboorte, door seksueel contact of door contact met besmet bloed. Vooral kinderen die hepatitis B hebben opgelopen, lopen het risico om chronisch drager van het virus te worden. Kinderen krijgen voor hun eerste verjaardag 4 keer een inenting tegen hepatitis B.

Staat gewoon op de site Rijksvaccinatie.nl
Alle reacties Link kopieren
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... ionals.pdf

Samengevat: de kans dat kinderen HepB oplopen is heel klein, maar de gevolgen heel groot. Vaccineren is veilig en effectief en zorgt voor terugdringen van de incidentie waardoor de kans op besmetting ook voor anderen kleiner wordt.
Alle reacties Link kopieren
Het RIVM en de Who zijn de laatste tijd ok niet erg positief in het nieuws. Zo onafhankelijk zijn ze niet en tuurlijk zeggen ze dat vaccins veilig zijn. Maar hoe meer ik mij er verder in verdiep hoe meer vraagtekens.
De ingrediënten, DNA van kippen, apen nieren aluminium verbindingen. Zelfs van dna van foetussen (daarom Nederland zo voor abortus klinieken? Want hoe komen ze daar anders aan)
Vaccins mogenniet getest worden op babies? Maar hoe gebeurd dat dan wel? (dus toch op alle babies die geënt worden?) wat een rare wereld leven we toch ook.
Alle reacties Link kopieren
Ach tjezus, zeg gewoon dat je een antivaxxer bent die haar waanideeën wil opdringen aan die domme vivavrouwen. Ga je alsjeblieft eens beter inlezen. Tip: omdat het op facebook staat, is het niet automatisch waar.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Lautje8236 schreef:
23-05-2020 16:08
Het RIVM en de Who zijn de laatste tijd ok niet erg positief in het nieuws. Zo onafhankelijk zijn ze niet en tuurlijk zeggen ze dat vaccins veilig zijn. Maar hoe meer ik mij er verder in verdiep hoe meer vraagtekens.
De ingrediënten, DNA van kippen, apen nieren aluminium verbindingen. Zelfs van dna van foetussen (daarom Nederland zo voor abortus klinieken? Want hoe komen ze daar anders aan)
Vaccins mogenniet getest worden op babies? Maar hoe gebeurd dat dan wel? (dus toch op alle babies die geënt worden?) wat een rare wereld leven we toch ook.
Dat van de foetussen klopt niet helemaal. De link naar abortusklinieken slaat natuurlijk als een tang op een varken. Als je je kind niet wil laten vaccineren doe je het niet, zo simpel is het. Als je kind later een zorgopleiding kiest is deze vaccinatie verplicht..
Een goede vraag om jezelf te stellen in het geval van vaccinaties:

Als mijn kind op latere leeftijd (of dat nou 7 of 47 is) naar mij toekomt en zegt: mama of papa ik heb ziekte-X waardoor ik nu doodga/onvruchtbaar ben/wat dan ook het gevolg is van ziekte-X, waarom heb je mij niet laten inenten toen dat kon? Heb je dan een goed antwoord voor je kind, en kun je leven met de gevolgen?
Een goede vraag om jezelf te stellen in het geval van vaccinaties:

Als mijn kind op latere leeftijd (of dat nou 7 of 47 is) naar mij toekomt en zegt: mama of papa ik heb ziekte-X waardoor ik nu doodga/onvruchtbaar ben/wat dan ook het gevolg is van ziekte-X, waarom heb je mij niet laten inenten toen dat kon? Heb je dan een goed antwoord voor je kind, en kun je leven met de gevolgen?
Alle reacties Link kopieren
Lautje8236 schreef:
23-05-2020 16:08
Het RIVM en de Who zijn de laatste tijd ok niet erg positief in het nieuws. Zo onafhankelijk zijn ze niet en tuurlijk zeggen ze dat vaccins veilig zijn. Maar hoe meer ik mij er verder in verdiep hoe meer vraagtekens.
De ingrediënten, DNA van kippen, apen nieren aluminium verbindingen. Zelfs van dna van foetussen (daarom Nederland zo voor abortus klinieken? Want hoe komen ze daar anders aan)
Vaccins mogenniet getest worden op babies? Maar hoe gebeurd dat dan wel? (dus toch op alle babies die geënt worden?) wat een rare wereld leven we toch ook.
Och we hebben een anti-vaxxer... zeg dat gewoon gelijk in je OP wel zo eerlijk hè.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zeker geen anti vaccinatie. Maar wel met beleid.

Bij mijn hond laat ik bijvoorbeeld een titer bepaling doen. Aan de hand daarvan word hij wel of niet ingeënt.

Waarom ben ik dat gaan doen? Omdat mijn vorige hond heftig reageerde na een vaccinatie, en bijna dood was.
Dat heeft mij aan het denken gezet.

Mijn kind heeft tot nu toe alle vaccinaties gewoon gehad.
Maar ik vraag mij soms gewoon af hoe en waarom. Mazelen kregen we vroeger ook gewoon.
Nu hebben we gewoon schoon drinkwater, hygiëne is stukken beter dan 60 jaar geleden dus veel ziekten komen ook daar door niet veel meer voor.
En nee, ik haal mijn info niet van Facebook of van vaccin vrij.
Alle reacties Link kopieren
Lautje8236 schreef:
23-05-2020 16:23
Ik ben zeker geen anti vaccinatie. Maar wel met beleid.

Bij mijn hond laat ik bijvoorbeeld een titer bepaling doen. Aan de hand daarvan word hij wel of niet ingeënt.

Waarom ben ik dat gaan doen? Omdat mijn vorige hond heftig reageerde na een vaccinatie, en bijna dood was.
Dat heeft mij aan het denken gezet.

Mijn kind heeft tot nu toe alle vaccinaties gewoon gehad.
Maar ik vraag mij soms gewoon af hoe en waarom. Mazelen kregen we vroeger ook gewoon.
Nu hebben we gewoon schoon drinkwater, hygiëne is stukken beter dan 60 jaar geleden dus veel ziekten komen ook daar door niet veel meer voor.
En nee, ik haal mijn info niet van Facebook of van vaccin vrij.
Mazelen kan ook een verkeerde afloop hebben en mede door vaccinaties zijn veel ziektes uitgeroeid.
Alle reacties Link kopieren
Je bent geen antivaxxer maar je gebruikt tot op de komma nauwkeurig exact dezelfde woorden en beschuldigingen die zij gebruiken. Ik geloof je meteen.

Lees ook even goed wat Garlicnaan zegt, durf je dat risico te nemen?
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Mazelen gingen vroeger ook gewoon veel kinderen aan dood (en soms nog steeds).

Ik heb persoonlijk liever een levend kind en dus vaccineer ik. Zo simpel eigenlijk.
Lautje8236 schreef:
23-05-2020 16:23
Ik ben zeker geen anti vaccinatie. Maar wel met beleid.

Bij mijn hond laat ik bijvoorbeeld een titer bepaling doen. Aan de hand daarvan word hij wel of niet ingeënt.

Waarom ben ik dat gaan doen? Omdat mijn vorige hond heftig reageerde na een vaccinatie, en bijna dood was.
Dat heeft mij aan het denken gezet.

Mijn kind heeft tot nu toe alle vaccinaties gewoon gehad.
Maar ik vraag mij soms gewoon af hoe en waarom. Mazelen kregen we vroeger ook gewoon.
Nu hebben we gewoon schoon drinkwater, hygiëne is stukken beter dan 60 jaar geleden dus veel ziekten komen ook daar door niet veel meer voor.
En nee, ik haal mijn info niet van Facebook of van vaccin vrij.
Maar stel dat je kind het wel krijgt, en het komt in het ziekenhuis, of overlijdt, kun je jezelf dat dan vergeven? Kun je aan je doodzieke kind van, zeg 10 jaar oud, uitleggen: ik heb je niet laten inenten want ik dacht dat schoon drinkwater wel voldoende was.
In Nederland is nog elke 10-15 jaar een grote uitbraak namelijk.

Edit: op de Veluwe, waar elke 10 jaar een uitbraak is, hebben ze ook gewoon schoon drinkwater.
anoniem_6554feedafd54 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 16:51
4.29% gewijzigd
Lautje8236 schreef:
23-05-2020 16:23
Ik ben zeker geen anti vaccinatie. Maar wel met beleid.

Bij mijn hond laat ik bijvoorbeeld een titer bepaling doen. Aan de hand daarvan word hij wel of niet ingeënt.

Waarom ben ik dat gaan doen? Omdat mijn vorige hond heftig reageerde na een vaccinatie, en bijna dood was.
Dat heeft mij aan het denken gezet.

Mijn kind heeft tot nu toe alle vaccinaties gewoon gehad.
Maar ik vraag mij soms gewoon af hoe en waarom. Mazelen kregen we vroeger ook gewoon.
Nu hebben we gewoon schoon drinkwater, hygiëne is stukken beter dan 60 jaar geleden dus veel ziekten komen ook daar door niet veel meer voor.
En nee, ik haal mijn info niet van Facebook of van vaccin vrij.
Je weet dat er ieder jaar nog zeker 140.000 mensen overlijden aan de mazelen, ondanks dat er al bijna zestig jaar een vaccin beschikbaar is? Dat er wereldwijd meer dan 250 miljoen mensen aan een chronische hepatitis b-infectie lijden, waarvan er ieder jaar bijna 900.000 aan deze infectie sterven?
anoniem_396896 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 16:42
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Google SSPE en vraag jezelf af hoe je het zou vinden als je kind dat zou krijgen...

Vind je het geen probleem dat je kind SSPE krijgt, dan laat je de mazelenvaccinatie zitten....
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
23-05-2020 16:39
Google SSPE en vraag jezelf af hoe je het zou vinden als je kind dat zou krijgen...

Vind je het geen probleem dat je kind SSPE krijgt, dan laat je de mazelenvaccinatie zitten....
Wow die complicatie kende ik niet. Wat afschuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mazelen hebben wij (jij en ik) niet meer gehad hoor. Onze ouders nog wel en dat kan echt verkeerd aflopen.
Verder: als je de ingrediënten in een vaccin wil snappen moet je biochemicus worden of medisch bioloog. Bachelor en master. Tot dat moment zou ik afgaan op de experts, die die opleiding hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Lautje8236 schreef:
23-05-2020 16:08
Het RIVM en de Who zijn de laatste tijd ok niet erg positief in het nieuws. Zo onafhankelijk zijn ze niet en tuurlijk zeggen ze dat vaccins veilig zijn. Maar hoe meer ik mij er verder in verdiep hoe meer vraagtekens.
De ingrediënten, DNA van kippen, apen nieren aluminium verbindingen. Zelfs van dna van foetussen (daarom Nederland zo voor abortus klinieken? Want hoe komen ze daar anders aan)
Vaccins mogenniet getest worden op babies? Maar hoe gebeurd dat dan wel? (dus toch op alle babies die geënt worden?) wat een rare wereld leven we toch ook.
Gezien de sterke toename van het gebruik van aluhoedjes vind ik het knap dat ze daar nog de hand op weten te leggen voor de productie van vaccins!
Alle reacties Link kopieren
De hele wereld schreeuwt om een Corona-vaccin En sommige gekkies denken dat vaccineren niet nodig is, want we hebben nu schoon drinkwater
Maar water uitdelen in de verzorgingstehuizen dan??
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex heeft hepatitis B opgelopen op vakantie. Hij was in iets scherps gaan staan op het strand.
Super dikke onmogelijke pech.
Maar het gebeurde toch.
Nu is hij zijn leven lang “ziek” en moet iedere mogelijke bedpartner het vervelende nieuws vertellen, én dat dat niet komt door onveilige sex. En moest dan maar hopen dat die partner dat geloofde. Want iedereen denkt aan onveilige seks of drugsgebruik.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Ja, het RIVM is de laatste tijd heel slecht in het nieuws. Kinderen sterven massaal aan de vaccinaties die ze toegediend krijgen, en de levensverwachting is sinds er gevaccineerd wordt tegen allerlei potentiële dodelijke ziektes alleen maar gedaald. Echt hoor, waarom zou iemand nog medicijnen studeren als je ook gewoon je intuïtie kunt volgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven