Vacuum zuigen difrax speen

16-05-2009 16:38 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Zoals de titel aangeeft gebruiken wij difrax s-flessen met een difrax kers speen maat S. (wat een zin... ) Sinds vorige week zijn we overgegaan van 150ml naar 180ml, en dus moest ook de fles een maatje groter. We gebruiken nu dus de flessen waar 250ml in kan ipv die van 170ml.

Met de kleine flessen hadden we geen problemen. Met de grote flessen zuigt mijn dochtertje nu steeds de speen helemaal plat waardoor er niets meer uitkomt. Snap er niets van want de speentjes zijn hetzelfde !

Vandaag een kers speen maat M gehaald, want ik dacht dat ze er misschien niet genoeg uit krijgt en hem daarom vacuum zuigt doordat ze veel te hard zuigt. Maar ook maat M ging plat.

Dus de 3 standenspeen gepakt, maar deze ging veel te snel want ze verslikte zich direct en liet erna alles ernaast lopen.

Het losdraaien van de bodem maakt ook niet veel uit, en de dop minder strak draaien ook niet.

Hoe kan dit?

Wie herkent dit?

Hoe los ik dit op?

Wie heeft een goede tip?

Ik hoop dat jullie er iets op weten !

Liefs Lipa
Ja ik herken het. Ik had ook een speen maat S die vacuum zoog. 3 flessen geprobeerd en het bleef, terwijl met een andere speen dit niet het geval was.

Mijn oplossing was simpel: weggooien en een nieuwe kopen.
Het gekke is dat ik dus 2 nieuwe flessen heb, dus de speentjes zijn ook nieuw.

Volgens jou ligt het dus wel aan de speen en niet aan de fles?

Ik zal straks eens een oude speen van een kleine fles erop zetten...kijken of dat wel goed gaat.
Even kijken of het gaatje in het onderste plasticje goed doorgeprikt is
Of kijken of dat plasticje sowieso wel goed zit; het gaatje moet uiteraard niet daar komen waar de onderkant van de fles ook is, maar juist in de uitsparing...
Ja bij mij lag het echt aan die ene speen.
Toevallig hadden wij dat ook vorige week.

Heb toen de spenen vervangen door spenen van bibi. Die zijn steviger en hebben meer grip in het mondje. Wel gewoon op de difrax flessen gebruikt trouwens...

Maar toen ging het helemaal prima!
Achterkant losser draaien?
wij gebruiken dezelfde flessen en zoon zuigt de speen alleen vacuum als het plastic ding in de bodem niet goed zit.

Dus als die goed zit is het waarschijnlijk de speen zelf, als het goed is passen bijna alle kers spenen op de difrax flessen dus anders gewoon even een goedkope van de kruidvat halen ofzo en even proberen......
Hebben onze dochters beide gehad. Bij ons hielp het al als we de schroefdop waarin de speen zat iets losser te draaien.
Heb ik ook gehad. Heb toen nieuwe spenen gekocht van Medela en sindsdien geen problemen meer...
Bedankt voor alle reacties.

Net weer een fles gegeven en onderkantje gecontroleerd, zat allemaal goed. Heb er een oude speen in gedaan van het kleinere flesje en na 2 minuten was ie alweer plat. Dus schroefdop met speentje losser gedraaid, weer plat. Onderkant losser gedraaid, weer plat.

Ik vind het wel raar dat ze dit dus alleen heeft bij die grotere flessen, maar dat is misschien omdat er meer lucht inzit ofzo?

Nu trekken we hem er dus steeds maar uit zodat hij weer "vol loopt" maar erg handig is dit niet.

Heb ook nog kers spenen van de hema liggen, maar dat gaatje lijkt zo groot vergeleken met de difrax. Nouja, misschien straks maar even proberen dan.
Misschien is het tijd voor een medium speen?
Zoals in openingspost staat hebben we maat M ook al geprobeerd. Die ging net zo plat....

Raar he?
Overheen gelezen Heel raar inderdaad. Ben zelf vorige week namelijk ook op een grotere S-fles overgestapt en heb geen problemen gehad.
ik ken dit probleem niet van de difrax flessen, heb ook beide maten fles geprobeerd en kers spenen maar ging allemaal goed.

Ik zou even contact opnemen met difrax zelf als ik jou was, staat vast wel een telnr op de site
Ik heb even gekeken op de site en daar kon je een online formulier invullen met je vraag. Heb ik dus maar gedaan.

Ben benieuwd wat ze terug mailen.

Ga vanavond de andere fles maar weer eens proberen.

Wat een gedoe zo zeg, het ging altijd zo lekker.

ps: summerbreeze; leuk motto heb je, helemaal mee eens!
quote:Sarah Scott schreef op 16 mei 2009 @ 17:07:

Even kijken of het gaatje in het onderste plasticje goed doorgeprikt is Ook dit al gecontroleerd?
Lipa ik denk dat ze je een nieuwe fles gaan geven. Heb zelf een keer difrax gemaild over prijsstickers die niet van die melkpoederbakjes afkwamen (dus zo'n heerlijke plaklaag achterlieten die er niet vanaf kwam) en ik mocht bij de dichtsbijzijnde vertegenwoordiger een nieuw bakje meenemen tegen inlevering van de oude (waar inmiddels een scheur inzat van de uitgeprobeerde stickerverwijderaar )
quote:Sarah Scott schreef op 17 mei 2009 @ 12:03:

[...]

Ook dit al gecontroleerd?

Welk plasticje bedoel je precies?

Vandaag fles nr. 2 geprobeerd en bij alle 3 de voedingen ging de speen plat. Kreeg van Difrax een mail dat ze maandag weer aanwezig zijn dus ben benieuwd waar ze mee komen.

Elmanita: goede service dat ze je een nieuw bakje lieten halen.

Nog een tip voor stickers die er niet af gaan: boter !! Smeer het erop en even laten werken, en de meeste stickers veeg je er zo af, tenzij het echt van die mega plakdingen zijn.
Ik heb de bredere difrax fles, maar hetzelfde verhaal. Misschien nog een paar tips:

Gaatje zelf met een speld iets groter maken van de S speen, dan komt het tussen S en M in.

De dop (waar de speen in zit) even weer los en vast draaien. Als we dit vantevoren doen, helpt het niet, maar als dochter eerst een paar slokken heeft gedaan, en we draaien hem eventje los en weer vast, gaat hij ineens als een tierelier. Vraag me niet waarom...

Oh ja, het is bij ons ook iets minder bij het oude model fles.

Succes!!!!!
ik had ook een keer goeie service van difrax, had een speelding gekocht voor op het tafelblad van de stoel.

Zat een grote zuignap ad onderkant, alleen jammer dat die dus voor geen meter werkte....ding bleef losgaan, op alle oppervlakken.

Mailtje gestuurd en kreeg een leuk pakket thuis met allerlei difrax speeltjes en dingen (pakjeshouder, nijntjes vormen en speelsleutels) en een brief erbij dat ze de zuignap zouden bekijken.

Ben benieuwd waar ze maandag mee komen, of ze DE tip hebben voor die platte speen want is echt heel irritant!

Laat je het even weten?

Ik doel op het onderste plasticje, boven de bodem zeg maar. Daarin zit een gaatje, soms is deze niet helemaal goed doorgeprikt in de fabriek (hebben we zelf wel eens gehad). Even met een naald erdoor en dan is het goed. Zorg er dus met het opdraaien ook voor dat het gat niet tegen de bodem aan zit (want dan kan er ook geen lucht in) maar het gat moet bij de uitsparing in de bodem komen, zodat er lucht van buiten naar binnen kan.
Nog niet gemaild door Difrax helaas, maar vandaag ging het ineens goed met de spenen !! Hebben niets anders gedaan dan anders, dus we waren zelf erg verbaasd.

Wie weet is het morgen weer anders hoor.

Sarah Scott: Heb al mijn flessen even nagkeken en in geen eentje zit een gat in het onderste plastic. Lijkt me ook gek als daar ene gat in zou zitten omdat in die ring aan de onderkant ook gaten zitten...dan loopt de melk er toch uit?

Hoort dat in het middelste deel te zitten wat naar boven uitsteekt dan?
Het gaatje is zo klein (beter gezegd; hoort zo klein te zijn ) dat het als het ware dicht is wanneer er niet aan de fles gedronken wordt. Wanneer je kindje drinkt, komt er via die kant lucht in de fles, waardoor hij niet vacuum trekt (en je een platte speen krijgt), dat kun je onder het drinken ook goed horen

Het gaatje hoort naast het opstaande stukje te zitten....Als het je morgen nog niet duidelijk is zal ik eens een foto maken van onze flessen

Je kan ook ff kijken op www.difrax.com, dan bovenin bij producten -> s-fles -> het in elkaar zetten van de s-fles (daar staat ook dat er een gaatje in hoort te zitten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven