Vader wil geen contact met zoon

26-01-2019 22:36 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-partner en ik zijn zeer recentelijk uit elkaar gegaan. We hebben samen een zoontje van 9 weken. Hij wil dit kleine binkie niet meer zien omdat (ik citeer) ‘hij opgevoed word in een omgeving/familie waar ik niet achter de denkwijze sta. Tevens wil hij geen alimentatie betalen etc etc. Kortom hij wil van de gehele verplichting af zijn. Kan hij dit maken? Tevens heeft hij ouderlijk gezag en erkenning in de zwangerschap aangevraagd. Wie oh wie kan mij aan meer informatie helpen?
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
29-01-2019 12:21
dat is niet helemaal correct, er is altijd een hele kleine kans, dus dat zijn heel enkele gevallen.
En bij die gevallen is het bewezen dat de zwangerschap niet is ontstaan door incorrect pilgebruik?
karin6789 schreef:
29-01-2019 12:16
Vrouwen die echt onbedoeld zwanger raken, kiezen dan voor een abortus.
.
Nee. Hoewel ik persoonlijk voor abortus zou kiezen, geloof ik nog méér in ‘baas in eigen buik’. Niemand mag een vrouw dwingen tot abortus of haar lichamelijke integriteit aantasten.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
29-01-2019 12:25
.
Nee. Hoewel ik persoonlijk voor abortus zou kiezen, geloof ik nog méér in ‘baas in eigen buik’. Niemand mag een vrouw dwingen tot abortus of haar lichamelijke integriteit aantasten.
Ik heb het toch nergens over "dwingen"?
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
29-01-2019 12:23
En bij die gevallen is het bewezen dat de zwangerschap niet is ontstaan door incorrect pilgebruik?
Dus als je de pil niet correct hebt gebruikt, dan heb je dat expres gedaan om je man te belazeren? Wat een bullshit. Als je jaren achtereen de pil slikt, dan kan het gewoon wel eens gebeuren dat je er een keer een vergeet, uitkotst of dat je medicijnen gebruikt die zonder dat jij het doorhebt de werking van de pil verminderen (de apotheek vergeet dit overigens vaak te vermelden). En ja, dat is goed stom. Maar om dan maar alle schuld op de vrouw te schuiven is natuurlijk te makkelijk. De man kan in dezen niks fout doen, want hij dóet helemaal niks.

En dat een echte vrouw abortus laat plegen, vind ik een walgelijke uitspraak. Dat bepaalt ze nog altijd zelf. Op het moment dat er sprake is van een zwangerschap ontstaat er een nieuwe situatie, en moet de vrouw een nieuwe afweging maken. De vrouw ja. Want integriteit van het lichaam is gelukkig een grondrecht.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
29-01-2019 12:38


En dat een echte vrouw abortus laat plegen, vind ik een walgelijke uitspraak. Dat bepaalt ze nog altijd zelf. Op het moment dat er sprake is van een zwangerschap ontstaat er een nieuwe situatie, en moet de vrouw een nieuwe afweging maken. De vrouw ja. Want integriteit van het lichaam is gelukkig een grondrecht.
In een goede relatie bepaal je samen of een kind in zo'n situatie wel of niet wenselijk is, niet alleen de vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk. Maar als je er samen niet uitkomt, beslist de vrouw. Haar lijf en zo.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
29-01-2019 12:49
Natuurlijk. Maar als je er samen niet uitkomt, beslist de vrouw. Haar lijf en zo.
En raakt ze haar man kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Als een man het kind heeft erkend is hij verplicht alimentatie te betalen. Wil hij dat niet dan kan TO via een advocaat een berekening laten maken en het bedrag laten vastleggen door de rechter. Vervolgens kan het via een deurwaarder of het lbio beslag op zijn inkomen worden gelegd. Hij heeft dus weinig te willen als hij een wit inkomen heeft . Alleen van een kale kip kan je niet plukken. Heeft hij geen of een minimaal inkomen dan hoeft hij niets te betalen.

En omgang met iemand die niet wil is niet af te dwingen. En waarom.zou je? Hij wil jullie kind niet. Hou de opvoeding in eigen hand. Wellicht draait hij bij. En anders moet jij het alleen doen. Meer opties zijn er niet!
evelien2010 schreef:
29-01-2019 13:18
Alleen van een kale kip kan je niet plukken. Heeft hij geen of een minimaal inkomen dan hoeft hij niets te betalen.
.
Is dat niet recent aangepast dat er nu altijd een minimale bijdrage van 25€ is?

Berekenen kan TO op http://kart.rechtwijzer.nl/
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
29-01-2019 12:23
En bij die gevallen is het bewezen dat de zwangerschap niet is ontstaan door incorrect pilgebruik?
Ja, gaat dan over vrouwen die te kampen hebben met opname stoornissen, dus zij nemen de werkzame stof niet goed op (vaak hebben die ook andere problemen, maar dat hoeft niet). Die testen zijn dus gewoon in een ziekenhuis uitgevoerd, en daar is gewoon gekeken hoe hoog de hormoonspiegel was na het toedienen van de pil en die kwam niet overeen met wat die zou moeten zijn. Dus die vrouwen zouden dus met pilgebruik alsnog zwanger kunnen worden. Maar nogmaals, heel enkele gevallen dus, er is medisch niet zoiets als 100% garantie.
karin6789 schreef:
29-01-2019 12:55
En raakt ze haar man kwijt.
Joehoe, lees het topic eens!
Het gaat er hier om dat de man zijn kind, een onschuldig kind, nooit meer wil zien.
Niet om jouw bizarre opvattingen over abortus.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
29-01-2019 13:18
Als een man het kind heeft erkend is hij verplicht alimentatie te betalen. Wil hij dat niet dan kan TO via een advocaat een berekening laten maken en het bedrag laten vastleggen door de rechter. Vervolgens kan het via een deurwaarder of het lbio beslag op zijn inkomen worden gelegd. Hij heeft dus weinig te willen als hij een wit inkomen heeft . Alleen van een kale kip kan je niet plukken. Heeft hij geen of een minimaal inkomen dan hoeft hij niets te betalen.

En omgang met iemand die niet wil is niet af te dwingen. En waarom.zou je? Hij wil jullie kind niet. Hou de opvoeding in eigen hand. Wellicht draait hij bij. En anders moet jij het alleen doen. Meer opties zijn er niet!
ja dit. Wel jammer ergens dat hij wel gezag heeft, kan later nog ff lastig zijn.
Bah, wat een lul van een vent. Heb dit topic met uiterste verbazing doorgelezen.
lattemachiato schreef:
28-01-2019 09:08
Wat een begrip voor de vader zeg. Nounounou hij moest het 'hele' huishouden doen. Hoeveel werk is dat nou helemaal met twee volwassenen? Of je nou voor 1 of 2 kookt, zoveel verschil maakt dat ook niet. En volwassen mensen zijn meestal nog wel in staat om hun rotzooi achter zich op te ruimen, een heel verschil met een stel koters. Zat alleenstaande moeders die fulltime of net iets minder werken en 2 of meer koters te verzorgen hebben en dat niet voor een paar maanden.
Eens.
karin6789 schreef:
28-01-2019 14:19
Wat een lulkoek.
Hij vertrouwde erop, dat zijn partner de pil goed slikte en zijn vertrouwen was niet terecht.
Ze maakte er een potje van en was blij met de onverwachte zwangerschap.
Was het echt een ongelukje of een gevalletje per ongeluk expres?

\Misschien zit hij daar ook nog mee, dat hij er door haar ingeluisd is.
Enige lulkoek komt van jou. Wat een gekke aannames.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven