Vakantie met kleine kinderen

13-08-2019 20:23 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar zijn we 10 dagen gaan kamperen. De kinderen hebben het super goed gedaan en zich ook geamuseerd (dreumes en peuter). Mama daarentegen is nú opnieuw toe aan vakantie :proud:

Oké, ik verwacht geen 6 boeken uit te lezen en elke dag 3 uur te relaxen want ik héb nu eenmaal kinderen ;) maar ik ga volgend jaar niet kamperen.

Wat waren jullie succes vakanties met kleine kinderen?
Tot nu toe verschillende dingen geprobeerd met peuter (inmiddels 3): all-inclusive hotel, huisje op vakantiepark en huurtent & stacaravan op een camping.
Conclusie: stacaravan met eigen sanitair en airco op een kleinschalige camping bevalt toch wel t best :-)

Vonden huisje en all-inclusive wat meer 'op onszelf', geen aanspraak, geen vriendjes om mee te spelen. En andere kindjes in speeltuin speelden toch vooral zelf / met hun familie.

Dit jaar was het eigen sanitair in de stacaravan ideaal: peuter was net zindelijk aan het worden en ik kampte zelf met darmissues. Erg fijn om dan niet te hoeven 'rennen' naar een toiletgebouw.

Volgend jaar willen we een verre reis maken en daar rondreizen, maar denk dat dat meer voor onszelf leuk is, dan voor onze dan bijna-kleuter.
Daarna gaan we zeker weer kamperen. Waarschijnlijk met onze eigen tent, op een veldje met speeltoestel :-)
All inclusive vakantie op zonnige bestemming met bij voorkeur zowel een adults only gedeelte en een leuke kidsclub/mini zwembad. Wij zijn net terug en hebben elke dag elk ook een moment gepakt waarbij de één in het AO ging liggen en de ander een uur met de kinderen bij het zwembad ging spelen.

En geen gedoe rondom eten/koken want dat is een kwestie van aanschuiven maar en pakken waar je zin in hebt.

Huisje waar je zelf moet koken vind ik geen vakantie (hoewel we dat 80% wel doen maar mijn eis is dat we ook gaan uit eten) kamperen vindt mijn vrouw geen vakantie (en heb ik weinig ervaring mee) dus AI vinden we allebei ideaal.
NYC schreef:
14-08-2019 14:58
All inclusive vakantie op zonnige bestemming met bij voorkeur zowel een adults only gedeelte en een leuke kidsclub/mini zwembad. Wij zijn net terug en hebben elke dag elk ook een moment gepakt waarbij de één in het AO ging liggen en de ander een uur met de kinderen bij het zwembad ging spelen.

En geen gedoe rondom eten/koken want dat is een kwestie van aanschuiven maar en pakken waar je zin in hebt.

Huisje waar je zelf moet koken vind ik geen vakantie (hoewel we dat 80% wel doen maar mijn eis is dat we ook gaan uit eten) kamperen vindt mijn vrouw geen vakantie (en heb ik weinig ervaring mee) dus AI vinden we allebei ideaal.
NYC schreef:
14-08-2019 14:58

Mag ik vragen waar jullie dan heengaan als je voor deze all in kiest? Ik vind Turkije prima qua all in, maar eigenlijk net te ver vliegen. Mallorca bijvoorbeeld heeft ook all in maar geen idee of dat wat is.
Kunnen jullie elkaar af en toe afwisselen zodat je iets kan lezen. Of dat je alleen ergens naartoe gaat zonder de hele familie? Wij hebben verschillende dingen gedaan met peuter. centerparck, was leuk en kon je ook eten bestellen. Leuk zwembad voor de kleine.
Zonvakantie in hotel met een paar uur kidsclub. Heel relaxed om na het ontbijt niets te hoeven behalve te lezen en een duik te nemen. Doen we dit jaar weer!
Toen dochter dreumes was zijn we naar Miami geweest, was ook leuk We hebben minder gedaan dan toen we samen waren maar dat geeft helemaal niets.
newspaper schreef:
14-08-2019 15:59
Mag ik vragen waar jullie dan heengaan als je voor deze all in kiest? Ik vind Turkije prima qua all in, maar eigenlijk net te ver vliegen. Mallorca bijvoorbeeld heeft ook all in maar geen idee of dat wat is.
Wij zijn vorig jaar naar Mallorca geweest (kinderen toen 2.5 en bijna 5) en dit jaar naar Ibiza (3.5 en bijna 6). Hebben op beide eilanden een auto gehuurd.
Vliegafstand is ideaal.
NYC schreef:
14-08-2019 16:36
Wij zijn vorig jaar naar Mallorca geweest (kinderen toen 2.5 en bijna 5) en dit jaar naar Ibiza (3.5 en bijna 6). Hebben op beide eilanden een auto gehuurd.
Vliegafstand is ideaal.
Dank voor de tips! Vond je de all in formule daar goed? Ook voor de kinderen?
Deze vliegafstand vind ik ook zeer prettig!
newspaper schreef:
14-08-2019 16:50
Het is geen Mallorca, maar ook niet ver vliegen:

https://www.tui.nl/labranda-marine-aqua ... /?board=AI

Wij zijn vorig jaar (eind mei > €350 pp) hier geweest en vonden het echt super. Kos is ook een leuk eiland om rond te fietsen, je kan via het hotel fietsen met kinderstoeltjes of een auto met autostoeltjes huren.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
14-08-2019 19:20

Wij zijn vorig jaar (eind mei > €350 pp) hier geweest en vonden het echt super. Kos is ook een leuk eiland om rond te fietsen, je kan via het hotel fietsen met kinderstoeltjes of een auto met autostoeltjes huren.
Ook een leuke tip! Mijn voorkeur zou een kortere vliegafstand zijn maar wie weet is dat volgens jaar wel een optie.
Het regent nu heel hard op onze camping, volgend jaar dus hoe dan ook zonzekere bestemming :-)
newspaper schreef:
14-08-2019 19:25
Ook een leuke tip! Mijn voorkeur zou een kortere vliegafstand zijn maar wie weet is dat volgens jaar wel een optie.
Het regent nu heel hard op onze camping, volgend jaar dus hoe dan ook zonzekere bestemming :-)

Oh ik dacht het nog geen 3u vliegen was, maar zie nu dat het bijna 4 is :$
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Mijn collega's wensen me dan veel plezier en rust lekker uit. Mijn antwoord is meestal "als ik wil uitrusten, moet ik alleen met man op vakantie gaan" :mrgreen:
Ja wellicht speelde de vele regen en wind ook wel mee in mijn beleving. Je jongste van 1 loopt nog niet en kruipen door de regen is een keer leuk maar niet uren en dagen :lol:

Bedankt voor alle super tips!! Volgend jaar zijn ze 2 en 3, dus al iets minder piepjong. Ik ga sparen voor een stacaravan en hopelijk nog meer sparen voor een all inclusive ;)
COtweepuntnul schreef:
14-08-2019 19:36
Mijn collega's wensen me dan veel plezier en rust lekker uit. Mijn antwoord is meestal "als ik wil uitrusten, moet ik alleen met man op vakantie gaan" :mrgreen:
Nog nooit gevraagd wie van de collega's de kinderen dan effe overneemt zodat jij kan uitrusten :-) ?
melbourne88 schreef:
14-08-2019 19:42
Ja wellicht speelde de vele regen en wind ook wel mee in mijn beleving. Je jongste van 1 loopt nog niet en kruipen door de regen is een keer leuk maar niet uren en dagen :lol:

Bedankt voor alle super tips!! Volgend jaar zijn ze 2 en 3, dus al iets minder piepjong. Ik ga sparen voor een stacaravan en hopelijk nog meer sparen voor een all inclusive ;)
Het is ook niks aan in de regen met zo'n ukkie hoor. Vond ik twee jaar geleden ook verschrikkelijk.

Maar ja zonzeker is vaak vliegen of ver weg met de auto dus ik begrijp best dat je dat niet doet. Doen wij ook niet. Vandaar dat mijn kinderen peppa big geïmiteerd hebben ;-D maar ik heb ook liever zon en lekker bij de zee klooien.
Marnamai schreef:
14-08-2019 19:46
Nog nooit gevraagd wie van de collega's de kinderen dan effe overneemt zodat jij kan uitrusten :-) ?
Gek genoeg willen ze dat niet haha
Marnamai schreef:
14-08-2019 19:46
Gek genoeg willen ze dat niet haha
melbourne88 schreef:
14-08-2019 19:42

Ja dit idd. Kruipend door de regen is niks...
Ben blij dat ik nu niet in de regen in een tent zit met peuter en kruipende dreumes. ;-D
newspaper schreef:
14-08-2019 16:50
Ja, al vond ik het bij onze Mallorca vakantie wat eentonig worden af en toe en vond ik ook dat sommige gerechten bij onze afgelopen vakantie wat aan de zoute kant waren, maar kleine puntjes van kritiek houd je denk ik altijd, zeker als je je vakantie niet alleen op eigen behoeften maar op die van vier personen af moet stemmen. Denk wel dat hoe luxer je zit (duurder) hoe beter meestal. Wij zaten beide vakanties in vier sterren AI hotels. Misschien dat vijf sterren nog minder puntjes van kritiek zou hebben, alleen weeg je dan ook weer af of je dat het geld waard vindt. Voor de kinderen vond ik dat er voldoende keuze was, al eten die van mij af en toe nog tamelijk behoudend. Voordeel voor hen is dat ze letterlijk zien wat ze pakken i.p.v. van een omschrijving van de menukaart af moeten gaan.
Wij gaan overal naar toe met onze peuter van 2. Van Grieks eiland tot wereldstad tot skidorp. Heerlijk!

Sleeënd van de berg, in de draagzak door de straten van Parijs, tot 22u dolma’s en olijven eten in een taverne, hij doet met alles mee.

We nemen wel altijd op z’n minst een appartement met 2 slaapkamers en balkon met tuin met speeltoestellen rondom. Kamperen probeert mijn man af en toe te romantiseren maar gelukkig zie ik telkens net op tijd weer onze vakantie naar Scandinavië voor me waar we ook ‘leuk’ gingen kamperen en ik op de grens van Noorwegen en Zweden zei dat we NU in een hotel gingen OF naar huis punt uit.

Ik zie dat niet veel beter gaan met een peuter erbij.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Onze meest relaxte vakantie was trouwens een appartement aan zee op een warm Canarisch eiland. Lekker weer, naar t strand hobbelen, met zand spelen, beetje tapas eten, cocktails drinken op het strand, verder niks.
COtweepuntnul schreef:
14-08-2019 20:25
Het is ook niks aan in de regen met zo'n ukkie hoor. Vond ik twee jaar geleden ook verschrikkelijk.

Maar ja zonzeker is vaak vliegen of ver weg met de auto dus ik begrijp best dat je dat niet doet. Doen wij ook niet. Vandaar dat mijn kinderen peppa big geïmiteerd hebben ;-D maar ik heb ook liever zon en lekker bij de zee klooien.
Ik dacht het hysterische lachen, maar je bedoelt vast de modder. Is misschien ook maar beter ;-D
Vroeger veel in Scandinavië gekampeerd. Kamperen is alleen leuk met zon vind ik sindsdien ;-D
Morgenstond_ schreef:
14-08-2019 21:56
Ik dacht het hysterische lachen, maar je bedoelt vast de modder. Is misschien ook maar beter ;-D
Oh nee, het in de modder springen haha, gelukkig niet het lachen :mrgreen:

"Kijk [naambroertje], het regent. Nu kunnen we in de modder stampen net als peppa big!"
Ik vind het wel mooi eigenlijk dat ze daar dan een half uur mee bezig zijn. Laarzen op een gegeven moment maar uit want voeten waren toch al nat.
Toen onze kinderen klein waren, gingen we graag naar Erperheide van centerparcs. Heel groen, bijna autovrij.. groot zwembad met apart peuterbad met 2 leuke glijbanen. En balans. Een overdekt speelparadijs met een ruimte voor de grote kinderen en een apart gedeelte voor de kleintjes. Ook al regent het ( hadden wij vorig jaar een week lang) vermaak je je nog prima.
Malagueña schreef:
14-08-2019 19:20

Hier waren wij (ook) dit jaar. Zwembad was top, maar strand niet echt aanwezig en eten dramatisch! Peuter lustte zelfs de frieten niet en heeft overleefd op kaas en meloen. Het hotel ligt namelijk 10 km van de bewoonde wereld dus even naar een restaurantje zat er niet in. Beter ga je naar (jawel ;-D ) Star beach op Kreta in het voorseizoen: meer zwembaden (40 en 80 cm), echt strand, supermarkt voor de deur (Aldi) en goed eten. Centrum op loopafstand.
ippy schreef:
14-08-2019 22:37
Hier waren wij (ook) dit jaar. Zwembad was top, maar strand niet echt aanwezig en eten dramatisch! Peuter lustte zelfs de frieten niet en heeft overleefd op kaas en meloen. Het hotel ligt namelijk 10 km van de bewoonde wereld dus even naar een restaurantje zat er niet in.
Eten was destijds ook niet super (behalve de bbq), maar onze peuter heeft zich wel goed volgegeten haha. En dat strand klopt idd, ik heb zelf een hekel aan zand dus vond het wel best :biggrin: Met de fiets of auto ben je zo bij de leukste strandtentjes met heerlijk eten. Ieder z’n ding :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven