Vakantie met kleine kinderen

13-08-2019 20:23 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar zijn we 10 dagen gaan kamperen. De kinderen hebben het super goed gedaan en zich ook geamuseerd (dreumes en peuter). Mama daarentegen is nú opnieuw toe aan vakantie :proud:

Oké, ik verwacht geen 6 boeken uit te lezen en elke dag 3 uur te relaxen want ik héb nu eenmaal kinderen ;) maar ik ga volgend jaar niet kamperen.

Wat waren jullie succes vakanties met kleine kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Een kind dat vraagt om te gaan slapen en dan ook slaapt vind ik ook helemaal prima. Kan je lekker gaan zitten en lezen. Maar kinderen die avond na avond meer dan 3 uur wakker liggen en muiten, dat heeft toch geen zin.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
16-08-2019 08:55
Lijkt me fijn, bied voor jullie als volwassenen namelijk ook meer opties (om je avond te besteden bijv). :)
Ja op zulke momenten is het fijn, maar ik lig dus elke avond naast mijn zoon tot hij slaapt, ook als ik beneden bezoek heb en hij wel naar bed moet omdat hij de volgende ochtend weer vroeg op moet en dat anders niet redt. En hij doet er rustig een uur over voor hij de rust heeft gevonden om in te slapen. En oppas regelen voelt enorm belastend omdat hij zo moeizaam inslaapt.
Dus da’s weer een nadeel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
15-08-2019 23:19
En wat ook nog is: alles waar ik een hekel aan heb (wassen, vaat, koken) kost op een camping 3x meer moeite dan thuis. Doe mij maar een huisje met fornuis en vaatwasser en wasmachine als ik dan toch voor een uk moet zorgen.
Ik wil nog es een keer een all inclusive camping beginnen, waar de afwas en de was voor je gedaan wordt en er ter plekke wordt gekookt voor je. Ik ben nog aan het nadenken over een businessmodel :mrgreen:
Mijn kinderen halen het ook niet tot elf uur hoor. Maar ze gaan wel slapen gelukkig, hier op de Franse camping zo tussen half acht en half negen slapen ze wel.
lux- schreef:
16-08-2019 09:26
Ja op zulke momenten is het fijn, maar ik lig dus elke avond naast mijn zoon tot hij slaapt, ook als ik beneden bezoek heb en hij wel naar bed moet omdat hij de volgende ochtend weer vroeg op moet en dat anders niet redt. En hij doet er rustig een uur over voor hij de rust heeft gevonden om in te slapen. En oppas regelen voelt enorm belastend omdat hij zo moeizaam inslaapt.
Dus da’s weer een nadeel.
Begrijp ik. Hier is juist het in slaap vallen meestal heel goed te doen. 'S nachts is de jongste meestal wel een paar keer wakker (valt daarna wel weer in slaap zonder veel gedoe) en 's morgens zijn ze er vroeg bij maar puur voor de gezelligheid lekker met zijn allen opblijven tot 23.00 zit er hier (nog) niet in.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
16-08-2019 09:26
Ja op zulke momenten is het fijn, maar ik lig dus elke avond naast mijn zoon tot hij slaapt, ook als ik beneden bezoek heb en hij wel naar bed moet omdat hij de volgende ochtend weer vroeg op moet en dat anders niet redt. En hij doet er rustig een uur over voor hij de rust heeft gevonden om in te slapen. En oppas regelen voelt enorm belastend omdat hij zo moeizaam inslaapt.
Dus da’s weer een nadeel.

o_o hebben wij dezelfde zoon?? Ben stiekem wel blij dat ik blijkbaar niet de enige ben..
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
16-08-2019 12:52
o_o hebben wij dezelfde zoon?? Ben stiekem wel blij dat ik blijkbaar niet de enige ben..
Haha tenzij je mijn man bent waarschijnlijk niet, maar ik ben ook blij dat ik niet de enige ben :D zit er nu ook alweer 40 minuten naast maar wil echt graag dat hij even slaapt want hij is NIET te genieten :sigh:

Maar volgens mij is hij weggezakt, nu nog wegsneaken. Wish me luck! :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Malagueña schreef:
16-08-2019 12:52
o_o hebben wij dezelfde zoon?? Ben stiekem wel blij dat ik blijkbaar niet de enige ben..
Onze oudste was ook zo. Ik ben ook altijd blij om te lezen dat ik niet de enige ben die dit deed. Heb het in ieder geval best wat vaker gelezen op het forum.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
16-08-2019 13:12
Haha tenzij je mijn man bent waarschijnlijk niet, maar ik ben ook blij dat ik niet de enige ben :D zit er nu ook alweer 40 minuten naast maar wil echt graag dat hij even slaapt want hij is NIET te genieten :sigh:

Maar volgens mij is hij weggezakt, nu nog wegsneaken. Wish me luck! :lol:

Haha, hoop dat het gelukt is! Mijne is nu net 3 en ik laat hem alleen slapen als hij ineens uitvalt. Hij valt gerust op de grond in slaap bijv. :hihi: ‘s Avonds kan het alles zijn van 10 min t/m 2 uur en het maakt ook niet uit of ik hem dan om 20u breng of om 22u. Je weet nooit wat je krijgt :roll: Heb alle trucs en tips wel geprobeerd en ben nu aangekomen bij voor mezelf herhalen ‘ooit gaat het vast over.. het is een fase, een hele laaaange fase’.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
16-08-2019 13:16
Onze oudste was ook zo. Ik ben ook altijd blij om te lezen dat ik niet de enige ben die dit deed. Heb het in ieder geval best wat vaker gelezen op het forum.

Was.. dat klinkt hoopvol :biggrin: Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
16-08-2019 14:00
Was.. dat klinkt hoopvol :biggrin: Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd?
Hij deed toen hij 2 was een tijdje geen middagdutje. Toen zijn broertje was geboren; toen was hij 2j, 3mnd, een tijdje wel en vanaf 2.5 jaar geen middagdutjes meer. Toen hij 2j 4mnd was, bleef mijn man vaak bij hem 's avonds tot hij sliep en zijn we met een stoel aan de slag gegaan die dan uiteindelijk buiten de kamer terecht zou moeten zijn gekomen. Die nachten sliep mijn man ook nog bij peuter in de kamer in het logeerbed; deels omdat ik het sneu vond dat hij anders alleen moest slapen ;-D

Toen gingen we rond die 2j 4mnd dat we met de stoel bezig waren bij mijn ouders logeren, bracht mijn moeder hem naar bed en zij kon zo weglopen zonder problemen. Wonder boven wonder konden we dat daarna thuis ook doen. Sindsdien zijn er vrijwel geen problemen meer.

Ik denk dat het avondritueel nu makkelijker gaat omdat 1) Hij beter kan communiceren en meer snapt en 2) Hij geen middagdutje doet. En als hij 's avonds in de auto in slaap valt, kunnen we hem in bed leggen en slaapt hij verder :O

Als ik een tip zou moeten geven, zou het dus zijn om ergens te gaan logeren, van wie peuter het wel pikt dat het anders gaat. Wie weet helpt het ;-)
Voordeel van mijn kinderen is en was dat ze weinig slaap nodig hebben en ze op de camping ook gewoon pas na 22 uur naar bed gingen. Ik vond kamperen met kleine kinderen (de zomer dat we nog maar 1 kind hadden gingen we verhuizen en dus niey op vakantie) heel leuk, maar uitrusten deed ik er niet van. Pas vanaf het moment dat de jongste 4 jaar was, kwam ik ook uitgerust terug.

Momenteel is mijn jongste 6 en zijn we deze zomer niet op vakantie geweest. En stiekem vond ik dat voor een keer ook wel heel relaxt. Ik houd van op vakantie gaan, maar aan alles regelen, inpakken e.d. heb ik echt een broertje dood.
Kinderen overdag laten slapen op de camping is mij nooit gelukt trouwens, ook niet toen ze nog heel jong. Dat vind ik wel knap van ouders, dat ze dat voor elkaar krijgen. Mijn jongste viel dan wel op de fiets steevast in slaap. Heel onhandig, want dan moest ik weer een uur met een arm naar voor of achteren fietsen, om zijn hoofd te ondersteunen.
Alle reacties Link kopieren
Kamperen met kleine kinderen is echt vreselijk. Begrijp niet dat mensen het hele jaar hard werken om dan met de (duurbetaalde) vakantie in een tent te gaan zitten. Prutsen met een gasstel, bij kou kan je geen kant op en is alles klam en bij hitte drijf je de tent uit. Kleine kinderen moet je continu achteraan. Alles vies etc. Om nog maar te zwijgen over alle geluiden om je heen.
Oh dat alles vies... ik vind het wel een soort van leuk ;-D

Dat kamperen is denk ik een soort oergevoel, soort basic je hebt niks dus je doet het er maar mee. Altijd buiten. Sommige mensen vinden dat heel leuk en nemen de nadelen voor lief.

Sommige mensen vinden het helemaal niks want die vinden de voordelen echt totaal niet opwegen tegen de nadelen.

Volgens mij is er niet echt een tussenweg. Tenminste ik ken geen mensen die kamperen wel redelijk acceptabel vinden maar niet leuk of stom.
Ik vind kamperen oprecht leuk 😁. Ik moet er altijd even een paar dagen inkomen, vooral bij modder en regen, maar daarna is het heerlijk. Op verzoek van de kinderen waren we vorig jaar een een weekje in een hotel en dat was voor een keer ook wel leuk (vooral het niet hoeven koken sprak mij aan), maar uiteindelijk is kamperen toch meer mijn ding.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
16-08-2019 15:14
Kamperen met kleine kinderen is echt vreselijk. Begrijp niet dat mensen het hele jaar hard werken om dan met de (duurbetaalde) vakantie in een tent te gaan zitten. Prutsen met een gasstel, bij kou kan je geen kant op en is alles klam en bij hitte drijf je de tent uit. Kleine kinderen moet je continu achteraan. Alles vies etc. Om nog maar te zwijgen over alle geluiden om je heen.
Haha dat ja :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
16-08-2019 14:07
Hij deed toen hij 2 was een tijdje geen middagdutje. Toen zijn broertje was geboren; toen was hij 2j, 3mnd, een tijdje wel en vanaf 2.5 jaar geen middagdutjes meer. Toen hij 2j 4mnd was, bleef mijn man vaak bij hem 's avonds tot hij sliep en zijn we met een stoel aan de slag gegaan die dan uiteindelijk buiten de kamer terecht zou moeten zijn gekomen. Die nachten sliep mijn man ook nog bij peuter in de kamer in het logeerbed; deels omdat ik het sneu vond dat hij anders alleen moest slapen ;-D

Toen gingen we rond die 2j 4mnd dat we met de stoel bezig waren bij mijn ouders logeren, bracht mijn moeder hem naar bed en zij kon zo weglopen zonder problemen. Wonder boven wonder konden we dat daarna thuis ook doen. Sindsdien zijn er vrijwel geen problemen meer.

Ik denk dat het avondritueel nu makkelijker gaat omdat 1) Hij beter kan communiceren en meer snapt en 2) Hij geen middagdutje doet. En als hij 's avonds in de auto in slaap valt, kunnen we hem in bed leggen en slaapt hij verder :O

Als ik een tip zou moeten geven, zou het dus zijn om ergens te gaan logeren, van wie peuter het wel pikt dat het anders gaat. Wie weet helpt het ;-)
Hier slaapt hij op kdv wel zelf in. Maar daar slaapt hij samen met de peuters. Hij wil gewoon niet alleen zijn. Als hij logeert bij opa of oma of ze oppassen moeten zij er ook naast zitten.

Middagdutje stoppen heeft ook geen zin. Maar he’ll grow out of it... some day...
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Toch echt kamperen. In caravan. En natuurlijk als het meer dan 2 dagen achtereen regent dan haal ik maar tot nu toe hebben wij zonnige vakanties gehad in NL
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
16-08-2019 18:17
Hier slaapt hij op kdv wel zelf in. Maar daar slaapt hij samen met de peuters. Hij wil gewoon niet alleen zijn. Als hij logeert bij opa of oma of ze oppassen moeten zij er ook naast zitten.

Middagdutje stoppen heeft ook geen zin. Maar he’ll grow out of it... some day...

Hier precies hetzelfde! (Behalve dat hij sinds een half jaar geen middagdutjes meer doet op de opvang.) Alleen ernaast zitten is vaak niet eens genoeg. Hij wil tegen je aanliggen. Als baby een dreumes is, mogen ze van straks lekker samen gaan slapen :biggrin: Baby wil alleen meestal juist alleen liggen, dus ben benieuwd of dat gaat werken haha.

@Morgenstond. Misschien een keer bij mijn tante laten logeren en dan zeggen dat ze er niet bij blijft. Ik voorzie alleen eerder dat hij hysterisch wordt dan dat het gaat werken :nooo:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
17-08-2019 07:17
Hier precies hetzelfde! (Behalve dat hij sinds een half jaar geen middagdutjes meer doet op de opvang.) Alleen ernaast zitten is vaak niet eens genoeg. Hij wil tegen je aanliggen. Als baby een dreumes is, mogen ze van straks lekker samen gaan slapen :biggrin: Baby wil alleen meestal juist alleen liggen, dus ben benieuwd of dat gaat werken haha.

@Morgenstond. Misschien een keer bij mijn tante laten logeren en dan zeggen dat ze er niet bij blijft. Ik voorzie alleen eerder dat hij hysterisch wordt dan dat het gaat werken :nooo:
Ja als je die van mij z’n gang laat gaan kruipt hij zowat in me om te gaan slapen :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Wij huren altijd een stacaravan op een camping met een zwembad met glijbanen. Dat is een must van kind. Kind is bijna 6 jaar.

Afgelopen jaren speelde ze nooit met andere kinderen, dus dit jaar was een test. Als ze dit jaar nog niet met andere kinderen zou spelen, dan gaan we volgend jaar een andere vakantie plannen. Maar dit jaar speelde ze wel een beetje met een ander meisje.

Hoe doen jullie dat in een hotel of appartement? Een aparte slaapkamer voor de kids? En dan met iets van een balkon of zo waar je s avonds kan zitten?
Alle reacties Link kopieren
Rondreisvakantie door Europa (frankrijk, spanje) met het ov met peuter en kleuter. Man en ik ieder ren grote rugzak, en ik vond het erg leuk! Ben geen kampeerder maar alleen maar in 1 hotel vind ik weer te suf. dus we gingen vanuit huis naar brussel met de trein en logeerden bij vrienden.

Toen via lyon (hotel) paar daagjes naar barcelona (appartement) en vervolgens de nachttrein naar a coruna bovenin spanje. Daar een dikke week een mooi hotel met zwembad en bij zee. De omgeving verkend met een auto. Die hebben we vervolgens in een andere plaats gedropt en via madrid en toulouse heel rustig weer naar huis gereisd.

Intensief? Ja, maar ook mooi weer, veel tijd samen in de trein, leuke steden, prachtige natuur en een dikke week fijn hotel.

Mijn kinderen liepen veel en sliepen (mede) daardoor erg goed. Ze kunnen ook prima rond 22 pas naar bed, maar doen wel allebei een middagslaap en dan zaten man en ik idd vaak buiten of 1 van 2 dutte even mee. Ik heb best veel van lyon en barca gezien in die uren, en dan kwam man me na het slaapje ergens opzoeken op een fijn terras met uitgeruste kinderen.
madamejean wijzigde dit bericht op 17-08-2019 08:41
19.35% gewijzigd
Rubble schreef:
17-08-2019 08:33
Hoe doen jullie dat in een hotel of appartement? Een aparte slaapkamer voor de kids? En dan met iets van een balkon of zo waar je s avonds kan zitten?
Wij selecteren altijd op een kamer met een (schuif)deur zodat slaap- en zitgedeelte echt apart zijn. Dit jaar zijn zelfs ons bed (+ zitgedeelte) en dat van zoon in aparte ruimtes met een deur ertussen.

Allemaal in 1 ruimte lijkt ons niks. Dan moet je na bedtijd muisstil zijn of de hele avond verplicht op het balkon zitten.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
17-08-2019 08:38
Wij selecteren altijd op een kamer met een (schuif)deur zodat slaap- en zitgedeelte echt apart zijn. Dit jaar zijn zelfs ons bed (+ zitgedeelte) en dat van zoon in aparte ruimtes met een deur ertussen.

Allemaal in 1 ruimte lijkt ons niks. Dan moet je na bedtijd muisstil zijn of de hele avond verplicht op het balkon zitten.

Het ligt aan je kinderen. Als die van mij ‘weg’ zijn doen man en ik gewoon een lamp aan, kijken tv (zacht geluid) of spelen een spelletje. Een ruime hotelkamer werkt voor ons dus prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven