Vakantie met kleine kinderen

13-08-2019 20:23 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar zijn we 10 dagen gaan kamperen. De kinderen hebben het super goed gedaan en zich ook geamuseerd (dreumes en peuter). Mama daarentegen is nú opnieuw toe aan vakantie :proud:

Oké, ik verwacht geen 6 boeken uit te lezen en elke dag 3 uur te relaxen want ik héb nu eenmaal kinderen ;) maar ik ga volgend jaar niet kamperen.

Wat waren jullie succes vakanties met kleine kinderen?
lux- schreef:
14-08-2019 21:36
Wij gaan overal naar toe met onze peuter van 2. Van Grieks eiland tot wereldstad tot skidorp. Heerlijk!

Sleeënd van de berg, in de draagzak door de straten van Parijs, tot 22u dolma’s en olijven eten in een taverne, hij doet met alles mee.

We nemen wel altijd op z’n minst een appartement met 2 slaapkamers en balkon met tuin met speeltoestellen rondom. Kamperen probeert mijn man af en toe te romantiseren maar gelukkig zie ik telkens net op tijd weer onze vakantie naar Scandinavië voor me waar we ook ‘leuk’ gingen kamperen en ik op de grens van Noorwegen en Zweden zei dat we NU in een hotel gingen OF naar huis punt uit.

Ik zie dat niet veel beter gaan met een peuter erbij.
Wat zat er zo tegen dan? Het weer of andere dingen?

Fijn dat jullie zoveel (kunnen) ondernemen met je peuter en hij zo leuk met alles meedoet! :) Hier een stelletje iets behoudender familieleden maar we boeken progressie! ;)
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
14-08-2019 22:48
Wat zat er zo tegen dan? Het weer of andere dingen?

Fijn dat jullie zoveel (kunnen) ondernemen met je peuter en hij zo leuk met alles meedoet! :) Hier een stelletje iets behoudender familieleden maar we boeken progressie! ;)
Nou die dag stond er 4cm water in de tent ;-D we werden wakker op iets dat meer op een meer leek dan het grasveld waar we onze tent op hadden gezet. Maar ik vind dat met z’n allen op de camping en gedeelde toiletten en weinig privacy en de buurman in een tent verderop die snurkt allemaal ook gewoon niet ideaal.

Enige kamperen dat me echt wat lijkt is als je echt gaat trekken en er gewoon geen hutten ofzo zijn waar je kunt slapen, dat je echt in de middle of nowhere bent. Mja wat als je oog in oog komt met een beer of wolf? Geen idee :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
13-08-2019 20:51
Hebben wij de afgelopen jaren ook gedaan. Waarom naar exotische oorden als de kinderen het bij opa en oma prachtig vinden en jij kunt genieten van een fulltime oppas/ondersteuning?
Heerlijk tot rust gekomen iedere keer.
Maarrrr.... Volgend jaar zijn we uit de peuters en dan gaan we toch echt weer KAMPEREN!!
Dit vind ik eigenlijk best een beetje egoïstisch, een ander voor jouw kinderen laten opdraaien. Om die reden wilden zwager en schoonzus graag met ons en schoonouders op vakantie....Hell no dat ik gratis oppas ga spelen in mijn zuurverdiende vakantie!
lux- schreef:
15-08-2019 10:15
Nou die dag stond er 4cm water in de tent ;-D we werden wakker op iets dat meer op een meer leek dan het grasveld waar we onze tent op hadden gezet. Maar ik vind dat met z’n allen op de camping en gedeelde toiletten en weinig privacy en de buurman in een tent verderop die snurkt allemaal ook gewoon niet ideaal.

Enige kamperen dat me echt wat lijkt is als je echt gaat trekken en er gewoon geen hutten ofzo zijn waar je kunt slapen, dat je echt in de middle of nowhere bent. Mja wat als je oog in oog komt met een beer of wolf? Geen idee :P
Ik zou ook geen idee hebben. Maar heb eigenlijk ook nul kampeerervaring. Een keertje mee met een vriendinnetje (in NL, ook veel regen) en ben met een tentje door Engeland geweest tijdens interrailreis, maar koos al heel gauw voor jeugdherbergen. Met de kinderen zie ik mijzelf ook niet kamperen, maar overweeg wel een autoreis met vakantiehuisjes door Scandinavische landen. Hoewel ik na een weekje zonvakantie denk dat ik dat volgend jaar ook weer wil (eens kijken of vrouw het ziet zitten volgend jaar twee buitenlandvakanties te doen)
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
15-08-2019 10:15
Maar ik vind dat met z’n allen op de camping en gedeelde toiletten en weinig privacy en de buurman in een tent verderop die snurkt allemaal ook gewoon niet ideaal.

Enige kamperen dat me echt wat lijkt is als je echt gaat trekken en er gewoon geen hutten ofzo zijn waar je kunt slapen, dat je echt in de middle of nowhere bent. Mja wat als je oog in oog komt met een beer of wolf? Geen idee :P

+100 :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Www. Kinderhotels .com.
Inclusief kinderopvang, animatie, zwembad met kinderbad en volpension. Kost wat, maar dan zijn je kinderen happy en dan ouders ook.
Oh en een pakketreis vond ik ook relaxter dan alles los boeken.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
13-08-2019 20:30
Kamperen is voor mij de ultieme vakantie met kleine kinderen (en ook met grotere kinderen). Op een kleinschalige camping met bij voorkeur geen water in de buurt waar ze zelf in kunnen vallen/rennen, aan een veldje met in het midden van het veld een speeltuintje.
Dit en dan verboden voor auto's op de camping.
Mijn kinderen zijn dol op zwemmen, dus een vakantie zonder (verwarmd) zwembad op het terrein is geen optie. Wel met een hek er om, maar dat is in Frankrijk standaard.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
15-08-2019 20:35
Dit en dan verboden voor auto's op de camping.
Ja, inderdaad! Groot nadeel op de meeste campings!!
Alle reacties Link kopieren
En wel met mooi weer. Ik ging dus wel echt op zoek naar een gebied met zo min mogelijk regen. Soms dus zuidelijker uitgekomen dan verwacht. Maar kamperen met dagen regen is niets.
En gevoerde regenbroeken van de Lidl om te spelen als alles nog nat is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met mijn zoon inmiddels alles wel gedaan, van backpacken in Thailand tot kamperen, tot all inclusive, een fly and drive, villa met familie, huisje in Nederland etc.

Maar wij zijn gewoon ontzettend goed in vakantie vieren. Zoon is op vakantie altijd helemaal in z’n element.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
15-08-2019 20:51
Ik heb met mijn zoon inmiddels alles wel gedaan, van backpacken in Thailand tot kamperen, tot all inclusive, een fly and drive, villa met familie, huisje in Nederland etc.

Maar wij zijn gewoon ontzettend goed in vakantie vieren. Zoon is op vakantie altijd helemaal in z’n element.
Dat scheelt wel, ja. Ik ging op de Franse camping met warm weer (35 graden) niet proberen mijn peuter om 19.00 uur op bed te leggen. Dan kwam de hele camping pas tot leven en begon iedereen met koken. Het gezin dat wel stug om 17.30 uur ging avondeten en om 19.00 uur de peuters op bed legden hebben niet zo'n fijne vakantie gehad. Die kinderen braken de tent af (bijna letterlijk) elke avond, ze gingen toch niet slapen, wat zorgde voor heel chagrijnige ouders, die de hele avond heen en weer aan het lopen waren en waarschuwden en dreigden.
Alle reacties Link kopieren
Tja wij kampeerden deze zomer met 40 graden. Peuter bleef lekker wakker tot het donker werd om bij het kampvuur te zitten, en dan 23.00 naar bed. Ik ben ook nogal van de makkelijke.
Maar het ligt er echt niet alleen aan of je zelf makkelijk bent. Ik zou heel graag mijn kinderen tot 23.00 uur wakker houden op vakantie of dan bijv 's middags een uurtje te laten slapen. Maar dat kunnen/willen/doen ze dan dus niet.

(Avond)eten uitstellen/rekken lukt nog enigszins maar veel later gaan slapen dan 21.00 lukt echt niet. :|Middagslaap laten doen ook niet... En ergens anders dan in een bed slapen ook niet. Dus komt het er op neer dat we toch vaak al zo ongeveer na het eten in ons hotel/huisje zitten en niks geen avondprogramma, kampvuur.
Frizz schreef:
15-08-2019 22:44
Tja wij kampeerden deze zomer met 40 graden. Peuter bleef lekker wakker tot het donker werd om bij het kampvuur te zitten, en dan 23.00 naar bed. Ik ben ook nogal van de makkelijke.
Ja maar goed dat moet je kind dan ook zijn natuurlijk. Met mijn oudste zou dat wel kunnen, die is makkelijk, zeurt nauwelijks, wordt niet onhandelbaar als ze moe is. Hoe anders is dat met de jongste... bovendien begint zij ook al te zweten als het kwik boven de 17 graden komt.
Ik vind mijn kinderen ook niet moeilijk, slapen door warmte en lawaai heen bijv. Maar vragen/zeggen wel om 21.00 "Mag ik naar bed toe?"
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
15-08-2019 23:03
Maar het ligt er echt niet alleen aan of je zelf makkelijk bent. Ik zou heel graag mijn kinderen tot 23.00 uur wakker houden op vakantie of dan bijv 's middags een uurtje te laten slapen. Maar dat kunnen/willen/doen ze dan dus niet.

(Avond)eten uitstellen/rekken lukt nog enigszins maar veel later gaan slapen dan 21.00 lukt echt niet. :|Middagslaap laten doen ook niet... En ergens anders dan in een bed slapen ook niet. Dus komt het er op neer dat we toch vaak al zo ongeveer na het eten in ons hotel/huisje zitten en niks geen avondprogramma, kampvuur.
Hier laat ik zoon wel eens op mij slapen als we ergens zijn hoor. Naarmate hij ouder wordt wel steeds moeilijker, maar de buggy lukt ook nog wel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
15-08-2019 19:43
+100 :biggrin:
En wat ook nog is: alles waar ik een hekel aan heb (wassen, vaat, koken) kost op een camping 3x meer moeite dan thuis. Doe mij maar een huisje met fornuis en vaatwasser en wasmachine als ik dan toch voor een uk moet zorgen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Daarom schreef ik al in m’n post ervoor: mijn zoon en ik zijn echt goed in vakantie. Ik zie dat als een groot geluk, en niet als een verdienste oid.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
15-08-2019 23:19
En wat ook nog is: alles waar ik een hekel aan heb (wassen, vaat, koken) kost op een camping 3x meer moeite dan thuis. Doe mij maar een huisje met fornuis en vaatwasser en wasmachine als ik dan toch voor een uk moet zorgen.

Precies. Kamperen is voor mij eerder straf dan vakantie, helemaal met kleine kinderen. Gelukkig is man (nog) meer van de luxe dan ik, bij het woord ‘tent’ haakt hij direct af :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
15-08-2019 23:31
Daarom schreef ik al in m’n post ervoor: mijn zoon en ik zijn echt goed in vakantie. Ik zie dat als een groot geluk, en niet als een verdienste oid.

Mijn oudste is ook supergoed in vakantie. Met mijn jongste gaan we het binnenkort proberen, maar dat is echt een heel ander kind dus.. op hoop van zegen! Haha.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
lux- schreef:
15-08-2019 23:17
Hier laat ik zoon wel eens op mij slapen als we ergens zijn hoor. Naarmate hij ouder wordt wel steeds moeilijker, maar de buggy lukt ook nog wel.
Dat is hier ook nooit gelukt, ook thuis niet. Ik denk dat het bij ons een kwestie is van wachten tot ze ouder zijn en dan langer kunnen opblijven. Nu speelt het denk ik ook wel mee in hoeverre een kind bijv echt heel erg geniet van opblijven. Als iemand helemaal in de flow zit van een gezellig avondprogramma of leuk terras. Dat vinden ze hier wel leuk maar ik denk niet zó leuk dat ze hun moeheid en behoefte aan hun bedje erdoor vergeten.

In wezen doe ik misschien wel hetzelfde als de ouders die hun kind wel tot 23.00 erbij kunnen laten blijven zonder gemor; kijken naar waar het kind behoefte aan heeft.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
16-08-2019 08:03
Dat is hier ook nooit gelukt, ook thuis niet. Ik denk dat het bij ons een kwestie is van wachten tot ze ouder zijn en dan langer kunnen opblijven. Nu speelt het denk ik ook wel mee in hoeverre een kind bijv echt heel erg geniet van opblijven. Als iemand helemaal in de flow zit van een gezellig avondprogramma of leuk terras. Dat vinden ze hier wel leuk maar ik denk niet zó leuk dat ze hun moeheid en behoefte aan hun bedje erdoor vergeten.

In wezen doe ik misschien wel hetzelfde als de ouders die hun kind wel tot 23.00 erbij kunnen laten blijven zonder gemor; kijken naar waar het kind behoefte aan heeft.
Nee dat snap ik hoor, niet ieder kind kan dat natuurlijk, slapen op hun moeder/in de buggy. Maar mijn zoon slaapt (nouja sliep, nu blijft hij vaak wakker) daar dan juist weer beter dan in bed ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
16-08-2019 08:37
Nee dat snap ik hoor, niet ieder kind kan dat natuurlijk, slapen op hun moeder/in de buggy. Maar mijn zoon slaapt (nouja sliep, nu blijft hij vaak wakker) daar dan juist weer beter dan in bed ;-D
Lijkt me fijn, bied voor jullie als volwassenen namelijk ook meer opties (om je avond te besteden bijv). :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven