Vakantie met kleine kinderen

13-08-2019 20:23 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar zijn we 10 dagen gaan kamperen. De kinderen hebben het super goed gedaan en zich ook geamuseerd (dreumes en peuter). Mama daarentegen is nú opnieuw toe aan vakantie :proud:

Oké, ik verwacht geen 6 boeken uit te lezen en elke dag 3 uur te relaxen want ik héb nu eenmaal kinderen ;) maar ik ga volgend jaar niet kamperen.

Wat waren jullie succes vakanties met kleine kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen toen de kinderen jonger waren graag naar kleinschalig accomodaties met afgesloten zwembad, speeltuin en veel kans op andere kinderen van dezelfde leeftijd zodat de kinderen elkaar veilig en makkelijk opzochten zodat er echt wel tijd was om bv te lezen.
Zoals
Etoile d'ore
Castelwood
Het gras is groener ( dat was wel heel kleinschalig)
ippy schreef:
13-08-2019 20:56
Volgens een bekende Belgische relatietherapeut ga je het best met zoveel mogelijk mensen op vakantie. Dat verdeelt de ‘kinderlast’. Ik zie daar wel iets in en zoek nu gelijkgestemden ;-D

Ik zou wel goede afspraken maken daarover. Met vrienden werkte het bij ons wel zo. Maar met familie was het bij ons een ramp dat verdelen van de kinderlast. Het kwam er steeds op neer dat man en ik alle kinderen entertainden, en als de ouders ze zelf even onder hun hoede namen zorgden wij voor koffie/thee, ontbijt, lunch, avondeten.
Alle reacties Link kopieren
Toen de kinderen nog heel klein waren niet op vakantie, of centerparcs. Vanaf dat ze een jaar of 5 zijn Oostenrijk en wandelen (daarna speeltuin). Vakantie met echt kleine kinderen is net werken ;-)
Nederlandstalige animatie op de camping.

Of gewoon een Nederlandse camping.



Als kind ging ik naar een familie-villa met een paar ooms en tantes (en neven en nichten).
En een aantal jaar mijn oma en opa.
Altijd babysit voorhanden dus indien nodig.
Alle reacties Link kopieren
zonnetjeinhuis79 schreef:
13-08-2019 21:22
Toen de kinderen nog heel klein waren niet op vakantie, of centerparcs. Vanaf dat ze een jaar of 5 zijn Oostenrijk en wandelen (daarna speeltuin). Vakantie met echt kleine kinderen is net werken ;-)
Oudste was 9 maanden toen we op vakantie gingen. Huis gehuurd, dan is vakantie gewoon bijna als thuis, alleen lekker veel tijd met gezin. En in een andere omgeving
Alle reacties Link kopieren
Met kleine kinderen op vakantie vind ik altijd wel redelijk vermoeiend. Waarschijnlijk is het wel wat relaxter als je in een hotel gaat of een huis/appartement huurt.

Wat wij wel eens deden, was bijvoorbeeld in juli op vakantie met het gezin en dan in september nog een paar dagen weg met zijn tweeën (vorig jaar zelfs een week, maar de kinderen zijn nu al wat ouder). Dan heb je na die vakantie nog iets om naar uit te kijken waarbij je écht uit kan rusten.
Alle reacties Link kopieren
Wij huurden een stacaravan met uitzicht op het speeltuintje. Je hebt dan in ieder geval je eigen sanitair. Dat was op een camping in NL met animatie. Af en toe een uitstapje, maar ook veel op de camping gebleven.
Ik denk dat het belangrijkste verschil niet is waar je vakantie viert, maar of je met je partner de zorglast aardig kunt verdelen. Of je elkaar ook wat rust gunt, of je de momenten dat je kind slaapt ook lekker samen kunt doorbrengen of dat je dan alle 'klusjes' gaat aanpakken waar je nog niet aan toe gekomen was.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook wel met vrienden met kleine kinderen gegaan. Samen in 1 enorm huis. Houden de kinderen elkaar bezig, en elk ouder had een keer ochtend dienst. Hoef je maar 1x in de vier dagen vroeg op. (En uitslapen MET je partner.... Mmmm)
lilalinda schreef:
13-08-2019 20:26
Huis huren (inclusief ledikant, kinderstoel etc) en gewoon je hele huishouden verplaatsen.
Dit. Zodat je tenminste lekker in de tuin kan hangen als de kinderen slapen en een beetje de ruimte hebt en niet hoeft te fluisteren. Daarnaast: heel makkelijk doen. Dus uit eten, eten afhalen of iets makkelijks in elkaar flansen. En ik vind het ook belangrijk dat er een vaatwasser is en handdoeken en linnengoed enzo.
Ik heb echt de meest relaxte vakantie als we kamperen. Kind is de hele dag de hort op met vriendjes en vriendinnetjes en komt langs voor een hapje en een sapje.

We overwegen zelfs een seizoen of deel van een seizoen op een camping in de buurt te gaan staan. We zijn nu een week thuis, maar ik heb het nu drukker met entertainen, dingen bedenken en haar aan het spelen te krijgen dan op de camping. Daar was zelfs aankleden geen moment van strijd...
Alle reacties Link kopieren
En we stemden de slaapjes op een autorit af.
Kozen locatie voor een uitje uit op 1,5 uur rijden. Kind doet mooi dutje in de auto en komt met goed humeur aan.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 22:01
En we stemden de slaapjes op een autorit af.
Kozen locatie voor een uitje uit op 1,5 uur rijden. Kind doet mooi dutje in de auto en komt met goed humeur aan.
Ook dit werkte erg goed.
Wij hebben vanalles gedaan, kamperen, all inclusive, huisje in Spanje, centerparcs. Ik vind het nergens zwaarder eigenlijk. All in was heerlijk, bij het zwembad liggen, samen met de taxiboot naar bodrum, in de avond zaten we op ons terrasje wat te drinken en lezen terwijl dochter sliep. In Spanje hadden we een huisje met een afgesloten binnenplaats met een douche. Ik had een opblaasbootje, gevuld met water en dochter vond het geweldig! Kamperen met een veldje voor de deur waar ze lekker kon spelen, ging allemaal prima :) moet ik er wel bij zeggen dat onze dochter heel goed luisterde en eigenlijk nooit iets deed wat niet mocht. Thuis ook niet. Het is geen durfal en klimt nergens op en zat ook niet aan spullen die niet van haar waren. Dat scheelt wel denk ik.
Alle reacties Link kopieren
All inclusive vakantie!
Niet zelf de bedden opmaken, of afwassen en de carvan proberen schoon te houden.
Niet zelf koken, maar aanschuiven bij t buffet waar voor elk kind wel iets lekkers bij is.
Vaak mooie zwembaden en animatie genoeg voor de kinderen.
En dan een dagje iets bekijken en de volgende dag weer een zwembad dag.

Heb zelf 1x met de kinderen op een camping gezeten. Zij vonden het heerlijk, maar ik, ik had geen vakantie.
Dus toen weer een paar jaar all inclusive gedaan.
Sommige mensen vinden het helemaal niks maar je hebt echt hele hele goede all inclusive hotels.
Nu voor het eerst weer rondreizen, samen met de kinderen. Ze zijn inmiddels 8 en 10.
Zijn nu in Bali en het gaat super!
Alle reacties Link kopieren
Jouw post geeft mij weer hoop Valisa.. ik heb normaal een hekel aan het soort vakanties dat we nu doen en kijk er erg naar uit om weer rond te reizen. Nog wat jaartjes volhouden dus :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Vliegen naar Kreta in voorseizoen. Appartementje vlakbij centrum. zwembadje top.
Later gingen we kamperen met drie jonge kinderen. Ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Alles valt en staat met het weer. Dit jaar was het prachtig weer, dus je hoefde niet veel in een klein vakantiehuisje met het hele gezin je tijd door te komen. Na een week was het ook wel weer HEEL fijn om thuis te komen:)
Kamperen zou ik op dit moment niet handlen met dreumes, zeker niet als er geen mooi-weergarantie is.

Wij gaan met m’n ouders op vakantie, dochter is dol op opa & oma en dat is wederzijds. :)

Vorig jaar ook gedaan en toen kwamen we toch redelijk uitgerust terug. :)
Alle reacties Link kopieren
Bella Italia, aan de kust, in een huisje met alles erop en eraan....Op loopafstand van de zee. Kinderen gewoon om 20 uur naar bed, en wij ouders hadden de hele avond de tijd om samen te kokkerellen en te borrelen.....

En nee, mijn kinderen zijn niet zielig omdat ze nooit naar de kinderdisco zijn geweest....
Alle reacties Link kopieren
Vakantiehuis voorzien van alle gemakken. Bij voorkeur nog meer gemakken dan thuis.
Alle reacties Link kopieren
Toch kamperen. Maar dat is makkelijker als de kinderen wat ouder zijn, dan struinen ze de hele dag over de camping en zie je ze alleen als er wat te eten valt.
En als ze dan nog wat ouder worden rollen ze tegen de middag pas hun slaapcabine uit om de middag door te brengen voor de tent op een stoel met hun telefoon in de hand. De oudste krijgt volgend jaar een bijzettentje, dan ruiken we d’r in ieder geval niet meer :P
Overigens worden ze hier echt niet wakker bij het eerste licht, de jongste wordt meestal pas rond half negen wakker omdat ze ons hoort rommelen.
Mijn kinderen zijn op t moment peppa big aan het nadoen in de plassen voor onze stacaravan (het regent hier echt gigantisch). Die hebben het wel naar hun zin.

Man en ik hebben wel besloten een vouwwagen oid te gaan kopen. Wel kamperen, niet te veel gedoe met opzetten, wel je eigen spullen en op een veldje want dat missen we nu wel echt.
Wat me ideaal lijkt. Weekje all inclusive om bij te komen en weekje kamperen in de zon.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten nu met 2 kinderen (6 en 2) op een camping in een huisje. Tja...ik vind het wisselend. Het beetje comfort vind ik fijn, een eigen badkamer, een aardig bed. Maar eigenlijk verplaats je je huishouden naar een andere locatie. Heb al 3x de wasmachine op het park moeten gebruiken, de vaatwasser draait gewoon en ik moet ook boodschappen doen. Het is allemaal in een wat relaxter tempo, maar echt vakantie vind ik het niet. Daar had ik me wel op ingesteld van tevoren, maar als ik het vergelijk met een all inclusieve resort in Turkije waar ik ook weleens geweest ben dan vind ik dat toch wel echt vakantie. Dan hoef je echt niets!
Wij wilden niet vliegen met de jongste dus vandaar camping in eigen land. We zitten dicht bij zee, dat is lekker maar tijdens de regenbuien baal ik wel. Jongste spuugde de 1e nacht alles onder, toen was ik echt stront chagrijnig, want dat is dan zo behelpen als je elders bent. Jongste slaapt nog elke middag, en 's avonds liggen ze rond 20.00 wel in..dan zijn ze ook moe. Zo hebben man en ik nog de avond lekker samen, met een hapje en een wijntje zijn dat fijne momenten. Kids vermaken zich in ieder geval! Ik ben blij dat ik zaterdag weer naar huis mag :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven