Vakantie met kleuters: hoe zelf ook relaxt terugkomen?

06-06-2025 15:21 530 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer bijna zomervakantie, zelf gaan we 3,5 week weg. De kinderen zijn net 4 en 6, de vakantie is al relaxter dan 2 jaar geleden, maar ik ben op zoek naar tips zodat ik zelf ook uitgerust terugkom.

Inmiddels heb in de gewoonte dat ik in de week er na nog 3 dagen alleen wegga om echt even op te laden na de gezinsvakantie, maar daar wil vanaf.

Eigenlijk heb ik op vakantie alleen echt rust als ik ben wielrennen en dan hoef ik even niks . De rest van de vakantie ben ik toch bezig met regelen of de kinderen spreken mij toch continu aan en ‘s avonds probeer ik nog gezellig te doen tegen man na 9 uur, terwijl ik gewoon echt moe want de ochtenden op vakantie zijn (helaas) 90% voor mij vanaf 6 uur.

Man kan gerust een boek lezen als de kinderen spelen, maar dat is voor mij niet mogelijk, want de kinderen willen wat laten zien/drinken of spelen.
blijfgewoonbianca schreef:
08-06-2025 19:05
Ziet er leuk uit !
TO, als je wil wandelen, zoek dan dat soort bestemmingen.

https://www.kidsindebergen.nl/sexten-in ... emming-is/
Eens! En voor iets meer avontuur en uitdaging voor jezelf nog een (mid)week in september. Dan laat je wel je kinderen én kennismaken met iets dat jou aanspreekt en zul jij ook geen vervelende vakantie hebben toch?

Als het toch best lastig te regelen is voor ieder wat wils dan zou ik niet te lang weg gaan en een aantal verschillende vakanties boeken.
KamilleT schreef:
08-06-2025 15:29
Wij hebben laatst 1,5 uur gewandeld met bonuskleinzoon. Ik schat dat we 500 meter de duinen in waren en weer terug naar de parkeerplaats.
Haha, heerlijk !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik dacht dat je met je gezin seksueel getinte berichten ging uitwisselen in de Dolomieten en ik dacht jemig ik ben hier te oud voor. Moest het artikel even lezen voor ik door had dat die plaats gewoon Sexten héét.
Maargoed ontopic. Heb echt het hele topic goed doorgelezen en als je met deze adviezen geen leuke vakantie kunt hebben, dan saboteer je het zelf hoor. Jullie doen allebei raar en praten niet.
Ziet er leuk uit !

Als ze dat echt wilden hadden ze dat al gedaan toch?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ziet er leuk uit !

Grappig wij hebben deze op onze lijst staan.
Voor volgend jaar
Nana_Mouskouri schreef:
Ik heb een paar jaar geleden nog een kind uit het zwembad gevist met zwemdiploma's.
Dit. Zegt werkelijk niks. Zeker niet in het begin, overvolle drukke zwembaden, warmte.
En dat mooie lange haar zit zo ergens vast. Helpt geen zwemdiploma bij.
Het hele topic komt op mij inmiddels over dat TO op vakantie wil zoals vroeger, onder haar voorwaarden, net alsof de kinderen niet bestaan. Wen er maar aan die blijven nog een hele tijd. Dus, stoppen met piepen en gaan met die banaan.
Helpt misschien wel om een zwembad uit te kiezen dat wat kleiner of kleinschaliger is en - naar verwachting - niet overvol. Hier zijn we ook wel eens gestuit op hotels met weet ik hoeveel zwembaden en drukte en glijbanen maar ik herinner me van vroeger als kind dat wij zelf ook soms wel eens gewoon één 25 meter bad hadden bij het hotel en daar was bijna nooit iemand in. Dit soort hotels zullen toch nog bestaan of is dat allemaal vergane glorie en vreselijk oubollig?
dala wijzigde dit bericht op 08-06-2025 20:09
0.74% gewijzigd
Redhead70 schreef:
08-06-2025 19:49
Het hele topic komt op mij inmiddels over dat TO op vakantie wil zoals vroeger, onder haar voorwaarden, net alsof de kinderen niet bestaan. Wen er maar aan die blijven nog een hele tijd. Dus, stoppen met piepen en gaan met die banaan.
Maat zoals ik al een paar keer schreef. Je kunt het toch allebei doen? Hoeft in totaal niet eens per se duurder te zijn.
Je kunt wachten tot je kinderen ouder zijn omdat ze dan meer kunnen maar je kunt er ook op wachten dat er dan weer andere uitdagingen zijn. Ze krijgen namelijk een eigen mening en zullen die uiten ook.
Ik zou proberen meer in het moment te gaan leven en tevreden te zijn met wat je nu hebt.
Speculaastaart schreef:
08-06-2025 19:00
Ik heb het dan over kinderen met zwemdiploma('s).
Dat zegt geen reet.

Mijn kinderen hebben geen diploma's, die heb ik zelf leren zwemmen. En geloof me: die vriendinnetjes van dochter die ik altijd mee op sleeptouw moest nemen zwommen een stuk beroerder dan dochter zelf. Zeg maar dat ze nog net niet verzopen onder het zwemmen. En die hadden dus allemaal minstens twee diploma's, maar ze werden gewoon nooit meer mee uit zwemmen genomen door hun ouders want die dachten dat het met die diploma's wel klaar was.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
KamilleT schreef:
08-06-2025 15:29
Wij hebben laatst 1,5 uur gewandeld met bonuskleinzoon. Ik schat dat we 500 meter de duinen in waren en weer terug naar de parkeerplaats.

Wel weinig fysieke uitdaging dus voor TO niet geschikt. Maar dat valt goed op te lossen door een backpack op te doen (met kilootje of 25 erin) en een fitness-elastiek om je enkels. Moet jij eens zien hoe voldaan je terugkomt van je duinwandeling.
S-Groot schreef:
08-06-2025 20:32
Wel weinig fysieke uitdaging dus voor TO niet geschikt. Maar dat valt goed op te lossen door een backpack op te doen (met kilootje of 25 erin) en een fitness-elastiek om je enkels. Moet jij eens zien hoe voldaan je terugkomt van je duinwandeling.
Maar daar gaat het TO helemaal niet om! Zij wil weidse vergezichten, en echt Reizen, niet dat domme kindergeneuzel! En die kinderen zijn alleen maar een last, want die weerhouden TO van wat ze eigenlijk zo diep in haar hart wil!

Je zou je haast af gaan vragen wie hier nou eigenlijk het sneeuwvlokje is :lol:
(Herman Finkers)
Moiren schreef:
08-06-2025 19:33
Als ze dat echt wilden hadden ze dat al gedaan toch?
Geen idee. Zat mensen die zoiets uit principe niet willen. Die vinden dat kinderen zich maar hebben te vermaken met wat pa en ma leuk vinden. Maar dan minder moeilijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je bij je volledig verstandelijke vermogens bent, begrijp je hopelijk wel dat als je kinderen krijgt je leven niet helemaal hetzelfde blijft. Er komen nieuwe mensen bij, die volledig van jouw zorg en aandacht afhankelijk zijn.
Op dit forum wordt vaak geschreven dat je dan dus alleen nog maar in Center Parcs-huisjes of op campings mag overnachten. Dat lijkt me onzin, of nou ja, ik heb dat nooit gedaan. Maar het is waarschijnlijk wel handig om te kijken naar een manier van vakantie vieren die bij alle gezinsleden een succesvolle ervaring oplevert. Dat lijkt me uiteindelijk ook veel zinvoller dan volharden in visie A terwijl dan elke keer weer blijkt dat A echt niet lukt. Wil je B ook niet, bedenk dan je eigen C.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Lady*Voldemort schreef:
08-06-2025 20:07
Dat zegt geen reet.

Mijn kinderen hebben geen diploma's, die heb ik zelf leren zwemmen. En geloof me: die vriendinnetjes van dochter die ik altijd mee op sleeptouw moest nemen zwommen een stuk beroerder dan dochter zelf. Zeg maar dat ze nog net niet verzopen onder het zwemmen. En die hadden dus allemaal minstens twee diploma's, maar ze werden gewoon nooit meer mee uit zwemmen genomen door hun ouders want die dachten dat het met die diploma's wel klaar was.
O_O
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
08-06-2025 21:13
O_O
:rofl:
(Herman Finkers)
Draaideurforummer schreef:
08-06-2025 12:55
Ik vond (en vind) dat het mooiste aan eropuit gaan met kleine kinderen: dat je zelf de wereld ook weer met nieuwe ogen ziet.
Dit idd. Ik mis soms die tijd dat ze klein en kneuterig waren. Maar toen ik er middenin zat genoot ik er ook niet altijd van hoor, en wilde ik weer echt kunnen reizen. Dan gingen we niet op vakantie, of gewoon simpel, een weekje niet al te ver weg maar wel wat ontspanning voor iedereen (taken afwisselen). De oplossing om achteraf nog een paar dagen voor jezelf te hebben lijkt me ook prima. Je wilt er vanaf, daarvoor is het nu wellicht nog een beetje te vroeg, maar over een paar jaar ziet het er alweer heel anders uit.

Toen de jongste 8 was, hebben we de eerste verre (actieve) reis gemaakt en het was geweldig. Ik had niet meer het idee dat we iets moesten laten voor de kids. Ze konden redelijk voor hun eigen spulllen zorgen, overal aan meedoen, 's avonds wat langer opblijven, zelfs meedenken over planning etc. En na een paar jaar geen/goedkope vakanties was daar ook budget voor. De kinderen hebben nu ook het reisvirus te pakken en zeggen zelf 'liever een paar jaar niet op vakantie, en dan weer een grote reis' dan elk jaar naar een camping. Dus het komt vast goed... nog even geduld.
nootboek wijzigde dit bericht op 08-06-2025 22:03
0.73% gewijzigd
Dala schreef:
08-06-2025 19:49
Helpt misschien wel om een zwembad uit te kiezen dat wat kleiner of kleinschaliger is en - naar verwachting - niet overvol. Hier zijn we ook wel eens gestuit op hotels met weet ik hoeveel zwembaden en drukte en glijbanen maar ik herinner me van vroeger als kind dat wij zelf ook soms wel eens gewoon één 25 meter bad hadden bij het hotel en daar was bijna nooit iemand in. Dit soort hotels zullen toch nog bestaan of is dat allemaal vergane glorie en vreselijk oubollig?
Vorig jaar was ik in een resort met een 50 meterbad, echt geweldig. Kinderen heb ik niet gezien, maar we waren ook buiten de vakanties.
KamilleT schreef:
08-06-2025 22:03
Vorig jaar was ik in een resort met een 50 meterbad, echt geweldig. Kinderen heb ik niet gezien, maar we waren ook buiten de vakanties.
Ja fijn! En juist als je toch al liever andere dingen gaat doen dan aan een zwembad vertoeven dan is zo'n enkel bad voor een paar keer ter verkoeling in te duiken meer dan prima.

Wij hebben eens aan een resort gezeten met tig zwembaden en uiteindelijk zaten we maar 1 dag bij het zwembad. Ook was het een AI formule maar wilde ik bij voorkeur elke dag ergens anders lunchen en dineren. (Deed ik niet hoor, maar dat gevoel).

En op een ander resort kwam ik op de laatste dag tot de ontdekking dat de cocktails allemaal ook AI waren, had ik daar een week aan de sinas gezeten :rofl:

Ik kan beter andere bestemmingen boeken want kennelijk kies ik steeds iets uit dat mij niet zo past en ik heb het idee dat dat misschien ook voor TO geldt.

Je wordt er gaandeweg wel beter in.
Bizar, het onderscheid tussen echt en AI is op internet al lastig, maar nou zijn zelfs resorts al AI. Geef mij dan maar gewoon een drassige camping met slecht sanitair. Tenminste wel echt.
Moiren schreef:
08-06-2025 15:10
Bizar dat je verwacht dat kinderen voor hun ouders/juf zorgen.
Ik verwacht helemaal niet dat kinderen voor ouders/juf zorgen. Ik verwacht dat we rekening houden met elkaar. In het algemeen, maar soms een beetje extra als dat nodig is.

Dat zorgen voor gebeurt regelmatig vanzelf. Verwacht ik niet, hoeft niet, vraag ik niet om, maar wel mooi om te zien dat sommige kinderen , zo klein als ze zijn, al zien waar een ander behoefte aan heeft!
Dala schreef:
08-06-2025 22:18
Ja fijn! En juist als je toch al liever andere dingen gaat doen dan aan een zwembad vertoeven dan is zo'n enkel bad voor een paar keer ter verkoeling in te duiken meer dan prima.

Wij hebben eens aan een resort gezeten met tig zwembaden en uiteindelijk zaten we maar 1 dag bij het zwembad. Ook was het een AI formule maar wilde ik bij voorkeur elke dag ergens anders lunchen en dineren. (Deed ik niet hoor, maar dat gevoel).

En op een ander resort kwam ik op de laatste dag tot de ontdekking dat de cocktails allemaal ook AI waren, had ik daar een week aan de sinas gezeten :rofl:

Ik kan beter andere bestemmingen boeken want kennelijk kies ik steeds iets uit dat mij niet zo past en ik heb het idee dat dat misschien ook voor TO geldt.

Je wordt er gaandeweg wel beter in.
🤣🤣🤣. Ik las je bericht en snapte er helemaal niks van! Hoe kan een cocktail nou AI zijn? Foto? Recept? En een AI formule? Weer iets nieuws??

Ineens viel het kwartje. Je bedoelde niet artificial intelligence maar all in! 🤣🤣
-Matilda- schreef:
08-06-2025 23:55
🤣🤣🤣. Ik las je bericht en snapte er helemaal niks van! Hoe kan een cocktail nou AI zijn? Foto? Recept? En een AI formule? Weer iets nieuws??

Ineens viel het kwartje. Je bedoelde niet artificial intelligence maar all in! 🤣🤣
Ik kende de afkorting in eerste instantie zelfs alleen als "all in" en pas véle jaren later als artificial intelligence. Teveel door reisgidsen gebladerd vroeger vrees ik. AI, LO (logies ontbijt) etc. waarbij ik jaren in de veronderstelling ben geweest dat het hand in hand ging met de mate van luxe en in de praktijk heb ervaren dat dat niets zegt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven