Van borst naar fles
woensdag 12 oktober 2011 om 22:13
Ik ben het borstvoeden aan het afbouwen voor kleine blauw en vraag mij het volgende af. Als ik bijv. de avondvoeding nog wil blijven geven, omdat ik dat nog een fijne moment voor mij en kleine vind, kan dat dan als kleine overdag flesje krijgt. Ik merk nl. dat het kolven en de fles mijn bv al doen minderen, maar dat ik 's avond toch nog bv heb. Alsof er nog een restje blijft. Of zal mijn bv helemaal stoppen als kleine overdag de fles krijgt? Wat is jullie ervaring hiermee?
woensdag 12 oktober 2011 om 22:27
woensdag 12 oktober 2011 om 22:28
Als jij de avondvoeding gewoon live blijft geven, zullen je borsten voor die voeding melk blijven maken.
Je maakt zoveel als er gevraagd wordt: dus als er elke avond om 8 uur een flinke voeding gevraagd wordt, staat die keurig klaar, zelfs als je de rest van de voedingen laat vervallen.
Zolang je die ene maar consequent aanhoudt.
Dus fles en borst kan je prima combineren. Die voedingen die je aan de borst wil blijven doen doe je consequent òf je kolft ze als het een keertje niet live kan, de voedingen die je wilt vervangen, die vervang je gewoon.
Je lichaam zal er dan aan wennen dat er op dat moment geen melk meer gevraagd wordt, en dat dus ook niet meer aanmaken.
Je maakt zoveel als er gevraagd wordt: dus als er elke avond om 8 uur een flinke voeding gevraagd wordt, staat die keurig klaar, zelfs als je de rest van de voedingen laat vervallen.
Dus fles en borst kan je prima combineren. Die voedingen die je aan de borst wil blijven doen doe je consequent òf je kolft ze als het een keertje niet live kan, de voedingen die je wilt vervangen, die vervang je gewoon.
Je lichaam zal er dan aan wennen dat er op dat moment geen melk meer gevraagd wordt, en dat dus ook niet meer aanmaken.
woensdag 12 oktober 2011 om 22:56
quote:Zaza_zebra schreef op 12 oktober 2011 @ 22:28:
Als jij de avondvoeding gewoon live blijft geven, zullen je borsten voor die voeding melk blijven maken.
Dat werkt niet bij iedereen zo, zeker niet als je nog niet zo heel lang voedt.
Dat werkt niet bij iedereen zo, zeker niet als je nog niet zo heel lang voedt.