Van laatste loodjes naar eerste begin!

31-10-2018 17:11 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op ‘laatste loodjes’-topic waarin we even fijn konden klagen en afwachten wanneer die bevalling nou eens zou beginnen!

Inmiddels bevallen en dus niet meer zwanger, dus een nieuw topic :) .
Hier is de kraamweek inmiddels bijna voorbij. Vorige keer vond ik dat heel erg (kraamtranen), nu zijn de kraamtranen al wat minder en vind ik het een beetje dubbel. Fijn dat het gewone leven weer wat komt, maar ook wel jammer dat er niet meer fijn voor ons gezorgd wordt en de zwangerschap dan echt definitief voorbij voelt. Toch een eind aan een bijzondere (niet altijd leuke) tijd.

Deel hier hoe je bevalling was, hoe het met je kleintje gaat, hoe jij je voelt, enzovoorts!
Alle reacties Link kopieren
Toen vriend thuis was overdag weinig geslapen, paar keer kort op de bank. Baby wilde ook steeds eten toen peuter sliep dus dat kwam net niet lekker uit en ik vond het ongezellig om verder nog overdag op bed te liggen :$ Maargoed, dat is iets wat nu dus wel makkelijker kan, voor de bevalling lag ik ook dagelijks even op bed tv te kijken of te slapen (toen vond ik dat heerlijk en nu voelt dat zo nutteloos ofzo). Ga overigens wel nog elke avond vroeg naar bed, dan slaap ik alvast 1 a 1.5 uur voor baby komt voor de late avondvoeding, dat scheelt.

Herkenbaar wat je schrijft Menmo! Het gaat heel snel. En qua baby vind ik dat niet eens zo dramatisch (hij is nog steeds klein al groeit ie hard) maar meer dat ik het stiekem wel jammer vind dat de tijd alweer voorbij is van toeleven naar de bevalling. Haha lekker dom, toen kon het me niet zo snel mogelijk en nu had het wel langer mogen duren.

Dat was inderdaad rennen en vliegen Nijntje! Tv staat hier sochtends vaker aan anders krijgen we peuter niet in kleren en geen boterham naar binnen. Wel slaapt ze langer sochtends dus dat scheelt in tv tijd haha, vanochtend maar 5 minuten geloof ik, puur voor het idee.

Zodalijk komt het cb, ben benieuwd hoe zwaar baby is :) , ik denk dat de 4kg wel aangetikt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het heel stom dat baby alweer bijna 2 weken oud is!
(En tegelijkertijd voelt het alsof ze al een half jaar bij ons is..)

Morgen lekker van elkaar genieten, menmo!
Kun je baby wel goed tillen?
Alle reacties Link kopieren
@zussel: ik ga júist op bed liggen overdag want anders blijft peuter toch tegen me praten..

@lekker dagje met baby: ik werd net gebeld dat ik dreumes op moet halen die blijkbaar koorts heeft.. :(
Alle reacties Link kopieren
O dat is balen Nijntje! Van je dag maar ook gewoon dat ie ziek is. Hopelijk niks besmettelijks, dat jullie niet ook ziek worden!
Alle reacties Link kopieren
Oei hopelijk niets blijvend bij dreumes Nijntje!

Baby kan ik gelukkig tillen, maar peuter niet en stiekem doe je dat onbewust best snel (op de wc helpen bv..). Daarnaast heb ik de neiging te snel “even” de was te doen en de trap op en af te dragen, “even” een bezem door de woonkamer te halen en (uiteraard bukkend) op te vegen met stoffer en blik etc. Man is er nu nog even om me dan terug te fluiten :P Ik word nogal onrustig van rommel in huis dus ik moet erg op mn handen zitten. Gelukkig komt eind van de week de hulp om wat orde in de chaos te scheppen :D
Alle reacties Link kopieren
O jee Nijntje, dat is heel vervelend. Valt het mee?

Ik heb precies hetzelfde Menmo. Al voel ik het wel als ik teveel heb gedaan. En ik kan mijn peuter echt niet optillen, maar dat is ook een groot kind.

Hebben jullie babietjes ook problemen met het verwerken van de melk? En hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je verwerken van de melk torenvalk? Spuugt baby? Of meer darmkrampjes?
Alle reacties Link kopieren
Hij spuugt een beetje en darmkrampjes inderdaad. Maar hij moet ook vaak voeding terug slikken.
Matrasje staat al war omhoog en ik probeer hem in ieder geval tien minuten omhoog te houden na een voeding. En een boertje te laten.
Vrees dat dat wel zo ongeveer is wat je kan doen.. of hebben jullie nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Ah, ja heel herkenbaar, hier precies hetzelfde namelijk. Vooral dat rechtop houden moet ik doen maar snachts vind ik dat wel lang duren...

Hier helpt ook nog op de zij slapen maar weet niet of je dat wil. Wordt afgeraden al zei het cb er vandaag niks over. Ik leg een opgerolde hydrofiel voor en achter en dat lijkt de last wel te verminderen.

Verder heb ik infacol in huis en een paar keer geprobeerd maar ik merkte geen verschil eigenlijk dus toen weer gelaten. Bij hevige darmkrampjes zou je dat nog kunnen proberen...
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips Zussel!
Alle reacties Link kopieren
Doe je aan bv of kv? Bij bv zou je van te voren met de hand wat spanning er af kunnen kolven als het je kindje vooral te snel gaat.
Bij kv zou je zoveel mogelijk rechtop kunnen voeden. Therapeutisch voeden heet dat volgens mij.

Op de zij slapen helpt hier ook inderdaad. In het ziekenhuis is dat hier de standaard trouwens, gek genoeg.


Dreumes blijkt zo ziek niet. Eenmaal thuis is hij vrolijk aan het spelen gegaan, at hij goed en drinkt hij netjes. Geen spoortje koorts meer te bekennen.
Gelukkig maar! Maar ook wel een beetje zonde van mijn dag zo, want ik kon mijn eigen middagslaapje mooi op mijn buik schrijven natuurlijk.. evenals mijn plannen voor vandaag.
Nou ja, ook wel gezellig met mn ventje (even aandacht van mama zonder peuter er ook nog bij) en morgen weer een dagje met baby alleen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe aan BV. En inderdaad, s nachts omhoog houden vind ik pittig. Proberen niet in slaap te vallen, pff.
Zij-liggen vind ik nog wat te spannend, dat probeer ik misschien als hij wat groter is.

Pittig dagje zo voor je Nijntje! Maar fijn dat je dreumes toch geen koorts had.

Ben benieuwd hoe het met de rest van de babies gaat, en met Florence natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Florence, lees net in een ander topic over je bevalling. Heel veel sterkte! Hoop dat je fijne mensen om je heen hebt waar je mee kan praten, kan me voorstellen dat je dat over een tijdje wel nodig hebt. En hoop dat je man het ook een beetje kan verwerken!
:hug:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Poe Florence ik heb je verhaal ook in het andere topic gelezen, wat heftig! Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel herstelt en dat je het tzt “een plekje kan geven”..
Alle reacties Link kopieren
Vandaag alleen thuis met baby, heb vooral kunnen Netflixen want baby sliep vooral :$ Kwam ook wel heel goed uit want ben van het een op andere moment enorm snotterig en grieperig geworden.. Veel hoesten en niezen wat echt niét fijn is met die buikwond, dus nu écht even verplicht pas op de plaats met veel koppen thee.
Nu op tijd in bed met weer extra paracetamol (die ik net aan het afbouwen was..), strepsils en codeine (die nu weer mogen want niet zwanger en geen borstvoeding :$).
Alle reacties Link kopieren
Ik mag morgen naar huis!!!!! en ik heb er helemaal zin in!

Man heeft nog verlof en blijft ook langer thuis en omdat alles zo heftig verlopen is krijg ik nog best lang kraamzorg en thuiszorg, maar ik mag naar huis!

mijn verhaal (wat een beetje lang geworden is) staat in het horrorbevallingen topic

kinderen/horror-bevallingen/list_messag ... ?start=170
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Florence! Ik lees hier stiekem mee en ga je verhaal pas na mn eigen bevalling lezen maar wel heel fijn dst je naar huis mag na al het gedoe.

Sterkte! :hug:
Ok florence ik begrijp je! Wat een horrorstory idd en totaal niet wat je verwachtte, dat snap ik! Respect! Je hebt t wel geflikt, koter doet t goed en jullie zijn mogen naar huis, hoe fijn! Rustig aan, laat alle hulptroepen toe en rustig aan!
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
14-11-2018 04:55
Wat fijn Florence! Ik lees hier stiekem mee en ga je verhaal pas na mn eigen bevalling lezen maar wel heel fijn dst je naar huis mag na al het gedoe.

Sterkte! :hug:
heel goed NIET LEZEN dit komt echt 10x nooit voor en je gaat je gaat je alleen zorgen maken over jezelf. Eerst rustig afwachten, lekker bevallen, en als je dan een fijne bevalling gehad hebt, dan mag je lezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je naar huis mag! Hopelijk is het vanaf nu alleen nog maar genieten!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
14-11-2018 08:07
Wat fijn dat je naar huis mag! Hopelijk is het vanaf nu alleen nog maar genieten!
ik kan echt niet wachten, zit helemaal klaar (maar moet natuurlijk eerst aankleden, ontbijten en ontslagen worden…)
Goed dat je naar huis maar Florence! En terecht dat je langer kraamzorg & thuiszorg krijgt. Anders doe je vaak te veel alweer zelf.

Hoe gaat het met je man? Kan me voorstellen dat die ook heel erg geschrokken is. Je vrouw bijna verliezen is erg heftig!

Hier een dilemma, baby krijgt aan de borst onvoldoende voeding binnen (valt in slaap) en daarom ben ik sinds vrijdag fulltime aan het kolven en dat valt me zwaar terwijl de kleine man het zichtbaar beter doet omdat het minder energie kost. Ik wilde echt heel graag borstvoeding geven maar de vraag of we niet beter over kunnen op kunstvoeding spookt steeds vaker door mn hoofd. Ik voel me best schuldig hierover. Ik heb immers verlof dus tijd genoeg voor het kolven... maar toch, het is lastig.
Alle reacties Link kopieren
Vlinders90 schreef:
14-11-2018 08:23
Goed dat je naar huis maar Florence! En terecht dat je langer kraamzorg & thuiszorg krijgt. Anders doe je vaak te veel alweer zelf.

Hoe gaat het met je man? Kan me voorstellen dat die ook heel erg geschrokken is. Je vrouw bijna verliezen is erg heftig!

Hier een dilemma, baby krijgt aan de borst onvoldoende voeding binnen (valt in slaap) en daarom ben ik sinds vrijdag fulltime aan het kolven en dat valt me zwaar terwijl de kleine man het zichtbaar beter doet omdat het minder energie kost. Ik wilde echt heel graag borstvoeding geven maar de vraag of we niet beter over kunnen op kunstvoeding spookt steeds vaker door mn hoofd. Ik voel me best schuldig hierover. Ik heb immers verlof dus tijd genoeg voor het kolven... maar toch, het is lastig.
ik zou echt gewoon kijken waar jij je prettig bij voelt, het is echt niet zo dat je een Moeder van niks bent als je overstapt op kv, het is ook niet zo dat je een Moeder van hel bent als je het nog even probeert met bv. Dat je ergens tijd voor hebt betekent niet dat je het ook zou moeten doen. Je hebt ook tijd om de kozijnen te schilderen, doe je ook niet. Ik zou mijn gevoel volgen en je gevoel serieus nemen, als jij hetgeen doet wat jij volgens je gevoel zou moeten doen, dan doe je het goede.

Man is inderdaad ook echt heel erg geschrokken, want hij stond ernaast natuurlijk. Ik kan echt wel janken als ik erover na denk. Als ik snachts aan het slapen ben komt hij voelen of ik nog ademhaal, dat wil je toch gewoon niet, dat je partner zo bang geweest is dat hij snachts wakker wordt en gaat checken of zijn vrouw nog leeft. Ik vind het zo zielig voor hem. Hij staat wel echt voor mij klaar, ben natuurlijk nu helemaal verliefd op de baby, maar mijn man heeft wel echt laten zien dat hij er echt voor ons staat en dat is natuurlijk ook wat waard.
Alle reacties Link kopieren
Pff heftig hoor Florence! Kan me voorstellen dat het voor je man ook heel naar was, die voelde zich vast mega machteloos. Gelukkig dat de baby het goed doet en je vandaag naar huis mag!

Menmo, balen dat je ziek wordt. Hopelijk helpen alle middeltjes haha!
En fijn dat dreumes niet ziek bleek Nijntje!

Lastig vlinder van die voeding. Heb je een idee waarom het aan de borst moeilijker gaat dan gekolfd? Heeft er een lactatiekundige meegekeken? Misschien dat die zo tips kan geven die het oplossen? Zou een tepelhoedje het makkelijker maken (lijkt op een fles maar weet niet of dat perse minder moeite kost). Overigens als je wil overstappen moet je dat natuurlijk gewoon doen al kan ik me voorstellen dat het een lastige keus is. Maar de hele tijd kolven, poeh dat lijkt me wel zwaar!
Ik breek even in voor vlinder, voor een soort ervaringsverhaal. Mijn eerste zoontje was prematuur geboren en had toen ook geen energie voor de borst. Dat kwam na een aantal weken wel goed en ik vind het borstvoeding geven verder heel fijn. Ik weet niet hoe oud jouw baby nu is? Grote kans dat die energie nog wel komt. Maar als je er nu door gedoe geen zin in hebt, dan is het natuurlijk ook je goed recht om te stoppen. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven