Vanaf oktober 2010 - Bewust kinderloos

13-10-2010 17:27 2919 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit topic kunnen dingen verschijnen die andere forummers als kwetsend kunnen ervaren. Het zou prettig zijn als iedereen in z'n achterhoofd houdt dat deze, tenzij met naam en toenaam gepost, niet persoonlijk bedoeld zijn. Net als alle maandtopics over mensen met baby's (waar gekeuveld wordt over allerhande al dan niet gezamenlijke ervaringen) delen wij hier ook graag onze ervaringen en (harde) meningen. Dit topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan met mensen met kinderen/ kinderwens (al dan niet in de toekomst). Deze zijn hier uiteraard gewoon wel welkom. Bottomline: Leven en laten leven. Wel zo gezellig. Dat was namelijk mijn intentie.

Wie verwacht er ook in oktober 2010 en opvolgende maanden/jaren geen kinderen? Bij wie blijft het ook in ijzig stil in de onderbuik? Wie verwacht er niet op termijn in de poepluiers te zitten? En wie houdt er nog meer niet van gekir/gepruttel?

Wie wil er naast geen klapband op de snelweg, geen mexicaanse griep, geen puisten ook geen kinderen? Dit heb ik ergens van een ander topic

Deel hier je frustraties, heerlijk geslapen nachten en anticonceptievragen!

Iemand een idee waar ik mijn geteisem kan stallen zodat ik me bij jullie kan aansluiten? Soms verlang ik naar een leven zonder kinderen. Ik geef jullie groot gelijk.
quote:Confiture schreef op 13 oktober 2010 @ 18:42:

Strakke boobies en dozen: Kenmerken van de bewust kinderlozen!

Ik zie ze toch ook wel eens onder moeders, en die hebben dan maatje 36. Snap er geen hol van. En ik zie ook andersom.

Nee, wat strak betreft... ik denk dat het toch meer aan je levenshouding ligt (eetgewoontes) i.c.m. de snelheid van je schildklier.
Ik reageer niet zoveel op dit forum.....maar hier kan ik het niet laten!!!

Ik wil ze ook niet en mijn man ook niet. Ben nu 36 en nog steeds blij met die keuze. ´t Is nog beter voor het milieu ook.
Ik kan het voor mezelf niet op het milieu gooien en ook niet op de rot wereld waarin we leven, want als ik ze had gewild dan had ik ze ook waarschijnlijk gewoon gehad, maar ik wil ze gewoon niet.
quote:Botervliegje schreef op 13 oktober 2010 @ 19:07:

Iemand een idee waar ik mijn geteisem kan stallen zodat ik me bij jullie kan aansluiten? Soms verlang ik naar een leven zonder kinderen. Ik geef jullie groot gelijk.

Je kan ze niet terugstoppen he

Ik riep vandaag nog dat het de beste beslissing van mn leven is geweest om geen kinderen te 'nemen' Heer-lijk!
quote:frats schreef op 13 oktober 2010 @ 19:13:

Ik reageer niet zoveel op dit forum.....maar hier kan ik het niet laten!!!

Ik wil ze ook niet en mijn man ook niet. Ben nu 36 en nog steeds blij met die keuze. ´t Is nog beter voor het milieu ook.Leuk dat je nu wel reageert. Voelt dit topic een beetje als erkenning?
quote:Confiture schreef op 13 oktober 2010 @ 18:47:

Hij was op jou geinspireerd Frank!dan graag de volgende keer een bronvermelding..
Ja eindelijk een "groepje" waar ik me thuis voel.
Jaaa ik doe ook mee.

Heb er meerdere redenen voor, maar eigenlijk is de belangrijkste dat ik niet eens weet wat dat zijn rammelende eierstokken. En ik vind kinderen vaak ronduit irritant. En de huidige manieren van opvoeden lijden ook niet echt tot leuke volwassenen vrees ik... :P

Oh zo niet aardig, maar jullie snappen het wel denk ik.

Parter is ronduit anti-kind, dus dat zit wel goed.

Eigenlijk wil ik ze ook niet omdat hij ze niet wilt, niet om het op hem af te schuiven, maar ik kan hem moeilijk dwingen he.

Toch denk ik dat als ik met iemand anders was geweest ik misschien al wel een stel kids had rondlopen. Maar dat is dus niet zo en ik ben dus blij & kindvrij. Wat een ontzettend leuke term trouwens.

O nog even een toevoeging, nee ik heb geen hekel aan kinderen en ja ik kan me heus heel goed voorstellen dat andere mensen dat wel ontzettend leuk vinden, kinderen hebben. En ik erger me ook niet aan kindverhalen van collega's.

Trouwens, wat zouden jullie doen als je onverhoopt toch zwanger blijkt te zijn?
Wat een leuk topic. Kan ik ook nog in de tabel (als die er komt)?
Cum non tum age
quote:noa schreef op 13 oktober 2010 @ 19:39:

Wat een leuk topic. Kan ik ook nog in de tabel (als die er komt)?Hoe werkt dat dan eigenlijk, elke maand melden wanneer de rooie klad weer intrede heeft gedaan?
quote:noa schreef op 13 oktober 2010 @ 19:39:

Wat een leuk topic. Kan ik ook nog in de tabel (als die er komt)?Hè?!? Je vond het toch bizar, geen kinderen willen?
quote:Aubrey schreef op 13 oktober 2010 @ 19:41:

[...]

Hoe werkt dat dan eigenlijk, elke maand melden wanneer de rooie klad weer intrede heeft gedaan?Ohjee,dan val ik er weer buiten
@ Lirio: wat ik zou doen als ik zwanger zou raken? Ik zou allereerst heel erg goed opletten, maar bij een ongelukje zou ik eerst een Morning after pil halen en als dat te laat is wellicht een abortus. Ik denk daar niet licht over, maar een ongewenst kind krijgen lijkt me ook niet goed.
quote:luni schreef op 13 oktober 2010 @ 19:50:

[...]

Ohjee,dan val ik er weer buiten Bij wijze van dan.
quote:lirio schreef op 13 oktober 2010 @ 19:36:

Trouwens, wat zouden jullie doen als je onverhoopt toch zwanger blijkt te zijn?

Een abortus laten doen. Ik wil echt geen kinderen. Dat zou de rest van mijn leven verpesten.

Uiteraard pas ik nu gewoon op met anticonceptie en dat is tot nu toe goed gegaan (ben bijna 41).
He ja, ik wil ook een keer in een tabel!

Naam: Mariejan

Datum besluit: 1989 (was toen 16 jaar)

Partner: mee eens en onklaar gemaakt

Reden: geen, als in: zou niet weten waarom wel?

OD datum: gelukkig elke maand weer
Ikke ook!

Naam: BellatrixVanDetta op forum ook wel Bel of BVD genoemd.

Datum besluit: geen. Was altijd al zo.

Partner: geen

Reden: zie Mariejan

OD datum: nooit meer aangezien ik op m'n 38e de overgang ben ingesjeesd.

Het enige dat me wel dwarszit is (al genoemd hier?) het eeuwige jezelf-verantwoorden-waarom-iet

Ik misbruik nu maar mijn lichamelijke conditie: ik kan ze niet meer krijgen.

Laf, I know, maar scheelt me zoveel uitleg en onbegrip.

Wat fijn, een topic met gelijkgestemden!
Huts!
Naam: Rogue

Datum besluit: al jaren eigenlijk,

Partner: momenteel geen een

Reden: Zie geen enkele reden om een kind op deze rotte wereld te zetten.

OD: over een paar dagen.
Ik ga echt binnenkort een tabel maken, vermoedelijk morgen!

Ik zal erom denken Frank, dacht dat hij anders was dan die van jou. Sorry!!! (Het hele topic is niet mijn idee ;)).

De rode dagen die z'n intrede doen? Geen idee, ik heb ze niet! (Hoera voor m'n Mirena!)
ik heb gelukkig geen rooie dagen..ms frankz helaas wel..
Eh... Waarom is het niet willen hebben van kinderen zo' n issue dat je daar op een topic over wil praten, misschien toch nog niet helemaal zeker van je keus of wat doe je anders hier op deze pijler?
quote:Moep schreef op 13 oktober 2010 @ 21:10:

Eh... Waarom is het niet willen hebben van kinderen zo' n issue dat je daar op een topic over wil praten, misschien toch nog niet helemaal zeker van je keus of wat doe je anders hier op deze pijler?

Waarom is het wel willen hebben van kinderen zo'n issue dat je daar op een topic over wil praten?

Wel of geen kinderen, het gaat over kinderen, dus op de kinderpijlerT
quote:Aubrey schreef op 13 oktober 2010 @ 19:26:

[...]

Leuk dat je nu wel reageert. Voelt dit topic een beetje als erkenning? Ja wel een beetje. Ik ben namelijk het laatste jaar omringd door zwangeren of mensen met baby´s. Op zich wel leuk en snoezig hoor, maar ik word soms erg verveeld door al dat gepraat erover. Het ligt gewoon niet in mijn interessegebied. Dus daarom erg leuk om te merken dat er meer bewust kinderlozen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven