Vanaf oktober 2010 - Bewust kinderloos

13-10-2010 17:27 2919 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit topic kunnen dingen verschijnen die andere forummers als kwetsend kunnen ervaren. Het zou prettig zijn als iedereen in z'n achterhoofd houdt dat deze, tenzij met naam en toenaam gepost, niet persoonlijk bedoeld zijn. Net als alle maandtopics over mensen met baby's (waar gekeuveld wordt over allerhande al dan niet gezamenlijke ervaringen) delen wij hier ook graag onze ervaringen en (harde) meningen. Dit topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan met mensen met kinderen/ kinderwens (al dan niet in de toekomst). Deze zijn hier uiteraard gewoon wel welkom. Bottomline: Leven en laten leven. Wel zo gezellig. Dat was namelijk mijn intentie.

Wie verwacht er ook in oktober 2010 en opvolgende maanden/jaren geen kinderen? Bij wie blijft het ook in ijzig stil in de onderbuik? Wie verwacht er niet op termijn in de poepluiers te zitten? En wie houdt er nog meer niet van gekir/gepruttel?

Wie wil er naast geen klapband op de snelweg, geen mexicaanse griep, geen puisten ook geen kinderen? Dit heb ik ergens van een ander topic

Deel hier je frustraties, heerlijk geslapen nachten en anticonceptievragen!

quote:BellatrixVanDetta schreef op 13 oktober 2010 @ 20:37:

Het enige dat me wel dwarszit is (al genoemd hier?) het eeuwige jezelf-verantwoorden-waarom-iet

Ik misbruik nu maar mijn lichamelijke conditie: ik kan ze niet meer krijgen.

Laf, I know, maar scheelt me zoveel uitleg en onbegrip.

Wat fijn, een topic met gelijkgestemden!

Verantwoorden doe ik niet meer. Tegen mensen waar ik niet flauw tegen mag doen of wil doen zeg ik gewoon: waarom wel?

En als ik wel bijdehand kan doen dan heb ik een aantal uitspraken die ik vaker gebruik:

- Maar je vind baby's en kinderen toch leuk? > Ja,ik vind olifantjes ook heel leuk maar die neem ik ook niet in huis

- Wie gaat dan later jouw billen wassen? Mijn kinderen! > Fijn, dank je wel alvast!

- Dat komt nog wel als je de juiste man tegen komt > Bedankt, ik zal vanavond tegen mijn man zeggen dat jij hebt gezegd dat hij niet de juiste man voor mij is (hihi die is echt leuk, levert een leuke schrikreactie op)

- Je wilt dan zeker geen kinderen omdat je carrière wilt maken > opperste poging om het te begrijpen dus dat moet je eigenlijk niet “afstraffen” maar toch; “Nee ik ben gewoon lui”.

- Je zou zo’n goede moeder zijn! > Ik ben ook heel goed in skiën maar dat vind ik ook niet leuk.

- Als je er een topic over opent op de kinderpijlerT ben je vast nog niet zeker van je keuze -> zoooo slimme opmerking, JIJ kent mij beter dan ik mijzelf. Bedankt.
Ik zeg weleens dat ik later kinderen neem,als ik groot ben (ben nu 40)
quote:Moep schreef op 13 oktober 2010 @ 21:10:

Eh... Waarom is het niet willen hebben van kinderen zo' n issue dat je daar op een topic over wil praten, misschien toch nog niet helemaal zeker van je keus of wat doe je anders hier op deze pijler?

We hebben er weer eentje.

Tja, geen kinderen = ook kinderen. Gun ons dit ene topicje op, pak hem beet 500 topics over mogelijk zwanger, zwanger, bevallen en moeder zijn.
Ik begrijp gewoon werkelijk niet dat bewust kinderlozen op een kinderen pijler rondsnuffelen. kijk, ik kom hier voor gedeelde smart en tips bij doorkomende tandjes, maar jullie hoeven allemaal nooit oppas te regelen dus waarom tijd doorbrengen op het viva kinderen forum of all places, als je lekker in de kroeg kunt zitten?
Maar ik gun jullie dit topic van harte! begrijp me niet verkeerd. ik ben alleen verbaasd.
quote:Moep schreef op 13 oktober 2010 @ 21:10:

Eh... Waarom is het niet willen hebben van kinderen zo' n issue dat je daar op een topic over wil praten, misschien toch nog niet helemaal zeker van je keus of wat doe je anders hier op deze pijler?

Omdat het over kinderen gaat. Blijkbaar werd het tijd voor een tegenhanger van al die babybrabbel topics en moet er voor eens en voor altijd duidelijk gemaakt worden waarom het verschrikkelijk is om kinderen te hebben.......ofzoiets.

*zoeft weer gauw weg*
quote:Moep schreef op 13 oktober 2010 @ 21:33:

Ik begrijp gewoon werkelijk niet dat bewust kinderlozen op een kinderen pijler rondsnuffelen. kijk, ik kom hier voor gedeelde smart en tips bij doorkomende tandjes, maar jullie hoeven allemaal nooit oppas te regelen dus waarom tijd doorbrengen op het viva kinderen forum of all places, als je lekker in de kroeg kunt zitten?

heel goed punt!!!!
quote:Moep schreef op 13 oktober 2010 @ 21:33:

ik snuffel ook niet op een kinderpijlerT, ik kom alleen op dit topic. en op woensdagavond ik de kroeg zitten is ook zo sneu, ik klets liever met gelijkgestemden..

klinkt bekend?
Ik mag niet meer in de kroeg komen. Ik zat daar namelijke elke avond. Aangezien ik niets te doen heb, omdat ik geen kinderen heb, snappie
Nee....leg eens uit?
quote:traincha2 schreef op 13 oktober 2010 @ 21:55:

Nee....leg eens uit?

als dat voor mij bedoeld was:

niet aanvallend bedoeld, maar 'jullie' vinden het toch ook leuk/gezellig/interessant om elkaar op te zoeken en ervaringen/verhalen uit te wisselen? wij dus ook.
Nee, dat was niet voor jou bedoeld, maar voor degene die niet meer in de kroeg mocht komen omdat ze er al elke dag kwam omdat ze niks te doen had omdat ze geen kinderen had. Die vatte ik even niet.
quote:Frankz schreef op 13 oktober 2010 @ 21:58:

[...]

als dat voor mij bedoeld was:

niet aanvallend bedoeld, maar 'jullie' vinden het toch ook leuk/gezellig/interessant om elkaar op te zoeken en ervaringen/verhalen uit te wisselen? wij dus ook.Weet je zeker dat je geen vrouw bent??
Het ging mij om de aanname dat je als je geen kinderen hebt in de kroeg kunt hangen aangezien je geen oppas hoeft te regelen. Jij vond dat een heel goed punt. Alsof je niets te doen hebt als je geen kinderen hebt! Achilleshiel van mij, vandaar mijn sarcastich bedoelde opmerking.

Ik kom helemaal niet op de kinderpijler, maar via het "laatste 10 lijstje" btw.
Kom alleen even zwaaien, vind 't een top topic (waarom geen anti als er allemaal pro's zijn?).

Ben wel illegaal, heb een kind dus ga weer gauw van 't anti topic weg
quote:traincha2 schreef op 13 oktober 2010 @ 22:04:

[...]

Weet je zeker dat je geen vrouw bent?? euhm..ik hang rond op t viva forum.wat denk je zelf?
Het sarcasme in deze ontgaat me eventjes, maar goed, als je het zelf maar snapt.
quote:Mariejan schreef op 13 oktober 2010 @ 22:07:

Het ging mij om de aanname dat je als je geen kinderen hebt in de kroeg kunt hangen aangezien je geen oppas hoeft te regelen. Jij vond dat een heel goed punt. Alsof je niets te doen hebt als je geen kinderen hebt! Achilleshiel van mij, vandaar mijn sarcastich bedoelde opmerking.

Ik kom helemaal niet op de kinderpijler, maar via het "laatste 10 lijstje" btw.Heel goed punt!
Naam: EssentialBliss

Datum van het nemen van mijn besluit: Ik ben nooit enthousiast over kinderen geweest en toen de zussen van mijn vriend aan de kinderen begonnen wist ik het zeker.

Mening partner: Vriend weet het ook zeker sinds zijn zussen kinderen hebben.

Bijzonderheid: Ik heb vnl. 'last' van babyfobie.

Edit: Ook ik kom hier aanwaaien via de top10. Voorheen nooit iets te zoeken gehad op de kinderpijlert.
I choose happy!
quote:Frankz schreef op 13 oktober 2010 @ 22:09:

[...]

euhm..ik hang rond op t viva forum.wat denk je zelf? you tell me volgens je profiel ben je een vent. Daarom vond ik het des te opvallender dat jij met een stel vrouwen over het niet hebben van kinderen wilde praten, maar goed: ik beschouw mezelf als redelijk ruimdenkend dus ga daar vooral mee door.
Ik ben al jaren heel blij kindervrij en dat werd definitief op 29 maart 2007. Toen onderging ik mijn sterilisatie. Het geld dat ik overhield aan het niet krijgen van kinderen heb ik aan een ooglaseroperatie besteed.
quote:traincha2 schreef op 13 oktober 2010 @ 22:11:

[...]

you tell me volgens je profiel ben je een vent. Daarom vond ik het des te opvallender dat jij met een stel vrouwen over het niet hebben van kinderen wilde praten, maar goed: ik beschouw mezelf als redelijk ruimdenkend dus ga daar vooral mee door.er zullen op de kinderen topics toch ook wel wat vaders meeposten?
quote:Mariejan schreef op 13 oktober 2010 @ 20:26:

Partner: mee eens en onklaar gemaakt

quote:Frankz schreef op 13 oktober 2010 @ 22:15:

[...]

er zullen op de kinderen topics toch ook wel wat vaders meeposten?Voorzover ik weet niet. Ik ben ze in ieder geval hier niet tegengekomen.
quote:traincha2 schreef op 13 oktober 2010 @ 22:24:

[...]

Voorzover ik weet niet. Ik ben ze in ieder geval hier niet tegengekomen.

oke, nieuw argument:

als de vrouw zwanger is wordt er gezegd 'Wij' zijn zwanger..nou ja, wij zijn kindvrij..ms frankz en ik..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven