Veilig thuis brief ervaring

17-05-2017 18:09 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Zit met de zenuwen in mijn buik en hoop hier advies te krijgen.

Vandaag op de mat een brief van veilig thuis gekregen. Door de politie is er een melding gedaan en vandaar hun schrijven. De zorgen zijn doorgezet naar het wijkteam stond er in de brief.

Reden van de melding van de politie aan veilig thuis was wegens een ruzie bij het huis van mijn ex. Kinderen waren hier niet bij vandaar dat ik de melding raar vindt. Maar veilig thuis is misschien puur ingeschakeld voor mijzelf? Heb twee zonen van 9 en 10 en maak mij onwijs zorgen hierover dit was altijd een grote angst van mij, vooral vanwege het aantal horror verhalen over de jeugdzorg.

Ik heb begrepen dat de minder ernstige meldingen doorgezet worden naar het wijkteam dus dat zou ik mijn voordeel zijn.

Helaas heb ik veel moeite om mijn ex los te laten en heb hier hulp voor bij de psycholoog, ik liep tevens tegen een burn-out aan. Dit alles zorgt ervoor dat ik mij zorgen maak dat zij mij zullen zien als een onstabiele moeder. Kinderen staan bij mij op de eerste plaats altijd!

Wie heeft ervaringen hiermee, wie kan mij meer vertellen over wat ik kan verwachten? Tips zijn welkom, graag zelfs.
Platy schreef:
17-05-2017 19:10
Heb ze meerdere keren over de vloer gehad, zolang je het niet te bont maakt en zelf een goede babbel hebt zijn ze zo weer opgerot.
Wow :O
Platy schreef:
17-05-2017 19:10
Heb ze meerdere keren over de vloer gehad, zolang je het niet te bont maakt en zelf een goede babbel hebt zijn ze zo weer opgerot.
Wel grappig dit. Gesproken door een echte moeder. Niet 'ik wil het beste voor mijn kinderen', maar 'zolang je het niet te bont maakt' :P

Het te bont maken moet je niet doen inderdaad en een goede babbel is ook niet nodig als het gewoon goed genoeg gaat met jou en je kinderen en jullie geen hulp nodig hebben. Een gewone, eerlijke babbel is dan voldoende. Heb je wat te verbergen dan zou ik inderdaad zorgen dat je niet te gek doet en je goede babbel opzet :nut:
Platy schreef:
17-05-2017 19:10
Heb ze meerdere keren over de vloer gehad, zolang je het niet te bont maakt en zelf een goede babbel hebt zijn ze zo weer opgerot.
Wat zal jij een geweldige moeder zijn zeg. Wow.
Alle reacties Link kopieren
Als die ex niet de vader is van de kinderen, dan is er geen enkele reden om nog contact te hebben met hem. Blokkeer hem op je sociale media, je whatsapp, gooi zijn telefoonnummer weg, etc.
Focus je op jezelf en je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Het beste wat je kan doen als je bang bent je kinderen kwijt te raken: weg met die ex. Niet morgen, niet volgende week, geen smoesjes, gewoon nu. Geen contact, 0,0. Moeilijk? Vast. Bespreek je dát met je therapeut.

En dat nog los van die melding, gewoon voor je eigen welzijn en dat van de kinderen. Dat je dan een goed verhaal hebt als je bezoek krijgt, lijkt me heel mooi meegenomen. En welke stappen zij nemen hangt ook af van of en welke andere problematiek er speelt. Als dit incident en deze ex het enige is: dan gewoon kappen. Nu nog.
Alle reacties Link kopieren
Je ex kan jou niet loslaten - eerder zei je dat jij hem niet kunt loslaten.
Wat doe je dan bij zijn huis?
Alle reacties Link kopieren
Beste Kolossale ,

Ik zelf heb een hele slechte ervaring gehad met Veilig Thuis.

Er was een melding gemaakt bij de politie over huiselijk geweld. Ze werden gebeld voor de buren die naast mij woonde maar omdat ik toevallig wat schreeuwde tegen mn partner (verhefte mn stem zodat hij mij kon verstaan vroeg hem wat op zijn terug weg naar de woonkamer mee te nemen vanuit de keuken).
In plaats van naar mijn buren te gaan bellen ze bij mij aan. Heb ze gezegd dat wij helemaal geen ruzie hadden maar de vrouwelijke agent bleef maar doorvragen, ze vroeg me zo’n 4x of alles wel goed gaat en dat als er iets is ik hun gewoon kan zeggen o_o .
Ik raakte best gefrustreerd omdat er niks aan de hand was en de politie leek daar geen genoegen mee te nemen. Mijn kinderen waren trouwens rustig in de slaapkamer spelen en hadden eerst niet eens door dat de politie in huis was totdat de politie ze zelf ging opzoeken in de kamer.
Nadat ze bij mijn kinderen waren geweest zegt de vrouwelijke agent dat ze een melding gaan maken bij Veilig Thuis omdat ik wat schreeuwde naar mijn partner en dat de kinderen erbij waren :facepalm: .
Ik vond het nergens op slaan wat een onzin en ze zijn na vertrek bij mij niet eens op de melding af gegaan ze zijn niet eens bij de buren geweest waar de melding om ging.

Nou kreeg niet lang daarna een een belletje van Veilig Thuis en ben op kantoor langs geweest voor gesprek, heb mijn verhaal gedaan.
Na een paar weken onderzoek te hebben gedaan op basisschool en consultatie zegt Veilig Thuis het dossier af te sluiten en dat hun advies een aanmelding bij het OKT.

Mijn eerste irritatie begon toen ik het verslag ontving er stonden dingen in dat ik letterlijk nooit heb gezegd en er was een topic lettelijk uit de lucht gegrepen om zorgen te crieëren die er niet zijn. Ik heb letterlijk 4x met Veilig Thuis zitten halen en trekken over de stukken die niet kloppen en dat uit de lucht gegrepen topic wilt ze niet verwijderen en heeft het een paar keer aangepast zodat zij dan tog haar gelijk krijg terwijl het niet eens klopt.
Na al die irritaties en frustraties werd ik ook nog eens gedreigd met haar verslag om mij aan te melden bij BJA.

Mijn advies voor iedereen die in contact komt met zulke instanties = NEEM ALTIJD HET GESPREK OP NO MATHER WHAT.
Ik had nooit gedacht zo wreed genaaid te worden en begrijp ook niet waarom of wat haar probleem was.
Als een instantie shit zegt/schrijft over jou en je gezin ben je de lul, instanties worden altijd eerder geloofd dan jij.
Alle reacties Link kopieren
Chastity schreef:
21-11-2017 12:37
Beste Kolossale ,

Ik zelf heb een hele slechte ervaring gehad met Veilig Thuis.

Er was een melding gemaakt bij de politie over huiselijk geweld. Ze werden gebeld voor de buren die naast mij woonde maar omdat ik toevallig wat schreeuwde tegen mn partner (verhefte mn stem zodat hij mij kon verstaan vroeg hem wat op zijn terug weg naar de woonkamer mee te nemen vanuit de keuken).
In plaats van naar mijn buren te gaan bellen ze bij mij aan. Heb ze gezegd dat wij helemaal geen ruzie hadden maar de vrouwelijke agent bleef maar doorvragen, ze vroeg me zo’n 4x of alles wel goed gaat en dat als er iets is ik hun gewoon kan zeggen o_o .
Ik raakte best gefrustreerd omdat er niks aan de hand was en de politie leek daar geen genoegen mee te nemen. Mijn kinderen waren trouwens rustig in de slaapkamer spelen en hadden eerst niet eens door dat de politie in huis was totdat de politie ze zelf ging opzoeken in de kamer.
Nadat ze bij mijn kinderen waren geweest zegt de vrouwelijke agent dat ze een melding gaan maken bij Veilig Thuis omdat ik wat schreeuwde naar mijn partner en dat de kinderen erbij waren :facepalm: .
Ik vond het nergens op slaan wat een onzin en ze zijn na vertrek bij mij niet eens op de melding af gegaan ze zijn niet eens bij de buren geweest waar de melding om ging.

Nou kreeg niet lang daarna een een belletje van Veilig Thuis en ben op kantoor langs geweest voor gesprek, heb mijn verhaal gedaan.
Na een paar weken onderzoek te hebben gedaan op basisschool en consultatie zegt Veilig Thuis het dossier af te sluiten en dat hun advies een aanmelding bij het OKT.

Mijn eerste irritatie begon toen ik het verslag ontving er stonden dingen in dat ik letterlijk nooit heb gezegd en er was een topic lettelijk uit de lucht gegrepen om zorgen te crieëren die er niet zijn. Ik heb letterlijk 4x met Veilig Thuis zitten halen en trekken over de stukken die niet kloppen en dat uit de lucht gegrepen topic wilt ze niet verwijderen en heeft het een paar keer aangepast zodat zij dan tog haar gelijk krijg terwijl het niet eens klopt.
Na al die irritaties en frustraties werd ik ook nog eens gedreigd met haar verslag om mij aan te melden bij BJA.

Mijn advies voor iedereen die in contact komt met zulke instanties = NEEM ALTIJD HET GESPREK OP NO MATHER WHAT.
Ik had nooit gedacht zo wreed genaaid te worden en begrijp ook niet waarom of wat haar probleem was.
Als een instantie shit zegt/schrijft over jou en je gezin ben je de lul, instanties worden altijd eerder geloofd dan jij.
Dus na 1x stemverheffing van jou belde je buren VT???.
En dat geloof je zelf?????
Froezel schreef:
21-11-2017 15:13
Dus na 1x stemverheffing van jou belde je buren VT???.
En dat geloof je zelf?????
Nee dat staat er niet. Ze kwamen van VT voor de buren, toen hoorden ze TO schreeuwen en zijn ze bij haar gaan aanbellen.
Geitenbreier schreef:
21-11-2017 17:43
Nee dat staat er niet. Ze kwamen van VT voor de buren, toen hoorden ze TO schreeuwen en zijn ze bij haar gaan aanbellen.
Nee, de politie kwam aan de deur. Niet Veilig Thuis. Veilig Thuis komt niet zomaar aan de deur als de politie is gebeld. De politie bepaald vervolgens dat er een zorgmelding wordt opgemaakt. Deze wordt daarna door Veilig Thuis onderzocht. Ouders zijn dan altijd op de hoogte van de melding (als de melder een organisatie is zoals de politie, dan). Dus in dit geval heeft de politie een zorgmelding opgemaakt en deze doorgezet naar Veilig Thuis. Veilig Thuis heeft Chastity en partner gesproken op kantoor. Deze hebben na wat bronnen te zijn nagegaan het dossier gesloten.
anoniem_281085 wijzigde dit bericht op 21-11-2017 17:54
25.57% gewijzigd
Dubbel
anoniem_281085 wijzigde dit bericht op 21-11-2017 17:54
98.77% gewijzigd
Geitenbreier schreef:
21-11-2017 17:43
Nee dat staat er niet. Ze kwamen van VT voor de buren, toen hoorden ze TO schreeuwen en zijn ze bij haar gaan aanbellen.
Tuurlijk.

En lekker nuttig op een half jaar oud topic.
Kolossale schreef:
17-05-2017 18:50
Nee dat klopt het was niks heftigs politie was totaal niet nodig geweest maar ex vond het kennelijk leuk om die mensen lastig te vallen. Ga hier niet alles in details beschrijven maar geloof me het was niks heftigs, een beetje schelden en een duwtje thats all.
Uhm, dat klinkt voor mij wel nogal heftig. Schelden en duwen..! en je bagatelliseert dit tot niets ernstigs? Het klinkt voor mij als een goede keuze van Veilig Thuis om een keer bij je op de thee te gaan, om eerlijk te zijn.
Oh ik zie dat het een oud topic is..laat maar ;)
Lucifermiauww schreef:
21-11-2017 17:54
Tuurlijk.

En lekker nuttig op een half jaar oud topic.
Ik zeg alleen wat TO schrijft (hoewel het niet VT was, maar de politie). Hoef je niet tegen mij te “tuurlijken”.
Nav__ schreef:
21-11-2017 17:50
Nee, de politie kwam aan de deur. Niet Veilig Thuis. Veilig Thuis komt niet zomaar aan de deur als de politie is gebeld. De politie bepaald vervolgens dat er een zorgmelding wordt opgemaakt. Deze wordt daarna door Veilig Thuis onderzocht. Ouders zijn dan altijd op de hoogte van de melding (als de melder een organisatie is zoals de politie, dan). Dus in dit geval heeft de politie een zorgmelding opgemaakt en deze doorgezet naar Veilig Thuis. Veilig Thuis heeft Chastity en partner gesproken op kantoor. Deze hebben na wat bronnen te zijn nagegaan het dossier gesloten.
Verkeerd gelezen, inderdaad politie en geen VT.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven