Verjaardag met kinderen

14-11-2019 11:51 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Een gekke vraag misschien, maar mijn man is binnenkort jarig (in de winter dus) en we willen zijn verjaardag overdag vieren.
Veel vrienden van ons hebben inmiddels kinderen (wijzelf ook) waar er eerst een parkeerprobleem was voor de kinderwagen zijn de kinderen inmiddels ouder. (meeste tussen de 2 en 7 jaar nu). Maar dat betekent dat je al heel snel een vol huis hebt. Als ieder stel met 1 of 2 (soms 3) kinderen komt. Het lijkt mij gewoon heel gezellig, maar de man hier thuis ziet het als onmogelijk en inmiddels begin ik ook in te zien dat het erg druk wordt en wellicht gevaarlijk, met kinderen die met sokken aan de trap op rennen en gewoon erg vol ouzo.

Ik vroeg me af wat jullie ervaring hiermee is, en hoe jullie dit aanpakken. Alle tips zijn welkom.
Mijn man viert zijn verjaardag vanaf 21.00 uur
Ik zelf vier het de hele dag door, dus wie 's middags komt, mag de kinderen meebrengen. 's avonds doet niemand dat.
Dan verdeel de drukte en mocht RB op mijn verjaardag komen, heeft zij 's avonds geen last van al dat addergebroed!
Volwassen verjaardag vieren wij alleen s avonds. Voor de kinderen vroeger, wel overdag, en ja, dan rennen er 20 kinderen door je thuis en vind je chips terug in de bedden. Ach, 2x per jaar overleefden we dat wel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als ik mijn verjaardag vier vier ik die om die reden savonds.
Ga zelf ook niet naar kinderverjaardagen van kinderen van vrienden. En wanneer vrienden de verjaardag smiddags vieren en er veel kinderen verwacht worden skip ik die ook.
Binnen de familie doe ik deze verjaardagen (met tegenzin) wel.
Zet een springkussen neer buiten en je ziet ze de hele dag niet.
Lucifer2018 schreef:
14-11-2019 12:07
En als de man zijn verjaardag op een bepaalde manier niet of wel wil vieren.. kan hij dan zelf geen plan/ oplossing bedenken?
Waarom doet TO dit?
Waarom doen wij dit ;-)
Wij vieren verjaardagen van volwassenen in de avond; zonder kinderen.
Kinderverjaardagen overdag.
Vanaf 20.00u vieren, dan laat iedereen zijn kinderen wel thuis. Of overdags en het dan maar ondergaan. Evt. springkussen neerzetten of ze naar speeltuintje dichtbij bonjouren.
Snap jouw man wel, ook wel eens meegemaakt dat het hele huis verbouwd werd omdat pa en ma zo gezellig aan het socializen waren en niet op hun kroost lette.
Gesloopt ben je na zo’n dag .

Hier doen we familie overdag met de paar kinderen die er zijn en gaat partner met z’n vrienden lekker stappen .
Ik vier m’n verjaardag zelden omdat ik er gewoon echt de schijt aan heb , dat gedoe en werk eromheen .
Ga liever met mijn kinderen een hapje eten en met vriendinnen een borrel drinken .
De jarige bepaald toch wat hij zelf wil qua feestje .
Misschien ligt t aan mij maar als mensen kinderen meenemen naar een verjaardag zijn zij toch nog steeds zelf verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen? Dus als ze van de trap af vallen is dat naar mijn mening niet jouw schuld.

En chips in de bedden, make up uit de badkamer gebruiken?? Wat voor kinderen of beter gezegd ouders zijn dat?

Hier gewoon kinderen er altijd bij, ouders houden ze zelf in t gareel. Ik regel wat chippies en ander lekkers wat ze gewoon in de woonkamer opeten. Oudere kinderen kunnen aan tafel een spelletje doen en jongere kinderen spelen in de speelhoek van mijn eigen dochter. Voor ik zelf een kind had, namen ouders vaak wat speelgoed mee. En als de kinderen echt vervelend worden, gaan de ouders met kinderen weer naar huis.

Dat gezegd hebbende: het is jouw mans verjaardag, als hij het niet wil, doe je dus een feestje ‘s avonds of iets anders.
promesso schreef:
14-11-2019 12:53
Vanaf 20.00u vieren, dan laat iedereen zijn kinderen wel thuis. Of overdags en het dan maar ondergaan. Evt. springkussen neerzetten of ze naar speeltuintje dichtbij bonjouren.
Man viert het vanaf 21.00 en nog zijn er dan vrienden die bellen/appen: Kan ik flipje meebrengen, of zal ik oppas regelen

Bizarrrr, voel me dan net mijn oma vroeger: "zo deden wij dat niet!"
Bij een verjaardag overdag kan je kinderen eigenlijk niet weren.

Ik zou de verjaardag dus 's avonds vieren of elders (kroeg) en dan is de kans op kinderen een stuk kleiner.

Overigens begrijp ik wel wat je bedoeld. Ik heb zelf kinderen dus het is echt niet dat ik anti-kind ben. Maar de kinderen kunnen qua geluid en aandacht best overheersend zijn. Een paar kinderen is niet echt een probleem maar op een gegeven moment heb je meer kinderen dan volwassen op zo'n feestje en dat is toch een stuk minder relaxed. Er is minder ruimte voor goede gesprekken of melige onzin & de sfeer is heel anders. Ik ben zelf ook minder gericht op het feest en de feestgangers als ik mijn jongste kinderen bij me heb en in de gaten moet houden (de oudsten zijn tieners, die gaan of niet meer mee of die gaan wel mee maar vermaken zichzelf)
Valia_1 schreef:
14-11-2019 13:31
Bij een verjaardag overdag kan je kinderen eigenlijk niet weren.

Ik zou de verjaardag dus 's avonds vieren of elders (kroeg) en dan is de kans op kinderen een stuk kleiner.

Overigens begrijp ik wel wat je bedoeld. Ik heb zelf kinderen dus het is echt niet dat ik anti-kind ben. Maar de kinderen kunnen qua geluid en aandacht best overheersend zijn. Een paar kinderen is niet echt een probleem maar op een gegeven moment heb je meer kinderen dan volwassen op zo'n feestje en dat is toch een stuk minder relaxed. Er is minder ruimte voor goede gesprekken of melige onzin & de sfeer is heel anders. Ik ben zelf ook minder gericht op het feest en de feestgangers als ik mijn jongste kinderen bij me heb en in de gaten moet houden (de oudsten zijn tieners, die gaan of niet meer mee of die gaan wel mee maar vermaken zichzelf)
heb ik ook hoor, mijn huis is ook niet meer kind-proof. Er staan overal dingen
Ik wil gewoon mijn glazen op tafel kunnen zetten en tja, de lol van snot in je gordijnen zakt ook weg
Hier vieren we de verjaardag van de volwassenen gewoon alleen met het gezin, en hooguit soms onze ouders en schoonouders.
Meestal gaan mijn man en ik dan samen uiteten en regelen we oppas.
Ik zou het dus gewoon zo doen, probleem opgelost.
lilalinda schreef:
14-11-2019 13:34
heb ik ook hoor, mijn huis is ook niet meer kind-proof. Er staan overal dingen
Ik wil gewoon mijn glazen op tafel kunnen zetten en tja, de lol van snot in je gordijnen zakt ook weg
Maar dat is toch de verantwoordelijkheid van de ouders?? Laten die hun kinderen snot aan je gordijnen smeren? Wat voor ouders zijn dat???
Ik zou voor een borrel gaan die bijvoorbeeld pas om 20:30 begint.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Minik schreef:
14-11-2019 13:39
Maar dat is toch de verantwoordelijkheid van de ouders?? Laten die hun kinderen snot aan je gordijnen smeren? Wat voor ouders zijn dat???
zucht...
Verantwoording van de ouders of niet, tegen de tijd dat t in je gordijnen zit is t toch echt je eigen probleem.
-KoekieMonster- schreef:
14-11-2019 14:45
Verantwoording van de ouders of niet, tegen de tijd dat t in je gordijnen zit is t toch echt je eigen probleem.
Als mijn kind dat doet zorg ik dat die gordijnen gewassen worden. Maar blijkbaar vinden veel mensen het niet normaal om gewoon hun kinderen in de gaten te houden ofzo?
Minik schreef:
14-11-2019 15:07
Als mijn kind dat doet zorg ik dat die gordijnen gewassen worden. Maar blijkbaar vinden veel mensen het niet normaal om gewoon hun kinderen in de gaten te houden ofzo?
Jij krijgt een ballon!
Minik schreef:
14-11-2019 15:07

Sure.
Hoeveel kinderen heb je zelf?
Minik schreef:
14-11-2019 13:39
Ouders die steeds bezig zijn met het in bedwang houden van hun kinderen, zijn óók irritant. Gewoon geen kinderen mee is perfect.
LAgirl82 schreef:
14-11-2019 15:18
Sure.
Hoeveel kinderen heb je zelf?
1 maar heel veel kinderen in vriendengroep en familie en dit soort taferelen echt nog nooit gezien. Vind t echt bizar!
apppie schreef:
14-11-2019 15:44
Ouders die steeds bezig zijn met het in bedwang houden van hun kinderen, zijn óók irritant. Gewoon geen kinderen mee is perfect.
Dát ben ik met je eens.
Minik schreef:
14-11-2019 15:48
1 maar heel veel kinderen in vriendengroep en familie en dit soort taferelen echt nog nooit gezien. Vind t echt bizar!

Allemaal perfecte kinderen en ouders dan. Super!
LAgirl82 schreef:
14-11-2019 16:08
Allemaal perfecte kinderen en ouders dan. Super!
Ik vraag me oprecht af.. is dat dan echt niet normaal? Dat kinderen zich gewoon een beetje fatsoenlijk gedragen en anders de ouders ingrijpen? Want dan staat me nog een hoop te wachten als mijn kinderen (2e op komst) groter worden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven