Verjaardag met kinderen

14-11-2019 11:51 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Een gekke vraag misschien, maar mijn man is binnenkort jarig (in de winter dus) en we willen zijn verjaardag overdag vieren.
Veel vrienden van ons hebben inmiddels kinderen (wijzelf ook) waar er eerst een parkeerprobleem was voor de kinderwagen zijn de kinderen inmiddels ouder. (meeste tussen de 2 en 7 jaar nu). Maar dat betekent dat je al heel snel een vol huis hebt. Als ieder stel met 1 of 2 (soms 3) kinderen komt. Het lijkt mij gewoon heel gezellig, maar de man hier thuis ziet het als onmogelijk en inmiddels begin ik ook in te zien dat het erg druk wordt en wellicht gevaarlijk, met kinderen die met sokken aan de trap op rennen en gewoon erg vol ouzo.


Ik vroeg me af wat jullie ervaring hiermee is, en hoe jullie dit aanpakken. Alle tips zijn welkom.
Je wil hun kinderen weren op een normale verjaardag overdag?

Succes. :popcorn:

Als je man geen zin in kinderen heeft moet hij een grote mensen verjaardag aankondigen. Ik zou dan wel naar de avond verplaatsen en liefst op een locatie waar kinderen sowieso niet echt horen. De kroeg ofzo.

Of alleen met gezin vieren als hij geen zin heeft in de gezinnen van zijn familie en vrienden.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-11-2019 11:54
65.38% gewijzigd
Gewoon een avondverjaardag voor volwassenen (ze regelen maar oppas) en de kinderverjaardagen wat uitbundiger met rondrennende kinderen.

Moet er niet aan denken dat al mijn volwassen vrienden hun verjaardagen zo gaan vieren, met een huis vol gillende kinderen. Dan kom ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen volgieten met ouzo lijkt me inderdaad niet zo'n best plan. Is het geen mogelijkheid om zijn verjaardag buitenshuis te vieren? Ergens waar de kinderen even rond kunnen rennen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dat probleem niet, want we zijn allemaal in de lente/zomer jarig en hebben een grote tuin. Maar mijn broer en schoonzus wonen wat kleiner en die hebben gewoon de keuze gemaakt om het met minder mensen te vieren. Opa's en oma's, paar ooms en tantes en daar zijn dan een paar kinderen bij. Niet zo druk en de jarige vermaakt zich prima.
Alle reacties Link kopieren
Geef je hun ouzo dan :?:

;-)

Wij richten een hoek in met tv gameconsole en zooi lego en ander speelgoed .
De oudere kinderen mogen op 1 slaapkamer spelen met een console evt . Badkamer draai ik uit voorzorg op slot trouwens nadat bij een kennis de kinderen daar los waren gegaan met make up en flesjes badschuim. Maar gewoon duidelijk zeggen dit mag en dat mag niet gaat altijd goed hier . En ze spelen ook graag buiten .
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zijn we ooit groot geworden hè?
himalaya wijzigde dit bericht op 14-11-2019 12:01
5.41% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vier het gewoon 's avonds en zeg erbij dat het adults only is.
Alle reacties Link kopieren
Vind sowieso een volwassen verjaardag boven de 21 jaar belachelijk. Vier gewoon met je gezin.
Of onderga gewoon de drukte.
Ga idd uit eten met je eigen gezin en breek met de gewoonte elke verjaardag voor familie/vrienden te vieren. Anders zit je straks ook elk weekend ergens op de verplichte nummertjes van anderen.
En je man kan toch gewoon met z'n beste maten naar de kroeg/sportwedstrijd/ander uitje? Waarom moeten daar vrouwen en kinderen bij aanwezig zijn?
En als de man zijn verjaardag op een bepaalde manier niet of wel wil vieren.. kan hij dan zelf geen plan/ oplossing bedenken?
Waarom doet TO dit?
Alle reacties Link kopieren
Ik laat de kinderen ook gewoon mee komen op verjaardagen maar onderga het knarsetandend. Ik heb een hekel aan drukke rondrennende zooi makende kinderen.
redbulletje schreef:
14-11-2019 12:05
En je man kan toch gewoon met z'n beste maten naar de kroeg/sportwedstrijd/ander uitje? Waarom moeten daar vrouwen en kinderen bij aanwezig zijn?
Ow, mannen hebben geen vrouwelijke familie en vrienden ?
Ik zou ze idd ouzo geven. Worden ze rustig van :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Jouw man is jarig en dat is degene die het niet ziet zitten. Dan zou ik het niet doen eerlijk gezegd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Lucifer2018 schreef:
14-11-2019 12:08
Ow, mannen hebben geen vrouwelijke familie en vrienden ?


Nee mallerik ;)
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
14-11-2019 11:59
Hoe zijn we ooit groot geworden hè?
Vraag ik me ook af. Toen ik kind was kon je pinda's pakken naast de koker sigaretten en stond de kamer blauw van de rook terwijl iedereen een drankje nuttigde of meer . Ondertussen deden we verstoppertje of maakte onze broertjes op en knipten het haar van onze nichtjes.
een èigen vàllei, een èigen vàllei
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij supersimpel: man is jarig, heeft geen zin in zo'n feest. Het is zijn verjaardag dus dan geen feest toch?
Lucifer2018 schreef:
14-11-2019 12:08
Ow, mannen hebben geen vrouwelijke familie en vrienden ?
Ik bedoel zijn maten m/v waar hij dingen mee onderneemt zonder zijn vrouw/gezin. Dat kan ook een broer/zus zijn.
Ouders kun je beter mee uit eten gaan en kinderen thuis laten bij de oppas.
Als je de verjaardag wilt vieren laat je het maar gewoon over je heen komen. Als wordt het heel vol in huis. Wanneer sommige mensen het te druk vinden, gaan ze vanzelf weg, zodat er een balans ontstaat.

Waarom vier je het niet gewoon 's avonds? Dan liggen de kinderen op bed en komt een van de ouders langs voor een biertje. Is ook heel gezellig!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-11-2019 12:12
Ik bedoel zijn maten m/v waar hij dingen mee onderneemt zonder zijn vrouw/gezin. Dat kan ook een broer/zus zijn.
Ouders kun je beter mee uit eten gaan en kinderen thuis laten bij de oppas.
Nou weet ik dat jij anti-kind bent, maar ik ben het zowaar volledig met je eens. Man van TO heeft geen zin in dit soort verjaardag. Nog los van het feit dat de kinderen van familie uiteraard wel familie zijn, maar TO heeft het uitdrukkelijk over vrienden. Wat moeten al die kinderen daar in vredesnaam?? Die hebben hun eigen vriendjes. En feestjes.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
redbulletje schreef:
14-11-2019 12:12
Ik bedoel zijn maten m/v waar hij dingen mee onderneemt zonder zijn vrouw/gezin. Dat kan ook een broer/zus zijn.
Ouders kun je beter mee uit eten gaan en kinderen thuis laten bij de oppas.
Dat stond er niet.
Alle reacties Link kopieren
Als het een mijlpaal is die je echt wil vieren pak het dan wat grootser aan. Huur een oppas, richt één kamer zo in dat er gespeeld kan worden , haal wat zooi van de action en regel wat dvd's.
Als er van die kleintjes zijn zorg dan ook voor een kamer waar geslapen kan worden.

Ik zou het persoonlijk niet doen met kinderen. Trouwerij is voor iedereen maar een LEUK feest is toch echt zonder. Ook als ouder wil je wel eens een drankje drinken en je ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Een traprekje en minder drinken. Maak een speelhoek achter in de kamer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven