verven dekens

05-04-2012 13:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van mijn twee oudste kinderen heb ik nog de dekens,maxi cosi zak etc. van t merk met het wafel stofje. Op zich is dit nog allemaal in perfecte staat.Alleen,voor nr 3 wil ik geen lime groen meer.Ik kan t natuurlijk proberen te verkopen op marktplaats en nieuw aanschaffen. Nu bedacht ik ineens dat ik t natuurlijk ook kan verven.Ik wil t dan antraciet verven. Heeft iemand dit ooit gedaan en geeft het een mooi resultaat?
Wat voor stof is het?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
denk niet dat je limegroen zomaar kunt verven...als t nu wit of een hele lichte kleur was....denk dat je een lelijk vlekkerig resultaat zult krijgen...(ervan uitgaande dat het een katoenen stof is)

ik zou het verkopen en een andere kopen
Dat gaat je niet lukken. Je hebt ook te maken met stiksels, ritsen etc. Die kun je niet eens meeverven.

Lekker verkopen en nieuwe aanschaffen. (Of de hele set op marktplaats en een nieuwe maxicosi kopen.)
Je loopt een groot risico dat de gestikte naadjes de kleur niet oppakken en de stof zelf wel. Dat kan leuk staan, maar ook foeilelijk. Er zit namelijk vrijwel altijd kunststof in het naaigaren en dat pakt slecht /niet.
Het is 100% katoen. de stiksels zijn crème ,maar aan de ritsen had ik nog niet gedacht..misschien eerst ontkleuren ?
quote:golfje schreef op 05 april 2012 @ 13:26:

Het is 100% katoen. de stiksels zijn crème ,maar aan de ritsen had ik nog niet gedacht..misschien eerst ontkleuren ?Ontkleuren heeft niet zoveel zin bij synthetische materialen.
Katoen kun je prima verven, maar de stiksels en ritsen pakken de verf niet, en ontkleuren heeft daarbij ook geen zin.
Bij verven worden oude vlekken ineens ook heel 'mooi' zichtbaar

Ik zou ook verkopen en dan nieuwe kopen.

(merk met het wafelstofje, ik heb geen idee, welke is dat?)
Mag ik ook even een vraag stellen?

Mijn oma heeft in de jaren zeventig prachtige beige spreien gehaakt. Toen heel hip, nu heel sip.

Geen idee of het echte wol of synthetisch is. Verfje aan wagen? Het ligt op zolder en niemand gebruikt ze meer.
Er zijn wel verven die voor beide te gebruiken zijn, geloof ik. Ken je de site stoftotverven.nl? Daar staat veel info over verven, met de hand en in de wasmachine. Kun je altijd eens kijken of er iets tussen zit waar je wat mee kunt.
Er is toch een testje om te zien of iets synthetisch is of wol? Zit er een draadje los toevallig dat je eraf kunt knippen?

Het had iets te maken met branden of smeulen.
@Wen en Helene31: hartstikke goede tips. Ik ga eerst op dit site kijken en de wol testen voordat ik de handgemaakte sprei van oma tot pulp verf.

Ik ben blij dat ik dit topic zag, daardoor kwam ik op het idee. Wel mooi, mijn oma is al 25 jaar dood en straks ligt misschien een handgemaakte sprei van haar bij mijn zoontje op bed.
Ik heb net even op de site gekeken,handig.

Wensen. het gaat om spul van k**ka. Weet niet of ik t merk mag noemen.

Ik zag dat ik ook nog een speendoekje in dezelfde kleur heb. Ik ga daar even mee testen en wordt t mooi dan probeer ik de rest ook. Toevallig gisteren iemand die het wel geverfd had,van roze naar blauw,dit was prima gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven