Verwarrend
woensdag 10 december 2008 om 16:48
Hai, ik ben nieuw op dit Forum, ik ben Line en 32 jaar oud. Ik heb twee dochters van 5 en 6 jaar.
Drie weken geleden heb ik een curretage ondergaan, na een zwangerschap van 8 weken.
Ik dacht dat daarna alles weer 'gewoon' zou zijn hoe verdrietig ook. Na de curretage verdwenen alle zwangerschapskwaaltje, maar nu zijn ze weer terug. Ik heb een zwangerschaptest gedaan en die was positief. Ik ga ervan uit dat dat dan oud HCG is want we vrijen pas anderhalve week weer onveilig.
De gyn zegt dat ik over twee weken weer moet testen en dan contact opnemen.
Heeft iemand hier ervaring mee, enig idee hoelang HCG in je lijf blijft na zo'n ingeep??
Drie weken geleden heb ik een curretage ondergaan, na een zwangerschap van 8 weken.
Ik dacht dat daarna alles weer 'gewoon' zou zijn hoe verdrietig ook. Na de curretage verdwenen alle zwangerschapskwaaltje, maar nu zijn ze weer terug. Ik heb een zwangerschaptest gedaan en die was positief. Ik ga ervan uit dat dat dan oud HCG is want we vrijen pas anderhalve week weer onveilig.
De gyn zegt dat ik over twee weken weer moet testen en dan contact opnemen.
Heeft iemand hier ervaring mee, enig idee hoelang HCG in je lijf blijft na zo'n ingeep??
woensdag 10 december 2008 om 17:29
HCG kan soms tot wel enkele weken in je lichaam blijven. Maar het hoeft niet. Het vervelende is, dat niemand je nu kan zeggen of je weer zwanger bent of dat het nog van voor de curettage is. Er zit niks anders op dan afwachten. Hoe rot dat ook is.
Maar even een vraag... Waarom nu al een test? Drie weken na de curettage? Dat schept alleen maar meer verwarring, en lijkt me voor je gemoedsrust ook niet echt fijn.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Maar even een vraag... Waarom nu al een test? Drie weken na de curettage? Dat schept alleen maar meer verwarring, en lijkt me voor je gemoedsrust ook niet echt fijn.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
woensdag 10 december 2008 om 18:01
Ja, de test was heel erg positief. Ik had de test gedaan omdat dat voor mij de enige manier was om te kijken waar al die 'zwangerschapsklachten' vandaan kwamen. Er zit dus Hcg in mijn bloed, ik had alleen een vaag steepje verwacht en daarmee had ik dan bevestigd gezien dat de Hcg al bijna uit mijn lijf was.
Nu was het een dikke vette streep. Ik vind het gewoon verwarrend. Ik hoef echt nog niet zwanger te zijn, maar als er nog oud Hcg in mijn lijf zit kan ik dus ook nog niet zwanger worden en dat is wel prettig om te weten...
Ik vind vrijen erg leuk maar vrijen met een doel is natuurlijk nog leuker...
Nu was het een dikke vette streep. Ik vind het gewoon verwarrend. Ik hoef echt nog niet zwanger te zijn, maar als er nog oud Hcg in mijn lijf zit kan ik dus ook nog niet zwanger worden en dat is wel prettig om te weten...
Ik vind vrijen erg leuk maar vrijen met een doel is natuurlijk nog leuker...

woensdag 10 december 2008 om 18:21
woensdag 10 december 2008 om 18:24
donderdag 11 december 2008 om 07:46
Ik heb ook zoiets gehad. Ongeveer 3 weken na de curretage opeens ook weer heel sterk het gevoel van zwanger zijn en een test gedaan na 3,5 week van Clearblue en in het schermpje kwam zwanger te staan. Toch maar even de verloskundige gebeld en die vertelde mij dat na een curretage je HCG heel snel daalt omdat ze alles schoonmaken en er niks achter hoort te blijven. Dus volgens haar kon ik wel weer zwanger zijn. Een paar dagen later werden die symptomen minder en toen maar weer een test gedaan (met een streepjesvenster want dat vond ik toch duidelijker dan een tekstje met zwanger) toen verscheen er een heel licht streepje... Mijn gevoel werd ook minder en 5 dagen later werd ik ongesteld. Wat het geweest is weet ik niet of het nou een vroege miskraam was of gewoon nog HCG van de miskraam. Een maand later was ik weer zwanger en 9 maanden later is onze mooie zoon geboren.
vrijdag 12 december 2008 om 20:50
Even mijn verhaal "posten". Op 15 oktober '08 heb ik een curretage gehad, alles goed verlopen, misseljkheid was op slag verdwenen. Ik heb echter nog tot ongeveer 4 weken daarna licht bloedverlies gehad. Bij controle op 17 november bij de gynaecoloog heeft de gyna bloed geprikt omdat zo'n lang bloedverlies toch eerder uitzonderlijk is. Uit de test bleek dat mjn hcg-waarde toen 28 bedroeg. De gyne raadde me aan de week daarna bloed te laten prikken. Zo gezegd zo gedaan: op 25 november opnieuw een bloedprik. Resultaat: 14. Op 5 december: 9. Nu moet ik elke 2 weken bloed laten prikken om te zien of de waarde daalt en dit totdat de waarde ongeveer 0 is. Pas als de waarde opnieuw ongeveer 0 is, mogen we opnieuw een kindje proberen maken... Je ziet, het verschilt van persoon tot persoon; maar het is dus niet uitgesloten dat er 8 weken na de curretage nog HCG in je bloed te vinden is... Jammer, maar helaas...