vingers van je piep!
woensdag 26 november 2008 om 19:29
Hallo, ik lees al een tijdje mee en had gehoopt iets te lezen over jongetjes die steeds in hun kruis grijpen. Mijn zoontje is net 5 geworden en zit echt voortdurend aan zijn piemeltje. Ik hoor mezelf steeds zeggen vingers van je piep! Ik heb hem uitgelegd dat ik snap dat het soms lekker voelt om aan zijn piep te zitten, maar dat het er niet altijd even smakelijk uitziet. (ook echt met zijn hand in zijn onderbroek)
Ik ontdek geen rode plek o.i.d. en mijn kereltje klaagt ook niet over jeuk. Mijn man zegt dat het heel normaal is voor jongetjes en dat ik hem gewoon moet laten. Nu heb ik gezegd dat hij er best aan mag zitten als hij alleen is...maar dat neemt hij heel letterlijk...mama ben ik alleen hoor ik dan uit zijn slaapkamer. Ik: Nee je bent niet alleen..o jammer dan kan ik ook niet aan mijn piep zitten Zijn er moeders die dit gedrag herkennen? En hoe reageren jullie?
Ik ontdek geen rode plek o.i.d. en mijn kereltje klaagt ook niet over jeuk. Mijn man zegt dat het heel normaal is voor jongetjes en dat ik hem gewoon moet laten. Nu heb ik gezegd dat hij er best aan mag zitten als hij alleen is...maar dat neemt hij heel letterlijk...mama ben ik alleen hoor ik dan uit zijn slaapkamer. Ik: Nee je bent niet alleen..o jammer dan kan ik ook niet aan mijn piep zitten Zijn er moeders die dit gedrag herkennen? En hoe reageren jullie?
maandag 1 december 2008 om 21:20

dinsdag 2 december 2008 om 20:43
Ik zie Moppekind nooit frunniken aan zijn piemel. Misschien omdat we hem direct naar het toilet sturen als hij met zijn hand in de buurt van zijn kruis komt ? 10 van de 10 keer moet hij plassen.
Van de zomer zal zijn piemel misschien wel een paar keer een "hele lange trekdrop" worden, als hij lekker bloot is, maar dat schuiven op de bank wat ik hier lees (her)ken ik helemaal niet.
Van de zomer zal zijn piemel misschien wel een paar keer een "hele lange trekdrop" worden, als hij lekker bloot is, maar dat schuiven op de bank wat ik hier lees (her)ken ik helemaal niet.

dinsdag 2 december 2008 om 21:23
mijn zoontje van 2,5 jaar merkt op dat zijn piemeltje af en toe dik wordt, ook grijpt, graait, trekt en knijpt hij er graag in. Al sinds hij een week of 12 oud is. Ik heb er nooit moeilijk over gedaan, maar zeg er ook niks over. Als hij er zelf wat over zegt (en dat is zelden) dan constateer ik met hem mee, dat hij inderdaad een piemel heeft (en ik niet) of wat hij er op dat moment ook maar van vindt.
Tsja... ik probeer er dus niet de nadruk op te leggen, maar negeer het ook niet als hij er zelf over begint. Ik snap het eigenlijk best wel, dat dingetje hangt daar ook echt zo voor het grijpen. Al is het (nog) niet zo dat ik hem er doelbewust (lees mogelijk sexueel getint) mee zie spelen.
overigens zei mijn vader vroeger altijd alleen maar tegen mijn broer: 'je knijpt" kennelijk was dat op termijn voldoende om hem bewust te laten worden van een bepaalde handeling. Net als neuspeuteren inderdaad.
Tsja... ik probeer er dus niet de nadruk op te leggen, maar negeer het ook niet als hij er zelf over begint. Ik snap het eigenlijk best wel, dat dingetje hangt daar ook echt zo voor het grijpen. Al is het (nog) niet zo dat ik hem er doelbewust (lees mogelijk sexueel getint) mee zie spelen.
overigens zei mijn vader vroeger altijd alleen maar tegen mijn broer: 'je knijpt" kennelijk was dat op termijn voldoende om hem bewust te laten worden van een bepaalde handeling. Net als neuspeuteren inderdaad.