Viva la mama

04-02-2009 12:47 1602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verderleutertopic voor de eindelijk aan de slag mama's

naamAnanADLReginaRebelsJanneJessieLieveLieveBloemParelH5BiebMHRoosEllenDiamondReginaBloempjeKrissieMarielle (Miss W)AnAnADLElesMH

BiebRebelsJanne
ADL, als je even in een half A4-tje het 'probleem' (sorry, kan het goede woord niet vinden) met Maaike onder woorden kunt brengen, dan geef ik dat morgen mee aan lief, die moet met oudste naar de hap en dan kan mevrouw hap rechtstreeks reageren (ik kan je natuurlijk ook het mailadres van haar geven als je wilt, je hoeft er niet gelijk naartoe, vragen staat vrij tenslotte)

Moet verder ff werken nu, sorry, oh ja, bedankt voor de tips over de regenhoes
Klinkt inderdaad als een hele lieve, begripvolle gyn Zitah!

En morgen al, tjee, da's snel!

Hoop dat je verjaardagsvisite een beetje afleiding geeft.

Jannes, ook een voor jou! Wat rot dat je niet pluis gevoel er nog steeds is.......

Rebels, gelukkig dat je het niet vervelend opvatte. Ik snap heel goed dat je het gevoel niet zomaar kan wegduwen, ging dat maar zo makkelijk........

ADL, ai, dat klinkt niet fijn! Onzekere tijden dus ook voor jullie.

En wat rot dat Maaike niet lekker in haar velletje zit, dat vind ik heel sneu om te horen. Breekt je moederhart van he?

Misschien is een haptonoom inderdaad wel een goed plan. Je kunt haar moeilijk steeds gaan halen van het kdv als ze het niet leuk heeft, maar je wil toch iets voor haar doen.

Meis is wakker, we gaan maar eens lekker naar buiten en even bij papa op kantoor buurten, vindt ze leuk!
Fijn dat het goed gaat Bieb! Mmm....slagroom!

Jeetje Manouk, wat een verhaal. Door wat jij nu schrijft over ons groepje hier, besef ik me weer even heel goed hoe 'fijn' wij het hier samen hebben. Echt een groep vriendinnen die alles met elkaar kunnen delen! Leuke, geweldige, prachtige, maar ook verdrietige, nare en angstige en momenten en dat al jaren lang! Eigenlijk heel bijzonder!

Ik vind het heel naar om te horen dat jij eigenlijk heel veel steun hebt gemist (en misschien nog steeds mist?) Dit verdriet gaat nooit meer over lijkt me.

Zo'n 'praatgroepje' had inderdaad misschien wel geholpen.

Misschien is het een idee om over dit onderwerp juist een topic te openen. Er zijn vast meer vrouwen die volgens de buitenwereld wel over hun verlies heen moeten zijn, maar behoefte hebben om erover te praten. En dat kan hier!

Sterkte!

Je bent wat mij betreft ook welkom hier hoor, maar het lijkt me moeilijk (voor jou) om nu de aansluiting nog te vinden.

Ik bedacht me net ook dat ik hier al ruim 3 jaar meeschrijf, sommigen zelfs nog langer!
Mh, ik zet de afbeelding nog steeds op dezelfde manier als voorheen in webspace, hoezo lukt dat niet dan?
En Diamond, wat een leuk nieuws! Hebben jullie nog eskimo's of moet je gelijk weer van scratch af beginnen?

Hoi Krissie,

Nee we hebben nog 5 cryo's in de vriezer bij het ziekenhuis,en daar gaan we het eerst mee proberen,als het ontdooien niet goed gaat dan gaan we weer beginnen van voor af aan...12 maart gelijk een inwendig onderzoek om te kijken of alles goed is gekomen na de bevalling en bloed prikken om te kijken of het goed is qua hormonen en mijn schildklier,best wel spannend hoor..

Ik geloof dat Highfive het vroeg,maar ik heb inderdaad helemaal mijn draai gevonden,ben echt voor het eerst in mij leven gelukkig,ik voel zoveel liefde voor mijn dochter en ze makkt me zo blij,iedere ochtend als ik opsta ben ik blij om dr weer te zien,ik geniet van alles wat ze doet of zegt..mensen om mij heen zeggen ook dat ze mij nog nooit zo gelukkig hebben gezien als nu ik moeder ben..ik heb altijd last gehad van depressies,die kwamen en gingen...en nu ik Isa heb,heb ik er geen last meer van gehad,ik zie nu eigenlijk pas hoe leuk het leven ook kan zijn, het klinkt allemaal zwaar,zo bedoel ik het niet..maar o wat ben ik gelukkig met mijn kruimel
verder lees ik dat er veel knuffels moeten worden uitgedeeld

het verhaal van ARc heeft me ook erg aangegrepen,ik zat ook iedere keer te huilen als ik haar topic las..wat kan het leven soms oneerlijk zijn he...

E sinds ik ben bevallen huil ik ook erg snel om veel dingen,ben eigenlijk best wel emotioneel geworden moet ik zeggen,lijkt wel wanneer je moeder wordt je je nog meer in dingen,mensen kan verplaatsen

Zitah ,heeel veel succes morgen
Er moeten hier idd veel knuffels uitgedeeld worden lees ik. Kom straks even uitgebreid reageren, nu eerst even Opa Knoest voorlezen aan Gijs.

Voor nu alvast voor iedereen een dikke
Ok, ik ga het even proberen hoor....

Lieve zitah, heel heel veel succes vandaag!

Ik denk aan je.

Wat naar dat je je rot voelde op je verjaardag maar vergeet niet dat het echt nog steeds jouw jaar kan worden hoor!!

Diamond, wat een geweldig leuk nieuws!

En ik herken ook de diamond van het begin niet meer hoor en

ik vind je verhalen over isa en je verliefdheid heerlijk om te lezen!

Ben ik wel eens jaloers op hoor! Ik wou soms dat ik zo'n prachtige start gehad had als jij! heerlijk.....

Ben heel blij voor je!

rebels en janne, het zal best fijn zijn om wat herkenning te voelen in elkaars angsten wat betreft deze zwangerschappen.

Ik wens jullie allebei hele mooie en vooral rustige weken toe nog waarbij die angsten compleet onnodig bleken te zijn!

Bieb, wat super dat felix gewoon weer bij je is gaan drinken!

Klinkt idd totaal anders dan bij Nova he? fijn!!

Krissie, hoe is het momenteel op het kdv?

Ben je eigenlijk nog eens een gesprek aangegaan?

Roos, ik las dat je een leuke nieuwe werkdag hebt gehad!!

En verwend met een weekendje rome, wat heerlijk zeg!

En las ik nou op hyves dat jullie de vakantie hebben geboekt?

Waar gaan jullie heen? en gaat mupke ook lekker mee?

jessie, Ik las je verhaal op hyves maar je bent zo'n ontzettend leuke en vooral sterke pittige vrouw dat ik wel eens wenste dat ik een kwart van je krijgen :-)

Je voelt je dan wel niet altijd zo (en dat hoeft ook helemaal niet!) toch straal je het wel uit!

Ik geniet hier altijd volop van je verhalen en je lieve reacties op iedereen!

Je bent echt een hele mooie vrouw en een supermoeder.

ADL, wat naar dat maaike zich niet fijn voelt op het kdv.

Zou ik hetzelfde hebben als jij hoor.

Misschien zit ze ook weer in een fase waarin het haar allemaal een veel wordt?

Ik herken het wel van sem en dan merk ik dat ik een beetje te druk ben of te snel voor hem.

Vind maaike en sem toch altijd veel op elkaar lijken.

Heb je nog geinformeerd naar gastouders?

H5, bedankt voor je lieve woordjes wb een tweede kindje voor ons.

Jij zegt het maar ik dacht het.

Toen we eenmaal hadden besloten voor een 2e te gaan moest ik vaak aan je denken.

Vond het nl geweldig om tegelijk zwanger te zijn, we hebben veel gedeeld toen.

Soms sta ik er niet bij stil dat het puur door je ziektebeeld is dat er geen 2e komt en hoe moeilijk dat moet zijn.

Toch geef je vaak hele mooie voorbeelden hoe fijn het is voor iris om jullie (enige) dochter te zijn.

Maar dat het moeilijk is geloof ik.

Dikke knuffel!

Ellen leuke foto's van de wintersport!!

Je kunt duidelijk zien dat het genieten was.

MH, wat grappig dat het nu allemaal zo goed gaat met de voeding!

Je klinkt iig heel happy met de kids....vind ik zo leuk!

Je bent dan wel heel lang bezig geweest voor de 1e zwangerschap maar dat heb je nu dubbel en dwars ingehaald

en dat je er zo van geniet is super!
Hoi meiden,

Wilde me graag even melden maar kan het momenteel niet bijhouden wat er allemaal wordt geschreven. Weet niet zo goed of ik hier zal blijven schrijven..ik vind mijn bijdragen zo minimaal dat ik er niet een heel goed gevoel over heb.

Lees wel veel bij, op mijn werk ook wel maar kan daar niet reageren. Eenmaal thuis is de avond zo voorbij en heb ik weinig puf voor de pc. Heb ook nog last van mijn nek en armen, gevolg van teveel achter de pc zitten(op mijn werk ook hele dag) waardoor ik ook weer minder pc.

Wilde even zeggen dat ik veel aan jullie denk en jullie allemaal een dikke knuffel geef.

Ga even naar meisje, die is zo verkouden en hoest veel, wel zielig.

Hoop tot snel en dat ik snel meer puf heb om hier te schrijven.

Liefs (f)
Hier gaat alles redelijk.

Wel een heftige tijd bezig om ons heen en dat is voor mij erg moeilijk momenteel.

Misschien juist omdat de wens voor een 2e er heel erg is maar er zoveel vervelende dingen gebeuren dat ik begin te twijfelen.

Alsof ik het lot wil tarten ofzo.

Maar wij willen natuurlijk 'pas' in het najaar beginnen en dan hoop ik dat dat gevoel weg is.

Met sem gaat het momenteel echt geweldig!

Hij is wel heel erg bezig met uitproberen maar tot nog toe goed mee om te gaan.

Het potje trainen ging echt als een speer maar sinds een week of 2 vertikt ie het totaal, heel jammer maar goed ik ben ervan overtuigd dat het wel weer komt.

Sem zit wel even echt in een mep-periode en daar baal ik wel van.

Hij doet het echt om je aandacht te trekken maar mept je ondertussen wel een dik oog.

Vind ik wel lastig maar hij weet wanneer het fout gaat dus dan kunnen we er iets mee.....

iemand anders nog tips?

Ook is écht een jongen!

Vreselijk baldadig, schreeuwerig en druuuuuuk!

Ook kletst ie de hele dag en geeft ie werkelijk overal commentaar op (daar wordt je weleens moe van hoor)

Ik naar de wc hij: mama plassie doen!

Ik in de keuken hij: mama koken voor sem!

Ik in de slaapkamer hij: mama slapen, mama aankleden!

Ik in de gang hij: mama post pakken!

In buiten hij: mama kliko parkeren!

Als ik even boven de was ga opruimen dan staat ie beneden te roepen mama paaaarel (mn echte naam dan)

En zo kan ik nog wel even doorgaan :-) en niet alleen bij mezelf ;-0

Ik vind dat hij echt heel positief aan het veranderen is nu hij ouder wordt.

Sinds een maand breng ik hem bij moeder voor oppas en dan duwt ie me echt de deur uit zo van; moooven! en staat ie driftig te zwaaien voor het raam! geweldig om zo te gaan werken.

En dat terwijl we er weinig aan gedaan hebben.

Zo heeft ie vorige week bij mijn zus en neefje gespeeld en huilde hij maar heel eventjes toen ik wegging voor een paar boodschappen. super dus.

Ik weet nog niet wanneer zijn eerste datum voor de psz is maar ik heb er zeker vertrouwen in dat hij het zal leren.

Het advies van de kinderarts hebben we dus even naast ons neergelegd, volgende week heb ik een afspraak met onze huisarts hierover...zij is ziekgeweest dus kon niet eerder.

Maar ik maak me dus echt al een heel stuk minder zorgen

want hij doet het super.
H5, dikke knuffel Het is zo ontzettend herkenbaar hoe je je voelt. Toch denk ik nog steeds dat er bij jullie ooit een tweede zal komen. Als Iris ouder is en zichzelf makkelijk kan redden zie ik het voor jullie ook nog wel gebeuren. Misschien maak ik het alleen maar moeilijker voor je als ik dit zeg maar toch denk ik er zo over.

Ik vind het ontzettend knap dat jullie de keuze maken om (nog) niet voor een tweede door te gaan. Heel eerlijk gezegd zou dat hier ook het beste zijn gezien mijn gezondheid, hoewel ik nu meis groter is wel meer plek heb voor een tweede.

Nou ja, beetje warrig geloof ik allemaal maar wilde even zeggen dat ik je ontzettend goed begrijp, ik weet hoe je je voelt en daarom nog een keer een dikke knuffel!

11 uur de hsg, ben wel wat gespannen merk ik. Deze keer moet ik ibuproven innemen een uur voor het onderzoek en gisteravond ook al. 7 jaar geleden mocht ik niks innemen. Ik weet dat het maar kort pijn doet maar toch wel wat gespannen. Misschien krijgen we toch wel een uitslag dat er iets niet goed zit daar. Ik weet ook nog niet hoe we dan verder gaan, of ik er iets aan wil laten doen als dat mogelijk is natuurlijk. We duiken dan wel heel ver de medische molen in. Maar goed, maar niet al te ver op de zaken vooruit lopen.

M'n verjaardag was niet heel geweldig. Romanticus is altijd erg druk met zijn werk. Ik weet dat het niet zo is maar soms heb ik het gevoel dat zijn werk op 1 staat ipv meis en ik. Gister werd dat gevoel behoorlijk bevestigd. Hij zou rond 1 uur thuis zijn maar moest dan nog wel wat thuiswerken. Hij kwam niet om 1 uur thuis maar om drie uur. 5 minuten later kwamen mijn ouders en vriendin (meer mensen had ik niet uitgenodigd) en meneer verdwijnt naar boven om vervolgens niet meer terug te komen. Dus ik vierde mijn verjaardag alleen met mijn ouders en vriendin, en meis natuurlijk! Hij kwam zelfs niet naar beneden voor een stuk taart die meis voor me gemaakt had, en zingen (tja dat krijg je met kinderen," mama je moet op de stoel staan, we moeten nog zingen" ) bleef hij helemaal voor boven. Vervolgens komt hij 1 tel naar beneden, slurpt een bak koffie weg en verdwijnt weer naar boven ...

Daar raakte hij me echt mee in mijn ziel.

Gisteravond hebben we erover gepraat en hij had het helemaal niet in de gaten. Duizend maal sorry gehoord en hij gaat meer voor ons kiezen dan voor zijn werk. Hij had niet in de gaten dat hij zo druk is met zijn werk, ook op zijn vrije dagen. Voor hem is werken een hobby en geen belasting, voor mij is het wel een belasting en dat had hij niet door. De neuzen staan weer dezelfde kant op maar het voelde wel even behoorlijk kut allemaal. Hopelijk volgend jaar een betere verjaardag.

Ben wel weer lekker van de klaag he de laatste dagen ... sorry! Ik ga snel weer voor betere tijden!
Miss, Voel je niet schuldig naar ons toe. Schrijven en reageren is absoluut geen verplichting hoor. We denken aan je en kom maar gewoon wanneer jij er tijd en puf voor hebt.
Parel, wat goed dat het zo super gaat met Sem. Het is nu hij ouder wordt ook makkelijker om dingen uit te gaan leggen zodat hij meer begrijpt. Fijn hoor!

Meis heeft hier ook wel een periode gehad dat ze ging slaan. Ik heb haar gewaarschuwd en gezegd dat als ze mij slaat dat ik dan terug sla om te voelen hoe het is maar dat ik wel veel harder kan slaan dan zij. Toch sloeg ze me toen dus heb ik haar ook een tik verkocht... daarna heeft ze het nooit meer gedaan. Ontaarde moeder
Zitah, dat is inderdaad niet echt leuk zo met je man.

Waarschijnlijk heeft hij zich een beetje laten meeslepen en jullie daarbij 'vergeten'

Het is natuurlijk nooit leuk als het zo gaat en al helemaal niet als het op je verjaardag is!

Gelukkig dat het wel uitgepraat is.....je voelde je ook al niet helemaal lekker maar zoiets erbij is dan net even de druppel hé

Moest wel lachen om het mama-op-stoel verhaal, heb je helemaal zien staan hoor net in gedachten!

ben heel benieuwd hoe de hsg zal gaan, veel succes zometeen!

Misschien is het juist wel een heel goed iets als er ook iets uitkomt...het zou zomaar iets kunnen verklaren!
quote:parel27 schreef op 04 maart 2009 @ 10:02:

Z

ben heel benieuwd hoe de hsg zal gaan, veel succes zometeen!

Misschien is het juist wel een heel goed iets als er ook iets uitkomt...het zou zomaar iets kunnen verklaren!

Zou wel makkelijker zijn om te accepteren als we met zijn drieen blijven. Gister zag ik mijn oude buren buiten staan, zij zijn ook met zijn drieen. Ik heb dat altijd zo'n 'zielig' gezin gevonden, altijd als ik ze zie voel ik me wat verdrietig. Gister was dat gevoel er ook weer... Die jongen was altijd zo ontzettend alleen, doet me echt pijn om te zien.

Nou ik ga me klaar maken om naar het ziekenhuis te gaan. Spreek jullie straks wel weer.
Zitah, heel veel succes met de HSG. Geen pretje, maar goed, over 2 uurtjes is het klaar zullen we maar zeggen!

Haha Parel, dat commentaar van Sem, prachtig! Meiden hier (met name jongste) doen dat soms nòg, ik word er ook helemaal kriegel van. Wat erg goed werkt bij hen is om het om te draaien, dan geef IK dus het commentaar "hee, je bent aan het tekenen. Oh, nu pak je je blauwe potlood. Ah, je gaat een broek tekenen"....na een minuutje is ze dat spuugzat en heb ik weer ff rust, hahaha
Haha krissie dat is wel een goede ja! het omdraaien.

Soms doe ik dat ook bij hem maar hij kaatst dan gelijk weer terug hoor :-)

Ik heb denk ik de bijdehandheid zelve gecreeerd :-)

Jullie meiden zijn trouwens wel geweldig hoor.

Moet altijd zo lachen om die boevenkoppen op de site,

(vooral de jongste!)

arme brammetje gaat het nog zwaar krijgen :-)
Zitah, misschien is dat meer voor je gevoel van dat jongetje?

Ik denk dat je soms een beetje teveel het beeld hebt dat 1 kind automatisch eenzaam is?

Dat is natuurlijk niet zo! en als ik jouw vakantiefoto's op hyves zie zie ik een klein meisje die apetrots en heel gelukkig is hoor.

Wat ik wel heel verdrietig vind is dat je zo graag nog een kindje wilt en dat dat zo lang op zich laat wachten en zelfs de gedachten losmaakt dat het maar over moet zijn.

Jij, ik en lieve schreven al een hele tijd samen voor dit topic uberhaupt bestond, en ondertussen is het voor jou allemaal zo moeilijk en ik wens zo vaak dat het snel zal ophouden!
Zitah, misschien is dat meer voor je gevoel van dat jongetje?

Ik denk dat je soms een beetje teveel het beeld hebt dat 1 kind automatisch eenzaam is?

Dat is natuurlijk niet zo! en als ik jouw vakantiefoto's op hyves zie zie ik een klein meisje die apetrots en heel gelukkig is hoor.

Wat ik wel heel verdrietig vind is dat je zo graag nog een kindje wilt en dat dat zo lang op zich laat wachten en zelfs de gedachten losmaakt dat het maar over moet zijn.

Jij, ik en lieve schreven al een hele tijd samen voor dit topic uberhaupt bestond, en ondertussen is het voor jou allemaal zo moeilijk en ik wens zo vaak dat het snel zal ophouden!
Haha Parel, valt wel mee hoor! Als jongste teveel praat, hoor je ineens uit de box WAWAWAWAWAWAWAWA! Zo van: wat een gekletst, mag ik nu weer de aandacht? Hij is NU al de baas als je het mij vraagt....
Hihi, volgens mij vindt Sem het PRACHTIG als zijn moedertje steeds zegt wat hij aan het doen is, haha....

@Parel; wat fijn om te lezen dat het nu zo lekker gaat met Sem! Echt een heel positief stukje en wat fijn om te zien dat hij nu ook wat beter zonder je kan!!!! Lekker hoor, inderdaad geeft dat een goed gevoel voor de psz straks! Lachen dat hij steeds zegt wat mama aan het doen is..... Maar kan me voorstellen dat je er echt doodmoe van wordt, hihi.

Het lukte me gister dus niet om iets te laden via webspace, ga het zo maar weer proberen.

@Zitah; ik denk aan je!!!

Kan me je gevoel van gister goed voorstellen maar gelukkig heb je er meteen met je man over kunnen praten. Jullie huwelijk klinkt zo onwijs goed en jullie zijn zo onwijs gek op elkaar, zo'n kleine hobbel is vervelend maar zeker niet erg voor jullie!

@Bieb; inderdaad super dat die gozertjes de BV snappen he??? Hier zit er ook ongeveer 4 uur tussen maar des te later op de dag het wordt, des te korter. Net alsof hij moet bijtanken voor de nacht ofzo. 's nachts zit er 5 a 5,5 uur tussen de voeding, lekker hoor! Moet er dus ook maar 1x voor uit en dat is voor mij prima te doen. Dankzij de BV slaap ik dan ook weer supersnel in. Kolf jij dan 's nachts trouwens wel? Of red je het al om 's nachts je borsten niet leeg te halen?

Vanmiddag voor het eerst naar CB met smurf, ben benieuwd! Hij begint al behoorlijke vetjes te krijgen dus ik weet dat het goed gaat. Rompers 50/56 worden al wat krap.... Hij heeft een lange torso want in de lengte staan ze strak maar zijn schoudertjes zakken er bijna in weg omdat hij zo smal is. Daarbij heeft hij een dikke buik en korte pootjes dus broeken zitten voor geen meter. Hahaha, we hebben er een gnoompje van gemaakt......
krissie, moet atijd lachen het gezichtje van de jongste griet.

Is volgens mij een echte levensgenieter, de oudste vind ik trouwens een hele mooie meid!

En die bossen met haar ook!

Hmm bram al de baas hé? ben benieuwd!

MH, zo dat gaat hard als die rompers al strak zitten.

Jongens groeien over het algemeen veel harder en 'grover' dan meiden als ik onze kinderarts moet geloven, en ik geloof het ook wel!

Er zal natuurlijk altijd verschil inzitten denk ik.

Zo hebben sem en neefje die 10 mnd ouder is allebei maat 92/98 nu.

Ik weet nog dat sem met 10 maanden al maat 74 droeg!

enne.... ja volgens mij moet webspace het doen als altijd hoor
Ahum...Bram draagt nu al 74, al een weekje of 3, 4....68 broeken kunnen nog, een enkel truitje ook, maar het meeste moet toch 74 zijn. En dat van de rompers is heel herkenbaar MH, maar het scheelt enorm per winkel, eigenlijk zitten die simpele dingen van de Hans Textiel nog het mooist en lekkerst bij hem (tis maar een tip)

Parel, alleen jongste heeft een mooie bos, hoor, oudste heeft wel lekkere krullen, maar wel dun, haar haar staat altijd alle kanten op! Be ntrouwens wel heel benieuwd naar hoe Sem nu IRL is, die ene keer dat ik hem gezien heb, vond hij mij maar eng en stom, haha. Tijd voor lekker weer, kunnen we naar Blijdorp!
Tis gelukt met webspace! Gister gewoon wat mis met mijn account denk ik....

Nu lukt het me echter niet om een filmpje te plaatsen in m'n dagboek. Het gaat wel als link maar ik wil gewoon het filmpje hebben staan.

Kabouter is nu ruim 17 maanden en gister had ze voor het eerst maat 80 aan, maar is dus nog wel wat aan de grote kant.

Ik heb moeders vaak horen zeggen dat hun kind een kleinere broekmaar dan shirtmaat had, daar heb ik bij Kabouter nooit wat van gemerkt. Nu zie ik dat wel bij smurfie, shirts maat 56 gaan prima maar die broeken zien er niet uit......

Hoop dat het straks wat beter gaat want al die setjes kleding die ik heb gehad zijn de shirts en broeken steeds van dezelfde maat natuurlijk.
Mmmm, Hans textiel zit hier niet, wel Zeeman maar heb dara nog nooit rompers vandaan gehaald. De rompers die smurf nu draagt heb ik nog van kabouter, heb zelfs nog nieuw in de verpakking zitten. Deze zijn voornamelijk van de Hema, die zin breed en kort en laat smurf nu net lang en dun zijn......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven