Voorkom teleurgestelde hulpsinterklazen........

02-11-2007 22:03 51 berichten
........... en plaats hier tips over wat ze vooral NIET moeten kopen. En natuurlijk ook de tips voor kinderspeelgoed dat wél wat langer leeft.

Aftrap:

- Tractors van de Action. Hoe groter, hoe slechter. Gegarandeerd binnen 24 uur stuk. Zonde van je 4 euro, daar kon je beter een klein tractortje van Siku voor kopen, kunnen de kleinkinderen nog mee spelen.

Less is more, zeker bij zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Koop niks met batterijen. Dráma's. 17 euro voor een afstandbediend autootje en het heeft niet meer dan vijf minuten vooruit en achteruit gereden -moest ook nog over de kop of opzij kunnen-
Let op hoeveel geluid een speeltje maakt!

Ik heb net een speeltje weggegooid dat abnormaal veel herrie produceerde, kan nooit goed zijn voor de oren.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik heb net voor mijn 7 maanden oude zoontje een doosje lego gekregen met 1000 piepkleine onderdeeltjes..erg lief bedoelt, maar hij kan er de komende

3 a 4 jaar nog niet mee spelen. Dus daarom de misschien wat overbodige, maar toch erg nuttige tip...koop vooral speelgoed wat geschikt is voor de leeftijd van het kind!
sta er niet gek van te kijken, en wees niet teleurgesteld, als ze een vel stickers van een andere hulpsinterklaas veel mooier vinden dan t kado van ¤50,- dat jij uitgezocht hebt.

In de praktijk meegemaakt:bij 2 kleuters werd een prijs binnengebracht van een loterij, grote pop in grote doos, pop werd opzij gelegd en de doos werd een pracht slee, de een erin de ander trekken.

enne n bouwpakket waar je maar 1 ding van kan maken is minder leuk dan iets wat je uit elkaar kunt halen en weer opnieuw kunt opbouwen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Juultje schreef op 02 november 2007 @ 22:20:

Let op hoeveel geluid een speeltje maakt!

Ik heb net een speeltje weggegooid dat abnormaal veel herrie produceerde, kan nooit goed zijn voor de oren.Tip: koop viltplakkertjes die je normaal gesproken onder de poten van je meubels plakt tegen krassen. Die plak je op het speakertje van het speelgoed en het volume is ineens heel acceptabel.
Loretta is De Mol. Punt.
Bedankt voor de tip Kess, ik zal het eens proberen!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Zolang kindjes nog vanalles in hun mond stoppen: koop NIET:

De houten blokkentrein van Intertoys. (ik geloof dat je hem ook bij andere winkels kan kopen) De verf bladdert er meteen af.

Ik weet niet of het direct slecht voor je kind is, maar goed lijkt het me niet!

.
.
Waarom vond je Electro (van Jumbo, neem ik aan) een miskoop ?

Mijn zoon heeft daarmee juist heel enthousiast gespeeld (Sesamstraat-versie) vanaf zijn derde verjaardag en daarna met de Junior versie.

Houten speelgoed bij de Hema koop ik niet meer. Ik heb al eens een treinset teruggebracht (Goh, u bent de éérste !) Een paar maanden later volgde er een terugroepactie. En ook ander houten speelgoed is al teruggeroepen, verjaardagstaart van hout o.i.d.
http://www.vwa.nl/portal/...ma=PORTAL&dt=waarschuwing

Dit is volgens mij wel een informatieve link. Er blijkt uit dat bijvoorbeeld Action en Kruidvat onlangs een houten treintje uit de handel hebben gehaald en dat "Hamertje Tik" van de Prénatal ook niet deugt.
.
TIp voor komende week (v.a. woensdag: Bij de Aldi is allerlei (houten) speelgoed in de aanbieding. Ik weet (nog) niets van de kwaliteit, maar het ziet er in de folder wel mooi uit.
Het houten montagespeelgoed van de Aldi-folder doet me een beetje denken aan Sio Montage, misschien dat ik even schroefjes meeneem om te kijken of het past. Dat Sio-spul is haast alleen nog maar op verzamelbeurzen te krijgen, en zoveel geld wil ik er namelijk niet voor geven.

Mini Elektro ken ik inderdaad niet, wij zijn meteen met Sesamstraat-Elektro begonnen. Blijkbaar koop ik alleen speelgoed dat man-en-ik 30 jaar geleden óók leuk vonden.
...
anoniem_59478 wijzigde dit bericht op 30-09-2015 20:55
Reden: ...
% gewijzigd
quote:sinas schreef op 04 november 2007 @ 11:06:

Moppetoet, ik schreef het verkeerd. Ik bedoel niet de electro junior, maar de mini. Het is een apparaatje met kaartjes. Je moet eerst 1 kaart op het apparaatje leggen. Bijv. een blauw mannetje. Dan stelt het apparaatje de vraag. "waar woont meneer blauw". En dan moet dus het kaartje van het blauwe huis erbij gezocht worden. Alleen, die huizen zijn niet echt herkenbaar als een huis. Eentje woont bijv. in een aardbei met een deur erin.

Gewone electro vond ik zelf vroeger juist erg leuk, staat op dochters verlanglijstje voor sinterklaas!

Idd. dat spel was hier ook geen succes. Was nog wel uitgeroepen tot speelgoed van het jaar.

Wat ik ook vreselijk vind, is Playdoh. Van die bakjes met zoetruikende klei. Heel mijn huis zit na een keer spelen onder de kleikruimels en het droogt heel erg snel uit.

Verder heb ik zelf een hekel aan alles wat veel herrie maakt en van die spullen bv. pokemon, gormiti of andere jetixhorror.

Altijd goed was hier: Treinbaan van Ikea (onverwoestbaar, na 4 jaar nog helemaal goed en speelt er nog mee)

Duplo en Lego

Leuke voorleesboeken

Puzzels

Uitwasbare verf, viltstiften en een mooi groot tekenblok
Geef omaklazen instructies zodat ze niet wéér met allerhande knutselmeuk aan komen zetten voor kinderen die echt echt echt niet van knutselen houdt.
Eensch met Pomodori, die Ikea treinbaan is geweldig. Al het speelgoed bij Ikea is trouwens van erg goede kwaliteit. Fijn spul.
quote:fluffychuzzle schreef op 29 november 2008 @ 19:50:

Geef omaklazen instructies zodat ze niet wéér met allerhande knutselmeuk aan komen zetten voor kinderen die echt echt echt niet van knutselen houdt.Dan moeten omaklazen zich ook wel aan die instructies ( lees afspraken) houden. Maar verder roerend met je eens. Nog een tip voor omaklazen, koop kwaliteit geen rotzooi omdat je dan minder geld kwijt bent.
quote:Flinterke schreef op 29 november 2008 @ 19:57:

[...]

Dan moeten omaklazen zich ook wel aan die instructies ( lees afspraken) houden. Maar verder roerend met je eens. Nog een tip voor omaklazen, koop kwaliteit geen rotzooi omdat je dan minder geld kwijt bent.

Zo te lezen hebben we dezelfde omaklaas. En inderdaad tien Actionkadootjes die in een dag sneuvelen is zonde. Koop dan een duurder lego of playmobil setje dat lang meegaat.

Nog een tip: als omaklaas kleding wil geven, ga dan mee shoppen!
quote:fluffychuzzle schreef op 29 november 2008 @ 20:01:

[...]

Zo te lezen hebben we dezelfde omaklaas. En inderdaad tien Actionkadootjes die in een dag sneuvelen is zonde. Koop dan een duurder lego of playmobil setje dat lang meegaat.

Nog een tip: als omaklaas kleding wil geven, ga dan mee shoppen!

Omaklaas mag hier geen kleding meer geven, ze heeft een oostblokland smaak zullen we maar zeggen. Voor de eerste verjaardag een cadeautje dat maar liefst 1!! minuut heeft geleefd. Het kon weer gemaakt worden, maar het idee alleen al. Vorig jaar kreeg ze met Sinterklaas een elektrische sinaasappelpers, ( dochterlief was nog geen twee). Dit jaar hebben wij al ruzie gehad om het sinterklaascadeau. Gelukkig is het opgelost maar jee wat een stress.

Verder hoop ik dan iedereen rekening houdt met de leeftijd van het kind. Maar ook met de interesses van het kind, en zijn of haar mogelijkheden.
Voor kinderen vanaf 2 jaar. Bambino loco, dochterlief verslindt de boekjes en vindt het geweldig.
De boekhandels hebben meestal rond deze periode wel leuke boeken van rond de ¤ 5,-. Soms loont het ook om in de opruimingsbak te kijken, er zitten soms echte juweeltjes tussen.
hahaha, die omaklazen! Hier ook een hardnekkige omaklaas -die zich niet aan afspraken houdt- met duidelijke één duidelijke instructie: niet meer dan 2 cadeaus voor 2 jarige zoon.

De 12 van vorig jaar waren ietswat overweldigend, het meeste inderdaad troep.

Ben benieuwd, zoon krijgt nu al vanalles in zijn handen geduwd omdat het met sinterklaas niet mag. Dat wordt nog wat!

Geen goed idee? Knuffels, behalve met zijn lievelingsknuffel wordt er hier niet mee gespeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven