VRLK
maandag 19 mei 2008 om 16:44
Ik zou het ook niet doen. Kinderen hebben maar een heel klein bodempje nodig om te kunnen verdrinken. Hier zitten ze altijd samen in bad te keten, maar ik ben wel altijd op dezelfde verdieping bezig. En dan vooral voor Klein Pebbeltje. Die valt nog steeds wel op zijn hoofd, en in de tuin ben ik dan bang dat hij uitglijdt of struikelt, op zijn hoofd valt, even buiten westen is en verdrinkt. Verdrinking is doodsoorzaak nummer één bij kinderen onder de 5 jaar en daar is maar een paar centimeter water voor nodig.
Ik heb er vannacht een nichtje bijgekregen en het hummeltje vanmorgen al bewonderd! Klein meiske . Zal naam even in Ak melden.
Ik heb er vannacht een nichtje bijgekregen en het hummeltje vanmorgen al bewonderd! Klein meiske . Zal naam even in Ak melden.
maandag 19 mei 2008 om 16:47
O wat leuk Pebbles, een nichtje erbij. Gefeliciteerd!!
Ik moet nog maar eens met Harrie gaan praten vanavond over dat bad.... Want idd Pebbles, met het kleine badje doe ik dat ook, elke dag legen en de volgende dag weer vullen. Of liever gezegd, aan het eind van de dag heeft Schorrie er al zoveel water uitgeschept dat het nog maar een kleine moeite is om dat bodempje er ook nog even uit te gieten .
Ik moet nog maar eens met Harrie gaan praten vanavond over dat bad.... Want idd Pebbles, met het kleine badje doe ik dat ook, elke dag legen en de volgende dag weer vullen. Of liever gezegd, aan het eind van de dag heeft Schorrie er al zoveel water uitgeschept dat het nog maar een kleine moeite is om dat bodempje er ook nog even uit te gieten .
maandag 19 mei 2008 om 17:28
quote:Pebbles schreef op 19 mei 2008 @ 16:45:
Daarom heb ik ook geen enorm bad. Dat van mij is denk ik 1.20 doorsnee en een centimeter of 30 hoog en zo leeggekiepert de tuin in.
Zoiets hebben wij inderdaad ook. En ik bedacht me later (tijdens het in bad doen van de kinderen:) dat ik het zwembadje wel altijd kan zien als ik binnen ben en de deur openheb als ze buiten zijn.
Pebbles, wat leuk, een nichtje. Gefeliciteerd!
Daarom heb ik ook geen enorm bad. Dat van mij is denk ik 1.20 doorsnee en een centimeter of 30 hoog en zo leeggekiepert de tuin in.
Zoiets hebben wij inderdaad ook. En ik bedacht me later (tijdens het in bad doen van de kinderen:) dat ik het zwembadje wel altijd kan zien als ik binnen ben en de deur openheb als ze buiten zijn.
Pebbles, wat leuk, een nichtje. Gefeliciteerd!
maandag 19 mei 2008 om 19:51
We hadden het wel weer veel spannender gemaakt dan het was . Gefeliciteerd Pammie.
Nog 1 dag.. (en nog een dagje terug omdat directeur vandaag geen tijd had voor overdracht...).
Wij hebben buitenspeel-tuin abonnement voor speeltuin hier op fiets afstand, nog niet gehaald, wel via internet besteld (en betaald), dus snel regelen. Heel erg duur (140 euro), Artis is nog goedkoper volgens mij, maar goed, we gaan er vast veel gebruik van maken tijdens de zomervakantie.
Nu wachten op buurman die over schutting komt praten en dan ga ik crashen in bed. Vannacht te kort geslapen, hopeloos, dat wakker liggen aan einde zwangerschap. Sliep om 6.00 weer in, maar moest er om 7.00 helaas weer uit....
Morrie, zwembad klinkt mij ook wat te groot (en daardoor te gevaarlijk met Schorrie alleen). Sowieso: houdt jullie terras zo'n enorme massa wel?
Nog 1 dag.. (en nog een dagje terug omdat directeur vandaag geen tijd had voor overdracht...).
Wij hebben buitenspeel-tuin abonnement voor speeltuin hier op fiets afstand, nog niet gehaald, wel via internet besteld (en betaald), dus snel regelen. Heel erg duur (140 euro), Artis is nog goedkoper volgens mij, maar goed, we gaan er vast veel gebruik van maken tijdens de zomervakantie.
Nu wachten op buurman die over schutting komt praten en dan ga ik crashen in bed. Vannacht te kort geslapen, hopeloos, dat wakker liggen aan einde zwangerschap. Sliep om 6.00 weer in, maar moest er om 7.00 helaas weer uit....
Morrie, zwembad klinkt mij ook wat te groot (en daardoor te gevaarlijk met Schorrie alleen). Sowieso: houdt jullie terras zo'n enorme massa wel?
maandag 19 mei 2008 om 20:06
Pammie, gefeliciteerd! Wat leuk een nieuwe baan. Ga je hetzelfde doen ergens anders?
Lien, lekker vooruitzicht. En je hebt het weer mee.
Is de dakkapel etc. allemaal mooi geworden?
Groot zwembad Morrie. Staat hij er voor Schorrie of gaan jullie er ook in? Is hij alleen voor Schorrie dan zou ik de voorkeur geven aan een kleiner (standaard) badje. Hier kinderen niet alleen in het badje omdat ze er altijd samen in zitten.
Pebbles, gefeliciteerd met nichtje!
Is dit van een kindje van een broer van Pebblo?
En is jouw zusje al bevallen Athena?
En hoe gaat het met Japie?
Lijkt me verschrikkelijk om je kindje in het zioekenhuis te hebben liggen. Hopelijk gaat het goed met jullie.
Lien, lekker vooruitzicht. En je hebt het weer mee.
Is de dakkapel etc. allemaal mooi geworden?
Groot zwembad Morrie. Staat hij er voor Schorrie of gaan jullie er ook in? Is hij alleen voor Schorrie dan zou ik de voorkeur geven aan een kleiner (standaard) badje. Hier kinderen niet alleen in het badje omdat ze er altijd samen in zitten.
Pebbles, gefeliciteerd met nichtje!
Is dit van een kindje van een broer van Pebblo?
En is jouw zusje al bevallen Athena?
En hoe gaat het met Japie?
Lijkt me verschrikkelijk om je kindje in het zioekenhuis te hebben liggen. Hopelijk gaat het goed met jullie.
maandag 19 mei 2008 om 20:10
Vandaag onwijs leuke werkdag gehad. We hadden met mijn landelijke collega's (5x) en leidinggevende een teamdag. En we hebben een teamrollenanalyse gedaan onder leiding van een externe procesbegeleider (psycholoog). Gewoon een bordspel met pionnen en stellingen en bij iedere stelling moest je blind aangeven op welke collega die stelling het meest van toepassing is. Aan het eind van de dag werden de teamrollen op basis van de teamrollentheorie van Beldin uitgelegd. Was echt leuk en heel herkenbaar. Grappig hoe ik mezelf in die 1,5 maand al heb weten te profileren. Het klopte namelijk echt!
maandag 19 mei 2008 om 20:28
Morrie, nog even over je lamp.
Je kunt de zijkanten gewoon eraf trekken zonder dat er iets met de hangers gebeurd. Die doppen zitten geklemd in die holle buis. Wat je dus meetrekt zit aan de dop vast en 'klemveer' en daar zitten niet je hangers aan. Die kun je er dus ook eerst aan hangen, dat is zelfs handiger.
De kap hoort echt bij de lamp hoor.
Je kunt de zijkanten gewoon eraf trekken zonder dat er iets met de hangers gebeurd. Die doppen zitten geklemd in die holle buis. Wat je dus meetrekt zit aan de dop vast en 'klemveer' en daar zitten niet je hangers aan. Die kun je er dus ook eerst aan hangen, dat is zelfs handiger.
De kap hoort echt bij de lamp hoor.
maandag 19 mei 2008 om 20:47
Pebbles, gisteravond heb ik nog eens lopen pielen en het is nu wel gelukt die zijkanten eraf te trekken. Ik denk dat een van die veren gewoon een beetje bleef haken achter het haakje van de kristallen, en ik was te voorzichtig en durfde toen niet verder te trekken. Dus hij zit nu helemaal in elkaar zoals 'ie hoort. Eigenlijk moet hij nog iets omlaag, maar dat durf ik Harrie niet te vragen .
Vanavond tegen Harrie gezegd dat ik bad te gevaarlijk vond, en zowaar was hij het direct met me ineens. Ik heb voorgesteld om het badje te ruilen met mijn schoonouders. Die hebben een fijn opblaasbad én genoeg ruimte voor ons megabad. Ik moet nog wel even zien of Harrie hem niet ineens toch opzet, maar tot nu toe viel het me mee, geen hele discussie!
Wind, je hebt het wel naar je zin he, op je werk? Het klinkt in ieder geval heel erg leuk allemaal. Zoeken ze daar niet nog een Project manager .
En ik begrijp dat Pammie een andere baan heeft? Ik ben erg benieuwd wat dan en waar enzo!
Even kijken of er in ak extra info over nichtje van Pebbles staat!
Vanavond tegen Harrie gezegd dat ik bad te gevaarlijk vond, en zowaar was hij het direct met me ineens. Ik heb voorgesteld om het badje te ruilen met mijn schoonouders. Die hebben een fijn opblaasbad én genoeg ruimte voor ons megabad. Ik moet nog wel even zien of Harrie hem niet ineens toch opzet, maar tot nu toe viel het me mee, geen hele discussie!
Wind, je hebt het wel naar je zin he, op je werk? Het klinkt in ieder geval heel erg leuk allemaal. Zoeken ze daar niet nog een Project manager .
En ik begrijp dat Pammie een andere baan heeft? Ik ben erg benieuwd wat dan en waar enzo!
Even kijken of er in ak extra info over nichtje van Pebbles staat!
maandag 19 mei 2008 om 20:53
Hah, had ik dus goed gegokt Pammie! Gefeliciteerd!
En Peb ook gefeliciteerd met verse nichtje!
Zwemles: hier mag je ze opgeven als ze 4 jaar zijn, en dan ben je ongeveer met een jaar of 5 aan de beurt. Ik ga Mini binnen nu en een half jaar dus maar rustig eens een keertje opgeven, dan is ze rond 5,5 aan de beurt.
Tenminste, dat is zo in voor ons het meest voor de hand liggende zwembad, Pebbletjes zwemmen ws. ergens anders.
Ik was ook heel benieuwd of er nieuws van Nathje/over Japie was! Weet jij meer Vrolijk?
Drop, hebben geblesseerde kijkers nog gebeld voor een nieuwe afspraak?
En Peb ook gefeliciteerd met verse nichtje!
Zwemles: hier mag je ze opgeven als ze 4 jaar zijn, en dan ben je ongeveer met een jaar of 5 aan de beurt. Ik ga Mini binnen nu en een half jaar dus maar rustig eens een keertje opgeven, dan is ze rond 5,5 aan de beurt.
Tenminste, dat is zo in voor ons het meest voor de hand liggende zwembad, Pebbletjes zwemmen ws. ergens anders.
Ik was ook heel benieuwd of er nieuws van Nathje/over Japie was! Weet jij meer Vrolijk?
Drop, hebben geblesseerde kijkers nog gebeld voor een nieuwe afspraak?
maandag 19 mei 2008 om 21:47
Hoi! Even snel op de computer van het Ronald McDonald huis. Het gaat alweer een stukje beter met Japie. Het ziet er wel naar uit dat we zeker nog tot zaterdag moeten blijven ivm medicijnen. Infuus is een lastig verhaal waardoor Japie er nu uitziet als een speldenkussen
Verder is iedereen lief voor Japie en zorgen ze goed voor hem en opa en oma verwennen Apie die dus onverwacht een lange logeerpartij heeft.
Aap en ik blijven gewoon bij hem. Aap zijn werkgever heeft gelukiig alle begrip voor de situatie.
Het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat het nou geweest is wat Japie zo ziek maakte, een hele vroege hersenvliesontsteking wordt nu ook niet uitgesloten dus dat maakt het helemaal eng en zijn we blij dat we er vroeg bij waren.
Jullie zijn weer even op de hoogte!
Pebbles gefeliciteerd met je kersverse nichtje! (dat sprong nog even in mijn oog met het snelle scrollen )
Aap en ik blijven gewoon bij hem. Aap zijn werkgever heeft gelukiig alle begrip voor de situatie.
Het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat het nou geweest is wat Japie zo ziek maakte, een hele vroege hersenvliesontsteking wordt nu ook niet uitgesloten dus dat maakt het helemaal eng en zijn we blij dat we er vroeg bij waren.
Jullie zijn weer even op de hoogte!
Pebbles gefeliciteerd met je kersverse nichtje! (dat sprong nog even in mijn oog met het snelle scrollen )
maandag 19 mei 2008 om 21:56
Jeetje Nathje, ik vind het nogal wat hoor, als ik je al hoor praten over het Ronald McDonaldhuis dan denk ik: dat is de angst van iedere ouder, dat je daar een keer moet verblijven.
Fijn dat je ouders Apie kunnen opvangen, dan kan zij gewoon doorgaan met de dingen van de dag. Lang hoor, nog tot zaterdag daar blijven. Zorg goed voor jezelf!
Fijn dat je ouders Apie kunnen opvangen, dan kan zij gewoon doorgaan met de dingen van de dag. Lang hoor, nog tot zaterdag daar blijven. Zorg goed voor jezelf!