VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Weltrusten
Haha, welterusten!

Wind, je uitzwaai-activiteit klinkt erg leuk! Ik vind Ernst en Bobbie trouwens ook wel leuk hoor.

Ow Mille, mijn moeder zou dus ook zoiets kunnen zeggen, pijnlijk. Mijn familie is best lief hoor, alleen is mijn moeder erg zwart-wit en heeft ze bovendien echt een ideaalbeeld van hoe een kleindochter (en een dochter...) zich zou moeten gedragen. Mijn moeder wil kleinkinderen over wie ze kan opscheppen. Hoe mooi, lief, slim en beleefd ze wel niet zijn. Wil kleinkinderen die naar haar toe komen stormen en haar om de nek vliegen met een 'oma ik heb je zo gemist!' Kan ik me best voorstellen, maar zo zijn mijn kinderen niet, vooral Wiske niet. Wiske is bovendien een beetje bang voor mijn broertje, die een beetje een rauwdauwer is en een beetje bars spreekt, met een donkere stem. Heeft Suske ook wel een beetje, maar die wordt ook wel door hem getriggerd. Anyway, als ze bij het binnenkomen ontdekken dat hij binnen is, kruipen ze in eerste instantie achter mij of vent. En dan kan ik wel af gaan dwingen dat ze tevoorschijn komen en beleefd een handje of kusje gaan geven, maar dan hebben we minstens een half uur drama en dat heb ik er niet voor over. En Wiske moet mijn moeder toch niet zo, ze ontwijkt haar vaak. Niet leuk voor mijn moeder, maar ik denk dat Wiske een kind is dat de lat die mijn moeder voor haar hoog houdt heel goed voelt. Ik zelf kan het meestal toch niet goed doen, daar ben ik wel aan gewend (kan er een boek over schrijven) maar van mijn kinderen blijft (of blijven, want mijn broer lijkt dezelfde kant op te gaan) ze af. Sorry voor dit lange verhaal hoor, ik baal er gewoon nog steeds van. Gisteren met schoonfamilie was een stuk leuker en normaler, die hebben een heel ander verwachtingspatroon (of eigenlijk geen verwachtingspatroon).
En naar het zich laat aanzien zijn we 2e Kerstdag 'vrij'! Mijn schoonzussen hadden even iets niet goed gecoördineerd en nu moet schoonzus 1 op 1e kerstdag vanaf 14u werken (werkt in de verpleging) en heeft schoonzus 2 weer met háár schoonfamilie op 2e kerstdag afgesproken. Ik probeer al weken met mijn moeder afspraken te maken over kerst, maar ze weet nog niet of mijn neef overkomt uit de VS en daar wil ze het dus van af laten hangen. Maar sowieso 'bestaat' 2e kerstdag voor haar niet, ze wil altijd alleen maar op 1e kerstdag afspreken, dus een paar jaar geleden had ze pech. Nu heb ik mijn schoonfamilie uitgenodigd om bij ons te komen brunchen op 1e kerstdag, van 11 tot een uur of 15, en daarna kunnen we naar mijn ouders, als die dat willen. Aangezien die toch niet op 2e kerstdag af willen spreken, hebben we die dag mooi vrij! Ghe.
Drop, wat vervelend dat je aan een bepaald ideaalbeeld zou moeten voldoen en zeker je dochter. Jammer en aangezien ze niet wil zien hoe leuk Wiske eigenlijk is zonder dat etiketje!

Kan me voorstellen dat het gewoon domweg irritant is en je verdrietig maakt. Fijn om te horen dat je het gister wel erg leuk hebt gehad bij je schoonfamilie.

Wind, onwijs bedankt voor het lenen van alle spullen. Ik ben er superblij mee en zal inderdaad even mailen nog ok?

Verder fluks naar bed want wekker staat om 6.15 en ben zojuist terug van gezellige avond met vriendinnen. Erg leuk, maar nu weer laat. Truste meiden!
O ja die uitzwaai actie is een mooie tip voor volgend jaar!

En tweede kerstdag vrij is zeker top! Drop, geniet er lekker van :-)
Uitzwaaien van Sint klinkt idd. leuk Wind, goede tip! En lekker dat je tv verkocht is. Kan het me ook wel een beetje voorstellen, dat het zoeken was bij jullie in de buurt

Klinkt idd. als Millenium's moeder Dropje, alleen bewaart die dat soort dingen voor schoonfamilie en kleinkinderen, haar eigen kinderen zijn geweldig

Gelukkig houdt ze zich erg in als het om mij en onze kinderen gaat. Ze weet dat ze dat beter niet kan doen

Later verder want Nano zit zich er heel erg mee te bemoeien en ik kan geen drie letters typen zonder dat hij op 6 toetsen ramt. En nu hangt hij krijsend aan mijn been omdat dat niet mag, zucht.
Ja, uitzwaaien was idd. erg leuk! Veel mensen vinden het weer too much voor die kinderen (las mijn moeder op internet), maar voor ons was het ideaal. KW wist bijvoorbeeld vannacht zeker dat het niet zwarte piet was die hij hoorde. Wat dan wel was toen het probleem

Dropje, heel vervelend dat schoonmoeder en broer de lat zo hoog leggen. Niet leuk... en helemaal zielig dat Wiske dat voelt. Bah.

Kun je er niet iets van zeggen? Wat het met jou en Wiske doet. Op een aardige en open manier natuurlijk

Was even gezellig, Vrolijk! Wat een invasie meteen hé?

Hopelijk heeft Mormel veel plezier van de kleding. Hij ziet in ieder geval hip en helemaal alles op elkaar afgestemd uit dadelijk in de sneeuw

En graag de recepten mailen!

Verder had ik niets... zit vandaag in Den Haag en wil shoppen.

Zaterdag diner met schoonmoeder en nog 30 man (is 65 geworden) en is chique dus wil nog even iets leuks scoren. Heb nu een excuus.
Uitzwaaien is inderdaad een leuk idee. Wist niet van het bestaan af, dus goede tip.

Pff vervelend als (schoon)familie zo'n andere taal spreekt. Mijn schoonmoeder is ook een beetje onhandig op het sociale vlak dus maakt vaak verbale blunders. Vroeger werd ik daar standaard boos/verdrietig over. Tegenwoordig kan ik er meer afstand van nemen en zie het als haar beperking. Dat scheelt een hoop ergernis.

Kerst is opgelost trouwens. We gaan nu met schoonfamilie ontbijten. Ook leuk. En wij zijn (net als Drop) vrij met tweede kerstdag. Hoewel ik eigenlijk mijn broer wil vragen om bij ons te komen. Maar dat is alleen maar gezellig.

Vrolijk, dan graag volgende week maandag. Aap hockeyt op woensdag. Leuk!
Hoe is het met de zieke kindjes?
Hi,

heb Sint voor de kinderen zo leuk mogelijk gemaakt en verder ben ik droevig en moe. Vandaag voor het eerst geen drukkende hoofdpijn, maar ik heb het gevoel op een uitzichtloos bestaan. Zal vast ook veranderen als ik weer een baan heb, maar ook dat schiet niet echt op (eerste baan is waarschijnlijk de andere kandidaat geworden, tweede baan hoor ik woensdag meer over, alledrie waren we door naar tweede gesprek en vrijdag een eerste gesprek bij ook leuke baan).

Ik verstop me weer in mijn bed met mijn hoofd onder de dekens en ik hoop wakker te worden als alles weer goed is, maar helaas is het geen akelige droom .
Ach Lientje, je klinkt ook echt heel sippig. Ik vind het echt zo naar voor jou want kan me voorstellen dat het zo dubbel voelt wbt verdriet om het verlies van je vriendin en je kindjes en Sint blijdschap. Sterkte meid en kruip maar lekker onder de dekens.

Wind, je mooie fleecepakje past Mormel precies met alle accesoires, maar ander pakje past helaas niet (92). Maar ik ben er helemaal blij mee! You've got mail :-)

He Mille, alles goed met je ziekenboeg en luizenplaag nu?

Nathje, volgende week maandag it is! Leuk, 20.00 steppen in step 1. Vindt je dat ok?

Ik heb een butdag achter de rug. Ben niet lekker en inderdaad ongesteld (rings a bell Wind ) en ook nog eens stomme dingen allemaal op werk. Vandaag was een dag om snel weer te vergeten, maar dat komt denk ik ook omdat ik stikchagerijnig was. Kindjes waren wel heel lief dus we hebben samen gegeten en lekker gekroeld.
Lien
Ik heb een mail gestuurd met een nieuwe groep!

Vrolijkerd was mijn gezeik zat en heeft het gedaan terwijl ik de hort op was, de schat :-)
Ik ben lid!

Het ziet er precies zo uit als de AK en waarom de msn groep niet omgezet wordt naar een live groep is mij een raadsel.

Hoe is het hier verder?

Vrolijk vandaag een betere dag? Volgende week ben ik van de partij, leuk steps.

Ik ben net van de trap gevallen en me behoorlijk bezeerd. Gelukkig niks ernstigs.
Ja, gelukkig vandaag een veel betere dag :-)

Alles was stukken beter ondanks bijna 2 uur file, dus kun je nagaan!

Ai meid, van de trap gevallen is niet fijn! Heb je veel pijn? Niet zo doorgaan want anders kunnen we niet steppen maandag!

Wind, je kunt ook mee maandag als je wilt btw want ik heb ook nog wel een pas voor jou voor 3 keer gratis sporten?
Ik heb nu alleen last van mijn schouder. Waarschijnlijk ben ik daar ook op gevallen. Ik viel naar achter omdat ik uitgleed en zo door het dichte traphekje dat boven aan de trap stond heen, dus het was nogal schrikken.Maar het valt wel mee gelukkig. Geen Millenium praktijken.

Ja leuk Wind ga je ook mee?
Ik ga nu lekker naar bed. ik ga al een paar dagen te laat en heb 's ochtends steeds spijt dat ik niet eerder ben gegaan.
quote:[message=2396119,noline]vrolijk schreef op 09 Wind, je kunt ook mee maandag als je wilt btw want ik heb ook nog wel een pas voor jou voor 3 keer gratis sporten?

Ja, leuk! Is in R. toch?

Hoelaat begint het?
Ik ga slapen. Ik lees jullie morgen weer

Morgen vrij! Joehoe...

Ga ik kerstlampjes kopen. Joy!
Lien, ik wilde zo ongeveer hetzelfde als Vrolijk zeggen. Heel veel sterkte meis!

Kijk je uit op de trap Nathje? Gelukkig is het goed afgelopen!

Vrolijk, van de luizen zijn we gelukkig al weken af, al krijg ik meteen weer psychische jeuk als ik het woord lees.

En Millenium is gisteren voor het eerst een kort dagje wezen werken, want eerst fysio gehad nog. Viel hem toch wel tegen maar vandaag gelukkig vrij gehad en morgen werkt hij een dagje thuis, en dan twee dagen tot het weekend.

Mini is aan het opknappen en Nano alweer beter, dus we gaan de goede kant op!
Ik heb volgens mij (nog) geen mail voor nieuwe groep.

Verder down and out dus even pas op de plaats. Wat meer thuis dus. December is ook geen drukke maand voor ons dus het kan.

Verder in gedachten vaak bij Lien. Het moet afschuwelijk zijn zo onverwacht een vriendin te verliezen. Vriendinnen gaan toch nog niet dood?!
Peb, ik had je mailadres zo niet 1, 2 en 3 en heb dus in de mail gezet aan andere dames of ze jou en Ely wilden uitnodigen.

Ik heb wel aan jullie gedacht hoor! Technisch probleempje alleen.

Wind, het begint om 20.00 tot 21.00. Het is een basisles step en op woe de gevorderden.

Nath, gelukkig niets ernstigs! Brr..trappen en ongelukken zijn niet fijn.

Mille, klinkt goed! Flikker die lappenmand maar de deur uit en de kerstboom snel op die plek :-)

Ik ben blij met nieuwe stek. Lijkt op oude stek en is zelfs in NL! gewoontedier ben ik ook he
Lien, wat een schrik zeg, wat ik lees.

Heel veel sterkte meis

Hier nog steeds erg druk met van alles op een rijtje te krijgen, maar de lichamelijke stress is gelukkig aan het verminderen. Gelukkig maar

Een leuke Sint gehad, met kinderen die godsgruwelijk verwend zijn met playmobil, babypoppen, teletubbieshit etc.

Wat een heerlijk feest is het toch.

En nu op naar kerst, ook al zo leuk!

Ik weet nog goed de kerst van 2004, toen kwam ik erachter dat ik zwanger was van Zen

Even een vraagje om mij te helpen mijn gedachten te ordenen.

Hoe veel uren werken jullie per week en hoe veel dagen opvang hebben jullie nodig en hoe is dat geregeld?

Brengt papa of mama de kinderen naar school? Doe je wel eens iets extra op school? Hoe vinden je kinderen dat als je dat wel/niet doet.

Werken jullie thuis?

Een heleboel vragen dus, hihi
Lien, wat een schrik zeg, wat ik lees.

Heel veel sterkte meis

Hier nog steeds erg druk met van alles op een rijtje te krijgen, maar de lichamelijke stress is gelukkig aan het verminderen. Gelukkig maar

Een leuke Sint gehad, met kinderen die godsgruwelijk verwend zijn met playmobil, babypoppen, teletubbieshit etc.

Wat een heerlijk feest is het toch.

En nu op naar kerst, ook al zo leuk!

Ik weet nog goed de kerst van 2004, toen kwam ik erachter dat ik zwanger was van Zen

Even een vraagje om mij te helpen mijn gedachten te ordenen.

Hoe veel uren werken jullie per week en hoe veel dagen opvang hebben jullie nodig en hoe is dat geregeld?

Brengt papa of mama de kinderen naar school? Doe je wel eens iets extra op school? Hoe vinden je kinderen dat als je dat wel/niet doet.

Werken jullie thuis?

Een heleboel vragen dus, hihi
Hoi Ely, fijn dat het toch een ietsipietsie beter met je gaat!

Hier in huize Vrolijk:

Allebei 4 dagen (32 uur)

Loeder en Mormel 3 dagen opvang (NSO 3 dagen & creche 3 dagen)

Vrolijkerd brengt meestal en ik haal de kindjes, behalve op woe en donderdag. Woe is mijn vrije dag dus Loeder brengt hij naar school en ik pik haar op. Donderdag is zijn vrije dag en dan breng ik Loeder en haalt hij. Als ik dichtbij in ander kantoor werk, dan breng ik de kindjes en pikt hij op. Kindjes zijn rond 8.30 op school & creche en worden meestal gehaald rond 17.30-17.45.

Extra dingen: 1 van ons is overblijfvader/moeder once in a while, 1 van ons probeert mee te gaan met uitjes, ouderavond altijd present en versierdagen drukken we ons.

Kindjes vinden het dus prima en als wij niet kunnen op dagen, dan vragen we opa en oma of een zus van mij. Er is meestal wel iemand voor kindjes.

Als nodig is door 1 van kindjes ziek, dan haalt diegene zonder afspraken en zijn beiden binnen een uur op de creche/NSO. Met zieke kindjes thuis blijf ik altijd thuis (werk ik ook thuis) en bij oproep creche/NSo is het vaak Vrolijkerd aangezien mijn dag vaak wat drukker gepland is.

Beiden hebben wel flexibele werkgevers en zijn zelf ook flexibel in eigen agenda. Is dit een beetje wat je wilde weten?

Truste meisjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven